[Metro Warszawskie] Linia M2

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...
Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Dosyć nieprawdopodobne.
Z egzekucją roszczeń to u nas naprawdę jest gorzej niż w Mongolii, ale to inna sprawa.
Natomiast ja też jestem prawie pewnien, że wezmą sobie podwykonawców: Chińczyków, Polaków, Bułgarów czy Ukraińców. Poza tym będą cięli koszty na czym się da. Szczerze mówiąc to guzik mnie to obchodzi jak, byle by efektem była gotowa linia bez niedoróbek.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Generalnie mają pracować nowoczesne tarcze drążące. Dwie albo cztery (już nie pamiętam)
Dzięki. Rozumiem, że stacje będą budowane metodą odkrywkową ? ;)

Ciekawi mnie jednak kwestia budowy stacji krzyżującej się z istniejącą I-szą linią - a więc również stacją metra "Świętokrzyska" ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Rozumiem, że stacje będą budowane metodą odkrywkową?
Częściowo zawsze trzeba pracować odkrywką przy budowie przejść podziemnych i wyjść. Natomiast gdzieś czytałem, że same stacje mają powstawać tzw. metodą niemiecką lub belgijską (etapowe drążenie stacji). Jednak nie wiem ile w tym prawdy.
J-31 pisze:Ciekawi mnie jednak kwestia budowy stacji krzyżującej się z istniejącą I-szą linią - a więc również stacją metra "Świętokrzyska"
Na pewno bez zamieszania się nie obejdzie, trudno teraz cokolwiek powiedzieć, gdyż to wykonawca ma zrobić projekt.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Częściowo zawsze trzeba pracować odkrywką przy budowie przejść podziemnych i wyjść. Natomiast gdzieś czytałem, że same stacje mają powstawać tzw. metodą niemiecką lub belgijską (etapowe drążenie stacji). Jednak nie wiem ile w tym prawdy.
A nie określono metody budowy w wymogach przetargu?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

A nie określono metody budowy w wymogach przetargu?
Przyznam, że nie wiem. Nie czytałem w ogóle tej specyfikacji, a jedynie wcześniejsze materiały analityczne.

Lopez

Post autor: Lopez »

Ja też nie czytałem, zresztą dla mnie to w tym wypadku chińszczyzna. Warto chyba jednak przypomnieć, że w fazie szumnych zapowiedzi była mowa o budowie z użyciem tarczy, żeby wyeliminować niepotrzebne utrudnienia w ruchu i oszczędzić czasu.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

http://www.siskom.waw.pl/kp-metro-2.htm Polecam lekturę dokumentów tutaj zamieszczonych. Z pewnością rozjaśni to sytuację.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja nie wiem po co odcinek Motr - Lazurowa. Nie lepiej żeby metro skęciło na Nowe Bemowo, a nie poza granicę fizycznego miasta?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Filip7370 pisze:Nie lepiej żeby metro skęciło na Nowe Bemowo, a nie poza granicę fizycznego miasta?
A po co? Tramwaje w pełni wystarczają, po przebudowie Młynarskiej będzie jeszcze szybciej.
Filip7370 pisze:Ja nie wiem po co odcinek Motr - Lazurowa.
O ile w ogóle kiedykolwiek powstanie.

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:Polecam lekturę dokumentów tutaj zamieszczonych. Z pewnością rozjaśni to sytuację.
Dzięki. Sporo ciekawych informacji. Wychodzi, że jednak będzie to "tarcza". Wydaje się, że prędkość 25m/dobrę pozwala wyrobić się z samym kopaniem w 300 dni, ale kiedy tak naprawdę ten odcinek ma być gotowy?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:kiedy tak naprawdę ten odcinek ma być gotowy?
W 2013 roku

Lopez

Post autor: Lopez »

Czy w takim razie budowa pozostałych odcinków też się przesunie poza rok 2016?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:Czy w takim razie budowa pozostałych odcinków też się przesunie poza rok 2016?
Raczej tak. Ponieważ w tym przetargu mowa jest o budowie tylko centralnego odcinka II-giej linii (rondo ONZ - Dw. Wileński). O budowie kolejnych odcinków, na razie nie ma mowy. Być może będzie kolejny przetarg, ale nie wiadomo kiedy. ;)

No chyba, że Metro Warszawskie szybko przygotuje przetarg na budowę całej II-iej linii. A potem budowa się równie szybko rozpocznie. :]

drentwy

Post autor: drentwy »

Normalnie ręce i inne członki opadają :retard:

Obrazek
Błąd urzędników może opóźnić drugą nitkę metra za 4 mld zł

Włosko-tureckie konsorcjum jest faworytem, ale za wcześnie na otwieranie szampana. Przetarg na drugą nitkę metra jest bliski finału. Z powodu banalnej wpadki miasto może czekać jednak długotrwały spór prawny.

Spółka Metro Warszawskie już dziś może wybrać zwycięzcę wartego co najmniej 4 mld zł przetargu na budowę drugiej nitki podziemnej kolejki w stolicy — wynika z informacji "PB". Faworytem jest włosko-tureckie konsorcjum firm Astaldi i Gulermak (z udziałem polskiego Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów), które zaproponowało najniższą cenę (4,1 mld zł brutto). Miejscy urzędnicy mają jednak poważny problem formalny — przed złożeniem ofert tak namieszali w odpowiedziach na pytania wykonawców, że oferenci nie byli pewni, na kogo wypisać wadium w postaci gwarancji bankowych. Skutek: część oferentów beneficjentem wadium uczyniło miasto stołeczne Warszawa, a część — w tym potencjalny zwycięzca — spółkę Metro Warszawskie.

— Beneficjentem wadium musi być zamawiający, a nie jego pełnomocnik, czyli miasto, a nie spółka Metro Warszawskie. W innym przypadku konkurenci będą dowodzić, że wadium nie zostało prawidłowo wniesione, co oznacza, że ci wykonawcy muszą być wykluczeni. Na pewno dojdzie do sporu sądowego. A wszystko przez idiotyczną odpowiedź na pytanie, która pozostawiła w tej kwestii dowolność wykonawcom — denerwuje się jeden z naszych informatorów zbliżony do przetargu.

Mariusz Zielke
Czekamy na potwierdzenie...

Lopez

Post autor: Lopez »

IMO da się z tego wybrnąć. Istota wiadium polega na tym, że to oferent ma zabezpieczyć wykonanie umowy ze swojej strony wobec zamawiającego. Niewątplwie przy wpłacie na konto TW świadczenie to zostało dokonane "do rąk uprawnionego".

drentwy

Post autor: drentwy »

Przetarg rozstrzygnięty, czekamy na protesty ;)

Ze strony Urzędu Miasta:
Przetarg na budowę odcinka centralnego II linii metra - rozstrzygnięty!

W środę 29 kwietnia 2009 roku Zarząd Metra Warszawskiego poinformował, że działając na podstawie umowy na zastępstwo inwestycyjne zawartej z Miastem st. Warszawa oraz informacji Zarządu Transportu Miejskiego o przeznaczeniu dodatkowych środków na realizację zadania, zatwierdził protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na projekt i budowę II linii metra w Warszawie, na odcinku od stacji „Rondo Daszyńskiego” do stacji „Dworzec Wileński” oraz dokonał zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty za kwotę brutto 4.117.500.000, 00 zł.

Zakończenie postępowania było możliwe w wyniku podjęcia przez Radę Warszawy Uchwały nr LIV/1618/2009 w sprawie zmian w budżecie M. st. Warszawy na 2009 r. w zakresie wydatków inwestycyjnych. Zgodnie z Uchwałą środki na budowę metra zostały podwyższone do kwoty, która gwarantuje wykonanie zlecenia.

Po wcześniejszym zweryfikowaniu ofert pod względem formalnym i merytorycznym, Zarząd Metra Warszawskiego Sp. z o.o., zatwierdził wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra. Zwyciężyło włosko – turecko - polskie konsorcjum w składzie:
1. Lider - ASTALDI S.p.A.
ul. Giulio Vincenzo Bona 65
00-156 Rzym, Włochy
2. GULERMAK Agir Sanayi Insaat e Taahhut A.S.
Karanfil Sokak 15/2 Kizilay
06 650 Ankara, Turcja
3. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim
ul. Kolejowa 28; 05-300 Mińsk Mazowiecki

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Chińczycy już podobno zapowiedzieli odwołanie. Myślę, że coś za łatwo poszedł i most północny i Stadion Narodowy, to by było zbyt piękne :D

drentwy

Post autor: drentwy »

^^ Dobra passa trwa nadal, przetarg na skrzyżowanie Jerozolimskie/Łopuszańska też bez protestów, w przetargu na tramwaje Alstom sobie odpuścił i również więcej protestów nie będzie. Zostaje metro - ponoć Mostostal się odgraża, że jutro powie co sądzi orozstrzygnięciu i czy będzie protestował. Potem tylko czekać na Chińczyków...

EDIT 05.05.09

OK, Mostostal potwierdził złożenie protestu w ciągu 2 dni, Chińczycy też to zrobią. Czyli zabawa trwa dalej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście Mostostal na pewno złoży protest i z tego co słyszałem dzisiaj rano w RDC, firma dąży do unieważnienia przetargu. :confused:

Zapowiada się zresztą ostra wojna :]
:strzałka: http://www.przegubowiec.pl/prasa/?wpis=1805

drentwy

Post autor: drentwy »

Panowie, przełomowy dzień:

Obrazek
Budujemy drugą linię metra! Skarga Chińczyków odrzucona.

Podczas dzisiejszej rozprawy sąd odrzucił protest ostatniej firmy w sprawie przetargu na budowę drugiej linii metra.

Nie ma już żadnych przeszkód, żeby podpisać kontrakt z włosko-tureckim konsorcjum wybranym w kwietniu.

Sąd zakończył sprawę z przyczyn formalnych. Między innymi dlatego, że Chińczycy źle dostarczyli odpis skargi sadowej do ratusza.

- Można już budować drugą linię metra - powiedział po rozprawie Zbigniew Kamiński, radca prawny Metra Warszawskiego.

- Trzynasty okazał się dla nas dniem szczęśliwym. Miasto wreszcie będzie mogło podpisać kontrakt na budowę centralnego odcinka metra - powiedział wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz na błyskawicznej konferencji zwołanej po rozprawie. Według urzędników do podpisania umowy dojdzie w ciągu najbliższych dni.

Włosko-tureckie konsorcjum Astaldi Gulermak ma 10 miesięcy na przygotowanie projektu i uzyskanie pozwolenia na budowę, która mogłaby się zacząć pod koniec lata przyszłego roku.

Dzisiejsza rozprawa była ostatnią szansą dla China Overseas Engineering Group. Z ceną 4,5 mld zł przegrała w kwietniu przetarg z włosko-tureckim konsorcjum Astaldi-Gülermak (4,1 mld zł), a potem odwołania w kolejnych instancjach.

Do niedawna odwoływał się jeszcze Mostostal Warszawa. We wrześniu sąd wykrył jednak braki w pełnomocnictwie tej firmy dla prawnika i uznał, że jej skarga nie będzie rozpatrywana.

Przetarg na budowę centralnego odcinka II linii metra w Warszawie rozstrzygnięto 29 kwietnia tego roku. Wygrało go konsorcjum, w którego skład wchodzą włoska firma Astaldi, turecka Gulermak oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Konsorcjum złożyło ofertę najtańszą, opiewającą na 4,1 mld zł brutto.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał długość 6,1 km - od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Będzie 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. Zakończenie budowy tego odcinka planowane jest na październik 2013 roku.

śmik
Swoją drogą - jakim cudem mając tak świetną obsługę prawną (vide wygrane ciężkie przetargi na odcinki A2) i tyle argumentów w ręku można popełnić tak przedszkolny błąd i popieprzyć coś w dokumentach? :retard:

No nic, teraz to już nieważne - oby tylko zwycięskie konsorcjum nie odbiło nam się czkawką...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koleje i Metro”