Strona 1 z 10
Jelcze M121I Mastero w PUP Czeladź
: 2006-11-27, 00:53
autor: Shadow238
Nie wiem, czy już ktoś założył taki lub podobny temat, ale zaryzykuję i z góry przepraszam, jeśli owe podobne tematy istnieją, wtedy na pewno usunę go.
Jak zapewne część z Was wie, że przewoźnik z Czeladzi mianowicie PUP/ Sed-Baz zakupiło 3 szt. modelu Jelcz M121I Mastero. Zakup tego przewoźnika związany był z obsługą przez 3 wozy na linie 25 do obsługi której zostały zgłoszone w przetargu. Tydzień temu wyjechał na linię pierwszy dostarczony wóz, który dostał numer #103, po "gniocie" wypożyczonego jakiś czas temu z firmy Meteor Jaworzno. W ostatnich dniach dojechały 2 pozostałe "Mastera", który jeden z nich otrzymał już numer #104, a drugi oczekuję na przydzielenie mu numeru. Autobus posiada siedzenia firmy Astromal, zamontowano w nim wyświetlacze firmy Mobitec, żółte kasowniki z Mikroelektroniki/PIXELa, zamontowany został silnik Iveco. Należy dodać, że ma oryginalnie przebudowaną kabinę z fabryki Jelcza, przystosowaną do programu "wsiadania pierwszymi drzwiami", czyli kontrolą biletów przez kierującego.
Chciałem się was spytać czy może ktoś z okręgu KZK GOP, jechał już może właśnie tym Jelczem M121I ? Bo moje wrażenia po jeździe nim nie zaskoczyły mnie niczym szczególnym, wnętrze bardzo ubogie według mnie
Czekam na wasze opinie
: 2006-11-27, 01:33
autor: Adrian_
Ja co prawda nie jechałem ani jednym Jelczem M121I z PUP Czeladź, ale z tego, co słyszałem pierwszy Mastero w PUP-ie o nr. taborowym 103 doznał awarii, wskutek czego nie wykonał jednego z kursów. Awaria ta miała miejsce we wtorek, czyli w drugim dniu eksploatacji tego autobusu
, co nie świadczy zbyt dobrze o nowych nabytkach PUP-u. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pozostałe 2 egzemplarze nie będą miały takich problemów w eksploatacji
.
: 2006-11-27, 01:59
autor: james206
Ten "trzeci" to #102
Dziś śmigał na 672! Wiem, bo jak go zobaczyłem na pół autobusu wyrwało mi się niecenzuralne słowo
: 2006-12-10, 23:44
autor: Shadow238
Adrian_ pisze:Ja co prawda nie jechałem ani jednym Jelczem M121I z PUP Czeladź, ale z tego, co słyszałem pierwszy Mastero w PUP-ie o nr. taborowym 103 doznał awarii, wskutek czego nie wykonał jednego z kursów. Awaria ta miała miejsce we wtorek, czyli w drugim dniu eksploatacji tego autobusu
, co nie świadczy zbyt dobrze o nowych nabytkach PUP-u. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że pozostałe 2 egzemplarze nie będą miały takich problemów w eksploatacji
.
Wiesz w sumie to jest spod marki JELCZ więc mnie nie dziwią jużdrobne awarie na początku
Na dzień dzisiejszy z tego co mi wiadomo to wszystkie 3 szt MASTERO jeżdżą bez jakiś awarii, jednak wozy #102 i #104 nie zostały wyposażone w wyświetlacze wewnętrzne.
Niestety 2 z 3 tych wozów zamiast jeździć na lini 25 tam gdzie jest ich przydział, to walają się po liniach typu:154,600,672 i tak codziennie!! Mam nadzieję, że PUP po karach jakie na pewno dostaną, puści te wozy na stały przydział na linie 25.
PszonaR pisze:Ten "trzeci" to #102
Dziś śmigał na 672! Wiem, bo jak go zobaczyłem na pół autobusu wyrwało mi się niecenzuralne słowo
Zapomniałeś jeszcze o #104, który ost. dość często pojawia się na lini 600
: 2006-12-11, 09:45
autor: J-31
Adrian_ pisze:z tego, co słyszałem pierwszy Mastero w PUP-ie o nr. taborowym 103 doznał awarii, wskutek czego nie wykonał jednego z kursów
Aż dziw mnie bierze, że ZS Jelcz nie robi nic aby w końcu poprawić jakość swoich produktów. Przecież to jest nie do pomyślenia, aby fabrycznie nowy autobus był od początku awaryjny....
Swoją drogą widziałem na zdjęciach nowego "Mastero". Ładnie wygląda z zewnątrz. Wzbudził chyba sensację wśród lokalnych decydentów. Tak przynajmniej widziałem na zdjęciach na TWB. Czy to prawda ?
: 2006-12-12, 15:34
autor: Shadow238
J-31 pisze:Aż dziw mnie bierze, że ZS Jelcz nie robi nic aby w końcu poprawić jakość swoich produktów. Przecież to jest nie do pomyślenia, aby fabrycznie nowy autobus był od początku awaryjny....
Jak dobrze jeszcze pamiętam, to na stronie www producent chwali się jeszcze certyfikatem jakości swoich produktów
W sumie muszę przyznać, że jedyny jaki robią "dobry" produkt to Jelcz M181MB/3 "Tantus", do którego nie mam żadnych zastrzeżeń i nadodatek nie trzeszczy!!
Swoją drogą widziałem na zdjęciach nowego "Mastero". Ładnie wygląda z zewnątrz. Wzbudził chyba sensację wśród lokalnych decydentów. Tak przynajmniej widziałem na zdjęciach na TWB. Czy to prawda ?
Szkoda, że tylko ze wnątrz ładnie wygląda, bo w środku wszystko jest wprawdzie ok, ale wnętrze według mnie jest aż zza bardzo ubogie- świadczy o tym choćby brak wyświetlaczy wewnętrznych (prócz wozu #103, który ma mały wyświetlacz) i lampek nad drzwiami ostrzegający o otwieraniu/zamykaniu drzwi. Drzwi wejściowe/wyjściowe są oczywiście wewnątrz pomalowane na niebiesko
A i silnik "buczy" tak samo jak w katowickich Tantusach przy ruszaniu
Jednak produkty Jelcza są do bani
PS. Nie wiem czy wywołały jakąś presję na pasażerach, bo my z kolegą james206 jechaliśmy jakiś tydzień po, kiedy przyszedł pierwszy "Mastero". Jeszcze chce dodać, że pozostałe 2 Jelony są w dzień w dzień na innych liniach niż tam gdzie zostały zgłoszone w przetargu.
PS2. Koledze james206 się bardzo spodobały ten Jelcz M121I
: 2006-12-28, 10:22
autor: marekJG
MKM Shadow pisze:Szkoda, że tylko ze wnątrz ładnie wygląda, bo w środku wszystko jest wprawdzie ok, ale wnętrze według mnie jest aż zza bardzo ubogie- świadczy o tym choćby brak wyświetlaczy wewnętrznych (prócz wozu #103, który ma mały wyświetlacz) i lampek nad drzwiami ostrzegający o otwieraniu/zamykaniu drzwi
Akurat to od przewoźnika zależy czy zamówi wewnętrzne tablice czy w ogóle będzie jeździł z dyktą. Szkoda że nowe nabytki PUP nie mają drzwi Hubnera.
: 2006-12-28, 17:36
autor: Shadow238
marekJG pisze:Szkoda że nowe nabytki PUP nie mają drzwi Hubnera.
Co to są drzwi Hubnera, bo nie za bardzo wiem ?
: 2006-12-28, 18:22
autor: pmaster
MKM Shadow pisze:Co to są drzwi Hubnera, bo nie za bardzo wiem ?
Drzwi wyprodukowane przez firmę Hübner, cechują się czarnym kolorem i tym, że są o wiele lepsze od jelczańskich.
: 2006-12-28, 18:25
autor: ppln
I zostały użyte w prototypie Mastero (i tylko w nim...)
M121 -"Mastero"
: 2006-12-28, 20:23
autor: marekJG
Jak już wspomniałem w jednym z postów na początku października odbyło się przekazanie do eksploatacji 8 nowych jelczy w tym 6 salusów oraz 2 mastero. O salusach już pisałem więc teraz krótko o mastero. Autobusy wyposażono w automatyczną skrzynię Voith , silnik Iveco znacznie cichszy od Mana, który zainstalowano w poprzednich Jelczach 120MM/ 1 z 1997r. Autobus jak na razie spisuje się bez zarzutu. Wnętrze jest przyjemne. Nie docierają znikąd żadne trzaski, ani brzęki znane np. z vecto. Jak już wspomniałem autobus jest cichy. Co jest chyba ewenementem w gniotach na przeciwko trzecich drzwi wygospodarowano miejsce na wózek. Chyba żaden Mastero nie ma takiego rozwiązania. Jelcza wyposażono w klimę kabiny kierowcy, elektroniczne wyświetlacze. Niestety nie jest on wyposażony w drzwi Hubnera czy przyciemniane szyby ale i tak bardzo mi się podoba. Jelcze kursują na niemal wszystkich liniach obsługiwanych tradycyjnym taborem. Jedynym mankamentem są zbyt wysokie poręcze w przedniej części autobusu. Osoby niskie w tłoku nie mogą ich dosięgnąć. Zakup tych Jelczy otwiera program odnowy taboru jeleniogórskiego przewoźnika, więc mam nadzieję że Jelcze Mastero jak i Salusy sprawdzą się w akcji i zostaną kupione przy następnym przetargu.
: 2006-12-28, 23:39
autor: Shadow238
marekJG pisze:Jak już wspomniałem w jednym z postów na początku października odbyło się przekazanie do eksploatacji 8 nowych jelczy w tym 6 salusów oraz 2 mastero. O salusach już pisałem więc teraz krótko o mastero. Autobusy wyposażono w automatyczną skrzynię Voith , silnik Iveco znacznie cichszy od Mana, który zainstalowano w poprzednich Jelczach 120MM/ 1 z 1997r. Autobus jak na razie spisuje się bez zarzutu. Wnętrze jest przyjemne. Nie docierają znikąd żadne trzaski, ani brzęki znane np. z vecto. Jak już wspomniałem autobus jest cichy. Co jest chyba ewenementem w gniotach na przeciwko trzecich drzwi wygospodarowano miejsce na wózek. Chyba żaden Mastero nie ma takiego rozwiązania. Jelcza wyposażono w klimę kabiny kierowcy, elektroniczne wyświetlacze. Niestety nie jest on wyposażony w drzwi Hubnera czy przyciemniane szyby ale i tak bardzo mi się podoba. Jelcze kursują na niemal wszystkich liniach obsługiwanych tradycyjnym taborem. Jedynym mankamentem są zbyt wysokie poręcze w przedniej części autobusu. Osoby niskie w tłoku nie mogą ich dosięgnąć. Zakup tych Jelczy otwiera program odnowy taboru jeleniogórskiego przewoźnika, więc mam nadzieję że Jelcze Mastero jak i Salusy sprawdzą się w akcji i zostaną kupione przy następnym przetargu.
To gratuluje zakupu!!
A tak swoją drogą to "Mastero" są drugim po "Tantusie" produktem Jelcza, w którym nic nie trzeszczy, czyżby JELCZ próbował ulepszyć swoje modele ?
: 2006-12-28, 23:56
autor: bystrzak2000
Drzwi Huebnera oraz nie-jelczńskie poręcze są montowane na życzenie klienta, a ponieważ to odpowiednio więcej kosztuje, więc jeszcze żaden taki klient się nie znalazł
: 2006-12-29, 10:57
autor: J-31
No pewnie, bo co im z tego, że zabulą więcej za takie detale jak np. drzwi Hübnera, skoro buda będzie rdzewieć, po tygodniu eksploatacji
: 2006-12-29, 11:01
autor: J-31
marekJG pisze:Co jest chyba ewenementem w gniotach na przeciwko trzecich drzwi wygospodarowano miejsce na wózek. Chyba żaden Mastero nie ma takiego rozwiązania.
Tak to rzeczywiście ewenement. A może, jest to szczęśliwy przykład, że i Jelcza Mastero da się zamówić pod kątem potrzeb przewoźnika. Nikt na to wcześniej nie wpadł, a wg. mnie tej platformy z tyłu naprawdę brakuje.
A propo. Gdybym mógł porosić o jakieś fotki
: 2006-12-29, 18:00
autor: bystrzak2000
Z tego co mi wiadomo, to rzeźnię z tyłu montuje się teraz do każdego gniota
: 2006-12-29, 20:05
autor: Dziwny
Może nie do każdego, bo do gazowego dla Krakowa nie.
: 2006-12-29, 20:56
autor: pmaster
Jakiś czas temu bodajże na Infobusie był artykuł o gniotach z wzmianką, że teraz Jelcz zaczyna tłuc M121 z rzeźnią z tyłu. Była chyba nawet stosowna fota.
: 2006-12-29, 22:52
autor: bystrzak2000
Dziwny pisze:Może nie do każdego, bo do gazowego dla Krakowa nie.
Bo pewnie MPK Kraków nie chciało takowej, ale obecnie jest ona w standardzie, co oczywiście zmniejsza koszt tego autobusu
: 2007-01-03, 09:33
autor: J-31
bystrzak2000 pisze:Z tego co mi wiadomo, to rzeźnię z tyłu montuje się teraz do każdego gniota
Tak ? A czy do Sosnowieckich oraz Łódzkich również ?