M11 -"Mig"

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Jelcz...
siekierowy

Post autor: siekierowy »

Gdzieniegdzie nie pasowały blachy, ale to nie zraziło dzielnych konstruktorów. Zastosowali taśmę klejącą, dermę i dużo farby żeby to zaciapkać :D

Awatar użytkownika
Adam_pl
Posty: 115
Rejestracja: 2007-12-03, 17:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Adam_pl »

Zwróćcie uwagę na opony na tylnej osi :D http://fotobus.msk.ru/photo/186047/ Jeszcze przód i będą mogli śmiało startować tym autobusem w F1.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zdjęcia już znamy od dawna. Ciekawy jestem, czy to jeszcze jeździ ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

J-31 pisze:Zdjęcia już znamy od dawna. Ciekawy jestem, czy to jeszcze jeździ ;)
No przecież zdjęcie pulpitu jest z 30 czerwca tego roku.

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy »

Wczoraj pojawiło się zdjęcie wnętrza JelczoIkarusa.
http://fotobus.msk.ru/photo/297844/

Bartek

Post autor: Bartek »

O, ma fajne migowe laminat :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Trochę się bałbym tym jechać.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Trochę się bałbym tym jechać.
Dlaczego ? Przecież jazda takim złomem ma właśnie swój specyficzny klimat :diabeł:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

http://fotobus.msk.ru/photo/297843/
Mutant dostał nowe skrzydło przednich drzwi, więc wskazywało to na to, że mają więcej Migów. I tak rzeczywiście było. Oto drugi który zakończył żywot w tym roku. Widocznie nie starczyło frontów z ikarusów :P
http://fotobus.msk.ru/photo/53824/
http://fotobus.msk.ru/photo/78416/

Ex Gdynia.

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy »

Mają jeszcze trzecią M11, z przednim zderzakiem od gniota.
http://fotobus.msk.ru/photo/75398/
http://fotobus.msk.ru/photo/223617/
http://fotobus.msk.ru/photo/297845/
Amalio pisze:Ex Gdynia.
Wszystkie trzy są z Gdyni.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

W WNP mają więcej takich Jelczy, nie?
J-31 pisze:Dlaczego ? Przecież jazda takim złomem ma właśnie swój specyficzny klimat
Tak, ale tak w sumie to ja chcę żyć

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:W WNP mają więcej takich Jelczy, nie?
Mają, bo z warszawskiego oddziału Connexu (późniejszej Veolii) też odkupili M11 ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

A dawno w sumie nie wrzucaliśmy relacji z naszego remontu. Sytuacja rozwnięła się do poziomu Naprawy Głównej bo tego nie da się już inaczej określić.

No to tak w fotograficznym skrócie.

Kratownica była złamana w okolicy tylnego koła - oczywiście w okolicy poduszki:

(tu już wycięta - fotografujemy pojazd po zakończeniu prac i niestety nie mamy zdjęcia jak to wyglądało)
Obrazek

Obrazek

Demolka posuwa się - krytyczna decyzja o wycięciu nadkola:
Obrazek

Coś zaczyna przybywać:
Obrazek

Obrazek

No i kratownica odbudowana:
Obrazek

Schody przednie (bez komentarza):
Obrazek

Tu dziś rano jeszcze był przedział akumulatorów - ale jak widać już parę elementów nośnych wróciło na swoje miejsce:
Obrazek

I na zakończenie jeszcze jedno zdjęcie części odtworzonego tyłu:
Obrazek

W skrócie to tak dopiero rozpędzamy się. Zawieszenie drugiego koła tylnego jest też w nie najlepszym stanie - ale przynajmniej coś tam jest. Przód w okolicach osi wygląda lepiej ale sam przód (okolica schodów i pod kierowcą) do odbudowy. Są ślady zderzenia z przodu pojazdu i jego mało fachowej odbudowy - więc wszystko zostanie odtworzone do postaci pierwotnej. Oczywiście oprócz podwozia jest jeszcze dach - w tej chwili w postaci sita. Tak więc to zadanie zapewne już na długie zimowe wieczory.

A takie pytanie przy okazji - nie ma ktoś na zbyciu w promocyjnej cenie sprawnych poduszek i amortyzatorów (6 sztuk wszystkiego) - oczywiście używane się nadadzą byle by były sprawne i kompletne.

Vladzimierz

Post autor: Vladzimierz »

Jelcz M11 to mój najulubieńszy autobus i nie zamieniłbym go na nic. Najbardziej dziwi mnie fakt że peery choć starsze mają się całkiem dobrze a Migi są kasowane jak zwykłe psy :cry:
P.S.
Cieszę się z odbudowy powyższego Miga czekam na rezultaty waszej pracy :D

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Vladzimierz pisze:Najbardziej dziwi mnie fakt że peery choć starsze mają się całkiem dobrze a Migi są kasowane jak zwykłe psy
Po pewnym czasie podejmuje się decyzje o kasacji wozu, gdy jego naprawa będzie nieopłacalna, bo np. kratownica złamała się. Trzeba inwestować w nowy tabor, a sukcesywnie wycofywać z eksploatacji najstarsze wozy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Vladzimierz pisze:Najbardziej dziwi mnie fakt że peery choć starsze mają się całkiem dobrze a Migi są kasowane jak zwykłe psy
Może peery oszczędzają, bo delikatniejsze, a migi katują, bo i tak wytrzymają?

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

U mnie oszczędzali migi a katowali peerki :retard:

JELCZU85

Post autor: JELCZU85 »

Tak jak myślałem tylne nadkola w naszych Migach to masakra i właśnie schody ale przód też czasami to masakra :) Co do tych teleskopów i poduszek to popytam się w zakładzie może coś się znajdzie ale nic nie obiecuje ;)

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar »

Galicyjskie Zakłady Odrestaurowania Zabytkowego Taboru Autobusowego przedstawiają Naprawę Główną Jelcza M11 #317. Stan autobusu na dzień dzisiejszy:
- silnik zrobiony (nie widać tego niestety)
- prawie cała tylna kratownica jest nowa
- nowe amortyzatory i poduszki z tyłu
Powoli przerzucamy się na przód autobusu.

Robota idzie do przodu, pewnie niektórzy stwierdzą, że ślimacze tempo ale to nie jest prawda. Angażujemy w to nasze prywatne środki (stowarzyszenie) więc cudów nie ma ale nie oszczędzamy na niczym. Remont jest robiony naprawdę solidnie tak by wóz przetrwał kolejne 25 lat. Niestety nasza M11 była zgnita totalnie - wszystko co się da jest wymieniane na nowe i solidnie zabezpieczane. Z przodu MIGa jest już lepiej ale też pewnie dużo elementów wymienimy. Jeszcze czeka nas zdarcie poszycia dachu - tam też raczej nie jest ciekawie.

Tak sytuacja wygląda dziś:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

A tak było po drodze:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super. Moje gratulacje Zanzar. Sporo pracy w to Włożyliście. Autobus będzie miał teraz kratownicę prawie jak nową ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz”