Kolejny Jelcz 120M CNG w MKS-ie Mielec
Kolejny Jelcz 120M CNG w MKS-ie Mielec
Jak już zapewne wiadomo na Transexpo są prezentowane zarówno najnowsze hity transportowe w dziedzinie autobusów, jak i autobusy używane. Na jednym ze stoisk jeden z fotografów z TWB uwiecznił dziś Jelcza 120M CNG w malowaniu Mielec Diesel Gas. Niestety, nie jest to Jelcz Supero CNG, ale zwykła 120-stka odkupiona przez Zakład Naprawy Samochodów w Solcu Kujawskim od MZK Toruń (notabene jakiś czas temu MZK Toruń sprzedało 2 starsze 120-stki do Solca). Autobus ten najprawdopodobniej jeszcze w tym roku trafi do MKS-u Mielec, gdzie otrzyma nr. taborowy 204. Będzie to wówczas 2-gi Jelcz 120M CNG w tej firmie, bowiem już od kilku miesiecy po Mielcu jeździ Jelcz 120M o nr. taborowym 182, który został poddany przebudowie na wersję CNG w Przedsiębiorstwie Napraw Taboru w Woli Dalszej k. Łańcuta. Będzie to zarazem 3-ci autobus CNG w tym przedsiębiorstwie po Jelczu PR110M CNG i w/w Jelczu 120M CNG. Oto zdjęcie tego Jelcza:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-116353.html
W porównaniu z pozostałymi gazowcami w Mielcu jest on pomalowany po bokach na kolor brązowy, a nie, jak gazowe Jelcze w MKS-ie na kolor beżowy. Cóż, Mielczanom gratulujemy kolejnego gazowego Jelcza .
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-116353.html
W porównaniu z pozostałymi gazowcami w Mielcu jest on pomalowany po bokach na kolor brązowy, a nie, jak gazowe Jelcze w MKS-ie na kolor beżowy. Cóż, Mielczanom gratulujemy kolejnego gazowego Jelcza .
W porównaniu z tym, jak wyglądał wcześniej (zapewne wyglądął trochę gorzej) to rzeczywiście przeszedł prawdziwą "reinkarnację".J-31 pisze:Patrząc na tą fotkę muszę przyznać, że go w Solcu nieźle "odpicowali". Wygląda niczym po tuningu, nawet lusterka sa na jakimś nowoczesnym wysięgniku
To nie jest schodzenie na psy. Po prostu myslałeś, że pani prezes przywiezie Wam z Transexpo coś nowego no i przywiozła........ bardzo ładną 120-stkę . A tak poza tym to nie marudź, ciesz sie że MKS Mielec w ogóle kupił coś nowego w tym roku, bo jeszcze kilka miesięcy temu sytuacja taborowa MKS-u nie była najlepsza. A tak przynajmniej zaoszczędzi się pieniędzy na przerabianiu pregniota 186 na gazowca .pr110 pisze:Nie wiem czy mam się cieszyć, że MKS schodzi na psy i kupuje trupy po NG w stolcu, wolabłym by było to coś fabrycznie nowego.
Ostatnio zmieniony 2006-10-05, 15:40 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.
No bo w końcu dla Mielca jestJ-31 pisze:Wygląda niczym po tuningu, nawet lusterka sa na jakimś nowoczesnym wysięgniku
[ Dodano: 2006-10-05, 18:25 ]
Dokładnie, jelczyk jest bardzo ładny, już się nie moge doczekać aż przyjedzie do Mielca.... i cofam to co powiedziałem w drugim poście w tym temacieAdrian_ pisze:Po prostu myslałeś, że pani prezes przywiezie Wam z Transexpo coś nowego no i przywiozła........ bardzo ładną 120-stkę
[ Dodano: 2006-10-05, 18:29 ]
Ale te jelcze (przynajmniej ex 425) trafiły do Radomia i były z 1995 roku, a ten jest z 1996. Tak więc mam proźbę do forumowiczów by sprawdzili czy w ich miastach nie wyparowała jakaś 120stkaAdrian_ pisze:Niestety, nie jest to Jelcz Supero CNG, ale zwykła 120-stka odkupiona przez Zakład Naprawy Samochodów w Solcu Kujawskim od MZK Toruń (notabene jakiś czas temu MZK Toruń sprzedało 2 starsze 120-stki do Solca)
Na wet fajny ten Jelcz,a le cieszyłbym się bardziej gdyby zakupili jakieś Solarisy III CNG. To by było odjazdowo,a najlepiej by było gdyby te stare trupy "H9-35" powymieniać ja Salusy albo na Autosana A1010M. Ale znając MKS wolą jeźddzić trupami niż kupować nowe autobusy choćby nawet ze środków UE. Ale może wreszcie to się zmieni.
Wasze A1010M miały podobno trafić do MKS-u Sanok. Już nastawiałem się na 2 nowe automaty w MKS-ie, a tymczasem MKS Mielec pozostawił je dla siebie .dominik_mielec pisze:To by było odjazdowo,a najlepiej by było gdyby te stare trupy "H9-35" powymieniać ja Salusy albo na Autosana A1010M.
A czy zdajesz sobie sprawę z tego, jak drogie jest utrzymanie gazowego Solarisa? juz utrzymanie zwykłego Solarisa sprawia wiele wydatków itd. a co dopiero wersja CNG. A jestem przekonany, iż tak małego zakładu, jak MKS Mielec nie stać na utrzymanie gazowych Solarisów.dominik_mielec pisze:cieszyłbym się bardziej gdyby zakupili jakieś Solarisy III CNG
Zamiast je wymien iać pownni,.ście wysłać te Autosany na modernizację (czyt. wstawić drzwi odskokowo-przesuwne, odbudować pudło itd.). W Sanoku jakoś sie to opłaciło, choć niestety po kilku miesiacach widac już tego efekty .pr110 pisze:Moim zdaniem powinni wymienić 6 H9.
Apage Satana . Jeśli którekolwiek przedsiębiorstwo km na Podkarpaciu kupi Libero to ja sie stąd wynoszę. Przecież ta konstrukcja (m.in. z powodu designu) beszcześci dobre imię Kolibra. A tak BTW chyba robicie sobie w związku z zakupem gazowej 120-stki zbyt duże nadzieje na to, ze MKS kupi w tym roku coś nowego. Gdyby mieli odpowiednie fundusze, to by kupili coś nowego, a nie 10-letniego Jelcza CNG odpicowanego tylko po to, by dobrze sie prezentować.pr110 pisze:albo Libero.
Stary grat po modernizacji nadal pozostanie starym gratem, tylko zmodernizowanym.Adrian_ pisze:Zamiast je wymien iać pownni,.ście wysłać te Autosany na modernizację (czyt. wstawić drzwi odskokowo-przesuwne, odbudować pudło itd.).
Za małe, Salusy jak już.pr110 pisze:Można by je wymienić na Vero albo Libero.
Lepszy jest wspaniały Vero z platformą dla niepełnosprawnych na podwoziu od ciężarówki?Adrian_ pisze:Jeśli którekolwiek przedsiębiorstwo km na Podkarpaciu kupi Libero to ja sie stąd wynoszę. Przecież ta konstrukcja (m.in. z powodu designu) beszcześci dobre imię Kolibra.
chodziło mi o linie nr 14
[ Dodano: 2006-10-07, 20:34 ]
Ale znając MKS nie prędko doczekamy się nowych autobusów. Ale chyba mogliby złożyć wniosek o dofinansowanie z Unni Europejskiej na wymiane połowy taboru. Zresztą gdyby czytali fora o MKS i by zobaczyli, że ludzi nie zadowala obecny tabor i wolą jechać autem, niż korzystać z usług MKS-u to i tak by nic nie zrobili, bo jak zwykle nie mają pieniędzy. Jestem ciekaw czy w ogóle, pani prezes jechała kiedyś H9 i wcieliła się w rolę kogoś kto tym trupem musi codziennie jechać do pracy!
[ Dodano: 2006-10-07, 20:34 ]
Ale znając MKS nie prędko doczekamy się nowych autobusów. Ale chyba mogliby złożyć wniosek o dofinansowanie z Unni Europejskiej na wymiane połowy taboru. Zresztą gdyby czytali fora o MKS i by zobaczyli, że ludzi nie zadowala obecny tabor i wolą jechać autem, niż korzystać z usług MKS-u to i tak by nic nie zrobili, bo jak zwykle nie mają pieniędzy. Jestem ciekaw czy w ogóle, pani prezes jechała kiedyś H9 i wcieliła się w rolę kogoś kto tym trupem musi codziennie jechać do pracy!
Porównując Libero i Vero w kwestii designu zdecydowanie zwycięża Vero. A jeśli chodzi o eksploatację to Vero odpada ze względu na to, iż w czasie jazdy ma zbyt małą amortyzację na drodze i pudło jest trochę niestabilne.plocmaster pisze:Lepszy jest wspaniały Vero z platformą dla niepełnosprawnych na podwoziu od ciężarówki?
Solina pod względem designu również nie zachwyca, ale jeśli to ma być szansą na podreperowanie kieszeni Autosanu i mieć przynajmniej w połowie obniżoną podłogę (co w Autosanach jest rzadkością) to czemu nie. Poza tym jako sanoczanin mam prawo chwalić Autosana, gdyż z tymi autobusami jestem związany od urodzenia.ppln pisze:A może idealna Solina o przodzie jak przysłowiowy ludzki koniec kręgosłupa
Słusznie, ale zanim dotarły by do Mielca nowe autobusy trzeba by było odstawić połowę starszego taboru, a wówczas mielibyscie ogromne braki taborowe, wypadające kursy itd. (chyba, żebyście pożyczli na ten czas autobusy z Connexu, ale oni nie mają typowo miejskich autobusów). A poza tym nie gdybajmy może o przyszłym taborze MKS, tylko poczekajmy na dalsze potoczenie się losów MKS Mielec. A na razie cieszcie sie z tej 120M, bo naprawdę nie jest to zły autobus, a w przypadku MKS-u liczy się każdy nowy autobus .dominik_mielec pisze: Ale chyba mogliby złożyć wniosek o dofinansowanie z Unni Europejskiej na wymiane połowy taboru.
Tak, tylko musieliby go przyjąć i UE całej kaski nie da — trzeba mieć wkład własny.dominik_mielec pisze:Ale chyba mogliby złożyć wniosek o dofinansowanie z Unni Europejskiej na wymiane połowy taboru.
A co ich to obchodzi?dominik_mielec pisze:Zresztą gdyby czytali fora o MKS i by zobaczyli, że ludzi nie zadowala obecny tabor i wolą jechać autem, niż korzystać z usług MKS-u to i tak by nic nie zrobili, bo jak zwykle nie mają pieniędzy.
Tak, ale autobusy kupuje się z uwagi na ich użyteczność, a nie wygląd.Adrian_ pisze:Porównując Libero i Vero w kwestii designu zdecydowanie zwycięża Vero.
I jak się okazuje Jelcz 120M CNG, który miał trafić do MKS-u Mielec nie otrzyma nr. taborowego 204, ani nie będzie należał do MKS-u. Jest to egzemplarz testowy Mielec Diesel Gas i w razie czego będzie wypożyczany dla MKS-u. Zostanie wpisany na listę taborową i otrzyma nr. taborowy 01. Będzie to działało na zasadzie tak, jakby MKS Mielec miał darmowego testowca. Autobus ten od czasu do czasu będzie pokazywał się na liniach MKS Mielec, ale nie będzie ich własnością . Szkoda, ale przynajmniej dobrze, że MKS będzie mógł co jakiś czas wypożyczać ten autobus dla swoich celów .
I jak się okazuje już jutro w zajezdni MKS-u Mielec ukaże się długo oczekiwany Jelcz 120M CNG . Autobus ten najprawdopodobniej otrzyma nr. taborowy 01 (choć może otrzymać też 204, ale nie wiem, jak to zostanie ustalone). Teraz tylko trzeba czekać, aż zacznie regularnie pojawiać się na liniach MKS Mielec .