[Warszawa] Przetargi autobusowe- ogólna dyskusja (2006-2010)
[Warszawa] Przetargi autobusowe- ogólna dyskusja (2006-2010)
Podobno ma być 200 nowych wozów - 150 średniopodłogowych przegubowców i 50 niskich solówek. Rozstrzygnięcie około wakacji... Czy ktoś coś więcej wie?
Ostatnio zmieniony 2006-08-10, 11:21 przez _Tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze ciekawy jestem które Jelcze chcą naprawiać.MZA pisze:Zamówienie sektorowe na wykonanie naprawy autobusów miejskich JELCZ
(BZP nr 131 z dnia 29.05.2006 r. poz. 28109)
Zamówienie sektorowe na dostawę 100 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych autobusów miejskich.
(BZP 117 z dnia 12.05.2006 r. poz. 24898)
A po drugie zastanawiam się, czy zobaczymy w Warszawie... MB Conecto G ?
Zmieniłem temat, ponieważ mówimy tutaj o przetargu na 100 autobusów przegubowych. Bardzo możliwe, że MZA zdecyduje się kupić 100 autobusów przegubowych, wysokopodłogowych.
A co w tym temacie ?
Wg. wczorajszego Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego (TVP3), przetarg został rozstrzygnięty, ale konkurencja go zaskarżyła. Sprawa trafiła do sądu. Niestety nie podano jakiego producenta wybrano. MZA nie może podpisać kontraktu z firmą X, aż do czasu rozsztrzygnięcia sprawy przez sąd oraz UZP - które nie wypowiedziało się w tej sprawie
PS. MZA organizuje przetarg na 50 niskopodłogowych autobusów 12metrowych. Więcej w osobnym temacie, który niebawem powstanie
A co w tym temacie ?
Wg. wczorajszego Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego (TVP3), przetarg został rozstrzygnięty, ale konkurencja go zaskarżyła. Sprawa trafiła do sądu. Niestety nie podano jakiego producenta wybrano. MZA nie może podpisać kontraktu z firmą X, aż do czasu rozsztrzygnięcia sprawy przez sąd oraz UZP - które nie wypowiedziało się w tej sprawie
PS. MZA organizuje przetarg na 50 niskopodłogowych autobusów 12metrowych. Więcej w osobnym temacie, który niebawem powstanie
Chodzą słuchy, że zrobił się zbyt duży szum wokół ewentualnego zakupu średniopodłogowców i MZA chce za wszelką cenę wybrać jednak sprawdzonego Solarisa - ale jak widać pomiędzy "chce" a "wybrało" jeszcze długa droga. No nic, trzymam kciuki za firmę z Bolechowa.21-08-2006 • W przetargu na 100 przegubowców dla MZA wygrała firma Solaris, ale pozostali oferenci wynik zaskarżyli.
W przetargu na 50 pojazdów krótkich najlepszą cenę zaproponowały Polskie Autobusy za autobus Jelcz Vecto, ale Solaris zaproponował lepsze parametry pojazdu. Rozstrzygnięcie już niebawem.
Również mam nadzieję, że to właśnie Solaris wygra w/w prztearg, m.in. ze względu na to, iż MZA posiada dużo tego typu autobusów i marka tych autobusów sprawdziła się w Stolicy.
Ale co się prowadzi lepiej Solarisem niż Ikarusem ? Konwersację Nie miało to czasem brzmieć, że Solarisa prowadzi się bardziej komfortowo aniżeli Ikarusa -mod. Dziwny
Tutaj chodziło mi raczej o to, ze prowadzi, czyli kieruje sie danym autobusem. A poza miało to brzmieć w następujący sposób: Solarisa kieruje sie bardziej komfortowo, aniżeli Ikarusa.
Oprócz tego, co zostało wymienione przez ppln'a do zalet tego autobusu zaliczyłbym także ulepszony komfort podróży i przede wszystkim także to, iż Solarisem prowadzi sie bardziej komfortowo, aniżeli Ikarusem.ppln pisze:J/w
[ Dodano: 2006-08-22, 13:25 ]
Poza tym Solaris w przetargu na przeguby:
-Jest niewiele droższy
-Jest niski
zaś w przypadku solówek:
-Spala mniej
Ale co się prowadzi lepiej Solarisem niż Ikarusem ? Konwersację Nie miało to czasem brzmieć, że Solarisa prowadzi się bardziej komfortowo aniżeli Ikarusa -mod. Dziwny
Tutaj chodziło mi raczej o to, ze prowadzi, czyli kieruje sie danym autobusem. A poza miało to brzmieć w następujący sposób: Solarisa kieruje sie bardziej komfortowo, aniżeli Ikarusa.
Ostatnio zmieniony 2006-08-22, 18:02 przez Adrian_, łącznie zmieniany 2 razy.
1. Z Ikarem 280 w dziedzinie komfortu prowadzenia żaden pchacz nie może się równać.Adrian_ pisze:przede wszystkim także to, iż Solarisem prowadzi sie bardziej komfortowo, aniżeli Ikarusem.
2. Taak, Ikarus w tym przetargu nie ma już szans.
Poza tym — jak wszyscy, z całego serca pragnę, żeby wygrał najlepszy I chyba wygra, ale będzie dużo szumu wokół przetargu.
Fajnie gdyby Vecto jednak wygrało. Wejście do stolicy może przyczyniłoby się do rozwoju tego modelu. Trzymam kciuki za Jelcza i mam nadzieję iż postara się zbudować porządne wozy lepsze jakością przewyższające wcześniejsze.drentwy pisze:W przetargu na 50 pojazdów krótkich najlepszą cenę zaproponowały Polskie Autobusy za autobus Jelcz Vecto, ale Solaris zaproponował lepsze parametry pojazdu. Rozstrzygnięcie już niebawem.
Jak to dobrze, że jesteś w mniejszości Nie oszukujmy się - ktoś miał taki interes, żeby MZA kupiło akurat Mercedesy, ale że Evobus zażyczył sobie cenę niewiele niższą od Solarisa i dodatkowo wokół zakupów zaczął się robić szum medialny postanowiono się z tego wycofać. Drugim najtańszym oferentem był właśnie Solaris, a jako że to marka sprawdzona postanowiono zakupić właśnie je. W przetargu na króciaki też wybiorą tę firmę bo jestem przekonany, że nikt w MZA niczego nowego od Jelcza kupić już nie chce. Będą odwołania i protesty, tak że umowa zostanie podpisana pewnie dopiero za kilka miesięcy ale cóż... IMHO na 90% do połowy 2008 roku zobaczymy w Warszawie kolejne 150 SU III - i obym się nie myliłmarekJG pisze: Fajnie gdyby Vecto jednak wygrało.