120M z PKS Grodzisk Mazowiecki
120M z PKS Grodzisk Mazowiecki
Jak się jeździ tym nowym 120M z Grodziska? Ja nim nie jechałem, ale z zewnątrz jest niebrzydki, jedynie linia okien psuje estetykę nadwozia. Wnętrze - no comments.
Podam ze swojej stronki
http://volvob10ma.tripod.com/Jelcz/120M.htm (na górze po lewej)
http://volvob10ma.tripod.com/Jelcz/120M.htm (na górze po lewej)
Re: 120M z PKS Grodzisk Mazowiecki
Witam serdecznie wszystkich użytkowników. W pierwszym moim poście na tym forum chciałbym podzielić się moimi wrażeniami z jazdy najnowszymi Jelczami 120M "Supero" PPKS Godzisk Mazowiecki.Wiśnia pisze:Jak się jeździ tym nowym 120M z Grodziska? Ja nim nie jechałem, ale z zewnątrz jest niebrzydki, jedynie linia okien psuje estetykę nadwozia. Wnętrze - no comments.
Jak zapewne wielu z Was wie, ten (znany już warszawiakom od ok. 10 lat) przewoźnik wprowadził w sumie 33 szt. takich autobusów w kwietniu br. Poprzednio użytkowali nieco starszą wersję M120 "Supero" z 2000 roku
Wrażenia.
W zasadzie niewiele się zmieniło w tych autobusach.
Oczywiście to co widać gołym okiem (zdjęcia już widzieliście) - to nowa ściana przednia i tylna (a'la Salus) - po za tym diodowe wyświetlacze - ale tylko z przodu i z tyłu, natomiast z boku rama metalowa do tablicy tekturowej.
W środku zmieniły się jedynie fotele oraz obudowa kiosku kierowcy - jest teraz jednolita, w jednolitym kolorze, dodano w niej pionową poręcz - i to uważam za dobry pomysł.
Fotele - ustawienie po staremu, natomiast same fotele są całkowicie obite z, chyba, gąbką - generalnie są dużo przyjemniejsze i wygodniejsze od poprzednich plastikowych a znanych przede wszystkim m.in. z Jelczy M121/181...
Koloryt obić foteli jest "średni", tzn. w podobnym tonie jak kolor obudowy kiosku kierowcy. Wygląda to trochę smutno, ale jak napisałem wyżej przynajmniej jest miękko.
Silniki - po staremu andrychowskie, z manualną skrzynią biegów. Dobre ustawienie skrzyni biegów + świetne umiejętności wielu kierowców powodują niesamowite wrażenia z jazdy. Ten autobus, mam wrażenie, ma duszę - jeżdża bardzo "dostojnie" - chociaż nie wiem, czy jest to właściwe określenie. Jeśli kierowca wyczuje "Go", to nie ma szaprnieć przy ruszaniu - i to jest to co mi się bardzo podoba...
Jeden z autobusów - dokładnie A-533 - jest wyposażony w silnik Iveco. Jest on nieco cichszy, ale i silniejszy.
A tak poza tym dalej w nich pachnie spalinami. Natomiast jeszcze nie trzeszczą - są zbyt świeże.
Tutaj muszę dodać, że ich poprzedniki, obecnie sprzedane m.in. do Wałbrzycha, przejeździły bardzo wiele kilometrów - pracowały w W-wie w latach 2000-2004 i mimo to wciąż wyglądały świetnie, prawie jak nowe.
PS. MPK Kraków zamówił właśnie 10 szt. Jelczy M181 MB, będą one miały już nową ścianę przednią i tylną...
Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie - J-31
Re: 120M z PKS Grodzisk Mazowiecki
120M/3 ma silnik Mielec.J-31 pisze:Silniki - po staremu andrychowskie...
On ma deskę VDO, czy normalną?
Re: 120M z PKS Grodzisk Mazowiecki
Od 2000 roku to już sie nazywa PKS Grodzisk Mazowiecki Sp. z o.o.J-31 1 pisze:Witam serdecznie wszystkich użytkowników. W pierwszym moim poście na tym forum chciałbym podzielić się moimi wrażeniami z jazdy najnowszymi Jelczami 120M "Supero" PPKS Godzisk Mazowiecki.
Proszę tu z Gniotami nie porównywać !!!!J-31 2 pisze:Fotele - ustawienie po staremu, natomiast same fotele są całkowicie obite z, chyba, gąbką - generalnie są dużo przyjemniejsze i wygodniejsze od poprzednich plastikowych a znanych przede wszystkim m.in. z Jelczy M121/181...
Koloryt obić foteli jest "średni", tzn. w podobnym tonie jak kolor obudowy kiosku kierowcy. Wygląda to trochę smutno, ale jak napisałem wyżej przynajmniej jest miękko.
Ja nie wyczuwam.J-31 3 pisze:A tak poza tym dalej w nich pachnie spalinami. Natomiast jeszcze nie trzeszczą - są zbyt świeże.
Tutaj muszę dodać, że ich poprzedniki, obecnie sprzedane m.in. do Wałbrzycha, przejeździły bardzo wiele kilometrów - pracowały w W-wie w latach 2000-2004 i mimo to wciąż wyglądały świetnie, prawie jak nowe.
Ok. Dzięki za info, dla mnie zawsze to będzie PPKS - ale, zgoda, oczywiście trzymajmy się szczegółów - PKS Grodzisk Mazowiecki Sp. z o.o.Od 2000 roku to już sie nazywa PKS Grodzisk Mazowiecki Sp. z o.o.
Przepraszam, ale dlaczego "nie". Przecież M121M to tak naprawdę niskopodłogowa wersja pochodna od PR110 - a 120M jest unowocześnioną wersją PR 110.Proszę tu z Gniotami nie porównywać !!!!
Oba autobusy (M121M i 120M), miały podobne ściany przednie. Co więcej ZS Jelcz nadal chce produkować "gnioty" z nowymi ścianiami przednią i tylną.
A już na pewno fotele w niektórych pojazdach są takie same - tego samego typu, tyle że w poprzednich 120M były koloru czerwonego, a w obecnych M121M (MZA) są koloru szarego + już trochę bardziej zniszczone.
Czego nie wyczuwaszJa nie wyczuwam.
W niektórych już pozapalane są całe rzędy diod. A poza tym nie stosuja sie do wyznaczonych objazdów.J-31 pisze:Sorry nie bardzo rozumiem, ja je widzę na codzień - obsługują linię 310, i obok mnie przejeżdżają co kilkanaście minut - nie zauważyłem niczego złego. Może tylko krój czcionki, ale tak ogólnie wyświetlacze u nich raczej działająTylko szkoda, że w połowie wyswiatlacze juz są do d***
Aż z ciekawości musze przyjrzeć. Ja tego nie widziałem. A pamiętasz, który to autobus ?W niektórych już pozapalnae są całe rzędy diod.
Tak, zdarza im się, ale to nie jest wina wyświetlacza, tylko kierowcy, który prawdopodobnie nie chce, bądź nie potrafi odpowiednio zaprogramować komputeraA poza tym nie stosuja sie do wyznaczonych objazdów.
Niestety nie pamietam, który to bus. 31.10 701 miał jeździc na Chomiczówke, a jeździł dalej na Powązki.J-31 pisze:Aż z ciekawości musze przyjrzeć. Ja tego nie widziałem. A pamiętasz, który to autobus ?w niektórych już pozapalnae są całe rzędy diod.
Tak, zdarza im się, ale to nie jest wina wyświetlacza, tylko kierowcy, który prawdopodobnie nie chce, bądź nie potrafi odpowiednio zaprogramować komputeraA poza tym nie stosuja sie do wyznaczonych objazdów.