Strona 2 z 2

: 2010-06-05, 22:26
autor: Paweł
Co ciekawe, w bielskich IK411 ta szyba nie występowała.
http://www.beskidzkie-autobusy.com/imag ... 041_af.jpg

: 2010-06-05, 23:09
autor: Razor 688
Amalio pisze:
plocmaster pisze:Według mnie ten wóz jest w KMKM, zaryzykowałbym stwierdzenie — niezbyt potrzebny, a na pewno nie aż tak jak Ikarusy 260 czy 280.
No a mało too już jest odratowanych wozów serii 200 w Polsce :?: Wystarczająco dużo by móc zająć się rzadszymi okazami, bo jeżeli nie, to za naście lat wszyscy o czterysetkach zapomną.
Otóż to Ikarusów serii 200 historycznych jest multum a takich jak ta "Lodówka" było tylko 6 na świecie. Wiec bardzo dobrze ze udało się uratować tak cenny autobus, mimo że konstrukcja wozu jest naprawdę nie typowa. :) Warto się cieszyć, że choć tyle udało się zrobić w tym kierunku. Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne i oryginalne malowanie. :)

Co do tej szybki z samego tyłu czy ona nie była może dorabiana. Bo jak Paweł wspomniał u nas takiego bajeru nie było. ;)

: 2010-06-05, 23:36
autor: Przemek
Razor 688 pisze:Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne i oryginalne malowanie. :)
¯yczę powodzenia w dogadaniu się z naszym MPK ;) Wielu już próbowało.

: 2010-06-05, 23:43
autor: Razor 688
Kędzior pisze:
Razor 688 pisze:Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne i oryginalne malowanie. :)
¯yczę powodzenia w dogadaniu się z naszym MPK ;) Wielu już próbowało.
A takie problemy z dogadaniem się z dyrekcją nie tylko u Was. ;) U nas też nie można było się dogadać z dyrektorem w sprawie przekazania IK411. Pomimo usilnych starań Beskidzkiego Automobilklubu autobus skończył na złomie... tak jak wcześniej wspomniałem mimo braku chęci współpracy. :nuts:

: 2010-06-06, 00:27
autor: pmaster
Razor 688 pisze:Co do wrocławskiej 417 bardzo było by miło gdyby ktoś zadbał o to aby znalazły się na niej żółte tablice rejestracyjne
Jeśli jeździ liniowo, to się nie znajdą.

: 2010-06-06, 00:38
autor: Rudy
Jeszcze jeździ i nie prędko pójdzie na odstawkę.

: 2010-06-07, 10:33
autor: J-31
Razor 688 pisze:Co do tej szybki z samego tyłu czy ona nie była może dorabiana. Bo jak Paweł wspomniał u nas takiego bajeru nie było. ;)
Tak jak napisałem już wcześniej. Ta szyba były od początku eksploatacji ;)

: 2010-07-05, 21:45
autor: Tombou
kiedys w opisie modeli doczytałem ze tylna szyba dopiero zawitała w modelu 412,/oczywiscie w wersji LF z pionowym silnikiem/ a 411tek było ponoć jedynie 6 sztuk z czego pierwsza była jeszcze inna wizualnie,dość wysoki był w niej przedni zderzak,coś w stylu 415ki

: 2010-07-06, 07:49
autor: J-31
kiedys w opisie modeli doczytałem ze tylna szyba dopiero zawitała w modelu 412,/oczywiscie w wersji LF z pionowym silnikiem/ (...)
To może była jakaś specjalna wersja dla Warszawy. Bo nasze MZA zamówiło tylko dwie sztuki ;)

: 2010-07-06, 17:34
autor: Paweł
Tombou pisze:kiedys w opisie modeli doczytałem ze tylna szyba dopiero zawitała w modelu 412,/oczywiscie w wersji LF z pionowym silnikiem/ a 411tek było ponoć jedynie 6 sztuk z czego pierwsza była jeszcze inna wizualnie,dość wysoki był w niej przedni zderzak,coś w stylu 415ki
No bo zawitała. To w warszawskich IK411 to jedynie jej atrapa.

: 2010-07-06, 21:48
autor: Tombou
mielismy w BB prawdziwe rerytasy,te dwie 411 i 3 412ki,pomysleć że te chyba niedługo legendarne modele tak przepadły

: 2010-09-20, 11:59
autor: J-31
Parę fotek z warszawskiej "lodówki", czyli Ikarusa 411.08.

:strzałka: http://img683.imageshack.us/img683/372/ikarus1q.jpg

Przez to okienko faktycznie można obejrzeć sobie silnik. Co ciekawe, po otwarciu zewnętrzne pokrywy, zapala się w środku światło (wewnętrze podświetlenie)

:strzałka: http://img687.imageshack.us/img687/6783/ikarus2.jpg

Tapicerka foteli została już zmieniona. Nie jest oryginalna, ale i tak ładnie to wygląda ;)

:strzałka: http://img269.imageshack.us/img269/2859/ikarus3.jpg

Ogólnie rzecz biorąc, bardzo ładnie wyremontowano ten autobus i będzie świetnym wozidłem na imprezach ;)

:strzałka: http://www.galeriakmf.prohost.pl/galeri ... e_id=20766

: 2010-09-20, 15:04
autor: Marcin N
Kurcze, prezentuje się świetnie, może MPK Wrocław zadbałoby żeby ich Ik417 też został zachowany do celów muzealnych.

: 2010-09-20, 15:21
autor: J-31
Marcin_FTŚ pisze:Kurcze, prezentuje się świetnie, może MPK Wrocław zadbałoby żeby ich Ik417 też został zachowany do celów muzealnych.
Tym musiałby się zająć jakiś klub, ponieważ w Warszawie MZA jakoś nie było zainteresowane zachowaniem tego egzemplarza do celów muzealnych. Natomiast "lodówką" zainteresowali się ludzie z KMKM ;)

Myślę, że podobnie jest we Wrocławiu. MPK nie zamierza zachować swojej 417-stki ;)

: 2010-09-20, 15:49
autor: 9507
Raczej nie, choć myslę, że jeszcze dość długo pojeździ - przecież całkiem niedawno miał mały remont (blacharka), teraz chyba mu coś grzebali przy silniku, więc mam nadzieję, że szybko ze sceny nie zejdzie, a raczej nie zjedzie.

Co do zachowania... Dobrze by było, gdyby w przypadku chęci zlikwidowania tego pojazdu przez nasze MPK, ratować chciało go jakieś pozawrocławskie stowarzyszenie / klub. We Wrocławiu raczej nie ma na to szans... Obym się mylił. W każdym razie nie wiem czy ktokolwiek by przebolał ewntualną kasację Ik417. Ten autobus MUSI zostać zachowany, innej opcji nie ma ;)

: 2010-09-20, 16:49
autor: Paweł
O, wyświetlacz działa :) A tapicerka pochodzi zapewne z jakiegoś bielskiego Ikarusa.

: 2010-09-21, 08:27
autor: J-31
Paweł pisze:O, wyświetlacz działa :)
Działa i środkowy wyświetlacz też funkcjonuje ;)