Dwuprzegubowe Ikarusy 293

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Dwuprzegubowe Ikarusy 293

Post autor: ep40 »

Jakiś czas temu trafiłem na zdjęcia dwuprzegubowego Ikarusa.

Tutaj informacje.
Ostatnio zmieniony 2006-07-04, 17:15 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.

Turbo94

Post autor: Turbo94 »

Szkoda, że u nas nie jeździł... Drzwi jak w 280.70.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wielce ciekawy autobus, ale raczej nie do przejechania się podczas wizyty u rodziny.
Może KM Płock kiedyś zrobi taki z 280.37 i skasowanego 280.26 ;-)

ppln

Post autor: ppln »

A może ktoś się pokusi o taki, ale z niskim środkowym członem ;)

Podi

Post autor: Podi »

To bezsensu, albo caly niskopodłogowy albo wcale...

ppln

Post autor: ppln »

Wszystko ma choć trochę sensu ;) ale wydaje mi się, że w 280 można spokojnie zmienić drugi człon na niski (silnik jest w pierwszym), więc w takim wynalazku możnaby zrobić niskimi człon środkowy i tylny :)

Podi

Post autor: Podi »

Jak by to było możliwe, to by już to dawno stworzono... I tak by to dziwnie wyglądało...

ppln

Post autor: ppln »

A niby dlaczego macie tylko jedną niską 105-tkę? Po prostu się nie opłaca

Podi

Post autor: Podi »

No właśnie,czyli odpowiadasz sobie sam na zadane pytanie, czemu to nie ma sensu...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Podi pisze:A może ktoś się pokusi o taki, ale z niskim środkowym członem ;)
Hmmm, niezły pomysł ;-)
To bezsensu, albo caly niskopodłogowy albo wcale...
Tramwajom dodaje się niewielkie niskopodłogowe części, to i autobusowi można… ;-)
W sumie, czy to byłoby takie ciężkie w wykonaniu? Oś skrętna od jakiejś deskorolki, wokół przegubów zrobić wysoka podloge, stopnie z kasowanego Ikara i będzie git :P

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Mati15 pisze:Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego ten wynalazek ma dwie osie napędowe. Może to cudo ma dwa silniki?
Wg mnie, chodzi zapewne o ciężar — taki autobus oczywiście waży dużo więcej od zwykłego 280, i oś skrętna mogłaby nie wytrzymać nacisku środkowego człona ;-).
Jest też i inna teoria — zwrotność. Autobus z 2 osiami skrętnymi i 2 przegubami byłby po prostu zbyt łamliwy, co mogłoby rodzić problemy np. przy skręcaniu. Taki układ osi po prostu pomaga odpowiednio układać autobus na skrętach :-).
Ostatnio zmieniony 2006-05-16, 20:31 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

jacool pisze:Ja nie sprawdzam błędów ortograficznych
Nie masz w sumie po co ;-)
Mati15 pisze:Możliwe, spójż pierwszy przegób nie ma górnych stabilizatorów, jak_również kratki wywietrznikowe w klapach środkowego członu. Wszystko wskazuje na drugi silnik. Albo wał napędowy do drugiego mostu. Takie rozwiązanie było w Manie SG220 silnik był z tyłu a napędzana była środkowa oś.
Odbytnica blada, że się tak dyplomatycznie wyrażę.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Mati15 pisze:Możliwe, spójż pierwszy przegób nie ma górnych stabilizatorów, jak_również kratki wywietrznikowe w klapach środkowego członu. Wszystko wskazuje na drugi silnik. Albo wał napędowy do drugiego mostu. Takie rozwiązanie było w Manie SG220 silnik był z tyłu a napędzana była środkowa oś.
W standardowych autobusach nie takie dziwne ale w takich to OOOOOOOOOOO!!!!

lejos

Post autor: lejos »

Mi sie wydaje ze druga oś pierwszego członu i trzecia są napędowymi tylo silnik jest w pierwszym członie.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

lejos pisze:Mi sie wydaje ze druga oś pierwszego członu i trzecia są napędowymi tylo silnik jest w pierwszym członie.
Czyli tak jak w 280 z tą rożnicą że dodano wał do trzeciej osi.

[ Dodano: 2006-06-19, 23:58 ]
Chyba wiecie że 4 oś jest skrętna.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

lejos pisze:Mi sie wydaje ze druga oś pierwszego członu i trzecia są napędowymi tylo silnik jest w pierwszym członie.
Nie jestem pewny, ale do końca nie jestem przekonany jakoby silnik miałby napędzać również trzecią oś. Ona ma co prawda podwójne ogumienie, ale to głównie dlatego, że dźwiga spory ciężar swojego członu i przegubu z trzecim członem ;)
Ostatnio zmieniony 2006-06-20, 11:59 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

J-31 pisze:do końca nie jestem przekonany jakoby silnik miałby napędzać również trzecią oś
Tak naprawde to tez nie jestem pewien, dla mnie ten ikarus jest 280 z dodatkowym czlonem pomiędzy pierwszym a ostatnim członem, jescze 4 oś skrętna a reszta standardowa.
A właśnie, czy ten Ikarus ma zwykłą Rabę taką jak w 280 czy jakiś mocniiejszy silniczek.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ten z przesuniętymi drzwiami ma silnik MAN-a 360 KM, a z normalnymi jakąś mocniejszą RABę.

lejos

Post autor: lejos »

ep40 pisze:Tak naprawde to tez nie jestem pewien, dla mnie ten ikarus jest 280 z dodatkowym czlonem pomiędzy pierwszym a ostatnim członem, jescze 4 oś skrętna a reszta standardowa
Tak moim zdaniem jest na 100%! Inaczej nie da rady.

[ Dodano: 2006-06-20, 22:19 ]
http://www.freeweb.hu/buszok/29310g.jpg Tu widac ze ostantnia os jest skretna! Masz jaies inne wytłumaczenie?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

lejos pisze:http://www.freeweb.hu/buszok/29310g.jpg Tu widac ze ostantnia os jest skretna! Masz jaies inne wytłumaczenie?
Przy takim długim pojeździe jest potrzebna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”