: 2009-03-15, 22:33
Za autobus niby tak, ale za niektóre to byłoby nawet za dużoAmalio pisze:Wiem, że euro. Ale to trochę za mało na autobus nieprawdaż?9507 pisze:2,5 tys., ale euro A to już coś.
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
Za autobus niby tak, ale za niektóre to byłoby nawet za dużoAmalio pisze:Wiem, że euro. Ale to trochę za mało na autobus nieprawdaż?9507 pisze:2,5 tys., ale euro A to już coś.
Pewnie Valetta. Szczerze to ZAZ wygląda atrakcyjniejAmalio pisze:Ciekawe który Solaris twoim zdanem
AhaKKS pisze:Pewnie Valetta. Szczerze to ZAZ wygląda atrakcyjniejAmalio pisze:Ciekawe który Solaris twoim zdanem
Jak już to z Fiata Ducato.Amalio pisze:Pomijając te tylne MANowskie lampy,
Unifikacja części zamiennych. Tak się IMO powinno robić, a nie wszystko na siłę przeinaczać. Wg norm VOV-I i II kształt autobusów i elementów nadwozia był identyczny, przez co koszt utrzymania niższy, a dostępność części zamiennych była na przyzwoitym poziomie.J-31 pisze:Aż zastanawia mnie czemu LAZ i ZAZ tak bardzo próbują upodobnić swoje autobusy do MAN-a ?
Nic podobnego. Licencja na Matizy wygasła chyba w 2007 r., a produkcję Lanosów zakończono w 2008 r. W tej chwili jedynym modelem produkowanym w FSO jest Chevrolet Aveo w wersji hatchback i sedan. I to tylko teoretycznie, ponieważ znaczny spadek popytu spowodował, że fabryka musiała zrobić dwa dłuższe przestoje. Ogólnie przyszłość FSO rysuję się raczej w ciemnych barwach...plocmaster pisze:Robią „Chevrolety” i chyba jeszcze Matizy i Lanosy na rynek ukraiński.
A na rynku autobusów to nie ma konkurencji (obecnie w Polsce swoje autobusy oferuje ok. 17 firm!) i używek z Zachodu?plocmaster pisze: Poza tym w branży motoryzacyjnej jest duża konkurencja ze strony potężniejszych firm (Logany i inne wynalazki), kryzys dotknął ją mocno, a ludzie wolą przyciągnąć z Niemiec przechodzone A4 za pół ceny małolitrażowego wyrobu z FSO
Gdyby sprzedawali je w Polsce albo gdzieś dalej na Zachód, rzeczywiście miałoby to sens.tantus pisze:A swoją drogą, nie zdziwiłbym się, gdyby AvtoZAZ zdecydował się na montaż swoich autobusów na ¯eraniu. Chociaż z drugiej strony, pewnie straciłyby wówczas swój główny walor - niską cenę.
Ale nowe firmy autobusowe jakoś powstają i się wybijają, vide Solaris, Solbus, etc. Nowych samochodowych jakoś nie ma.tantus pisze:A na rynku autobusów to nie ma konkurencji (obecnie w Polsce swoje autobusy oferuje ok. 17 firm!) i używek z Zachodu?
Z tym "wybiciem się" Solbusa to bym nie przesadzałplocmaster pisze: Ale nowe firmy autobusowe jakoś powstają i się wybijają, vide Solaris, Solbus, etc.
Nie ma i nie będzie. Autobusy są produkowane w większości ręcznie, więc do założenia fabryki autobusów (cokolwiek przez to rozumiemy) nie potrzeba potężnych inwestycji. Wystarczy tylko trochę kapitału, doświadczenia np. przy remontach autobusów (tak powstał np. Novoplan, SOR czy węgierski ARC) i kilku zdolnych inżynierów.plocmaster pisze: Nowych samochodowych jakoś nie ma.
Prorok jakiś?A tak w ogóle to tantus rok temu pisze:Z tym "wybiciem się" Solbusa to bym nie przesadzał