Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Gratulacje Shakkie. Czyli przybędzie nam kierowca zawodowyshakkie pisze:[zbędny szpan]Dzisiaj, za podejściem numer "szkoda słów " , zdałem egzamin praktyczny kat.D[/zbędny szpan]
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Do tego jeszcze daleka droga.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Shakkie, a jakie są dalsze Twoje plany w związku z przewozem ludzi ? Komunikacja miejska, czy dalsze trasy ?
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Wpierw uzyskanie pewnej ilości doświadczenia zawodowego w jakiejkolwiek firmie, docelowo praca u jednego z busiarzy.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
w tym momencie rozległ się jęk niezadowolenia
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Spoko. Chłopak od czegoś musi zacząć. Przecież nie od razu Kraków zbudowano
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
W sumie chyba rzeczywiście najfajniej byłoby w busiarstwie. Popierniczać Sprinterem poprzez kraj. Tylko że słabo płacą.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Co to to nie. Nawet nie przez pół województwa.pmaster pisze:Popierniczać Sprinterem poprzez kraj.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Spoko Shakkie - bez gwiazdy nie ma jazdy
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Napiszę to tutaj, bo będzie ogólnikowo.
Otóż, cały wczorajszy dzień buszowałem wczoraj po Trójmieście. Głównie po Gdańsku, ale też "na chwilę" wpadłem do Gdyni. W Gdyni zależało mi na na najnowszych nabytkach PKT, czyli Solarisach Trollino 12M. No i jestem pod ich wielkim wrażeniem, ale nie o tym tu chciałem naskrobać
Bardzo mi również zależało na gdańskich Jazz-ach Duo... No i tylko tyle, że je widziałem, ale miałem pecha i nie udało mi się żadnego upolować
Zdjęcia będę powoli przesyłał od niedzieli - bo teraz siedzę pod gruszą, a fotki zostawiłem w domu. Wlocek się ucieszy bo będę miał dla niego sporo interesujących go zdjęć
Kilka wniosków z mojej wczorajszej podróży.
1. Podróż bardzo udana, bo wszystko co sobie zaplanowałem, zrealizowałem w 100% - ale nie obyło się bez wcześniejszej pomocy stron internetowych przewoźników, tj. analiza rozkładów + plan miasta + Google Maps i Street View
2. SKM Trójmiasto - RANY BOSKIE !!! PRL Welcome too. Oni mają straszny problem z taborem. Mają fajną infrastrukturę, w części gdańskiej jest nawet po remoncie, ale za to tabor to tragedia. "Kible" mają się tam dobrze - w sumie wiedziałem o tym, więc nie zdziwił mnie ich widok. No, ale aż się prosi o nowy tabor. Kupili na razie 2 "Impulsy", one mają lada chwila dotrzeć ...
3. Jeśli jesteśmy przy kolei regionalnej, to parę słówek + zagadka
SKM to wiadomo, ale w regionie kursują również bardzo ładnie zmodernizowane EN57 ... i tu zagadka część zmodernizowanych kibli jeździ w żółto-niebieski kolorach IR, ale część zmodernizowanych EN57 w Newagu (EN57AP), jest w jasno-szarych barwach zbliżonych do PKM. PKM rusza niebawem - bodajże chyba we wrześniu, ale mają to być szynobusy PESY, część z nich już dotarło do Trójmiasta.
Ciekawi mnie jedna rzecz, czy wspomniane EN57AP, będą w jakiś sposób komunikować się z szynobusami PKM ? Czy ktoś się orientuje jak będzie to wyglądało ?
Bo z tego co się domyślam, to będzie chyba tak - szynobusy PKM będą kursować z Gdańska Głównego, przez m.in. lotnisko w Rębiechowo do Gdyni
Natomiast wspomniane ezt-y już kursują w różnych, m.in. przez Trójmiasto, ale również z Gdańska do Malborka, Tczewa, czy Pruszcza Gdańskiego, etc.
Czy to oznacza, że mając jeden bilet, będzie można dojechać szynobusem np. z Lotniska do Gdańska, a następnie przesiąść się na ezt i dojechać np. do Pruszcza Gdańskiego ? Jeśli tak, to byłoby nieźle... poczekajmy na wrzesień. No chyba, że ktoś Was by się orientował, to byłbym dźwięczny za informacje
3. Teraz kilka słówek o Gdańsku - tramwaje. Coraz mniej jest 105-tek - aczkolwiek wciąż kursują, również te nie zmodernizowane przez MPK Łódź. Natomiast jest mnóstwo dwukierunkowych Duewagów N8S-NF, wszystkie napotkane przeszły gruntowną modernizację w poznańskim Modertransie. Bardzo ładne wagony.
Jest mnóstwo Swingów, co chwila jakiś się pojawia, całkiem fajnie sobie radzą w Gdańsku, szczególnie na nowych liniach. Gdańsk z tego co widzę inwestuje sporo w infrastrukturę.
4. Na początek mojej wizyty postanowiłem jednak udać się Westerplatte. W tym celu skorzystałem z przyspieszonej linii 606, Podjechał SU12 III #2096, wsiadłem, autobus ruszył... i myślałem, że szlak mnie trafi. Solaris, a skrzypiał, jakby się miał rozsypać. Mój pierwszy wniosek - no tak, ZKM nie dba o autobusy
Szybko jednak zmieniłem zdanie jak autobus zjechał z pięknej równej trasy S89 w ul. Ku Ujściu. Wąska, brukowana ulica, pełna dziur, zniszczona przez ciężarówki - przecież na taką ulicę to tylko albo traktorem, albo Ikarusem. Jak Gdańsk nie zainwestuje to wąskie, lokalne uliczki, to często będą zmieniać tabor. Swoją drogą ciekawy jestem czemu oni puszczają na linię 606 SU12, a nie np. MB O405N, te ostatnie wciąż mają się dobrze i nadal sobie dobrze radzą
A tak poza tym - widziałem morze... przez 30 sekund. WOW
Otóż, cały wczorajszy dzień buszowałem wczoraj po Trójmieście. Głównie po Gdańsku, ale też "na chwilę" wpadłem do Gdyni. W Gdyni zależało mi na na najnowszych nabytkach PKT, czyli Solarisach Trollino 12M. No i jestem pod ich wielkim wrażeniem, ale nie o tym tu chciałem naskrobać
Bardzo mi również zależało na gdańskich Jazz-ach Duo... No i tylko tyle, że je widziałem, ale miałem pecha i nie udało mi się żadnego upolować
Zdjęcia będę powoli przesyłał od niedzieli - bo teraz siedzę pod gruszą, a fotki zostawiłem w domu. Wlocek się ucieszy bo będę miał dla niego sporo interesujących go zdjęć
Kilka wniosków z mojej wczorajszej podróży.
1. Podróż bardzo udana, bo wszystko co sobie zaplanowałem, zrealizowałem w 100% - ale nie obyło się bez wcześniejszej pomocy stron internetowych przewoźników, tj. analiza rozkładów + plan miasta + Google Maps i Street View
2. SKM Trójmiasto - RANY BOSKIE !!! PRL Welcome too. Oni mają straszny problem z taborem. Mają fajną infrastrukturę, w części gdańskiej jest nawet po remoncie, ale za to tabor to tragedia. "Kible" mają się tam dobrze - w sumie wiedziałem o tym, więc nie zdziwił mnie ich widok. No, ale aż się prosi o nowy tabor. Kupili na razie 2 "Impulsy", one mają lada chwila dotrzeć ...
3. Jeśli jesteśmy przy kolei regionalnej, to parę słówek + zagadka
SKM to wiadomo, ale w regionie kursują również bardzo ładnie zmodernizowane EN57 ... i tu zagadka część zmodernizowanych kibli jeździ w żółto-niebieski kolorach IR, ale część zmodernizowanych EN57 w Newagu (EN57AP), jest w jasno-szarych barwach zbliżonych do PKM. PKM rusza niebawem - bodajże chyba we wrześniu, ale mają to być szynobusy PESY, część z nich już dotarło do Trójmiasta.
Ciekawi mnie jedna rzecz, czy wspomniane EN57AP, będą w jakiś sposób komunikować się z szynobusami PKM ? Czy ktoś się orientuje jak będzie to wyglądało ?
Bo z tego co się domyślam, to będzie chyba tak - szynobusy PKM będą kursować z Gdańska Głównego, przez m.in. lotnisko w Rębiechowo do Gdyni
Natomiast wspomniane ezt-y już kursują w różnych, m.in. przez Trójmiasto, ale również z Gdańska do Malborka, Tczewa, czy Pruszcza Gdańskiego, etc.
Czy to oznacza, że mając jeden bilet, będzie można dojechać szynobusem np. z Lotniska do Gdańska, a następnie przesiąść się na ezt i dojechać np. do Pruszcza Gdańskiego ? Jeśli tak, to byłoby nieźle... poczekajmy na wrzesień. No chyba, że ktoś Was by się orientował, to byłbym dźwięczny za informacje
3. Teraz kilka słówek o Gdańsku - tramwaje. Coraz mniej jest 105-tek - aczkolwiek wciąż kursują, również te nie zmodernizowane przez MPK Łódź. Natomiast jest mnóstwo dwukierunkowych Duewagów N8S-NF, wszystkie napotkane przeszły gruntowną modernizację w poznańskim Modertransie. Bardzo ładne wagony.
Jest mnóstwo Swingów, co chwila jakiś się pojawia, całkiem fajnie sobie radzą w Gdańsku, szczególnie na nowych liniach. Gdańsk z tego co widzę inwestuje sporo w infrastrukturę.
4. Na początek mojej wizyty postanowiłem jednak udać się Westerplatte. W tym celu skorzystałem z przyspieszonej linii 606, Podjechał SU12 III #2096, wsiadłem, autobus ruszył... i myślałem, że szlak mnie trafi. Solaris, a skrzypiał, jakby się miał rozsypać. Mój pierwszy wniosek - no tak, ZKM nie dba o autobusy
Szybko jednak zmieniłem zdanie jak autobus zjechał z pięknej równej trasy S89 w ul. Ku Ujściu. Wąska, brukowana ulica, pełna dziur, zniszczona przez ciężarówki - przecież na taką ulicę to tylko albo traktorem, albo Ikarusem. Jak Gdańsk nie zainwestuje to wąskie, lokalne uliczki, to często będą zmieniać tabor. Swoją drogą ciekawy jestem czemu oni puszczają na linię 606 SU12, a nie np. MB O405N, te ostatnie wciąż mają się dobrze i nadal sobie dobrze radzą
A tak poza tym - widziałem morze... przez 30 sekund. WOW
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Cóż, w Polsce autobusy muszą wytrzymać kratery w drogach. Takie "kwiatki" są chyba wszędzie. Z regionu działania jastrzębskiego MZK jest to np. droga z Jastrzębia do Wodzisławia (DW 933), pisały o tym lokalne media (artykuł ze zdjęciem). Przejeżdżają nią linie 131, 132 i E-3. O ile na 132 jeżdżą zdezelowane NLe Kłosoka, których nikt chyba nie żałuje o tyle na pozostałych liniach jeździ PKM - głównie swoimi SU12. Szczerze mówiąc chyba autobusy z ostatniej dostawy (#301 - #315) rozklekotują się tam bardziej niż starsze egzemplarze.J-31 pisze:Szybko jednak zmieniłem zdanie jak autobus zjechał z pięknej równej trasy S89 w ul. Ku Ujściu. Wąska, brukowana ulica, pełna dziur, zniszczona przez ciężarówki - przecież na taką ulicę to tylko albo traktorem, albo Ikarusem. Jak Gdańsk nie zainwestuje to wąskie, lokalne uliczki, to często będą zmieniać tabor. Swoją drogą ciekawy jestem czemu oni puszczają na linię 606 SU12, a nie np. MB O405N, te ostatnie wciąż mają się dobrze i nadal sobie dobrze radzą
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Ładnie DW933, przebiega aż przez 5 samorządów. A czy w końcu będzie remont tej drogi ? Czy tylko skończyło się na "pogadaniu" ?
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Wywołany do tablicy odpowiadam, znam podróże po Trójmieście dość dobrze, jestem z Pomorza. Jeśli chodzi o SKM to faktycznie są znaczne problemy z taborem, choć nie można powiedzieć, że nic się nie zmienia, pojawiła się spora ilość zmodernizowanych składów EN57AKM, do tego wspominanie Impulsy i zmodernizowane stacje. Są też EN71 i "stare" EN57, których stan nie jest zadowalający, a o wygodzie mowy być nie może. Najogólniej mówiąc, jeśli wybierasz się w podróż z SKM, to musisz liczyć się z zatłoczonymi składami i miejscem stojącym w przejściu (szczególnie w godzinach szczytu porannego i po południu, ale to oczywiste). Jakby nie było, przejazd w godzinach szczytu np. z Gdyni Redłowa do Gdańska Wrzeszcza jest szybszy składami SKM niż samochodem. Są wyjątki, znam je z własnego doświadczenia aż za dobrze, gdy wystąpi awaria taboru lub inne wypadki i wtedy SKM nie funkcjonuje poprawnie, a przejazd planowy z punktu A do B to marzenie nie do spełnienia.J-31 pisze:
2. SKM Trójmiasto - RANY BOSKIE !!! PRL Welcome too. Oni mają straszny problem z taborem. Mają fajną infrastrukturę, w części gdańskiej jest nawet po remoncie, ale za to tabor to tragedia. "Kible" mają się tam dobrze - w sumie wiedziałem o tym, więc nie zdziwił mnie ich widok. No, ale aż się prosi o nowy tabor. Kupili na razie 2 "Impulsy", one mają lada chwila dotrzeć ...
3. Jeśli jesteśmy przy kolei regionalnej, to parę słówek + zagadka
SKM to wiadomo, ale w regionie kursują również bardzo ładnie zmodernizowane EN57 ... i tu zagadka część zmodernizowanych kibli jeździ w żółto-niebieski kolorach IR, ale część zmodernizowanych EN57 w Newagu (EN57AP), jest w jasno-szarych barwach zbliżonych do PKM. PKM rusza niebawem - bodajże chyba we wrześniu, ale mają to być szynobusy PESY, część z nich już dotarło do Trójmiasta.
Ciekawi mnie jedna rzecz, czy wspomniane EN57AP, będą w jakiś sposób komunikować się z szynobusami PKM ? Czy ktoś się orientuje jak będzie to wyglądało ?
Bo z tego co się domyślam, to będzie chyba tak - szynobusy PKM będą kursować z Gdańska Głównego, przez m.in. lotnisko w Rębiechowo do Gdyni
Natomiast wspomniane ezt-y już kursują w różnych, m.in. przez Trójmiasto, ale również z Gdańska do Malborka, Tczewa, czy Pruszcza Gdańskiego, etc.
Czy to oznacza, że mając jeden bilet, będzie można dojechać szynobusem np. z Lotniska do Gdańska, a następnie przesiąść się na ezt i dojechać np. do Pruszcza Gdańskiego ? Jeśli tak, to byłoby nieźle... poczekajmy na wrzesień. No chyba, że ktoś Was by się orientował, to byłbym dźwięczny za informacje
3. Teraz kilka słówek o Gdańsku - tramwaje. Coraz mniej jest 105-tek - aczkolwiek wciąż kursują, również te nie zmodernizowane przez MPK Łódź. Natomiast jest mnóstwo dwukierunkowych Duewagów N8S-NF, wszystkie napotkane przeszły gruntowną modernizację w poznańskim Modertransie. Bardzo ładne wagony.
Jest mnóstwo Swingów, co chwila jakiś się pojawia, całkiem fajnie sobie radzą w Gdańsku, szczególnie na nowych liniach. Gdańsk z tego co widzę inwestuje sporo w infrastrukturę.
A tak poza tym - widziałem morze... przez 30 sekund. WOW
Idąc dalej, jak się podobały nasze Pomorskie EN57? Miałeś okazję trafić na składy pokazowe, niektórzy (w tym ja) określają zmodernizowane pomorskie EN57 mianem "Pomorskich Pendolino". Teraz konkrety ...
Razem zmodernizowanych składów EN57 jest na Pomorzu 8 sztuk. Wszystkie z nich mają prędkość max. podwyższona do 120 km/h.
W latach 2011-2012 zmodernizowano 4 składy. Modernizację wykonały zakłady PESA. Czy w Bydgoszczy, czy w Mińsku Mazowieckim, to do sprawdzenia.
W 2014 roku zmodernizowano 4 składy w zakładach NEWAG.
Wszystkie one są białe, zgodnie z nowym schematem malowania ustalonym przez zlecającego modernizację, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Co do nazewnictwa – słynne "AP", to tylko, wedle danych znalezionych w sieci, określenie czym i skąd są: A – asynchroniczny, P – określenie województwa (w tym wypadku Pomorskie).
W każdym razie składy te zostały zmodernizowane przy wsparciu ze środków UE. Przeznaczone są do obsługi linii Gdynia-Bydgoszcz, Gdynia-Elbląg i Gdynia-Malbork. Podobnie jest z białymi składami, ale tu dodano trasę Gdynia-Olsztyn. Pociąg złożony z 2 szt. białych EN57AP można spotkać jako Regio "Łyna" (Gdynia-Olsztyn). Czasami mam okazję nim podróżować z Tczewa do Gdyni.
Składy z linii PKM będą komunikowały się z innymi składami np. na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Stąd stacja ta została rozbudowana. Zapewne ją widziałeś. Jak to będzie dokładnie wyglądać na razie nie ma informacji – czekamy na rozkłady jazdy i zakończenie prac. PKM ma być czynna od września tego roku.
Co do biletów, nie ma jasności. Przetarg na obsługę linii PKM wygrała SKM, ale nie uzgodniono jeszcze, co z biletami. Rozmowy i ustalenia podobno trwają. Z doświadczenia jazdy na linii Tczew-Gdynia i Gdańsk Gł.-Gdynia, wiem, że jeden bilet nie jest wcale tak oczywisty. Teraz są problemy z tym, kiedy, w którym pociągu Regio honoruje się bilety SKM (nie we wszystkich!). Część składów PR (z racji na remonty) kierowana jest na torowisko SKM robiąc tym niezłe zamieszanie wśród podróżnych na stacjach.
Dzięki za pozytywne słowa o tramwajach w Gdańsku, cieszę się z tego powodu.
Dla mnie też N8C są bardzo wygodne.
Co do Bałtyku ..., widać, że można być nad morzem i praktycznie go nie widzieć.
Ostatnio zmieniony 2015-06-12, 20:50 przez gustlik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
DW933 przebiega przez więcej samorządów, ale najbardziej zniszczony fragment to właśnie Mszana - Wodzisław. W Jastrzębiu DW jeszcze jakoś wygląda, ale to co jest za rondem z Drogą Główną Południową to koszmar. To jest jedyna droga, którą można dojechać do węzła Mszana na A1, więc władze Jastrzębia i Pszowa dołączyły się do apelu gmin Mszana i Wodzisław oraz powiatu wodzisławskiego. Jakoś +/- rok temu wyfrezowali większe koleiny na krótkim odcinku i tyle. Diabli wiedzą kiedy się tym zajmą. Póki co media milczą, na stronie Zarządu Dróg Wojewódzkich nie znalazłem żadnej dokumentacji przetargowej odnośnie tego odcinka.J-31 pisze:Ładnie DW933, przebiega aż przez 5 samorządów. A czy w końcu będzie remont tej drogi ? Czy tylko skończyło się na "pogadaniu" ?
I jeszcze jeden stary materiał, tym razem TVS. Jest tam kilka ujęć samej DW. W 0:50 widać coś, co doskonale pokazuje sytuację "Uwaga, koleiny, 6 km". Bo przecież postawienie znaku kosztuje grosze - a remont już nie.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Morze następnym razem będziesz widział dłużej.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Jak najbardziej potwierdzam, że przejazd SKM-ką jest faktycznie szybki. Cały dzień i konkretne przejazdy miałem skrupulatnie zaplanowane. I zgodnie z moimi planami z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Redłowo pojechałem SKM-ką. A z Gdyni w stronę Gdańska wracałem trolejbusem 31 do pętli na Reja, a następnie warbusowym Solbusem linii 117 do Gdańska Oliwy.gustlik pisze:Wywołany do tablicy odpowiadam, znam podróże po Trójmieście dość dobrze, jestem z Pomorza. Jeśli chodzi o SKM to faktycznie są znaczne problemy z taborem, choć nie można powiedzieć, że nic się nie zmienia, pojawiła się spora ilość zmodernizowanych składów EN57AKM, do tego wspominanie Impulsy i zmodernizowane stacje. Są też EN71 i "stare" EN57, których stan nie jest zadowalający, a o wygodzie mowy być nie może. Najogólniej mówiąc, jeśli wybierasz się w podróż z SKM, to musisz liczyć się z zatłoczonymi składami i miejscem stojącym w przejściu (szczególnie w godzinach szczytu porannego i po południu, ale to oczywiste). Jakby nie było, przejazd w godzinach szczytu np. z Gdyni Redłowa do Gdańska Wrzeszcza jest szybszy składami SKM niż samochodem. Są wyjątki, znam je z własnego doświadczenia aż za dobrze, gdy wystąpi awaria taboru lub inne wypadki i wtedy SKM nie funkcjonuje poprawnie, a przejazd planowy z punktu A do B to marzenie nie do spełnienia.
I rzeczywiście SKM-ką przejechałem ten odcinek dosyć szybko w ciągu ok. 20 min. Natomiast miałbym spory problem aby tą drogą przebyć - w kierunku Gdyni autobusem lub trolejbusem, bo w Sopocie był korek.
Na szczęście jadąc do pętli przy ul. Reja trolejbus przejechał dosyć szybko, pomimo dużego ruchu
Wracając do SKM-ki, rzeczywiście potwierdzam, że są zmodernizowane AKM-y. Wiedziałem o nich wcześniej. Nie jechałem, ale je widziałem, jednego sfociłem - fotki dopiero prześlę jutro
Odczujecie ogromną różnicę jak tylko pojawią się "newagowskie" Impulsy. To jest zupełnie inna kultura podróżowania. Przede wszystkim o wiele szybszy rozruch - to jest to czego brakuje EN57. Dodatkowo fantastyczne zawieszenie, Impulsy bardzo gładko pokonują zwrotnice, czy inne nierówności.
Mnie trochę diabli biorą, bo trochę mi się podróżuje po Polsce. I w zasadzie gdzie by się nie obrócić - a broń Boże już nie piszę o Warszawie - zobaczymy albo ELF-y z Pesy, albo Impulsy. Nawet Górny Śląsk już dawno przegonił Pomorze - oni mają nie tylko Impulsy, ale też i ELF-y + zmodernizowane EN57AKM, w Wielkopolsce już od dawna śmigają ELF-y, w rejonie Łodzi komunikację regionalną przejęły Flirty Stadlera... i tak można by wymieniać. A na Pomorzu dalej EN57 + modernizacje. Po cichu liczę, że po dotarciu Impulsów, i po ich obserwowanej eksploatacji, zarząd SKM, będzie starał się o zakup kolejnych tych jednostek. Sami pasażerowie SKM-ki, jak tylko przejadą się tymi ezt-ami, będą głośno domagać się większych zakupów, bo Impulsy to zupełnie inne jednostki.
Widziałem tą modernizację i zrobiła na mnie oszałamiające wrażenie. Bardzo fajna modernizacja. Ich kolor trochę mnie jednak zaskoczył i stąd moje sugestie "powiązania" z PKM... bo z tego co się orientuje szt PKM mają bardzo podobny schemat malowania.gustlik pisze: W 2014 roku zmodernizowano 4 składy w zakładach NEWAG.
Wszystkie one są białe, zgodnie z nowym schematem malowania ustalonym przez zlecającego modernizację, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Co do nazewnictwa – słynne "AP", to tylko, wedle danych znalezionych w sieci, określenie czym i skąd są: A – asynchroniczny, P – określenie województwa (w tym wypadku Pomorskie).
Ciekawy jestem jak zostanie rozwiązana kwestia integracji taryfowej po uruchomieniu PKM... z całą pewności warto będzie powrócić do Trójmiasta
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Nieźle się rozpisujecie w tym temacie. Elaboraty dłuższe niż w innych tematach
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
I to elaboraty o zbiorkomie a nie ipsacji, napojach wyskokowych czy disco-polo. Dziwne.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
Te czasy już nie wrócą.
Chociaż powspominać fajnie.
Chociaż powspominać fajnie.
Re: Temat zashoutbox, jak autobus zatramwaj
A co Chcesz wspominać ipsację, czy opieranie się o "kibel" SKM-ki w Trójmieście ?
============================= Edyta lubi być nad morzem i pływać tramwajem... Hi-hi ====================
Wracając do naszej rozprawy związanej z Trójmiastem. Tak wygląda pomorskie "Pendolino"
http://hostmat.eu/images/52527944858784221547.jpg
A tu trochę innych fotek.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
Naprawdę bardzo ładne jednostki
Tak się teraz zmienił Gdańsk Wrzeszcz
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/
Na peronie SKM-ki pojawiły się nawet monitory z informacją o najbliższych pociągach
http://hostmat.eu/images/67473006971713950245.jpg
Udało mi się jednak sfocić EN71 SKM
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
A o modernizacjach już nie wspomnę
============================= Edyta lubi być nad morzem i pływać tramwajem... Hi-hi ====================
Wracając do naszej rozprawy związanej z Trójmiastem. Tak wygląda pomorskie "Pendolino"
http://hostmat.eu/images/52527944858784221547.jpg
A tu trochę innych fotek.
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
Naprawdę bardzo ładne jednostki
Tak się teraz zmienił Gdańsk Wrzeszcz
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/
Na peronie SKM-ki pojawiły się nawet monitory z informacją o najbliższych pociągach
http://hostmat.eu/images/67473006971713950245.jpg
Udało mi się jednak sfocić EN71 SKM
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 156002977/
A o modernizacjach już nie wspomnę