Göppel Go4City12
Göppel Go4City12
Moi drodzy. Z przyjemnością chciałbym Wam zakomunikować, że Göppel rozpoczyna karierę solową. Wprawdzie rozwodu w MANem nie ma, ale teraz obok niemieckiej technologii na będzie również autorska technologia.
Oto ich najnowszy pomysł na autobus 12m czyli Go4City12:
http://www.goeppel-bus.de/uploads/media ... tblatt.pdf
Autobus dostępny z trzema różnymi silnikami DAFa. Po co komu jednak aż 360KM w miejskim autobusie? Ano po to by uciągnąć przyczepkę Go4CityT!
http://www.goeppel-bus.de/uploads/media ... tblatt.pdf
Widać spodobał się im sukces jaki zaczynają odnosić NLe z przyczepkami które oni sami produkują. Ciekawe jednak czy ich koncepcja zdobędzie uznanie biorąc pod uwagę fakt, że to jednak inna technologia niż MAN, ale w Austrii jeździ już Solaris z ich przyczepką. Nowe Go4City ma silnik DAFa, więc... czyżby chcieli wykurzyć Solarisa z własnego podwórka
PS czy moderatorzy są w stanie poprawić gafę w przedostatniej opcji
Oto ich najnowszy pomysł na autobus 12m czyli Go4City12:
http://www.goeppel-bus.de/uploads/media ... tblatt.pdf
Autobus dostępny z trzema różnymi silnikami DAFa. Po co komu jednak aż 360KM w miejskim autobusie? Ano po to by uciągnąć przyczepkę Go4CityT!
http://www.goeppel-bus.de/uploads/media ... tblatt.pdf
Widać spodobał się im sukces jaki zaczynają odnosić NLe z przyczepkami które oni sami produkują. Ciekawe jednak czy ich koncepcja zdobędzie uznanie biorąc pod uwagę fakt, że to jednak inna technologia niż MAN, ale w Austrii jeździ już Solaris z ich przyczepką. Nowe Go4City ma silnik DAFa, więc... czyżby chcieli wykurzyć Solarisa z własnego podwórka
PS czy moderatorzy są w stanie poprawić gafę w przedostatniej opcji
Ostatnio zmieniony 2011-10-14, 13:39 przez Amalio, łącznie zmieniany 2 razy.
Ciekawy kształt nadwozia, ta zaokrąglona góra wg mnie na plus - coś nowego i nie tak jak większości obecnie produkowanych autobusów kanciastego kształtu. Myślę, że jeżeli cena będzie konkurencyjna to tego typu pojazdy i u nas będą się mogły pojawić. Co do przyczepek to w Polsce to może być ciężkie, musiałby ktoś u góry nieco pomyśleć i zmienić ustawę obecnie obowiązującą. Co do wyparcia Solarisów z przyczepkami z Austrii to jest to całkiem możliwe, nie orientujesz się może jak to wygląda cenowo - MAN-Göppel, Solaris i Göppel ?
Poprawione.Amalio pisze:PS czy moderatorzy są w stanie poprawić gafę w przedostatniej opcji
Nie jest to jednak nic nowego. Bo od razu jak zobaczyłem Go4City, to skojarzył mi się elektroCetroliner produkowany przez Viseona:irisbus pisze:Ciekawy kształt nadwozia, ta zaokrąglona góra wg mnie na plus - coś nowego i nie tak jak większości obecnie produkowanych autobusów kanciastego kształtu.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p63303806.html
Nie wiem jak bardzo polskie prawo jest do tyłu, ale w Niemczech to też nie jest za pstryknięciem palca. Takie zestawy jeżdżą na mocy specjalnego pozwolenia z czego wiem.irisbus pisze:Co do przyczepek to w Polsce to może być ciężkie, musiałby ktoś u góry nieco pomyśleć i zmienić ustawę obecnie obowiązującą.
Nie orientuję się, ale nie sądzę by różniły się cenowo tzn nie sądzę by zabudowa autobusu innego producenta niż MAN była droższa/tańsza, więc cena zapewne waha się ze względu na cenę bazowego autobusu.irisbus pisze:nie orientujesz się może jak to wygląda cenowo - MAN-Göppel, Solaris i Göppel ?
Temat trochę przycichł, ale nie oznacza to bynajmniej, że nic się nie działo. Przede wszystkich Go4City znalazł pierwszego nabywcę. Jest nim Egenberger Reisen z niemieckiego Thierhaupten. Firma zakupiła autobus wraz z przyczepką.
To jednak nie koniec. W Monachium objawił się tester. Można teraz sobie obejrzeć zdjęcia tego autobusu ze wszystkich stron zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Druga ważna informacja jest taka, że nie jest to autobus dwunastometrowy, a +/- dziesięciometrowy. Tak więc oferta się rozszerza.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802422.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802420.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802417.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802416.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802414.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802410.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802406.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802405.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802404.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802401.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802400.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802403.html
Jak na moje, to ten autobus jest piękny. Jedyne w czym widzę problem, to te monumentalne loga producenta z przodu i z tyłu.
We wnętrzu razi imho to brązowa podłoga i kiepsko zagospodarowano przestrzeń z tyłu. Ciekawe czy problem ten występuje również w dłuższej wersji.
To jednak nie koniec. W Monachium objawił się tester. Można teraz sobie obejrzeć zdjęcia tego autobusu ze wszystkich stron zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Druga ważna informacja jest taka, że nie jest to autobus dwunastometrowy, a +/- dziesięciometrowy. Tak więc oferta się rozszerza.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802422.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802420.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802417.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802416.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802414.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802410.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802406.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802405.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802404.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802401.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802400.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802403.html
Jak na moje, to ten autobus jest piękny. Jedyne w czym widzę problem, to te monumentalne loga producenta z przodu i z tyłu.
We wnętrzu razi imho to brązowa podłoga i kiepsko zagospodarowano przestrzeń z tyłu. Ciekawe czy problem ten występuje również w dłuższej wersji.
Göppel prze do przodu - prototyp hybrydy gotowy:
http://www.stadtbus.de/fdw1050.jpg
http://www.stadtbus.de/fdw1050.jpg