Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
O, takie coś mogło swego czasu PKP kupić. Na linię 326 Wrocław - Trzebnica byłoby w sam raz
¬ródło: http://iho.hu/index.php?option=com_cont ... t&Itemid=3
Więcej o tym wynalazku: http://stipistop.com/blog/2009/06/14/a-bzmot-601-es/
http://www.nnseek.com/e/pl.misc.kolej/a ... 6945m.html
Zależy, co masz na myśli twierdząc - dobrze się sprawuje. Oś skrętna ma to do siebie, że doczepa zachodzi przy skręcie i jej zachowanie jest wówczas dość nieprzewidywalne. Było z tego powodu już wiele wypadków, zwłaszcza wrocławskiego 5292 z drzewem.ep40 pisze:Czemu się na takie coś zdecydowano skoro skrętna oś w Ik280 dobrze się sprawuje?
W Volvo B10MA nie ma tego problemu, oś jest nieskrętna i doczepa zachowuje się tak jak zwykła przyczepka, a więc w bardziej przewidywalny sposób.
Ostatnio zmieniony 2011-11-26, 02:34 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie, przy osi skrętnej i większej długości i przez to większej masie własnej miałby mniejszą pojemność nominalną niż IK280. Dopuszczalne obciążenie (nacisk) na oś skrętną z pojedynczym ogumieniem to 6,5 tony, a osi na bliźniakach to 10 ton.Amalio pisze:Nie wiem czy taka niewielka. Nie tylko tył ma dłuższy, ale pierwszy człon też. A jego pojemność jest określana na nieco ponad 200 osób, więc obciążenie jest spore.ep40 pisze: Niewielka różnica długości między 280, a 283 ma tak duży wpływ?
I słusznie Marcin, bo nią właśnie się okazał, choć nie tak miało być. W każdym razie bardzo szybko okazało się iż zły układ i ilość siedzeń w przyczepie autobusu (zwłaszcza w wersjach 2-0-2-0 i trzydrzwiowej powodowały o wiele zbyt duży nacisk na tylną oś autobusu i w konsekwencji powyższego problemy w ekspolatacji autobusu. Skutkiem tego model 282 okazał się na tyle niepopularny, iż łącznie powstało zaledwie 13 egzemplaży tego modelu w różnych wersjach (dziś już wszystkie skasowane). A sam Ikarus już jakiś czas później opracował kolejny 18-to metrowy model Ikarusa 2xx czyli bardziej popularny i kursujący gdzieniegdzie do dziś model 283Marcin_FTŚ pisze:(...)w.w Ik 282 traktowałem jako taką "przejściówkę" (...).Serd pisze:Przedstawiam Ikarusa 282 czyli 18-sto metrowy wariant 280-tki.
A, proszę bardzo. ¬ródło fotek: InternetJ-31 pisze:Serd - byłbym wdzięczny, Gdybyś, zgodnie z prośbą Irisbusa - podał źródło tych zdjęć. Część z nich na pewno jest z "busztipusok" - a reszta ?
A tak poważnie część jest faktycznie z Busztipuszoka, a część z ruskich stron Bipipedia.info i Transporta.ru. Chociaż i tak znalazłem wszystkie te fotki przez Googla.
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
Odkopuję, bo znalazłem dość dziwacznego Ikarusa z końca okresu produkcyjnego.
To co prawda model C83, ale dość nietypowy nawet jak na wersję Classic.
Więcej fotek: http://busztipusok.hu/c83/c83.htm
To co prawda model C83, ale dość nietypowy nawet jak na wersję Classic.
Więcej fotek: http://busztipusok.hu/c83/c83.htm
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
To ja tylko powiem, że to jest całkiem standardowe w porównaniu z niemalże identyczną wersją tylko przystosowaną do wysokich peronów
Źródło: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=883 ... 10d7ba7a32
Źródło: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=883 ... 10d7ba7a32
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
Tyle że sam Ikarus jakoś specjalnie standardowo nie wygląda
Re: Ikarus 284 i inne "nietypowe" wersje
Pewnie tego i tak nikt nie przeczyta, ale mimo to zaryzykuję i napiszę, bo to jest krótka historia o tym jak to człowiek jednak uczy się całe życie.
Otóż, niby w sumie prawie wszystko wiem o różnych Ikarusach, typach wersjach, etc, a jednak - przyzwyczajony do Ikarusów serii 200 (w Polsce głównie 255/256, 260, 280) - dzisiaj przeglądając zdjęcia na http://busphoto.eu/, natknąłem się na pojazd który mnie zaskoczył.
Po prostu o nim nie wiedziałem. Oto ... Ikarus 196 na podwoziu Volvo B10M-55. Ikarus produkował takie autobusy, o ile się nie mylę, w latach 1982-1988
http://busphoto.eu/photo/374350/?upd=1
Oglądając to zdjęcie poprosiłem wujka Google o może trochę więcej zdjęć. No i znalazłem
https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/bhbxng
https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/kbfmlh
https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/zg4l5e
Baa, więcej, Ikarus produkował te autobusy również na podwoziu Scanii
https://eagbuszok.blog.hu/2015/07/15/40_evig_egyutt
Również solowe Ikarusy 194, ten jest na podwoziu Scanii ...
https://eagbuszok.blog.hu/2015/07/15/40_evig_egyutt
... ale także na podwoziu Volvo
https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2014 ... 00.jpg.jpg
Szkoda, że te pojazdy nie były oferowane na rynki tzw. "wschodu". Wyglądają super, pytanie tylko jak było z ich jakością.
Pierwszy pokazany autobus ...
http://busphoto.eu/photo/374350/?upd=1
... wg. busphoto.eu, został wyprodukowany w 1987, a skasowano go w 2007, czyli pojeździł dobre 20 lat, ładny wynik jak na te trudne warunki
Otóż, niby w sumie prawie wszystko wiem o różnych Ikarusach, typach wersjach, etc, a jednak - przyzwyczajony do Ikarusów serii 200 (w Polsce głównie 255/256, 260, 280) - dzisiaj przeglądając zdjęcia na http://busphoto.eu/, natknąłem się na pojazd który mnie zaskoczył.
Po prostu o nim nie wiedziałem. Oto ... Ikarus 196 na podwoziu Volvo B10M-55. Ikarus produkował takie autobusy, o ile się nie mylę, w latach 1982-1988
http://busphoto.eu/photo/374350/?upd=1
Oglądając to zdjęcie poprosiłem wujka Google o może trochę więcej zdjęć. No i znalazłem
https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/bhbxng
https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/kbfmlh
https://en.wheelsage.org/volvo/b_series ... res/zg4l5e
Baa, więcej, Ikarus produkował te autobusy również na podwoziu Scanii
https://eagbuszok.blog.hu/2015/07/15/40_evig_egyutt
Również solowe Ikarusy 194, ten jest na podwoziu Scanii ...
https://eagbuszok.blog.hu/2015/07/15/40_evig_egyutt
... ale także na podwoziu Volvo
https://vezess2.p3k.hu/app/uploads/2014 ... 00.jpg.jpg
Szkoda, że te pojazdy nie były oferowane na rynki tzw. "wschodu". Wyglądają super, pytanie tylko jak było z ich jakością.
Pierwszy pokazany autobus ...
http://busphoto.eu/photo/374350/?upd=1
... wg. busphoto.eu, został wyprodukowany w 1987, a skasowano go w 2007, czyli pojeździł dobre 20 lat, ładny wynik jak na te trudne warunki