Jelcz M10

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie wiem jak duże zmiany zaszły w konstrukcji pojazdu... ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

J-31 pisze:Nie wiem jak duże zmiany zaszły w konstrukcji pojazdu... ;)
mysle ze to sprawka MK-owcow w Chelmie :)
350 post :D :D :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TRAMWAJ pisze: mysle ze to sprawka MK-owcow w Chelmie :)
Albo bardziej chyba ich zemsta... :diabeł:
TRAMWAJ pisze: 350 post :D :D :D
Gratulacje.... ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A tak naprawdę prototyp M10 istniał.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak zdaje się, że coś tam stworzyli, ale chyba nie tak wyglądał to było bodajże coś innego. Jednak pewny nie jestem... ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

J-31 pisze:Tak zdaje się, że coś tam stworzyli, ale chyba nie tak wyglądał to było bodajże coś innego. Jednak pewny nie jestem... ;)
Tak sobie myslalem i myslalem i :diabeł: wiem :) Ten Jelcz moze mial byc przerobiony na tech.? :) Dlatego taki skrocony? :mruga:

Podi

Post autor: Podi »

TRAMWAJ pisze:
J-31 pisze:Tak zdaje się, że coś tam stworzyli, ale chyba nie tak wyglądał to było bodajże coś innego. Jednak pewny nie jestem... ;)
Tak sobie myslalem i myslalem i :diabeł: wiem :) Ten Jelcz moze mial byc przerobiony na tech.? :) Dlatego taki skrocony? :mruga:
To dlaczego z powrotem stał się autobusem liniowym i po co M11 skracać,by byl technicznym??

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trudno orzec, jaka idea przyświecała przewoźnikowi w skróceniu tego autobusu. Może kazali im oszczędzać i Zarząd firmy podjął decyzje: "cięcie". No i ucięli... :mruga:

Podi

Post autor: Podi »

Tak a może to <b>poprostu</b> pretekst do stworzenia własnej konstrukcji i wprowadzenia jej na rynek jako modernizacja M11??

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie sądzę, aby ten autobus stał się "przebojem rynkowym" i trafił do innych przewoźników... :lol:

...Chociaż kto wie... :cool:

Podi

Post autor: Podi »

Zapewne klientem docelowym mają być mały przedsiębiorstwa posiadające dużą ilość M11 a może i nawet by peerki remontowali w taki sposób...

voy

Post autor: voy »

W peerce to niemożliwe.

Podi

Post autor: Podi »

A czemu?? :?:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

W M11 to dość proste, bo silnik jest między osiami a z tyłu tylko pusta kratownica. PR mają silnik z tyłu. Nawet jakby chcieli to zdaje się przepisy zabraniają przeróbek/napraw zasadniczych części podwozia. Do takich należy część odpowiedzialna za utrzymanie silnika.

Podi

Post autor: Podi »

Aha dzięki za odpowiedź :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznań Podi pisze:Zapewne klientem docelowym mają być mały przedsiębiorstwa posiadające dużą ilość M11 a może i nawet by peerki remontowali w taki sposób...
Tą przeróbkę wykonali samodzielnie pracownicy przewoźnika a nie fachowcy ZS "Jelcz"... ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Już wkrótce w CLA moze przybyć Jelczy M10. Podobno CLA odstawiło kilka Jelczy M11 i istnieje szansa, ze któryś z nich będzie skracany na M10. W sumie zastanawiam się, co mają na celu takie zmiany? przeciez to tylko wywalenie ostatnich drzwi i skrócenie autobusu o metr. Poza tym nie widac w nim większych zmian. Niby jest to moze alternatywa dla niskich potoków pasażerskich w Chełmie, ale bez wątpienia ten model Jelcza wygląda niezbyt efektownie :/.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

No, to przecież proste: taki autobus jest lżejszy, co pozwala zaoszczędzić paliwo, poza tym dzięki jego skróceniu jest zapewne łatwiej nim manewrować. Na pewno takowe skrócone autobusy mają jakieś dodatkowe zalety w stosunku do oryginalnych. ;-)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tylko, że ta "lekkość" w autobusie skóconym o metr jest raczej mało odczuwalna. Co do manewrowania to może i masz rację i myślę, ze przedsiębiorstwa km mogły by zaadoptować Jelcze M10 jako Nauka Jazdy. Tutaj zapewne skrócono tego Jelcza być może dlatego, iż w Chełmie nie mają pieniędzy na nowy tabor i ciągle kombinują, by na czymś zaoszczędzić ;).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie to chyba trochę bez sensu. Nawet jeśli CLA nie posiada zbyt dużych zasobów finansowych to i tak na rynku używanych autobusów można kupić małe, 9 metrowe autobusy. Całkiem tanio, więc po co przerabiać kolejne M11 na M10 ? :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”