Montaż wyświetlaczy w Ikarusach
Montaż wyświetlaczy w Ikarusach
Odświeżę i wykorzystam ten stary temat, ponieważ przed chwilą znalazłem na "Przegubowcu" cytat z jednej z gazet.
Otóż MZA - pomimo tego, iż do 2012 roku zamierza skasować wszystkie Ikarusy - chce zainstalować na nich wyświetlacze elektroniczne zamiast "dykt". Pewnie będzie to coś na wzór tego co jest w #6334
http://www.przegubowiec.pl/prasa/?wpis=1162
Co o tym Sądzicie ?
Otóż MZA - pomimo tego, iż do 2012 roku zamierza skasować wszystkie Ikarusy - chce zainstalować na nich wyświetlacze elektroniczne zamiast "dykt". Pewnie będzie to coś na wzór tego co jest w #6334
http://www.przegubowiec.pl/prasa/?wpis=1162
Co o tym Sądzicie ?
Ostatnio zmieniony 2009-01-14, 10:38 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem mija się to z celem.
Ale muszę wam warszawiakom przyznać jedno - jesteście chorym narodem. Z jednej strony twierdzicie, że dykta z boku jest bardziej czytelna od wyświetlacza ( choć nie wiem jak dykta za przyciemnianą szybą zwłaszcza może być lepsza ), a tu nagle się okazuje, że pasażerowie się skarżą na słaba czytelność przednich dykt...
Ale muszę wam warszawiakom przyznać jedno - jesteście chorym narodem. Z jednej strony twierdzicie, że dykta z boku jest bardziej czytelna od wyświetlacza ( choć nie wiem jak dykta za przyciemnianą szybą zwłaszcza może być lepsza ), a tu nagle się okazuje, że pasażerowie się skarżą na słaba czytelność przednich dykt...
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Na wyświetlaczu nie wyświetlisz wygodnie przebiegu trasy i paru niekoniecznie niezbędnych potencjalnych dupereli. Owszem, dykty mają swoje minusy, ale przy odrobinie pomyślunku da się z nimi wytrzymać.Amalio pisze:( choć nie wiem jak dykta za przyciemnianą szybą zwłaszcza może być lepsza )
Sam pomysł IMHO nie najlepszy — już by się mogli przemęczyć z tymi dyktami do końca, ale jakby montować tylko małe wyświetlacze (takie jak zazwyczaj na tył) z przodu i z tyłu to możnaby potem to montować do nowych autobusów i zaczęłoby to mieć jakiś sens
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Jedno mogę Ci przyznać. Warszawiacy są trochę dziwniAmalio pisze:Ale muszę wam warszawiakom przyznać jedno - jesteście chorym narodem. Z jednej strony twierdzicie, że dykta z boku jest bardziej czytelna od wyświetlacza ( choć nie wiem jak dykta za przyciemnianą szybą zwłaszcza może być lepsza ), a tu nagle się okazuje, że pasażerowie się skarżą na słaba czytelność przednich dykt...
Natomiast trochę Cię wyprostuję. Dykta z boku zostaje. MZA chce jedynie wstawić elektroniczne tablice - małe, tylko na numer linii. Czyli na szybę przednią i na szybę tylną.
Ma to wyglądać dokładnie tak, jak moim na zdjęciu poniżej. Ta fotka nie jest fotomontażem. #6334 już od dawna ma takie tablice
http://jakub131.webd.pl/mza3.JPG
http://www.phototrans.eu/14,283114,0.htmlJ-31 pisze: Pewnie niedługo pojawią się fotki
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Wielkie dzięki AmalioAmalio pisze:http://www.phototrans.eu/14,283114,0.html
No Widzisz, czyli tak jak napisałem wyżej...Dziwny pisze:Hmm...według artykułu ma być numer i pętla a nie sam numerek
... ale mnie naprawdę martwi, że ta tablica jest taka malutka. To jest trochę bez sensu
Elektroniczne Ikarusy
Coś mi się wydaje, że mamy mały skandalik w Warszawie - w związku z tymi małymi tablicami świetlnymi montowanych na Ikarusach. O sprawie napisano już w Gazecie Stołecznej.
Te tablice są po prostu za małe.
Coraz więcej pasażerów, zaczyna się już na nie skarżyć. Szczególnie osoby nie dowidzące mają poważne problemy z dopatrzeniem się numeru. Dla nich ten numer, to po prostu "plamka". Faktycznie jest on malutki i chociaż ja w sumie aż tak ślepy nie jestem, to trudno się go dopatrzeć.
Dodatkowo powieszono przednią tablicę zbyt blisko środka pojazdu, co może poważnie utrudnić zobaczenie numeru linii, gdy Ikarus jedzie lub stoi za innym pojazdem.
Zarząd MZA stwiedził, iż montaż tych tablic jest związany z wymogiem ZTM-u. W ZTM-ie nic o tym nie wiedzą. Dyrektor Ruta dodał, że to jest "jakaś nadgorliwość".
Montaż następnych tablic został wstrzymany. Nie jest wykluczone, że MZA będzie musiało zdemontować te - już zamontowane. A więc wrócić do dykt.
Montaż tablic w jednym autobusie to koszt przeszło 6 tys. zł. MZA zamówiło te tablice bez przetargu w firmie R&G
Te tablice są po prostu za małe.
Coraz więcej pasażerów, zaczyna się już na nie skarżyć. Szczególnie osoby nie dowidzące mają poważne problemy z dopatrzeniem się numeru. Dla nich ten numer, to po prostu "plamka". Faktycznie jest on malutki i chociaż ja w sumie aż tak ślepy nie jestem, to trudno się go dopatrzeć.
Dodatkowo powieszono przednią tablicę zbyt blisko środka pojazdu, co może poważnie utrudnić zobaczenie numeru linii, gdy Ikarus jedzie lub stoi za innym pojazdem.
Zarząd MZA stwiedził, iż montaż tych tablic jest związany z wymogiem ZTM-u. W ZTM-ie nic o tym nie wiedzą. Dyrektor Ruta dodał, że to jest "jakaś nadgorliwość".
Montaż następnych tablic został wstrzymany. Nie jest wykluczone, że MZA będzie musiało zdemontować te - już zamontowane. A więc wrócić do dykt.
Montaż tablic w jednym autobusie to koszt przeszło 6 tys. zł. MZA zamówiło te tablice bez przetargu w firmie R&G