Ikarus 180 i inne

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
voy

Post autor: voy »

Ale i tak te autobusy mają dużo wad.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Na przykład wyskoka podłoga (więcej nie widze bo mam klapki na oczach jeżeli chodzi o 280)

voy

Post autor: voy »

W ogóle dziwne rozplanowanie wnętrza, mała "rzeźnia", znikoma ilość poręczy, staroświecki odrażający wygląd wnętrza i w ogóle. Chyba że jest po remoncie to nie jest jeszcze tak tragicznie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:W ogóle dziwne rozplanowanie wnętrza, mała "rzeźnia", znikoma ilość poręczy, staroświecki odrażający wygląd wnętrza i w ogóle. Chyba że jest po remoncie to nie jest jeszcze tak tragicznie.
Czy Masz na myśli Ikarusa 2xx ? Jeśli tak, to Musisz wiedzieć, że w tamtym okresie projektowano autobusy trochę inaczej niż obecnie.
Np. w komuniżmie "nie było" ;) niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Nikt o o nich nie myślał... :(

voy

Post autor: voy »

I to był błąd, ale francuzi pomyśleli o tym na szczęście.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

A Ja w 280 własie najbardziej lubie ten staroświecki wygląd wnętrza, a szczególnie nieodremontowanego

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:I to był błąd, ale francuzi pomyśleli o tym na szczęście.
To znaczy co znów Masz na myśli. Może Berlieta PR100 ? :lol:

Przecież ten autobus też nie był niskopodłogowy, tylko średnio podłogowy. Miał dokładnie tyle schodków co obecne PR110. Zresztą PR110 (czyt. na licencji :mruga: ), to żywcem ściągnięty i przedłużony PR100. W tamtym okresie nie było autobusów niskowejściowych, czy niskopodłogowych. To jest nowość ostatnich .... niecałych 20 lat. :D

W tamtym okresie, producenci na zachodzie produkowali takie autobusy od lat, np. Mercedes (O305), Heuliez na licencji Mercedesa, MAN, Magirus Deutz i inni... ;)

Pionierem w budowie miejskich autobusów niskopodłogowych jest Neoplan... :)

voy

Post autor: voy »

No właśnie - średniopodłogowy a nie wysokopodłogowy, i miał dużą "rzeźnię", łatwo można było wózek wnieść i umieścić w autobusie, nie to co w Ikarusie, wysokie schody, poręcz w drzwiach i jeszcze mała rzeźnia.....
Autobus niskopodłogowy to nowość ostatnich 15 lat - pierwszy był Neoplan N4014NF.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście można by rzec, że Berliet PR100 z jednej strony zrewolucjonizował technologię budowy taboru KM (porównaj go z "ogórkiem" lub z Ikarusem), a z drugiej strony szybko stał się przekleństwem KM w Polsce, a przynajmniej w Warszawie - bo nie wiem jak w Olsztynie. :(

MZK w Warszawie szybko pozbyło się swoich PR100 na rzecz ... Ikarusów serii 200, które okazały się być jednak dużo bardziej niezawodne od Berlietów :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

MZK? A przecież teraz jest MZA... :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

M_Szymkowiak pisze:MZK? A przecież teraz jest MZA... :|
Pisząc powyższy post miałem na myśli okres PRL. A dokładnie przełom lat 70-tych i 80-tych. Wtedy w Warszawie istniały Miejskie Zakłady Komunikacyjne. MZK przestało istnieć w 1993 roku.... :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Tak myślałem... a teraz jest podział na MZA i "Tramwaje Warszawskie" ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak, a dokładnie MZK podzielono na:
- MZA - przewoźnik autobusowy
- Tramwaje Warszawskie - przewoźnik tramwajowy
- ZTM - logistyka i organizacja KM

Paweł

Post autor: Paweł »

J-31 pisze:Rzeczywiście można by rzec, że Berliet PR100 z jednej strony zrewolucjonizował technologię budowy taboru KM (porównaj go z "ogórkiem" lub z Ikarusem), a z drugiej strony szybko stał się przekleństwem KM w Polsce, a przynajmniej w Warszawie - bo nie wiem jak w Olsztynie. :(

MZK w Warszawie szybko pozbyło się swoich PR100 na rzecz ... Ikarusów serii 200, które okazały się być jednak dużo bardziej niezawodne od Berlietów :)
Ówczesne MPK Bielsko-Biała otrzymało w 1973 6 szt. Berlietów PR100, wszyscy (z wyjątkiem mechaników) je chwalili, ale były tak delikatne, że nie dożyły lat 80-tych. Natomiast w 1974 do BB dotarły jedyne bielskie IK260 i one jeździły 9-11 lat, co było w tamtych czasach ewenementem.
Z resztą, nieco poźniej mozna było porównać PR110 i IK280. O ile PR110 miały średnio 7 lat jak szły pod palnik, to w przypadku IK280 było 9 lat.

Wracając do właściwego tematu:
w Polsce był popularny solowy odpowiednik IK180 - IK556. Autobusy te jeździły w Bielsku-Białej, Częstochowie, Katowicach oraz obecnym województwie łódzkim.

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

Nie znam.. Może jakiś link, zdjęcie...

Paweł

Post autor: Paweł »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wielkie dzięki. Nawet nie wiedziałem.
W Warszawie też eksplotowano w latach 60-tych jakieś solowe Ikarusy. I nie jestem pewny, czy to też nie były Ikarusy 556... :)

Paweł

Post autor: Paweł »

To byly IK620 z silnikiem z przodu.
Wyglądały tak: http://www.beskidzkie-autobusy.com/BB/MZK/43.htm

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No właśnie tego nie wiem. Tak więc pewnie masza rację. W każdym bądź razie wielkie dzięki za informację... :)

Awatar użytkownika
M_Szymkowiak
Posty: 1535
Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
Kontakt:

Post autor: M_Szymkowiak »

W Krakowie było kilka sztuk Ikarusów 601

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”