Ulubiony Ikarus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

NEO pisze:A ten ikarus ciekawie wygląda.Jest na gaz CNG.
A to nie klima?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:A to nie klima?
Nie tylko na tym forum ale także na innych stronach pisze że to CNG.

Robson

Post autor: Robson »

ep40 pisze:pisze
jest napisane ;)

Wg. mnie to jak porównywać zwykłego IK280 z tym to IK280 wygrywa nieznacznie w stylistyce. Bo w tym nie podobają mi sie światła takie jakieś przebajerzone.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dużą jego zaletą jest ściana przednia z wodogłowiem na duży wyświetlacz, mogliby takie montować w polskich 280 po NG.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:Dużą jego zaletą jest ściana przednia z wodogłowiem na duży wyświetlacz, mogliby takie montować w polskich 280 po NG.
Ale to już nie byłby 280.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Ale to już nie byłby 280.
Jeśli więc nie 280, to co?
A M11 z ryjem typu airwolf to też nie M11?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Rzeczywiście, model zależy od ważniejszych parametrów.

Kamil

Post autor: Kamil »

Mój ulubony ale nie najlepszy to 280 :cool:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jeśli chodzi o moje ulubione Ikarusy to są nimi: 260.04, 280.26 (również w wersji CNG) i 280.49. Dlaczego akuratnie te? m.in. dlatego, że te 2 pierwsze modele nadal eksploatowane są na Podkarpaciu. Zresztą moja pasja Ikarusami sięga 1999r., kiedy to bardzo często jeździłem Ikarusami we Wrocławiu. Co do tej ostatniej wersji to jest ona eksploatowana jedynie na Węgrzech (również bodajże występuje w wersji CNG). Nie lubię za to Ikarusów 280.70E, gdyż nie wyczuwam w nich tzw. "dynamiki", która ma miejsce w Ikarusach-lewarach.

Stefko

Post autor: Stefko »

Mój ulubiony Ikarus to Wrocławski 280.26 #5290 :) Niczym szczególnie sie nie wyróżnia, ale od kiedy zacząłem się bardziej powaznie interesowac KM(spisywanie numerów, robienie zdjęc itp.) to na początek był wlasnie 5290. :) Jeszcze lubię 260.04 :)

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Stefko pisze:Mój ulubiony Ikarus to Wrocławski 280.26 #5290
Mój ulubiony to 417.08 #5000, za świetną stylistykę, super fotele itp.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Turbo94 pisze: Mój ulubiony to 417.08 #5000, za świetną stylistykę, super fotele itp.
A właśnie, jak przebiega obecna eksploatacja tego Ikarusa w MPK? podobno swego czasu był to najbardziej awaryjny autobus w tym przedsiębiorstwie :).

Stefko

Post autor: Stefko »

Nie no, ostatnio się nie skarzyl :) jeździ dobrze :) i nie ma juz stałego przydziału <jupi>

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

I na Dni Otwarte MPK nie dotarł... Zgadnijcie dlaczego? :mruga:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Turbo94 pisze:Zgadnijcie dlaczego?
Pewnie znowu uległ kolejne awarii ;). Ale w sumie czemu tu się dziwić, to w końcu jedyny tego typu autobus we Wrocławiu i o części do niego coraz trudniej, więc nic dziwnego, że tak często doznaje awarii.

Stefko

Post autor: Stefko »

Nie dodatrł, bo był w trasie! Nie da sie miec wszystkiego... Peerka tez miala byc i nie bylo, nie bylo tez zadnej 120-tki :) z Obornickiej był tylko MAN NG313

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Nie, popsuł się. W ten czas kursował on na 327, które nie kursuje w dni wolne!

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Turbo94 pisze:W ten czas kursował on na 327, które nie kursuje w dni wolne!
Trochę to dziwne, że kursował na linii, która w danym dniu nie kursuje. Ale zaraz zaraz, przecież admin TWB wynajął tego Ikarusa na swój ślub. Czy to nie zbiegło sie w czasie w imprezą Dni Otwartych? :).

Stefko

Post autor: Stefko »

Nie no... oczwiscie ze sie zbiegalo... szkoda tylko ze cala ekipa byla obecna na dwoch imprezach jednoczescnie, z którcyh jedna była 24 czerwca, a druga 15 lipca...
Kur** nie popsuł się, bo się pytałem wlasnie Admina TWB, dlaczego go nie ma, to powiedzial ze jeździ... i wszyscy tam tak mówili, wiec wymysł ze sie zepsuł, jest kompletna bzdrurą. A na dodatek ja go widziałem wracając, tylko linii nie widziałem, bo to był moment...

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Czyli widzę, że nawet na potrzeby wynajmu MPK potrafiło go ładnie dopracować :). Ale obawiam sie, ze wkrótce znów mogą zacząć się z nim problemy z prostego powodu. Otóż Ikarusy 41x i 40x (poza 415-tkami) są bardzo rzadkimi autobusami i ich eksploatacja wymaga ogromnych nakładów i przy tym też dobrego serwisowania. Nie zapominajmy tez o tych nieszczęsnych częściach o które dziś coraz trudniej (a wiadomo, ze części z Ikarusów 280 nie da się przełożyć do 417). W Warszawie z tego powodu usunięto właściwie wszystkie niskopodłogowe Ikarusy z MZA i obawiam się, ze za parę lat wrocławskie MPK również usunie swojego 5000. Ale oczywiście życzę mu jak najdłuższej służby w szeregach MPK :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”