[Warszawa] Przetargi autobusowe- ogólna dyskusja (2006-2010)

W tej kategorii znajdują sie posty z dawnego km-forum, oraz przedawnione tematy, które warto zachować...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

A jesteś nam w stanie powiedzieć, czy ten przetarg naprawdę jest, czy też to po prostu wymysł TVN Warszawa?

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

TVN Warszawa jest stacją niekompetentną, ale nie nieodpowiedzialną. Ponadto powołuje się na pana Stawickiego, rzecznika MZA więc informacji nie zmyśliła. Poczekajcie te parę dni, trochę cierpliwości i wszystko będzie jasne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No to ja już dodam coś z Przegubowca. Znalazłem to dzisiaj - to jest artykuł z ¯ycia Warszawy ;)

:strzałka: http://www.przegubowiec.com/component/c ... pod-choink

Czyli temat zaczyna nam się rozwijać i można mówić, chyba rzeczywiście, o przetargu ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:Czyli temat zaczyna nam się rozwijać i można mówić, chyba rzeczywiście, o przetargu
A myślałeś, że o czym innym można mówić?

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »


Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Nie chciałbym spekulować, ale.. coś śmierdzi marką na "M" :P

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

KB pisze:Nie chciałbym spekulować, ale.. coś śmierdzi marką na "M" :P
Czyżby :?: Bo ja śmiem twierdzić, że nie.

Pragnę zauważyć, że w ogóle nie trzeba dostarczać hybryd i przedłużanych przegubów - po prostu ma się mniej punktów co moim zdaniem dobitnie pokazuje, że to był tylko taki chwyt na kampanię alboco.

Tym bardziej, że kryteria są takie, że nie ma ani jednego producenta który by spełnił wszystkie kryteria na max punktów. Mercedes nie ma dzielonej szyby, Solaris przedłużanego przeguba, a MAN przegubowej hybrydy.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Chyba będzie tak, jak ostatnio. Punkty doliczane za dzieloną szybę, autobus 20-metrowy to śladowa część całej oceny, za hybrydę nieco więcej. Warto zaznaczyć, że przedmiot zamówienia ma posiadać aktualne świadectwo homologacji typu pojazdu. A tego zdaje się żaden oferowany 20-metrowy pojazd nie ma. Nawet jeżeli któryś z producentów by takowy dokument przedstawił to sam się zastanawiam czy opłaca się wprowadzać to do oferty. Może się okazać, ze owszem zyska to 0,1 za dwa autobusy mega, a straci dużo więcej w za wysokość ceny oferty. Ciekawszą rzeczą są punkty doliczane za silnik tego samego producenta co nadwozie. Na dobrą sprawę na upartego ofertę mógłby złożyć nawet Irisbus.
Amalio pisze:moim zdaniem dobitnie pokazuje, że to był tylko taki chwyt na kampanię alboco.
Raczej dyskretne wycofanie się z niewygodnej obietnicy.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

TLG pisze:A tego zdaje się żaden oferowany 20-metrowy pojazd nie ma. Nawet jeżeli któryś z producentów by takowy dokument przedstawił to sam się zastanawiam czy opłaca się wprowadzać to do oferty.
No a Mercedes z modelem Capacity :chytry: Chyba jak wyprodukowali 10 sztuk dla Bratysławy, to myślę, że mają :chytry:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Ale chodzi o homologację w Polsce.
Tym niemniej radzę czytać uważnie, bo wcale nie zostało nigdzie napisane, że ma to być pojazd 20 metrowy :!: Od 18,7 także problem ma tylko Mercedes, a MAN może zaoferować MANa Lion's City GL który mierzy 18,75m długości. Nie jest to wiele droższa opcja od zwykłego Lionsa.

Tak czy tak ten przetarg to jeden wielki bubel. W ogóle mogli napisać "112 hybryd" zaznaczając, że za napęd hybrydowy oferta dostanie jeden punkt. Na to samo by wyszło.

lukmek

Post autor: lukmek »

Na dobra sprawę w tym przetargu szansę na każdy:
- Irisbus: Citelis 10,5; 12; 18
- Solaris: U10, U12, U18
- MAN: Lions City, Lions City G, Lions City GL (GXL)
- Scania: Scania CN270UB
- Mercedes: Citaro K, Conecto, Conecto G, CapaCity, Citaro G HYBRID

Obstawiam, że przetarg na midi zgarnie Solaris lub Irisbus, maxi i mega wygra Mercedes z Conecto i Conceto G. Przejrzałem SIWZ i nie ma nic wykluczającego turecki pojazd z gwiazdą na masce, a jakby nie patrzeć wygrana dla Mercedesa w Warszawie była prestiżowym zwycięstwem :)

O zwycięstwo w części z pojazdami przegubowymi mógłby jeszcze powalczyć SOR, ale jego pojazd kwalifikuje się od razu jako przegubowy klasy MEGA i nie spełnia tylko jednego warunku - pojemności silnika: Iveco Cursor 8 ma tylko 7,8l pojemności skokowej.

Awatar użytkownika
Maciek007
Posty: 414
Rejestracja: 2009-01-31, 20:24
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Maciek007 »

Przetarg mi się wydaje ustawiony pod jedną markę --> Mercedes, tak przynajmniej koledzy z warszawy sądzą.

alojz
Posty: 368
Rejestracja: 2010-09-25, 22:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alojz »

Maciek007 pisze:Przetarg mi się wydaje ustawiony pod jedną markę --> Mercedes
Uzasadnij

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

alojz pisze:
Maciek007 pisze:Przetarg mi się wydaje ustawiony pod jedną markę --> Mercedes
Uzasadnij
Bo Mercedes w swojej ofercie posiada przegubowy autobus z napędem hybrydowym, posiada autobus klasy MEGA-CapaCity, posiada standartowe autobusy Citaro, oraz krótszą wersję Citaro K. Do tego silnik produkcji własnej. Ja jednak trzymam kciuki za MANa przynajmniej w dwóch zadaniach :) Z resztą Solaris też może zgarnąć dwa zadania :D. I tego bym się trzymał na mejscu MZA.

Bo po co wprowadzać kolejną markę ? ;)

Co do Mercedesa, a raczej EvoBusa jestem ciekaw czy zaproponują nową wersję Citaro K :chytry: A ocenę za to, że nie mają dzielonej szyby odbiją sobie zapewne na czymś innym ;)
Ostatnio zmieniony 2010-12-28, 20:50 przez stachu, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln »

Akurat te punkty za własny silnik to drobiazg (Solaris nadrobi kabiną - MAN na pewno i Mercedes prawdopodobnie nie oferują pełnych kabin) i pewnie jeśli wszyscy będą oferować normalne pojazdy, wygra najtańsza oferta.

Solaris też posiada autobus hybrydowy ale prawie na pewno go nie wystawi (bo co to jest 0,9 punktu jeśli cena podniesie się o przynajmniej kilkaset tysięcy), wydłużonego autobusu za to 0,1 punkta nawet im się nie opłaca projektować.

Na pewno wygra najtańsza opcja, a konkurencja pewnie będzie zacięta (szczególnie o te przeguby, pewnie Solaris trochę odpuści z ceny po doświadczeniach z ostatniego przetargu)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

ppln pisze: Mercedes prawdopodobnie nie oferują pełnych kabin
A czasem takich pełnych kabin nie mają Citara z Bielska i Wrocławia? Mogą też zaoferować Conecto LF G z pełnymi kabinami jakie są w Lublinie.

ppln

Post autor: ppln »

Pełnych czyli odgradzających całkowicie połówkę drzwi, na pewno gdzieś Mercedes takie montował (w Łodzi jest wersja chyba najpełniejsza - z drzwiami do sufitu, ale bez oddzielenie połówki drzwi)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

stachu pisze:
Bo Mercedes w swojej ofercie posiada przegubowy autobus z napędem hybrydowym, posiada autobus klasy MEGA-CapaCity, posiada standartowe autobusy Citaro, oraz krótszą wersję Citaro K.
A czy czytałeś specyfikację i to co pisaliśmy :?: Wystawiając Capacity i hybrydy więcej stracą niż zyskają. Ten przetarg nie wskazuje na nikogo i bynajmniej nie dlatego, że jest uczciwy a dlatego, że jest beznadziejny.

Awatar użytkownika
stachu
Posty: 861
Rejestracja: 2007-07-18, 19:42
Lokalizacja: Gliwice ( całe woj. śląskie)

Post autor: stachu »

Amalio pisze:A czy czytałeś specyfikację i to co pisaliśmy :?: Wystawiając Capacity i hybrydy więcej stracą niż zyskają. Ten przetarg nie wskazuje na nikogo i bynajmniej nie dlatego, że jest uczciwy a dlatego, że jest beznadziejny.
Nie nie czytałem, wszystko napisałem tak spątanicznie. Oczywiście, że czytałem, ale twierdzę, że czasami trzeba stracić na początku, żeby zyskać w fazie końcowej :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wydaje mi się - oczywiście tutaj część z Was może mnie skorygować, być może jestem w błędzie - że takie coś jak "Irisbus" czy "SOR", możemy na razie chyba wykreślić. I to "chyba" stanowczo podkreślam ;)

Nie wydaje mi się, aby MZA chciały wchodzić w te marki. Natomiast co zaoferuje Evobus i pozostali "znani" już w Warszawie producenci ? I co ostatecznie wybierze komisja przetargowa ? To się okaże ;)
Ostatnio zmieniony 2010-12-28, 22:23 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum”