Zonda Motor China i inne chińskie firmy produkujące autobusy

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
Skoda 16T
Posty: 1136
Rejestracja: 2008-05-06, 13:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zonda Motor China i inne chińskie firmy produkujące autobusy

Post autor: Skoda 16T »

Obrazek
:strzałka: http://www.zonda.com/enzonda/products/bus/
Autobusy Zonda Motor China. Poniżej przedstawiłem kilka najciekawszych ofert tej firmy.
Neoplan Starliner? NIE! Zonda YCK6139HGW
Obrazek
Skrócona wersja Neoplana Starlinera? NIE! Zonda YCK6129HGW
Obrazek
Man Lion's City DD? NIE! Zonda JLY6137SBK
Obrazek
Wieje mi to jakimś MAZ-em lub Autodromo, Zonda YCK6849H
Obrazek
Neoplan? NIE! Zonda Double-decker JLY6122SBK
Obrazek
Skrzyżowanie Setry z MAZ-em i Neoplan-em :lol: Zonda JLY6110SBK
Obrazek

Oficjalna strona:
:strzałka: http://www.chinabuses.net/english/

A tutaj już coś z innej beczki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lion's City?

Obrazek

Scania?

Kamil

Post autor: Kamil »

Autobusy Zonda Motor China
Produkowane na licencji, czy to kolejna bezczelna chińska podróba?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kamil pisze:Produkowane na licencji, czy to kolejna bezczelna chińska podróba?
A jak sądzisz? :D Oczywiście, że to drugie

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

A chińczyki przypadkiem nie wykupili licencji MAN-a ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Shadow238 pisze:A chińczyki przypadkiem nie wykupili licencji MAN-a ?
Nie mają w zwyczaju robienia takich rzeczy

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Shadow238 pisze:A chińczyki przypadkiem nie wykupili licencji MAN-a ?
¯arty na bok.

Na Zonde, to "listy gończe" są. Można ich dostarczyć żywych lub martwych ze wskazaniem na to drugie. Oczywiście walka z żółtkami to utopia...
Niby Mercedes sobie wywalczył zakaz kopiowania, a zaś wyrastają autobusy a'la Capacity...

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

Porażka. Ja czekam aż podrobią Solarisa. :diabeł: Choć jak już podrabiać to raczej markowe produkty :mruga:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Licencję chyba kupił Huanghai, a o Zondzie pierwszy raz słyszę.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Skoda 16T pisze:Scania?
O. Takie cudo to ja zdaje się w Chinach sam widziałem...
Skoda 16T pisze:Zonda JLY6137SBK
Dziwaczne mają te oznaczenia. Ciekawie to wygląda na oryginałach - same chińskie znaczki, a litery łacińskie to np. CNG ;)
plocmaster pisze:A jak sądzisz? Oczywiście, że to drugie
Dowiedziałem się w Chinach, że takie firmy, jak np. Chery (którego model QQ to nic innego, jak znany nam doskonale Daewoo/FSO Matiz; była jeszcze jedna firma, która produkowała samochody wyglądające niemal idealnie dokładnie jak starszy Seat Toledo) chcą wejść na rynek europejski - mam nadzieję, że ci producenci autobusowi póki co nie mają takiego zamiaru. Chociaż, jakby chcieli, byłaby niezła awantura :diabeł:

maly_miki

Post autor: maly_miki »

Ja czekam aż podrobią Solarisa.
Już podrobili. Chyba cztery lata temu na targach Bus World w Kortrijk King Long dystrybuował swój folder, w którym były chyba wszystkie europejskie marki Made in China.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:
Shadow238 pisze:A chińczyki przypadkiem nie wykupili licencji MAN-a ?
Nie mają w zwyczaju robienia takich rzeczy
Oj, chyba nie do końca. Poczytaj sobie komentarze pod tym zdjęciem ;)

:strzałka: http://www.phototrans.eu/14,209712,0.html

Lopez

Post autor: Lopez »

Prawda jest taka, że kupowanie licencji nie jest u nich zbyt popularne. Yutong jest w tym względzie lekkim wyjątkiem, może dlatego że ma pewne ambicje europejskie.
Jeśli chodzi o chiński przemysł to zawsze chętnie przytaczam przykład, który IMO oddaje skalę problemuy: kilka lat temu zatrzymano w porcie w Rotterdamie próbę przemytu na teren UE 3 kompletnych stacji BP podrobionych w Chinach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie to aż dziw bierze, że oni faktycznie na tak masową skalę kopiują wszystko. I w końcu nie wiem, czy to jest pójście na łatwiznę, czy próba zarabiania na wszystkim. Gdyby to była tylko jedna firma, to jeszcze bym zrozumiał, ale oni robią to masowo. Prawie wszyscy. Prawie, bo Yutong jest jedną z niewielu firm, która jednak zakupiła licencje. :]

Aż ciekawy jestem, czy firma Yutong wzbudza śmiech politowania w Chinach ? :retard:

siekierowy

Post autor: siekierowy »

Kopiują wszystko bo sami niczego nie potrafią skonstrułować. Przecież jeszcze dziesięć lat temu robili tylko rowery. Nie mają jeszcze wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, rozwiniętych technologii zwłaszcza materiałowych więc pozostaje tylko nieudolne kopiowanie. ¯aden szanujący się przewoźniki nie kupi ich autobusów bo to tandeta. Strach tym ludzi wozić. Ale Chińczycy się tak szybko rozwijają że jeszcze pokażą na co ich stać. Czterdzieści lat temu też wszyscy śmiali się z japońskich samochodów bo byli na tym etapie co teraz Chińczycy.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

siekierowy pisze:Kopiują wszystko bo sami niczego nie potrafią skonstrułować. Przecież jeszcze dziesięć lat temu robili tylko rowery.
siekierowy pisze:Czterdzieści lat temu też wszyscy śmiali się z japońskich samochodów bo byli na tym etapie co teraz Chińczycy.
Jest taki samochód (chyba nawet oryginalnie chiński), który miał być sprzedawany w Europie - Brilliance. Tylko, że w czasie testu zderzeniowego (czołowego) NCAP pojazd złamał się w pół... Więc może to i lepiej, że podrabiają autobusy innych firm, bo pojazd takich rozmiarów łamiący się w pół nie wróży nic dobrego ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

siekierowy pisze:Kopiują wszystko bo sami niczego nie potrafią skonstrułować.
Nie zgodzę się z taką opinią. Pierwszorzędnym powodem kopiowania wszystkiego jest poparcie rządzących, a raczej ich brak reakcji na to zjawisko. Przecież oprócz podrobionych autobusów państwowe instytucje takie jak na przykład ( o zgrozo ) policja jeździ podrobionymi Smartami. To, że potrafią coś sami opracować jest King Long i jego miejski autobus zaprezentowany na Transexpo. Problem jednak stanowi jakość Chińskich produktów, bo nie ma nic za (prawie) darmo.

siekierowy pisze:Przecież jeszcze dziesięć lat temu robili tylko rowery...
Czterdzieści lat temu też wszyscy śmiali się z japońskich samochodów bo byli na tym etapie co teraz Chińczycy
Bez przesady.

Lopez pisze: Yutong jest w tym względzie lekkim wyjątkiem, może dlatego że ma pewne ambicje europejskie.
Ktoś kto produkuje autobus na licencji ( i to Mana ) w żadnym wypadku nie może mieć ambicji europejskich, bo zwyczajnie takie ambicje zabiera im umowa licencyjna. ¯aden producent nie sprzedaje licencji po to by ktoś zaczął sprzedawać jego produkty pod własnym szyldem i po niższych cenach na dodatek. Tak, więc dalej jak do wschodniej granicy Polski ten autobus nigdy nie dotrze.
PAFAWAG pisze:Chociaż, jakby chcieli, byłaby niezła awantura :diabeł:
Awantury by nie było, bo zanim by cokolwiek dobiło do portu, to już by sprzedaż tych pojazdów była zabroniona.

PAFAWAG pisze: Dziwaczne mają te oznaczenia. Ciekawie to wygląda na oryginałach - same chińskie znaczki, a litery łacińskie to np. CNG ;)
Bo to jest międzynarodowe oznaczenie.

[ Dodano: 10 Lut 2009 23:21 ]
No i jeszcze jedno w gwoli wyjaśnienia - Yutong licencji Mana z pewnością nie posiada. Producent uznaje podwozie za własne, a i silnik montowany w modelu z linka, to Cummins, a nie Man. Nie sądzę więc by kupowano licencję na wykonanie paru elementów z tworzywa sztucznego/blachy, bo i koncepcja wnętrza jest zupełnie inna niż w LC T.

Lopez

Post autor: Lopez »

Amalio pisze:Tak, więc dalej jak do wschodniej granicy Polski ten autobus nigdy nie dotrze.
Też uważam to za sprawę dyskusyjną, ale na dotąd obowiązujących mapach Ukraina jest jednak w Europie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Lopez pisze:Też uważam to za sprawę dyskusyjną, ale na dotąd obowiązujących mapach Ukraina jest jednak w Europie.
Rosja tez i niewiele z tego wynika.
Prawda jest taka, że pomimo wszystko dzisiejszym wyznacznikiem bycia krajem Europejskim nie jest żadna mapa, a członkostwo w Unii Europejskiej, która z resztą chroni nas przed takimi wynalazkami, bo wyznaczamy sobie pewne standardy "jak na Europę przystało" czego w Ukrainie nie uświadczymy.
Jedynym powodem nie pojawienia się tych autobusów w Ukrainie byłaby działalność NeoMana na Ukrainie, a nic mi o tym nie wiadomo.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Ja kiedyś czytałem, chyba w artykule nt. chińskich kopii samochodów, że kopiowanie jest uważane za wyraz szacunku dla twórcy oryginału. Czyli coś w stylu, że to auto jest takie super, że aż żal sobie takiego nie odgapić :nuts:

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Dziwny pisze: że kopiowanie jest uważane za wyraz szacunku dla twórcy oryginału.
No w pewnym sensie może i tak - bo wybrali właśnie taki, a nie inny pojazd, który sobie skopiowali, ponieważ wydał im się najlepszy :]
No, tylko, że kopiowanie to kradzież konstrukcji, rozwiązań technicznych, stylizacji itp. i przypisywanie ich sobie...
Może w Chinach myślą, że skoro na Dalekim Wschodzie ktoś kopiuje sobie zachodnie pojazdy, to zachód się nie będzie tym interesował, albo, że uda im się jakoś przemknąć wśród kontroli?... :wall:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”