30 lat służby Jelczy PR110 w MPK Rzeszów
30 lat służby Jelczy PR110 w MPK Rzeszów
20 marca mija dokładnie 30 lat, od kiedy pierwsze Jelcze PR110 wyjechały na ulicę Rzeszowa. Od lat jelcze stanowią trzon rzeszowskiej komunikacji, obecnie w eksploatacji pozostaje jeszcze ok 70 sztuk PR110. Jubileusz nie byle jaki, ale MPK prawdopodobnie nawet o tym nie wie, bo z punktu widzenia zarządu czy pasażerów nie ma się czym chwalić. Niemniej jednak ja, jako miłośnik tychże pojazdów jestem zadowolony, że przez tyle lat udało się przetrwać tym autobusom. Obecnie Rzeszów jest już ostatnim miastem, gdzie można spotkać tyle peerek w ruchu.
Przy okazji zapraszam do małej galerii rzeszowskich peerek
http://mksmielecnews.ubf.pl/photogallery.php?album_id=5
Przy okazji zapraszam do małej galerii rzeszowskich peerek
http://mksmielecnews.ubf.pl/photogallery.php?album_id=5
Nic się pod tym względem nie zmieniło i zapewne taki stan rzeczy jeszcze chwilę potrwa. Po Nowym Sączu w dalszym ciągu kursuje 21 autobusów Jelcz PR110. Najstarsza sztuka - wersja U - #278 jest już w służbie liniowej 26 lat i najprawdopodobniej stanie się wozem historycznym po wycofaniu z eksploatacji Nie przypuszczam, by którykolwiek z nowszych autobusów będzie w służbie liniowej mając 26 lat i mając za sobą miliony kilometrów na liczniku. I zaznaczam, że stan tego wozu jest bardzo dobry. Najmłodsze 3 sztuki PR110M kursujące po NS są z roku 1991r.J-31 pisze:Co ciekawe, że w Nowym Sączu też jeszcze wciąż normalnie kursują PR-ki.
Myślę, że tutaj warto poruszyć jeszcze jedną poważną kwestię - montaż w Jelczu, a także późniejsze naprawy główne.J-31 pisze:pr110 napisał:
Jak się dba, tak się ma - proste.
Przez Nowy Sącz przewinęło się około 170 PR110 zarówno w wersji U i M i patrząc na te jeżdżące można odnieść wrażenie, że niektóre starsze egzemplarze są w stanie dużo lepszym od tych nowszych. Dobry przykład to #370 - rocznik 1991r, który nie wytrzymał próby czasu i w tamtym roku został skasowany.
PRki przetrwały próbę czasu a chyba to decyduje o tym czy wóz jest dobry czy nie.
#278: