Jelcze 120M/4 Supero CNG w MPK Rzeszów
Tak jak napisał maciek1024 jest już 8 Jelczy M120M/4. Dawno się nie odzywałem, bo i po co skoro nie było mnie w Rzeszowie i wiedziałem tyle co pisało w internecie. Jednak dzisiaj byłem na zajezdni. Okazało się, że jest już tam 8 Jelczy. Siedem ładnie ustawiło się w rządku (link do mojego zdjęcia na TWB) , a ósmy stał na hali. Według informacji jakie uzyskałem dwa kolejne mają przyjechać po świętach. Jeszcze żaden z nich nie wyjechał na miasto, ponadto jedynie 5 autobusów ma tablice rejestracyjne. Wszystkie mają już numery taborowe. Ten z najwyższym 674 stał właśnie na hali wiec nie widać go na zdjęciu. Więcej zdjęć pojawi się pewnie na moim portalu.
I chyba ostatnie. Jelcze te zostały kupione z myślą o obsłudze tras podmiejskich na które ze względu na stan techniczny ryzykowne jest puszczanie niskaczy. Spodziewam się więc iż te pojazdy będą obsługiwały linie wyjeżdząjące planowo z pętli na Trembeckiego tj 5, 12, 23, 37. Trasy tych linii przebiegają ul. ¯ołkiewskiego nad którą przebiega wiadukt linii kolejowej do Przemyśla pod ktorym nie mieszczą się gazowe niskacze. Po zakupie Supero także tutaj będzie możliwa obsługa gazowa. Następne nowe wozy kupowane przez MPK będą już albo niskopodłogowe albo niskowejściowe. Czyli prawdopodobnie możemy spodziewac się zakupów Solarisów, Jelczy Vecto a może ManaJ-31 pisze:To chyba pierwsze rzeszowskie, nowe "gazowce", gdzie kierowcy nie będą musieli się już martwić o "garb" na dachu
Jeśli chodzi o kolejne gazowce w MPK Rzeszów to już w przyszłym roku do rzeszowskiego MPK ma trafić 8 autobusów CNG w wersji niskopodłogowej. Najprawdopodobniej będą to produkty Jelcza ze wskazaniem na Mastero (choć niewykluczam także kolejnych gazowych Vecto).
A tymczasem w dniu dzisiejszym w ruchu liniowym zadebiutował pierwszy rzeszowski Supero CNG . Autobus oznaczony nr taborowym 671 obsługuje dziś linię 15. Oto pierwsze zdjęcie rzeszowskiego Supero CNG w ruchu liniowym:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128933.html
Autorem zdjęcia jest voy
A tymczasem w dniu dzisiejszym w ruchu liniowym zadebiutował pierwszy rzeszowski Supero CNG . Autobus oznaczony nr taborowym 671 obsługuje dziś linię 15. Oto pierwsze zdjęcie rzeszowskiego Supero CNG w ruchu liniowym:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128933.html
Autorem zdjęcia jest voy
Pod warunkiem, ze rzeszowskie MPK zastrzeże w przetargu jako jeden z warunków 100% niskiej podłogi. Bez tego zapisu Mastero przejdzie bez problemu. W każdym bądź razie przyszły przetarg będzie ustawiony pod Jelcza i to już jest więcej, jak pewne .marekJG pisze:
Jeżeli będzie to przetarg na niskopodłogowce to Mastero nie może zostac w nim zaproponowany przez Jelcza, gdyż jest to autobus niskowejściowy.
Obawiam się, że bystrzak2000 ma rację. :frown: Wiadomo, że jak w przetargu (w którym głównym kryterium jest cena) może startować autobus niskowejściowy to wygra pewnie gniot. Obym się mylił.
Wracając do tematu. W ostatni piątek po Rzeszowie jeździły tylko dwa Jelcze M120M/4 (#668, #671). Reszta stała na zajezdni. Co więcej prawdopodobnie nie przyjechały jeszcze brakujące dwa gazowce.
Póki co to te stodwudziestki jak już jeżdżą po mieście to nie na liniach na których miały jeździć. (tzn. tych mających trasę pod mostem na ¯ółkiewskiego) Jedynie wieczorem #668 puścili chyba ledwie na dwa kursy na linię 37. Zdjęcia na mojej stronie link
Wracając do tematu. W ostatni piątek po Rzeszowie jeździły tylko dwa Jelcze M120M/4 (#668, #671). Reszta stała na zajezdni. Co więcej prawdopodobnie nie przyjechały jeszcze brakujące dwa gazowce.
Póki co to te stodwudziestki jak już jeżdżą po mieście to nie na liniach na których miały jeździć. (tzn. tych mających trasę pod mostem na ¯ółkiewskiego) Jedynie wieczorem #668 puścili chyba ledwie na dwa kursy na linię 37. Zdjęcia na mojej stronie link
Piękne zdjęcia. Co ciekawe MPK Rzeszów zdecydował się na fotele "półtorakowe". Dawno ich nie widziałem w fabrycznie nowych M120-stkach.
Kuki, a jak sprawują się nowe Jelcze ?
Kuki, a jak sprawują się nowe Jelcze ?
Ostatnio zmieniony 2007-01-08, 15:49 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Chyba przy mniejszej ilości miejsc siedzących jest niższy podatek. Stąd pewnie te półtoraki. Swoją drogą strasznie niepraktyczne to jest.J-31 pisze:Co ciekawe MPK Rzeszów zdecydował się na fotele "półtorakowe". Dawno ich nie widziałem w fabrycznie nowych M120-stkach.
Niestety, ale nie mogę tego za bardzo sprawdzić, bo studiuję w Krakowie, a w Rzeszowie bywam rzadko. Akurat wtedy co byłem to 6 nowych stodwudziestek stało na zajezdni i tylko dwa jeździły. Więc może (ale nie musi) to jakoś świadczyć, że na początku były z nimi problemy, ale teraz już pewnie wyjechało ich więcej na miasto. A tak w ogóle to tymi Jelczami jeździłem tylko tego dnia co zrobiłem te zdjęcia. Teraz bardziej mam doczynienia z Jelczami M121M/4 CNGJ-31 pisze:Kuki, a jak sprawują się nowe Jelcze ?
Faktycznie w tych M120M/4 kierowcy MPK nie wpuszczają ani nie wypuszczają przodem. Tam jest nawet taka specjalna bramka całkowicie blokująca przejście do przednich drzwi. Wszystko pewnie ze względu na klimatyzację.maciek1024 pisze:Ogólnie przyjemne wnętrze, tylko nie wiem po kiego grzyba kierowcy całe drzwi przednie.
Jak 670 ruszył, było słychać dziwne furkotanie
Ostatnio zmieniony 2007-01-12, 22:10 przez kuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Jechałem już kilkakrotnie Jelczami Supero w Rzeszowie. I muszę powiedziec iż na pewno są lepiej wykonane niż Vecto. Ale w jednym z Jelczy zaobserwowałem, że szparka między tylną ścianą kabiny kierowcy a samą ścianą jest wypełniona czymś w rodzaju pianki poliuretanowej. I rzucało się to bardzo w oczy. nie wiem czy to partactwo Jelcza, czy może jakiś kierowca chciał sobie uszczelnic kabinę. W Vecto #656 widziałem nałożone uszczelki, ale żeby pianka
Prawie zawsze jakiś supero jeżdzi także na 0, 10, 17 a ostatnio coraz częściej widuję go na 19. To już przesada. Ta linia powinna byc obsługiwana wyłącznie przez niskacze i to 15m.kuki pisze:Póki co to te stodwudziestki jak już jeżdżą po mieście to nie na liniach na których miały jeździć. (tzn. tych mających trasę pod mostem na ¯ółkiewskiego) Jedynie wieczorem #668 puścili chyba ledwie na dwa kursy na linię 37.
Prawie wszystkie nowe Jelcze jeżdżą już regularnie po mieście. Ostanio ciągle #670 i #671 spotykam na 11. Jakieś 120M/4 są też zazwyczaj na liniach 5, 8, 28. Jednak faktycznie często (za często) są na 0, czasem też na 18 lub 19.
Teraz już troche nimi pojeździłem i musze stwierdzić, że są okropne. Szczególnie mam na myśli głośny silnik, wycia i stukoty jakie z niego dochodzą. W Vecto czy SU12 na CNG przy zatrzymaniu silnika prawie nie słychać, a tutaj wręcz przeciwnie, wyje niemiłosiernie.
Teraz już troche nimi pojeździłem i musze stwierdzić, że są okropne. Szczególnie mam na myśli głośny silnik, wycia i stukoty jakie z niego dochodzą. W Vecto czy SU12 na CNG przy zatrzymaniu silnika prawie nie słychać, a tutaj wręcz przeciwnie, wyje niemiłosiernie.