W 2005 r zero Ikarusów w Gdyni
Trochę faktów...
3 ostatnie Ikarusy w PKM Gdynia już długo nie pojeżdżą... Aktualnie w ciągu dnia obsługują tylko jedną brygadę na 150 (szczytówka) i ewentualnie meczobusy, chociaż ostatnio pojawiły się na meczobusach również neoplany... Koniec eksploatacji przewidywana na sierpień/ wrzesień czyli w momencie dostarczenia Lion's City G CNG.
Przewidywania...
Prawdopodobnie wszystkie Ikarusy pójdą na żyletki, bo ich stan nie jest już za ciekawy, no chyba, że znajdzie się ktoś kto je weźmie za symboliczne pieniądze...
Ikarus 280T...
Generalnie należy już do miłośników z Lublina, teraz to oni muszą kombinować co z nim zrobić...
Ikarus jako zabytek...
Może kiedyś takowy się pokaże...
3 ostatnie Ikarusy w PKM Gdynia już długo nie pojeżdżą... Aktualnie w ciągu dnia obsługują tylko jedną brygadę na 150 (szczytówka) i ewentualnie meczobusy, chociaż ostatnio pojawiły się na meczobusach również neoplany... Koniec eksploatacji przewidywana na sierpień/ wrzesień czyli w momencie dostarczenia Lion's City G CNG.
Przewidywania...
Prawdopodobnie wszystkie Ikarusy pójdą na żyletki, bo ich stan nie jest już za ciekawy, no chyba, że znajdzie się ktoś kto je weźmie za symboliczne pieniądze...
Ikarus 280T...
Generalnie należy już do miłośników z Lublina, teraz to oni muszą kombinować co z nim zrobić...
Ikarus jako zabytek...
Może kiedyś takowy się pokaże...
B.A. Baracus pisze:Przewidywania...
Prawdopodobnie wszystkie Ikarusy pójdą na żyletki, bo ich stan nie jest już za ciekawy, no chyba, że znajdzie się ktoś kto je weźmie za symboliczne pieniądze...
Od czego są Miłośnicy z Lublina .
B.A. Baracus pisze:Ikarus 280T...
Generalnie należy już do miłośników z Lublina, teraz to oni muszą kombinować co z nim zrobić...
Niestety dalej stoi na starej bazie PKT, razem z autobusami z "Gryfu". A boje się, że podczas podroży się jeszcze bardziej rozwali .
Hehe, sukcesem będzie oderwanie go od starej bazy PKT, przecież on już tam wrasta w ziemię...rupak9 pisze:Niestety dalej stoi na starej bazie PKT, razem z autobusami z "Gryfu". A boje się, że podczas podroży się jeszcze bardziej rozwali .
Myślałbym raczej o jakimś przewoźniku z GOP-u... jeszcze ze dwa lata by pociągnełyOd czego są Miłośnicy z Lublina .
No niestety, przykład warszawskiego ikarusa 280.37 #5254 pokazuje, że jeżeli miłośnicy z Gdyni chcieli by zostawić jakiegoś przeguba - wyremontować, zadbać, etc - to nie może on jeździć liniowo po mieście. A jedynie wyjeżdżać okolicznościowo....Ikarus 2661 pisze:No to PKM mogłoby zostawić jakiegoś historycznego ikarusa, ale takiego jak w Warszawie 5254, czyli jeździłby na liniach, ale bardziej by o niego dbano itp.
Moim zdaniem puszczanie autobusu zabytkowego na normalne, całodzienne zadania jest bez sensu, bo autobus zostanie zniszczony... Jedynie sensowne jest puszczanie go powiedzmy w niedzielę na konkretną linię tak jak Saurera na 21, który nie jeździ tylko dlatego, że jest niesprawnyJ-31 pisze:No niestety, przykład warszawskiego ikarusa 280.37 #5254 pokazuje, że jeżeli miłośnicy z Gdyni chcieli by zostawić jakiegoś przeguba - wyremontować, zadbać, etc - to nie może on jeździć liniowo po mieście. A jedynie wyjeżdżać okolicznościowo....
Według mnie autobus zabytkowy powinien być w 100% identyczny z pierwotną wersją, a to często nie pozwala na wykorzystywanie takiego pojazdu liniowo. Dzięki temu, że paru osobom z KMPS-u zamarzyła się liniowa stodwójka w Poznaniu, nasza Księżniczka #71 nie będzie odwzorowana na swój pierwotny stan...
Już widzę tych uradowanych "zwykłych" pasażerów, którzy widzą, że przyjeżdża po nich zabytkowy tramwaj.
Już widzę tych uradowanych "zwykłych" pasażerów, którzy widzą, że przyjeżdża po nich zabytkowy tramwaj.
I jesteś bliższy prawdy. Przez okres zimowy Saurer nie jeździł z dwóch powodów - jest w nim niemiłosiernie zimno. Poza tym wymaga pewnych umiejętności w obsłudze, przez co nie jest specjalnie lubiany przez kierowców. Zapewne gdy nastaną czasy typowo sezonowe, ktoś zostanie "oddelegowany" do jego prowadzenia na 21.ep40 pisze:Moim zdanie stoi bo nie ma jeszcze sezonu.
I na tym koniec OT n/t Saurerka .
KKS pisze:Według mnie autobus zabytkowy powinien być w 100% identyczny z pierwotną wersją,
Na TWB widziałem zdjęcia gdańskiego Ikarusa 280 w pierwotnym malowaniu. Wyglądał cudnie , może i jakiś gdyński też tak będzie wyglądał
Tu jest jego jedno zdjęcie
A tu reszta .
1... na brygadzie szczytowej linii 150...J-31 pisze:.... Mamy rok 2007. Ile Ikarusów jeszcze kursuje liniowo w Gdyni obecnie ?
Znając życie to i tak się rozwali po 2 weekendach i będzie znowu stał na bazie...u2w pisze:Zapewne gdy nastaną czasy typowo sezonowe, ktoś zostanie "oddelegowany" do jego prowadzenia na 21.