[Warszawa] Przetargi autobusowe- ogólna dyskusja (2006-2010)
No to ja już dodam coś z Przegubowca. Znalazłem to dzisiaj - to jest artykuł z ¯ycia Warszawy
http://www.przegubowiec.com/component/c ... pod-choink
Czyli temat zaczyna nam się rozwijać i można mówić, chyba rzeczywiście, o przetargu
http://www.przegubowiec.com/component/c ... pod-choink
Czyli temat zaczyna nam się rozwijać i można mówić, chyba rzeczywiście, o przetargu
SIWZ już jest dostępny:
http://www.mza.waw.pl/zamowienia-zp.html
http://www.mza.waw.pl/zamowienia-zp.html
Czyżby Bo ja śmiem twierdzić, że nie.KB pisze:Nie chciałbym spekulować, ale.. coś śmierdzi marką na "M"
Pragnę zauważyć, że w ogóle nie trzeba dostarczać hybryd i przedłużanych przegubów - po prostu ma się mniej punktów co moim zdaniem dobitnie pokazuje, że to był tylko taki chwyt na kampanię alboco.
Tym bardziej, że kryteria są takie, że nie ma ani jednego producenta który by spełnił wszystkie kryteria na max punktów. Mercedes nie ma dzielonej szyby, Solaris przedłużanego przeguba, a MAN przegubowej hybrydy.
Chyba będzie tak, jak ostatnio. Punkty doliczane za dzieloną szybę, autobus 20-metrowy to śladowa część całej oceny, za hybrydę nieco więcej. Warto zaznaczyć, że przedmiot zamówienia ma posiadać aktualne świadectwo homologacji typu pojazdu. A tego zdaje się żaden oferowany 20-metrowy pojazd nie ma. Nawet jeżeli któryś z producentów by takowy dokument przedstawił to sam się zastanawiam czy opłaca się wprowadzać to do oferty. Może się okazać, ze owszem zyska to 0,1 za dwa autobusy mega, a straci dużo więcej w za wysokość ceny oferty. Ciekawszą rzeczą są punkty doliczane za silnik tego samego producenta co nadwozie. Na dobrą sprawę na upartego ofertę mógłby złożyć nawet Irisbus.
Raczej dyskretne wycofanie się z niewygodnej obietnicy.Amalio pisze:moim zdaniem dobitnie pokazuje, że to był tylko taki chwyt na kampanię alboco.
Ale chodzi o homologację w Polsce.
Tym niemniej radzę czytać uważnie, bo wcale nie zostało nigdzie napisane, że ma to być pojazd 20 metrowy Od 18,7 także problem ma tylko Mercedes, a MAN może zaoferować MANa Lion's City GL który mierzy 18,75m długości. Nie jest to wiele droższa opcja od zwykłego Lionsa.
Tak czy tak ten przetarg to jeden wielki bubel. W ogóle mogli napisać "112 hybryd" zaznaczając, że za napęd hybrydowy oferta dostanie jeden punkt. Na to samo by wyszło.
Tym niemniej radzę czytać uważnie, bo wcale nie zostało nigdzie napisane, że ma to być pojazd 20 metrowy Od 18,7 także problem ma tylko Mercedes, a MAN może zaoferować MANa Lion's City GL który mierzy 18,75m długości. Nie jest to wiele droższa opcja od zwykłego Lionsa.
Tak czy tak ten przetarg to jeden wielki bubel. W ogóle mogli napisać "112 hybryd" zaznaczając, że za napęd hybrydowy oferta dostanie jeden punkt. Na to samo by wyszło.
Na dobra sprawę w tym przetargu szansę na każdy:
- Irisbus: Citelis 10,5; 12; 18
- Solaris: U10, U12, U18
- MAN: Lions City, Lions City G, Lions City GL (GXL)
- Scania: Scania CN270UB
- Mercedes: Citaro K, Conecto, Conecto G, CapaCity, Citaro G HYBRID
Obstawiam, że przetarg na midi zgarnie Solaris lub Irisbus, maxi i mega wygra Mercedes z Conecto i Conceto G. Przejrzałem SIWZ i nie ma nic wykluczającego turecki pojazd z gwiazdą na masce, a jakby nie patrzeć wygrana dla Mercedesa w Warszawie była prestiżowym zwycięstwem
O zwycięstwo w części z pojazdami przegubowymi mógłby jeszcze powalczyć SOR, ale jego pojazd kwalifikuje się od razu jako przegubowy klasy MEGA i nie spełnia tylko jednego warunku - pojemności silnika: Iveco Cursor 8 ma tylko 7,8l pojemności skokowej.
- Irisbus: Citelis 10,5; 12; 18
- Solaris: U10, U12, U18
- MAN: Lions City, Lions City G, Lions City GL (GXL)
- Scania: Scania CN270UB
- Mercedes: Citaro K, Conecto, Conecto G, CapaCity, Citaro G HYBRID
Obstawiam, że przetarg na midi zgarnie Solaris lub Irisbus, maxi i mega wygra Mercedes z Conecto i Conceto G. Przejrzałem SIWZ i nie ma nic wykluczającego turecki pojazd z gwiazdą na masce, a jakby nie patrzeć wygrana dla Mercedesa w Warszawie była prestiżowym zwycięstwem
O zwycięstwo w części z pojazdami przegubowymi mógłby jeszcze powalczyć SOR, ale jego pojazd kwalifikuje się od razu jako przegubowy klasy MEGA i nie spełnia tylko jednego warunku - pojemności silnika: Iveco Cursor 8 ma tylko 7,8l pojemności skokowej.
Bo Mercedes w swojej ofercie posiada przegubowy autobus z napędem hybrydowym, posiada autobus klasy MEGA-CapaCity, posiada standartowe autobusy Citaro, oraz krótszą wersję Citaro K. Do tego silnik produkcji własnej. Ja jednak trzymam kciuki za MANa przynajmniej w dwóch zadaniach Z resztą Solaris też może zgarnąć dwa zadania . I tego bym się trzymał na mejscu MZA.alojz pisze:UzasadnijMaciek007 pisze:Przetarg mi się wydaje ustawiony pod jedną markę --> Mercedes
Bo po co wprowadzać kolejną markę ?
Co do Mercedesa, a raczej EvoBusa jestem ciekaw czy zaproponują nową wersję Citaro K A ocenę za to, że nie mają dzielonej szyby odbiją sobie zapewne na czymś innym
Ostatnio zmieniony 2010-12-28, 20:50 przez stachu, łącznie zmieniany 1 raz.
Akurat te punkty za własny silnik to drobiazg (Solaris nadrobi kabiną - MAN na pewno i Mercedes prawdopodobnie nie oferują pełnych kabin) i pewnie jeśli wszyscy będą oferować normalne pojazdy, wygra najtańsza oferta.
Solaris też posiada autobus hybrydowy ale prawie na pewno go nie wystawi (bo co to jest 0,9 punktu jeśli cena podniesie się o przynajmniej kilkaset tysięcy), wydłużonego autobusu za to 0,1 punkta nawet im się nie opłaca projektować.
Na pewno wygra najtańsza opcja, a konkurencja pewnie będzie zacięta (szczególnie o te przeguby, pewnie Solaris trochę odpuści z ceny po doświadczeniach z ostatniego przetargu)
Solaris też posiada autobus hybrydowy ale prawie na pewno go nie wystawi (bo co to jest 0,9 punktu jeśli cena podniesie się o przynajmniej kilkaset tysięcy), wydłużonego autobusu za to 0,1 punkta nawet im się nie opłaca projektować.
Na pewno wygra najtańsza opcja, a konkurencja pewnie będzie zacięta (szczególnie o te przeguby, pewnie Solaris trochę odpuści z ceny po doświadczeniach z ostatniego przetargu)
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
A czy czytałeś specyfikację i to co pisaliśmy Wystawiając Capacity i hybrydy więcej stracą niż zyskają. Ten przetarg nie wskazuje na nikogo i bynajmniej nie dlatego, że jest uczciwy a dlatego, że jest beznadziejny.stachu pisze:
Bo Mercedes w swojej ofercie posiada przegubowy autobus z napędem hybrydowym, posiada autobus klasy MEGA-CapaCity, posiada standartowe autobusy Citaro, oraz krótszą wersję Citaro K.
Nie nie czytałem, wszystko napisałem tak spątanicznie. Oczywiście, że czytałem, ale twierdzę, że czasami trzeba stracić na początku, żeby zyskać w fazie końcowejAmalio pisze:A czy czytałeś specyfikację i to co pisaliśmy Wystawiając Capacity i hybrydy więcej stracą niż zyskają. Ten przetarg nie wskazuje na nikogo i bynajmniej nie dlatego, że jest uczciwy a dlatego, że jest beznadziejny.
Wydaje mi się - oczywiście tutaj część z Was może mnie skorygować, być może jestem w błędzie - że takie coś jak "Irisbus" czy "SOR", możemy na razie chyba wykreślić. I to "chyba" stanowczo podkreślam
Nie wydaje mi się, aby MZA chciały wchodzić w te marki. Natomiast co zaoferuje Evobus i pozostali "znani" już w Warszawie producenci ? I co ostatecznie wybierze komisja przetargowa ? To się okaże
Nie wydaje mi się, aby MZA chciały wchodzić w te marki. Natomiast co zaoferuje Evobus i pozostali "znani" już w Warszawie producenci ? I co ostatecznie wybierze komisja przetargowa ? To się okaże
Ostatnio zmieniony 2010-12-28, 22:23 przez J-31, łącznie zmieniany 1 raz.