Göppel Go4City12

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.

Co sądzisz o nowej rodzinie pojazdów Go4City?

W końcu coś nowego na rynku. Chcę to zobaczyć w Polsce!
7
26%
Nie wróżę mu sukcesu
4
15%
Kolejna nowość i "markowa" przede wszystkim
4
15%
Jest ładny
4
15%
Jest ohydny
1
4%
Czy kiedyś Polska doczeka się powrotu przyczepek jak Austria czy Niemcy?
7
26%
 
Liczba głosów: 27

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Göppel Go4City12

Post autor: Amalio »

Moi drodzy. Z przyjemnością chciałbym Wam zakomunikować, że Göppel rozpoczyna karierę solową. Wprawdzie rozwodu w MANem nie ma, ale teraz obok niemieckiej technologii na będzie również autorska technologia.
Oto ich najnowszy pomysł na autobus 12m czyli Go4City12:
http://www.goeppel-bus.de/uploads/media ... tblatt.pdf
Autobus dostępny z trzema różnymi silnikami DAFa. Po co komu jednak aż 360KM w miejskim autobusie? Ano po to by uciągnąć przyczepkę Go4CityT!
http://www.goeppel-bus.de/uploads/media ... tblatt.pdf

Widać spodobał się im sukces jaki zaczynają odnosić NLe z przyczepkami które oni sami produkują. Ciekawe jednak czy ich koncepcja zdobędzie uznanie biorąc pod uwagę fakt, że to jednak inna technologia niż MAN, ale w Austrii jeździ już Solaris z ich przyczepką. Nowe Go4City ma silnik DAFa, więc... czyżby chcieli wykurzyć Solarisa z własnego podwórka :?:

PS czy moderatorzy są w stanie poprawić gafę w przedostatniej opcji :?:
Ostatnio zmieniony 2011-10-14, 13:39 przez Amalio, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Ciekawy kształt nadwozia, ta zaokrąglona góra wg mnie na plus - coś nowego i nie tak jak większości obecnie produkowanych autobusów kanciastego kształtu. Myślę, że jeżeli cena będzie konkurencyjna to tego typu pojazdy i u nas będą się mogły pojawić. Co do przyczepek to w Polsce to może być ciężkie, musiałby ktoś u góry nieco pomyśleć i zmienić ustawę obecnie obowiązującą. Co do wyparcia Solarisów z przyczepkami z Austrii to jest to całkiem możliwe, nie orientujesz się może jak to wygląda cenowo - MAN-Göppel, Solaris i Göppel ?
Amalio pisze:PS czy moderatorzy są w stanie poprawić gafę w przedostatniej opcji
Poprawione.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trzeba przyznać, że design Go4City12 jest niecodzienny i dosyć ciekawy. Ciekawy jestem jaki odniesie sukces :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

irisbus pisze:Ciekawy kształt nadwozia, ta zaokrąglona góra wg mnie na plus - coś nowego i nie tak jak większości obecnie produkowanych autobusów kanciastego kształtu.
Nie jest to jednak nic nowego. Bo od razu jak zobaczyłem Go4City, to skojarzył mi się elektroCetroliner produkowany przez Viseona:
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p63303806.html
irisbus pisze:Co do przyczepek to w Polsce to może być ciężkie, musiałby ktoś u góry nieco pomyśleć i zmienić ustawę obecnie obowiązującą.
Nie wiem jak bardzo polskie prawo jest do tyłu, ale w Niemczech to też nie jest za pstryknięciem palca. Takie zestawy jeżdżą na mocy specjalnego pozwolenia z czego wiem.
irisbus pisze:nie orientujesz się może jak to wygląda cenowo - MAN-Göppel, Solaris i Göppel ?
Nie orientuję się, ale nie sądzę by różniły się cenowo tzn nie sądzę by zabudowa autobusu innego producenta niż MAN była droższa/tańsza, więc cena zapewne waha się ze względu na cenę bazowego autobusu.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Mi się za to przód skojarzył z Solarisem Vallettą, nie wiem czemu ale jakoś to wyszło Austriakom :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Temat trochę przycichł, ale nie oznacza to bynajmniej, że nic się nie działo. Przede wszystkich Go4City znalazł pierwszego nabywcę. Jest nim Egenberger Reisen z niemieckiego Thierhaupten. Firma zakupiła autobus wraz z przyczepką.
To jednak nie koniec. W Monachium objawił się tester. Można teraz sobie obejrzeć zdjęcia tego autobusu ze wszystkich stron zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Druga ważna informacja jest taka, że nie jest to autobus dwunastometrowy, a +/- dziesięciometrowy. Tak więc oferta się rozszerza.
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802422.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802420.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802417.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802416.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802414.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802410.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802406.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802405.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802404.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802401.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802400.html
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67802403.html

Jak na moje, to ten autobus jest piękny. Jedyne w czym widzę problem, to te monumentalne loga producenta z przodu i z tyłu.

We wnętrzu razi imho to brązowa podłoga i kiepsko zagospodarowano przestrzeń z tyłu. Ciekawe czy problem ten występuje również w dłuższej wersji.

Blakkatze

Post autor: Blakkatze »

Ładnie to on może i wygląda ale jak tak się przypatrzeć, to mi się wydaje bardzo podobny do hiszpańskich myśli nadwoziowych.
Ale jednak wśród tylu autobusów na rynku Austriacy pokazali ze można odrobinę się wyróżnić, od blisko wschodnich koncepcji.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Trzeba przyznać temu pojazdowi pewną specyficzną (w pozytywnym sensie) i wyjątkową urodę. Należałoby pogratulować designerom. Udało im się stworzyć piękny, wyjątkowy autobus :)

NL283

Post autor: NL283 »

Gdyby nie te światła z tyłu to byłby świetny.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Göppel prze do przodu - prototyp hybrydy gotowy:
http://www.stadtbus.de/fdw1050.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”