M181 -"Odkurzacz"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Hannibal

M181 -"Odkurzacz"

Post autor: Hannibal »

Witam ,
Co sądzicie o tym przegubowym modelu Jelcza ?
Jakie są wasze opinie ?
Osobiście tylko raz miałem przyjemnosc nim jechac w Krakowie , { Był to pierwszy przegubowiec jakim jechałem} :P niewiele moge o nim powiedziec .
Zapraszam do dyskusji :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2004-12-23, 16:23 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie osobiście zawsze się podobały, przede wszystkim wnętrze - a dokładnie duży obszerny przegub i bardzo blisko położone trzecie drzwi (pierwsze w przyczepie) - jest to o wiele lepiej pomyślane niż np. w MAN-ie NG313.

Niestety są też minusy - np. stopień w przyczepie. Byłem wielokrotnie świadkiem zdarzeń, gdzie ludzie się przewracali - schodząc.... :|
Minusem są też problemy techniczne, przede wszystkim z hydrauliką. Wielokrotnie widziałem warszawskie M181M, z "szorującym tyłkiem"... zgroza :o:

A tak poza tym fajny autobus :D

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Nigdy odkurzaczem nie jechałem. W Gliwicach tylko zrobiłem zdjęcia prototypowemu M181MB z PKM Tychy. Autobus, który widziałem był już dość mocno wysłużony. Co do schodków w przejściu to ostatnie krakowskie M181MB ich nie mają: www.jelcz.com.pl/m181mbF.html

voy

Post autor: voy »

Ja mam o nim dobre zdanie. Kiedyś bardzo dużo nim jeździłem, teraz w ogóle bo jeździ zwykle na 14 :[ która nie jeździ tam gdzie ja mieszkam ani chce pojechać i dlatego że 2 są w naprawie głównej.

wocash

Post autor: wocash »

Nie miałem okazji nim się przejechać dlatego nie moge nic powiedzieć o jego wnętrzu natomiast z zewnątrz dobrze się prezentuje. 1 egzemplarz posiada PKS Szczecin tylko nie wiedzieć czemu w innych barwach niż wszystkie inne.

szubak

Post autor: szubak »

Na tym zdjeciu to on sie prezentuje bardzo ladnie, w stusunku do tego ile tak naprawde jest warty...

Jelcze sa niesety bardzo awaryjne, do tego posiadaja z tylu wysoką podloge, wiec są to autobusy co najwyzej niskowejsciowe. Konstrukcja wywodzi sie w prostej mierze od 121M, w ktorym tak jakby wydluzono część niskopodlogowa i dodano przegub, ta z kolei od 120M, a idąc dalej dochodzimy do PR110 :| Na szczęście w najnowszych wersjach Jelcz systematycznie wprowadza zmiany konstrukcyjne (nie tylko w wygladzie), przez co powoli autobusy te staja sie coraz lepsze, ale jednak nadal o wiele za daleko im do konkurencji. Zreszta konkuruja tylko cena...

Obecnie wszystkie krakowskie jelcze 181MB (a takze 182MB - 1szt :P ) stacjonuja na KW.

voy

Post autor: voy »

Gdzie stacjonują? Co to KW?
Ale Vecto to już inna bajka, to widać. Jakby to była zupełnie nowa konstrukcja a nie powielanie Berlieta PR100.

szubak

Post autor: szubak »

No sorki, KW oznacza zajezdnie na woli duchackiej. ;)
Wogole to:

KW - zaj. autobusowa na Woli
KB - zaj. w Bieńczycach
KP - zaj. w Płaszowie

KH - zaj. tramwajowa w Hucie
KT - zaj. w Podgórzu

voy

Post autor: voy »

Nie W a D oznacza Wolę Duchacką. I cóż to za K na początku?

szubak

Post autor: szubak »

Mylisz oznaczenia zajezdni z literkami, ktore znajduja sie na autobusach i mowia z jakiej zajezdni pochodzi dany pojazd.
Na autobusach sa B, D, P np DD414, natomiast zajezdnie oznacza sie KB, KW i KP. CZasami mozna sie tez spotkac z oznaczeniem np. TB na bienczyce.

Pierwsza litera w numerze autobusu -> zajezdnia
Druga litera -> model (ewentulanie marka) pojazdu
Trzy cyferki oznaczaja numer inwentarzowy pojazdu, docelowo ma byc tak, by numery inwentarzowe nie powtarzaly sie, na razie (glownie za sprawa ikarusow) tak nie jest. ;)

voy

Post autor: voy »

No to wiem, ale miałem wątpliwości z tymi KW itd...

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ok , dzięki szubak , proponuje wrócic do tematu o Jelczu M 181
Szubak korzystajac z okazji mam 2 pytania do ciebie :)
1) Ile sztuk tych wozów posiada Mpk Kraków ?
2) W jakich latach były dostarczane do Krakowa i czy nadal są ?
Pozdrawiam :)

szubak

Post autor: szubak »

Obecnie MPK posiada 55 szt (w tym jednego M182MB).

Dostawy auutobusow:
1996 -> 15szt
1997 -> 10szt
1998 -> 10szt
1999 -> 5szt
2001 -> 10szt
2002 -> 5szt

Na poczatku przyszlego roku do Krakowa powinno przybyc (niestety) kolejnych 10szt jelczy 181MB, tym razem juz ze zmienionym przodem i pixelowymi, pomaranczowymi wyswietlaczami.

Pierwsza 25 szt mialo fabrycznie zamontowane filmy, wymienione pozniej na wyswietlacze. Pojazdy z poszczegolnych dostaw roznia sie miedzy soba iloscia (i rodzajem) siedzen, zastosowanymi skrzyniami biegow, a takze roznymi wyswietlaczami.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ok , wielkie dzięki :) Ale może nie będą takie złe te z nowej dostawy Osobiście ciekawi mnie jak będą one sie prezentowac w Krakowskich barwach . ;) Miejmy nadzieje , że bedzie to udany zakup. :)
Pozdrawiam

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

szubak pisze:Na poczatku przyszlego roku do Krakowa powinno przybyc (niestety) kolejnych 10szt jelczy 181MB, tym razem juz ze zmienionym przodem...
I tyłem też oraz instalacją CAN.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

mac pisze:Ok , wielkie dzięki :) Ale może nie będą takie złe te z nowej dostawy Osobiście ciekawi mnie jak będą one sie prezentowac w Krakowskich barwach . ;) Miejmy nadzieje , że bedzie to udany zakup. :)
Pozdrawiam
Ja też z wielką nieciepilwością czekam na najnowsze M181M w MPK Kraków... :)
A tak a propo - M181M w barwach MPK Kraków bardzo ładnie się prezentują. :)

Natomiast, Pozwólcie, że napiszę coś o warszawskich M181M. W Warszawie, MZA, obecnie eksploatuje 46 szt. M181M, z czego:
- 1 szt M181MB - trafił w 1996 roku, i ma jeszcze poprzednią, "berlietowską" ścianę przednią,
M181M, dostawy:
- w 1997 roku - 10 szt.
- w 1998 roku - 20 szt.
- w 1999 roku - 15 szt.
Ostatnie autobusy, tj. z 1999 r., miały już klimatyzację dla kierowcy.

Obecnie wszystkie M181M stacjonują w jednym zakładzie MZA - tj. R6-Redutowa (Wola)... :)

voy

Post autor: voy »

Kraków nie będzie miał tych słabiutkich M181M tylko mocne M181MB3 (silnik Mercedes EURO 3), ten M181MB w Warszawie to słyszałem że trzyma się bardzo dobrze i jest nieźle wykonany jak na to, co Jelcz zrobił w późniejszych autobusach. Jeszcze nie przeszedł naprawy głównej a nasze M181MB już przechodzą, jeden przed, dwa w trakcie i jeden po naprawie głównej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak to prawda. Jest świetny a silnik Mercedesa jest dużo cichszy :) . Jeszcze się trzyma, ale do NG już ma niedaleko :lol:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

J-31 pisze:A tak a propo - M181M w barwach MPK Kraków bardzo ładnie się prezentują.
A to ja wiem , tez bardzo mi sie podobają :cool: , ale chodziło mi jak będą sie prezentowac te krakowskie M181 z tym ulepszeniem , {ściana przednia itp}
Mam nadzieje , że zobacze je nie długo ;)
Post nr 3900

szubak

Post autor: szubak »

J-31 pisze:
mac pisze:Ok , wielkie dzięki :) Ale może nie będą takie złe te z nowej dostawy Osobiście ciekawi mnie jak będą one sie prezentowac w Krakowskich barwach . ;) Miejmy nadzieje , że bedzie to udany zakup. :)
Pozdrawiam
Ja też z wielką nieciepilwością czekam na najnowsze M181M w MPK Kraków... :)
A tak a propo - M181M w barwach MPK Kraków bardzo ładnie się prezentują. :)

Natomiast, Pozwólcie, że napiszę coś o warszawskich M181M. W Warszawie, MZA, obecnie eksploatuje 46 szt. M181M, z czego:
- 1 szt M181MB - trafił w 1996 roku, i ma jeszcze poprzednią, "berlietowską" ścianę przednią,
M181M, dostawy:
- w 1997 roku - 10 szt.
- w 1998 roku - 20 szt.
- w 1999 roku - 15 szt.
Ostatnie autobusy, tj. z 1999 r., miały już klimatyzację dla kierowcy.

Obecnie wszystkie M181M stacjonują w jednym zakładzie MZA - tj. R6-Redutowa (Wola)... :)
Moze ktos zarzuci jakas fotka tego 181M z berlie ;) towska sciana przednia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”