M181 -"Odkurzacz"
M181 -"Odkurzacz"
Witam ,
Co sądzicie o tym przegubowym modelu Jelcza ?
Jakie są wasze opinie ?
Osobiście tylko raz miałem przyjemnosc nim jechac w Krakowie , { Był to pierwszy przegubowiec jakim jechałem} niewiele moge o nim powiedziec .
Zapraszam do dyskusji
Co sądzicie o tym przegubowym modelu Jelcza ?
Jakie są wasze opinie ?
Osobiście tylko raz miałem przyjemnosc nim jechac w Krakowie , { Był to pierwszy przegubowiec jakim jechałem} niewiele moge o nim powiedziec .
Zapraszam do dyskusji
Ostatnio zmieniony 2004-12-23, 16:23 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.
Mnie osobiście zawsze się podobały, przede wszystkim wnętrze - a dokładnie duży obszerny przegub i bardzo blisko położone trzecie drzwi (pierwsze w przyczepie) - jest to o wiele lepiej pomyślane niż np. w MAN-ie NG313.
Niestety są też minusy - np. stopień w przyczepie. Byłem wielokrotnie świadkiem zdarzeń, gdzie ludzie się przewracali - schodząc....
Minusem są też problemy techniczne, przede wszystkim z hydrauliką. Wielokrotnie widziałem warszawskie M181M, z "szorującym tyłkiem"... zgroza
A tak poza tym fajny autobus
Niestety są też minusy - np. stopień w przyczepie. Byłem wielokrotnie świadkiem zdarzeń, gdzie ludzie się przewracali - schodząc....
Minusem są też problemy techniczne, przede wszystkim z hydrauliką. Wielokrotnie widziałem warszawskie M181M, z "szorującym tyłkiem"... zgroza
A tak poza tym fajny autobus
Nigdy odkurzaczem nie jechałem. W Gliwicach tylko zrobiłem zdjęcia prototypowemu M181MB z PKM Tychy. Autobus, który widziałem był już dość mocno wysłużony. Co do schodków w przejściu to ostatnie krakowskie M181MB ich nie mają: www.jelcz.com.pl/m181mbF.html
Na tym zdjeciu to on sie prezentuje bardzo ladnie, w stusunku do tego ile tak naprawde jest warty...
Jelcze sa niesety bardzo awaryjne, do tego posiadaja z tylu wysoką podloge, wiec są to autobusy co najwyzej niskowejsciowe. Konstrukcja wywodzi sie w prostej mierze od 121M, w ktorym tak jakby wydluzono część niskopodlogowa i dodano przegub, ta z kolei od 120M, a idąc dalej dochodzimy do PR110 Na szczęście w najnowszych wersjach Jelcz systematycznie wprowadza zmiany konstrukcyjne (nie tylko w wygladzie), przez co powoli autobusy te staja sie coraz lepsze, ale jednak nadal o wiele za daleko im do konkurencji. Zreszta konkuruja tylko cena...
Obecnie wszystkie krakowskie jelcze 181MB (a takze 182MB - 1szt ) stacjonuja na KW.
Jelcze sa niesety bardzo awaryjne, do tego posiadaja z tylu wysoką podloge, wiec są to autobusy co najwyzej niskowejsciowe. Konstrukcja wywodzi sie w prostej mierze od 121M, w ktorym tak jakby wydluzono część niskopodlogowa i dodano przegub, ta z kolei od 120M, a idąc dalej dochodzimy do PR110 Na szczęście w najnowszych wersjach Jelcz systematycznie wprowadza zmiany konstrukcyjne (nie tylko w wygladzie), przez co powoli autobusy te staja sie coraz lepsze, ale jednak nadal o wiele za daleko im do konkurencji. Zreszta konkuruja tylko cena...
Obecnie wszystkie krakowskie jelcze 181MB (a takze 182MB - 1szt ) stacjonuja na KW.
Mylisz oznaczenia zajezdni z literkami, ktore znajduja sie na autobusach i mowia z jakiej zajezdni pochodzi dany pojazd.
Na autobusach sa B, D, P np DD414, natomiast zajezdnie oznacza sie KB, KW i KP. CZasami mozna sie tez spotkac z oznaczeniem np. TB na bienczyce.
Pierwsza litera w numerze autobusu -> zajezdnia
Druga litera -> model (ewentulanie marka) pojazdu
Trzy cyferki oznaczaja numer inwentarzowy pojazdu, docelowo ma byc tak, by numery inwentarzowe nie powtarzaly sie, na razie (glownie za sprawa ikarusow) tak nie jest.
Na autobusach sa B, D, P np DD414, natomiast zajezdnie oznacza sie KB, KW i KP. CZasami mozna sie tez spotkac z oznaczeniem np. TB na bienczyce.
Pierwsza litera w numerze autobusu -> zajezdnia
Druga litera -> model (ewentulanie marka) pojazdu
Trzy cyferki oznaczaja numer inwentarzowy pojazdu, docelowo ma byc tak, by numery inwentarzowe nie powtarzaly sie, na razie (glownie za sprawa ikarusow) tak nie jest.
Obecnie MPK posiada 55 szt (w tym jednego M182MB).
Dostawy auutobusow:
1996 -> 15szt
1997 -> 10szt
1998 -> 10szt
1999 -> 5szt
2001 -> 10szt
2002 -> 5szt
Na poczatku przyszlego roku do Krakowa powinno przybyc (niestety) kolejnych 10szt jelczy 181MB, tym razem juz ze zmienionym przodem i pixelowymi, pomaranczowymi wyswietlaczami.
Pierwsza 25 szt mialo fabrycznie zamontowane filmy, wymienione pozniej na wyswietlacze. Pojazdy z poszczegolnych dostaw roznia sie miedzy soba iloscia (i rodzajem) siedzen, zastosowanymi skrzyniami biegow, a takze roznymi wyswietlaczami.
Dostawy auutobusow:
1996 -> 15szt
1997 -> 10szt
1998 -> 10szt
1999 -> 5szt
2001 -> 10szt
2002 -> 5szt
Na poczatku przyszlego roku do Krakowa powinno przybyc (niestety) kolejnych 10szt jelczy 181MB, tym razem juz ze zmienionym przodem i pixelowymi, pomaranczowymi wyswietlaczami.
Pierwsza 25 szt mialo fabrycznie zamontowane filmy, wymienione pozniej na wyswietlacze. Pojazdy z poszczegolnych dostaw roznia sie miedzy soba iloscia (i rodzajem) siedzen, zastosowanymi skrzyniami biegow, a takze roznymi wyswietlaczami.
Ja też z wielką nieciepilwością czekam na najnowsze M181M w MPK Kraków...mac pisze:Ok , wielkie dzięki Ale może nie będą takie złe te z nowej dostawy Osobiście ciekawi mnie jak będą one sie prezentowac w Krakowskich barwach . Miejmy nadzieje , że bedzie to udany zakup.
Pozdrawiam
A tak a propo - M181M w barwach MPK Kraków bardzo ładnie się prezentują.
Natomiast, Pozwólcie, że napiszę coś o warszawskich M181M. W Warszawie, MZA, obecnie eksploatuje 46 szt. M181M, z czego:
- 1 szt M181MB - trafił w 1996 roku, i ma jeszcze poprzednią, "berlietowską" ścianę przednią,
M181M, dostawy:
- w 1997 roku - 10 szt.
- w 1998 roku - 20 szt.
- w 1999 roku - 15 szt.
Ostatnie autobusy, tj. z 1999 r., miały już klimatyzację dla kierowcy.
Obecnie wszystkie M181M stacjonują w jednym zakładzie MZA - tj. R6-Redutowa (Wola)...
Kraków nie będzie miał tych słabiutkich M181M tylko mocne M181MB3 (silnik Mercedes EURO 3), ten M181MB w Warszawie to słyszałem że trzyma się bardzo dobrze i jest nieźle wykonany jak na to, co Jelcz zrobił w późniejszych autobusach. Jeszcze nie przeszedł naprawy głównej a nasze M181MB już przechodzą, jeden przed, dwa w trakcie i jeden po naprawie głównej.
Moze ktos zarzuci jakas fotka tego 181M z berlie towska sciana przedniaJ-31 pisze:Ja też z wielką nieciepilwością czekam na najnowsze M181M w MPK Kraków...mac pisze:Ok , wielkie dzięki Ale może nie będą takie złe te z nowej dostawy Osobiście ciekawi mnie jak będą one sie prezentowac w Krakowskich barwach . Miejmy nadzieje , że bedzie to udany zakup.
Pozdrawiam
A tak a propo - M181M w barwach MPK Kraków bardzo ładnie się prezentują.
Natomiast, Pozwólcie, że napiszę coś o warszawskich M181M. W Warszawie, MZA, obecnie eksploatuje 46 szt. M181M, z czego:
- 1 szt M181MB - trafił w 1996 roku, i ma jeszcze poprzednią, "berlietowską" ścianę przednią,
M181M, dostawy:
- w 1997 roku - 10 szt.
- w 1998 roku - 20 szt.
- w 1999 roku - 15 szt.
Ostatnie autobusy, tj. z 1999 r., miały już klimatyzację dla kierowcy.
Obecnie wszystkie M181M stacjonują w jednym zakładzie MZA - tj. R6-Redutowa (Wola)...