[Warszawa] Przetargi autobusowe- ogólna dyskusja (2006-2010)

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
ppln

Post autor: ppln »

Amalio pisze:No błagam - nigdy tego nie widziałeś
Widziałem. W łódzkich Citaro zniknęła po pierwszym tygodniu eksploatacji (szybciej niż fotokomórki), czego ślady widać po dziurach w przedniej poręczy.
Przy czym Citaro mają 3 albo 4 pary drzwi i przednie praktycznie nie są w nich wykorzystywane, tutaj o taką sytuację będzie raczej ciężko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

nolem pisze:Solarisy, które zamówił Mobilis mają wpsiane do dowodu rejestracyjnego Urbino 8,6 W19. Wygląda, że Solaris odszedł od nazwy Alpino, przynajmniej dla tej partii
Tak. Właśnie wczoraj wieczorem, dokładnie analizowałem Twoje fotki i znalazłem nazwę "Urbino 8,6". W ten prosty sposób - znów - wszyscy będą się zastanawiać czym różni się Alpino 8,6 od Urbino 8,6. ;)

Tak jak wszyscy do niedawna jeszcze zastanawiali się czym różni się Urbinetto 10 od Urbino 10. Doszukując się jakichś zmian nawet w konstrukcji obu pojazdów ;)

Ciekawy jestem, czy nazwa Urbino 8,6 to jest jakaś polityka Solarisa, czy wyjątek wyłącznie dla "Mobilisa" ? ;)

A propo. Ta rzeźnia ... hmmm ... a gdzie tam się zmieści biletomat ? :o:

8239
Posty: 34
Rejestracja: 2007-02-24, 14:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 8239 »

Ciekawy jestem, czy nazwa Urbino 8,6 to jest jakaś polityka Solarisa, czy wyjątek wyłącznie dla "Mobilisa" ?
Zdaje się, że dla Grecji też pojechały Urbino 8,6.

drentwy

Post autor: drentwy »

^^^ Zgadza się. Ogólnie wygląda na to, że nazwa Alpino póki co odnosi się wyłącznie do miast w krajach, powiedzmy, alpejskich. No i Augustowa, ale, że to blisko naszego rzekomego bieguna zimna :lol:

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Pewnie chcą rozszerzyć rodzinę urbino :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Michalbc pisze: rozszerzyć rodzinę urbino
¯e niby jak rozszerzyć? W sensie technicznym alpino (czy jak go zwał) należy do tej rodziny. Nazwa jest tu wyłącznie kwestią polityki marketingowej.
Powiedziałbym, że "alpino" wskazuje na szczególne zdolności tego modelu do poruszania się w warunkach dużego nachylenia i ciasnych uliczek, a "urbino 8,6" wskazuje na podobieństwo do innych SU, co jest atutem dla firm już go użytkujących.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Obiecywałem, obiecywałem i pomimo trudności w końcu zdecydowanie dorwałem Solarisa Urbino 8.6 ;)

Wszystko to co napisał kol. Nolem się zgadza. Jednakże opisując tego Solarisa, Nolem nie miał możliwości przejechania się tym pudełkiem...

... i żałuj. Bo warto było :)

Autobus fantastycznie zachowuje się na drodze. Praca silnika, praca zawieszenia, w niczym nie przypomina Jelcza Libero (a obecnie Autosana M09LE).

To jest zupełnie inna kultura jazdy. :P

Zawieszenie pracuje bardzo ładnie, w miarę cicho. Nie ma podrzucania ludzi na wybojach jak w Libero. Do tego te, fantastyczne fotele - znane już z pozostałych warszawskich Solarisów. Są wygodne, miękkie, przyjemne. No i kolorystyka robi fajne wrażenie. ;)

Całość powoduje, że siedząc, czy stojąc, autobus naprawdę przyjemnie buja się na wybojach. Pokonując je w miarę łagodnie... póki jest fabrycznie nowy, a potem zobaczymy :diabeł:

Silnik. Za chwilę podam link. Usłyszycie go sami. Pracuje naprawdę fantastycznie. Nie jest nachalnie głośny. Nie wibruje całym pojazdem. Jest świetnie wyciszony. Nawet siedząc przy samej szafie, można spokojnie rozmawiać.

Co ciekawe pod koniec przejazdu, najpierw usiadłem na jednym z foteli tuż przez drugimi drzwiami. A potem stanąłem przy kabinie kierowcy... o dziwo było jeszcze ciszej. To nie to samo co w Libero. Gdzie cały autobus wibruje od pracy silnika ;)

Wnętrze jest ciasne. To już pisał Nolem. Rzeźnia jest ... mikroskopijna. Wg. mnie nie ma miejsca na biletomat. :]

Może się mylę, ale wydaje mi się, że totalną głupotą jest wstawienie szafy. Ona zajmuje mnóstwo cennego miejsca. Gdyby położono silnik i zrezygnowano z szafy, mielibyśmy tyle miejsca ile w Libero. I byłby to bardzo pojemny autobusik... no, ale zdecydowano się na takie rozwiązanie ;)

Tyle wnętrze. Mały, autobus, to małe wnętrze... ale okazuje się, że ten mały autobusik jest wręcz fantastyczny na wąskie uliczki.

Przejechałem nim całe kółko linii 208 (linia okólna, z przystankiem wyrównawczym zlokalizowanym na ul. Grójeckiej o nazwie "Bitwy Warszawskiej 1920 r.)

:strzałka: http://www.ztm.waw.pl/rozklady.php?u=20 ... 4&r=67&l=1

ulica Włodarzewska, to dosyć wąska, lokalna uliczka łącząca ul. Grójecką z alejami Jerozolimskimi. Jest tam naprawdę ciasno. :cool:

A tymczasem autobus znakomicie radził sobie w tych warunkach. Naprawdę był świetny. Urbino 8,6 to najlepsze rozwiązanie. Nawet Urbinetto 10 mógłby mieć problemy ze sprawnym wymijaniem się z samochodami na Włodarzewskiej ;)

Reasumując. Nie jest źle. ZTM doskonale dopasował częstotliwość do potrzeb. Mieszkańcy Szczęśliwic chętnie korzystają z tej linii... a autobus, w godzinach szczytu kursuje co 10 minut. To w zupełności wystarcza ;)

Jednocześnie doskonale dopasowano autobus do warunków. Jest wąsko, ciasno i kręto. Urbino 8.6 z racji swoich wymiarów, doskonale tam sobie radzi. Mieści się perfekcyjnie. Nie ma problemu z przejazdem ;)

Jedno co trzeba powiedzieć - to ludzie. Przyzwyczajeni do stania przy drzwiach. Ja siedziałem bliżej szafy. I tam nie było tłoczno. Jednakże, większość wolała okupować drzwi... no i stała w ten sposób w tłoku ;)

Teraz film. Nie ma muzyki. Posłuchajcie pracy silnika, ten szum, który się tam pojawi, to nagrzewnice ;)

Pierwszy przystanek na Włodarzewskiej, zwróćcie uwagę - kilka osób, i już zrobiło się ciasno. Potem było lepiej ;)

A zatem zapraszam do 5-cio minutowej przejażdżki Solarisem Urbino 8.6 :)
:strzałka: http://www.youtube.com/watch?v=1NfG62dUVMY

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:A zatem zapraszam do 5-cio minutowej przejażdżki Solarisem Urbino 8.6
Zwrotny ten skubaniec.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Zwrotny ten skubaniec.
Bardzo. Tym naprawdę mnie zachwycił. Nie wiem jak jest na pozostałych liniach, ale na 208 - to dobry autobus :)

ppln

Post autor: ppln »

Hmm, kolejny schemat przycisków otwierania drzwi. Ale tego spikera do zapowiadania to sobie mogliście jakiegoś bardziej fortunnego wybrać i przede wszystkim pominąć "Przystanek" na dojeździe bo to nie ma sensu (najwyżej zamiast tego jakiś krótki sygnał).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Hmm, kolejny schemat przycisków otwierania drzwi.
To prawda. Zarówno w środku, jak i na zewnątrz przyciski do otwierania drzwi nieco się różnią, od tych, znanych w pozostałych - najnowszych - Solarisach ;)
ppln pisze:Ale tego spikera do zapowiadania to sobie mogliście jakiegoś bardziej fortunnego wybrać i przede wszystkim pominąć "Przystanek" na dojeździe bo to nie ma sensu (najwyżej zamiast tego jakiś krótki sygnał).
To jest zawodowy lektor. "Mobilis" od dawna z niego korzysta. On po prostu jest lekko wyciszony - ale to nie wina lektora, ale raczej nagłośnienia (i po części mikrofonu w mojej cyfrówce :mruga: ). Facet mówi wyraźnie i czytelnie ;)

Co do zapowiadania aktualnego przystanku... cóż. To już pozostawiam Waszej ocenie :)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:To jest zawodowy lektor. "Mobilis" od dawna z niego korzysta
Oczywiście, że zawodowy: komunikaty czyta pan Tomasz Knapik, a nagrano je na zlecenie ZTMu, a nie Mobilisa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

TLG pisze:Oczywiście, że zawodowy: komunikaty czyta pan Tomasz Knapik, a nagrano je na zlecenie ZTMu, a nie Mobilisa.
Dzięki. Właśnie gdzieś na końcu klawiatury miałem jego nazwisko.

Natomiast co do tego, czy nagrano je na zlecenie ZTM-u, czy "Mobilisa". Mój błąd polega na tym, że ja tego faceta - póki co słyszę wyłącznie w autobusach "Mobilisa". W najnowszych SU18 III MZA, spotkałem się tylko raz z zapowiedziami przystanków - było to dawno temu - i przyznam się szczerze, że już nie pamiętam, czyj to był głos ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Mój błąd polega na tym, że ja tego faceta - póki co słyszę wyłącznie w autobusach "Mobilisa".
Polecam przejażdżkę Scaniami z II kontraktu. Tam komunikaty z panem Knapikiem są poprzedzone charakterystycznym pixelowskim dzwonkiem.
J-31 pisze:W najnowszych SU18 III MZA, spotkałem się tylko raz z zapowiedziami przystanków
Ogromna rzadkość.

kilof

Post autor: kilof »

Nie wiem czy było, ale jeśli nie to co to za sterownik jest? Osobiście nie miałem z nim do czynienia, więc jeśli można prosić o jakieś podstawowe dane / odnośnik do strony producenta byłbym niezmiernie wdzięczny ;)

ppln

Post autor: ppln »

I co to za tablice. Bo zdaje się Libero miały R&G na tym samym sterowniku. On oferuje jakieś fajne opcje typu obsługa od razu rozkładów z Municoma, sterowanie przez GPS czy inne takie zabaweczki?
I jak ciężko jest trafić na te wasze Alpino, cały czas może jeżdżą na 208 (na której już miałem _przyjemność_ jechać Libero), która jest bardzo w centrum i bardzo łatwo dostępna?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

cały czas może jeżdżą na 208 (na której już miałem _przyjemność_ jechać Libero), która jest bardzo w centrum i bardzo łatwo dostępna?
Tam jest raptem kilka brygad, więc dosyć łatwo trafić.
ppln pisze:I co to za tablice.
Diodowe? Mobitec

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

I co to za tablice. Bo zdaje się Libero miały R&G na tym samym sterowniku. On oferuje jakieś fajne opcje typu obsługa od razu rozkładów z Municoma, sterowanie przez GPS czy inne takie zabaweczki?
I jak ciężko jest trafić na te wasze Alpino, cały czas może jeżdżą na 208 (na której już miałem _przyjemność_ jechać Libero), która jest bardzo w centrum i bardzo łatwo dostępna?
Po pierwsze zacznę od Twojego pytania - Alpino, a w zasadzie poprawnie Urbino 8.6 na pewno Spotkasz na linii 208. W tygodniu częstotliwość dochodzi do 10 minut, w święta i weekendy co 15 minut. Polecam właśnie tą linię :)

A po drugie trochę liczyłem na Twoją pomoc, no ale może rzeczywiście TLG, albo któryś z kolegów z Warszawy się wypowie.

Otóż dotychczas jeśli korzystałem z najnowszych Solarisów "Mobilisa" (zarówno SU12 III jak i SU8.6), to napotykałem na w pełni działającą informację audio wizualną.

Tymczasem przed wczoraj natknąłem sie na A006 (to jest jeden z tych najnowszych SU12 III "Mobilisa", posiadający głosowe zapowiadanie oraz trzy monitory LCD, dwa wiszące i jeden duży boczny).

I zauważyłem rzecz ciekawą.

:strzałka: Sterownik u kierowcy działał normalnie.

:strzałka: Zewnętrzne wyświetlacze normalnie pokazywały zarówno nazwy przystanków końcowych jak i przewijały się nazwy ulic (na zewnętrznym wyświetlaczu bocznym)

:strzałka: W czasie jazdy normalnie pojawiały się głosowe zapowiedzi przystanków.

... a tymczasem nie działały wewnętrzne monitory. Co ciekawe pojawił się na nich komunikat, że system nie może się odpalić ("błąd klawiatury lub klawiatura nie jest podłączona").

Moje pytanie jest taki. Jak to właściwie działa ? Czy te wewnętrzne monitory są niezależne od pozostałej części systemu ? :o:

kilof

Post autor: kilof »

No właśnie :P Tablice już wiemy, a sterownik? Bo Mobitec odpada, nie ma czegoś takiego w ofercie. Pixel z tego co wiem też, czyli jakiś nasz rodzimy producent coś takiego spłodził?

bystrzak2000

Post autor: bystrzak2000 »

Firma Emtal z Gdańska jest dystrybutorem Mobiteca na Polskę, więc zapewne to ich dzieło.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”