Jelcze w Warszawie kasacje i modernizacje

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
Krzysiek

Jelcze w Warszawie kasacje i modernizacje

Post autor: Krzysiek »

Beni z Wawkomu pisze:Przetarg na remont odkurzaczy szt. 10 odbył się na początku września 2006 roku ,umowę podpisano w grudniu .
Oddelegowane mają być [praktyka pokaże] wozy 7690 7761 7771 7790 7860 7862 7864 7865 7890 7963 .
Masterami stały się już 4691 4737 4742 4773 4778 4793 4801 4861 4867 4876 plus jeszcze jeden .
Supero to 4348 a dojdą 4290 4298 4345 .
Do utylizacij 120mm/1 wydelegują wozy ( taki jest plan ), każdy wóz może wrócić ,choć nie planuje się modernizacij dalszych solówek serii 4xxx - 4341 4344 4392 4394 4396 4397 4398 4432 4434 4437 4440 4447 4449 4462 4465 4468 4483 4486 na te wozy wydał wyrok szef utrzymania taboru na redutowej ,wcześniej na tej liście były właśnie 4290 4298 4345, ale poszły do jelcza .
Ostatnio zmieniony 2007-01-12, 20:43 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to pięknie :shocked: Trochę szkoda, że tyle 120MM/1 pójdzie na żyletki. :]

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

J-31 pisze:No to pięknie :shocked: Trochę szkoda, że tyle 120MM/1 pójdzie na żyletki. :]
Ale za to będziemy mieli 10 Tantusów.
Ostatnio zmieniony 2007-01-11, 15:45 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A propo... #4344 - czy ta 120-stka nie przechodziła czasami jakiegoś remontu razem z #4347 ? :roll:

Pytam, ponieważ Wymieniłeś ją w cytacie, a ten autobus miał odświerzoną blacharkę i wyglądał podobnie do #4347 (na zdjęciu poniżej) ;)

=> galeria/details.php?image_id=950

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Bardzo możliwe,jednak nie mogę potwierdzić tego w 100:%.
Trzeba by się spytać Beniego ,może on wie.
Ja to bardziej jestem "ostrobramski".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

…ale jak mniemam, te 120-tki do kasacji to pójdą po następnym przetargu? Bo to takie raczej niemądre, kasować kwadraty z silnikiem MAN i automatem, gdy jeszcze cała masa 260-tek z lat 80. jeździ po Wawie…

polsmol

Post autor: polsmol »

J-31 pisze:A propo... #4344 - czy ta 120-stka nie przechodziła czasami jakiegoś remontu razem z #4347 ? :roll:

Pytam, ponieważ Wymieniłeś ją w cytacie, a ten autobus miał odświerzoną blacharkę i wyglądał podobnie do #4347 (na zdjęciu poniżej) ;)

=> galeria/details.php?image_id=950
Kilka Jelczy ma wymienione ściany boczne wraz z nadkolami. W ogóle stan blacharki Warszawskich autobusów znacznie się poprawił w w ciągu ostatniego roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą to ciekawy jestem jak specjaliści z Jelcza poradzą sobie z "nietypowością" #7690 :P

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Trochę szkoda że tyle pójdzie do kasacji jaki sens jest remontować te 120 skoro są pewnie w opłakanym stanie. A jeszcze jedno jaki jest rok produkcji tych 120 które pójdą na żyletki. :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Beni z Wawkomu pisze:4341 4344 4392 4394 4396 4397 4398 4432 4434 4437 4440 4447 4449 4462 4465 4468 4483 4486
Razor 688 pisze:A jeszcze jedno jaki jest rok produkcji tych 120 które pójdą na żyletki :?:
43xx - rocznik 1993
44xx - rocznik 1994 ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Swoją drogą to ciekawy jestem jak specjaliści z Jelcza poradzą sobie z "nietypowością" #7690 :P
A co w nim nietypowego? Przednia ściana? Silnik? Linia okien? Poradzą sobie bez problemu, najwyżej będzie miał inne okna niż późniejsze odkurzacze.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A co w nim nietypowego? Przednia ściana? Silnik? Linia okien? Poradzą sobie bez problemu, najwyżej będzie miał inne okna niż późniejsze odkurzacze
No właśnie głównie linia okien w pierwszym członie. Ciekawy jestem, czy upodobnią go do pozostałych, czy pozostawią mu te okna po staremu. ;)

A swoją drogą, dobrze, że o silniku Wspomniałeś. To też mnie interesuje. Chociaż podejrzewam, że silnik i cały układ napędowy pozostawią po staremu - tak jak w odbudowanych M121M. :]

A zatem poczekajmy na efekty specjalistów z Jelcza :)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Jelcz M121M # 1497 ex #1001 z Poznania też posiada starą linię okien a dopasowali do niego nową ścianę, więc nie widzę problemu.

56247

Post autor: 56247 »

J-31 pisze:A swoją drogą, dobrze, że o silniku Wspomniałeś. To też mnie interesuje.
Sorry,ale co ma jednostka napędowa do rzeczy?! Silnik zostanie bez zmian.Zapewne zostanie odświeżony,zregenerowany.Dyliżans otrzyma nową mordę i tyłek oraz zewnętrzne diodowe display'e plus dwa wewnętrzne display boardy (których wcześniej 7690 nigdy nie posiadał).
Ostatnio zmieniony 2007-01-16, 08:51 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Do kasacji idą obecnie 4449,4485 i rodzynek na Redutowej 4360.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Krzysiek pisze:rodzynek na Redutowej 4360.
Co to za rodzynek?

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

No to pięknie już 3 Jelcze poszły do kasacji. :( A czy MZA nie starało się sprzedać je gdzieś na Śląsk np. PKM Bytom albo jakiemuś innemu przewoźnikowi. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

;( Będzie nam ich brakować... Swoją drogą już bardzo niedługo i we Wrocławiu przyjdzie ich koniec ;(

A w ogóle to się spytam: Jak sytuacja wygląda z warszawskimi pregniotami? Ile lat dłużej będą eksploatowane "Superopodobniaki"?
Ostatnio zmieniony 2007-03-13, 22:50 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Razor 688 pisze:A czy MZA nie starało się sprzedać je gdzieś na Śląsk np. PKM Bytom albo jakiemuś innemu przewoźnikowi.
Jakby ktoś chciał kupić, to by się zgłosił do MZA i by mu pewnie sprzedali. A tak swoją drogą, to PKM Bytom raczej już nic nie kupi ;)
Poza tym, to raczej nie były porządne wozy — eksploatacja w warszawskich warunkach autobusów tak niskiej jakości jak 120M przez tyle czasu musiała się na nich solidnie odbić, i jeśli MZA je kasuje (a naprawdę mają co kasować) to znaczy, że wiele się już zrobić nie da.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:Jakby ktoś chciał kupić, to by się zgłosił do MZA i by mu pewnie sprzedali. A tak swoją drogą, to PKM Bytom raczej już nic nie kupi
Raczej nie będą chcieli bo swoje zapasy wyprzedaje Grodzio.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”