260/280

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ikarus...

Czy lubisz Ikarusy serii 200?

Tak
135
81%
Nie
31
19%
 
Liczba głosów: 166

Maciek

Post autor: Maciek »

Ja lubie Ikarusy. Szczególnie z ZF i D10.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Maciek pisze:Ja lubie Ikarusy. Szczególnie z ZF i D10.
Z ZFem szarpie jak przechodzi z 2-jki na 3-jkę. Ja wolę .70E z Voithem

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Ale to nadal nie ma jak się karnąć z manualną skrzynią. To jest jednak duży kawał historii :D

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Taa, tylko wy macie V7000A na codzień i fajnie wam się czasem ikarkiem przejechać.

Wilchelm

Post autor: Wilchelm »

Co prawda to prawda.

Policzan

Post autor: Policzan »

Ja bardzo lubię ikarusy.
Chociaż w Policach sa one straszne.
-Smród paliwa,
-Rozwalone przeguby,
-Skrzynia biegów tragiczna(w 4 autobusach aby wejśc na 1 trzeba wejść najpierw na 2 a potem jakoś się załapuje gdy się używa dużej siły.),
-Skóra podarta z siedzeń(są nie wygodne),
-Sa hałaśliwe
A dlaczego?Bo mają 20 lat!
Są to kultowe pojazdy, z dużą klasą i uważaj je za cud techniki.

Maciek

Post autor: Maciek »

Policzan pisze:Ja bardzo lubię ikarusy.
Chociaż w Policach sa one straszne.
-Smród paliwa,
-Rozwalone przeguby,
-Skrzynia biegów tragiczna(w 4 autobusach aby wejśc na 1 trzeba wejść najpierw na 2 a potem jakoś się załapuje gdy się używa dużej siły.),
-Skóra podarta z siedzeń(są nie wygodne),
-Sa hałaśliwe
A dlaczego?Bo mają 20 lat!
Są to kultowe pojazdy, z dużą klasą i uważaj je za cud techniki.

Co za przewoźnik nie dba o pasarzerów! U nas są jakoś 20-letnie Ikarusy 280 i są one zadbane! Przeguby nowe, siedzenia, rurki, wyświetlacze, SRG3000....

voy

Post autor: voy »

Maciek pisze:SRG3000....
??
Co to jest?

Maciek

Post autor: Maciek »

To jest sterowników tablic i autokomputerów :o:

DAB

Post autor: DAB »

Ikarus = bardzo dobry nawet busik wedlug mnie. Ale ... Aabenray też chyba pochadzą mniej więcej z tego samego okresu sa cichsze, mają ZFa, mają ... jak mi przyjdzie na myśl to dopiszę ale jedno jest pewne są brzydsze

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

VOITH pisze:Ale ... Aabenray też chyba pochadzą mniej więcej z tego samego okresu
Ikarusy są nowsze.
VOITH pisze:mają ZFa
Nie, Voitha :P
VOITH pisze:ale jedno jest pewne są brzydsze
Kwestia gustu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wiśnia pisze:Najbardziej mnie zdziwiło, gdy dzisiaj kierowca 280.70E z PKM Katowice powiedział mi, że ten Ikarus jest z 1998r. Po co jeszcze te złomy kupowali? Chyba lepiej było kupić używane DABy, bo są lepsze, solidniejsze i cichsze.
Bo są tańsze - w zakupie oraz w eksploatacji. Niestety ich jakość wykonania, wciąż nie jest najlepsza :wow:

DAB

Post autor: DAB »

Ikarusy serii 4xx są dobre. w GOPie z tego co mi wiadomo ma tylko PKM BYTOM a jak każdy wie w Bytomiu każdy nawet najlepszy bus może się rozpaść po paru dniach eksploatacji

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Inspektor pisze:
Wilchelm pisze:A Ikarusy ile mają ponad 20 lat. Niektóre nawet 20 pare.
Nieee,nie całkiem.Przyjrzałem się dziś tabliczce roku prod.Ikarusa 280 i co? Rok 1992,a wygląda jak stary rzęch,a Jelcz M180 jak wygląda? I jest to ten sam rocznik...Ikarusy po prostu są mocno przestarzałe i tyle.A kultowość-niech bedzie :wink:
To ciekawosta, ówczesne warszawskie MZK, też zakupiło partię, bodajże 27 szt. w 1992. Wszystkie te autobusy są automatami mają także (w tamtym okresie) nowy silnik Raby. Mocniejszy, ale o wiele głośniejszy, tak, że stojąc na przystanku można dostać zawału. Ten silnik ma swoje wady, ale też ma swoją zaletę - moc, dzięki niemu te pojazdy są niesamowicie zwinne i szybkie.

Wszystkie nie remontowane wozy z tego okresu wyglądają dość strasznie, ale MZA remontuje je, i naprawdę odnowione wydaje, że - przynajmniej nie odstraszają pasażerów...

Ja też głosowałem na "tak", w porównaniu nawet z niskopodłogowymi autobusami wielkopojemnymi, Ikarusy to istne "woły robocze" KM.
Np. do Ikarusów 280 może wejść o wiele więcej osób niż do np. Jelcza M181, czy MAN-a NG313, choć są to autobusy nieco dluższe.

Myślę, że krytykując Ikarusy Musicie pamiętać, że w polskich miastach, szczególnie w tych dużych (Katowice+GOP, Kraków, Wrocław, Poznań, Szczecin, Trójmiastow) komunikacja autobusowa wciąż należy do najważniejszych elementów KM - autobusy nadal przewozą ogromne ilości pasażerów. Póki potoków pasażerskich w komikacji ogólnomiejskiej nie przejmą pociągi, bądź metro, albo tramwaje, to zapomnijmy o pięknych niskopodłogowych, ale ciasnych autobusach - bo będzie w nich za ciasno (tak jak obserwuję to np. w W-wie), a i one same długo nie pożyją w takich warunkach (patrz Neoplany np. w W-wie)... :)

DAB

Post autor: DAB »

Sposob mamy taki :
1. Zmienić prawo
2. Kupić VanHool'e new AGG 330
3. Cieszyć się miłą i przyjemną jazdą

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

VOITH pisze:Ikarusy serii 4xx są dobre. w GOPie z tego co mi wiadomo ma tylko PKM BYTOM a jak każdy wie w Bytomiu każdy nawet najlepszy bus może się rozpaść po paru dniach eksploatacji
To ciekawe, bo W-wie też jeździ kilka 400-stek: 436 (4 szt.), 411 (2 szt.) i 417 (2szt.). Jeśli chodzi o Ikarusy 435, to choć mnie się podobają jako autobusy, wyglądają makabrycznie, w środku są zniszczone i brudne - ciekawe kiedy MZA przeprowadzi remont. Natomiast 417 jakoś się trzymają... jeszcze. Ich wadą jest twarde zawieszenie, makabrycznie twarde zawieszenie - można stracić uzębienie :diabeł: ;)

voy

Post autor: voy »

J-31 pisze:Wszystkie te autobusy są automatami mają także (w tamtym okresie) nowy silnik Raby. Mocniejszy, ale o wiele głośniejszy, tak, że stojąc na przystanku można dostać zawału. Ten silnik ma swoje wady, ale też ma swoją zaletę - moc, dzięki niemu te pojazdy są niesamowicie zwinne i szybkie.
One mają silnik MANa D2866 o mocy 310 KM!
RABA D10 została kupowana później, poza tym jest cichsza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

One mają silnik MANa D2866 o mocy 310 KM!
Może się mylę, ale nie jestem przekonany co do tego czy to rzeczywiście MAN D2866. Na pewno w silnik MANa były wyposażone dwa autobusy z 1992, które trafiły do zajezdni R5 Inflancka - mam na myśli #5250 i #5251. I były to pojazdy jeszcze w barwach biało-czerwonych. I tamte autobusy były rzeczywiście wyposażone w bardzo ciche, ale też niesamowicie mocne silniki MANa. Następne pojazdy, był już bardzo głośne... Czy silnik MANa może być aż tak głośny ?
Podobnie jest z #5433 - ten autobus również otrzymał bardzo cichy i mocny silnik MANa - od razu to można usłyszeć, różnice są ogromne... :)

A tak a propo, czy ktoś wie, gdzie one teraz stacjonują, od dawna ich nie widziałem...

[ Dodano: 2004-11-05, 09:43 ]
voy pisze:RABA D10 została kupowana później, poza tym jest cichsza.
W silniki Raba D10 wyposażono, przynajmniej w Warszawie, 280-tkach kupionymi w 1995 oraz w 1997 roku.

voy

Post autor: voy »

Jeżeli drzwi są przesunięte w przód to na pewno Ikarus z MANem. Jeżeli są różnice w brzmieniu to może chodzi Ci o 280.37 i 280.38A (ten drugi ma MANa D2865 5 cylindrów o mocy 270 KM i jest tylko 4 albo 6 sztuk w MZA).
Silniki MANa były zawsze najgłośniejsze, zresztą sam najlepiej powinieneś wiedzieć, hałas w Solarisie i straszliwy hałas przy odjeździe Jelczy M121M to efekt silnika MAN D0826.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Co do M121M to fakt, a szczególnie M181M.
Co do Ikarusów, to nawet nie wiedziałem. Tylko dlaczego takie różnice w odgłosach. Przecież wspomniane przeze mnie #5433, #5250, naprawdę był ciche - nieporównywalnie. :|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ikarus”