Heuliez GX427

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Heuliez GX427

Post autor: Amalio »

Tematu o tym autobusie do tej pory nie było, więc zakładam ;) Dla osób które w ogóle nie są zapoznane w temacie nadmienię, że Heuliez to marka która na dzień dzisiejszy należy w 100% do koncernu Irisbus i tak na dobrą sprawę zajmuje się produkcją ekskluzywnych i ekstrawaganckich wersji Irisbusa Citelisa. Zależność podobna do tej pomiędzy Lion's City, a Centrolinerem Evolution. Do niemieckiego przedsiębiorstwa trafiły takie oto GXy:
http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_f ... -867-1.jpg
Już na tym ujęciu widać charakterystyczny trójkącik koło drugich drzwi. Taka dodatkowa przeszklona powierzchnia charakterystyczna dla wielu pojazdów wyjeżdżających z ich fabryki
Jednak jak się okazało w tym przypadku pojechano na maksa. Tak prezentuje się przeszklony dach:
http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_f ... -867-2.jpg

Wygląda to kosmicznie :)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Zajefajny... Ale rozbroiła mnie jedna rzecz: Przyciski do drzwi i "informacja" o tym, rodem z austriackiej serii "E" (w tym E1, E2, E6). Szkoda, że dali znaczek Irisbusa, zamiast pięknego chromowanego napisu Heuliez.

Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

No, no, cudnie to wygląda. Śmiem twierdzić, że to będzie jedna z bogatszych wersji tego pojazdu jeżdżących po Europie ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee pisze:Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).
Tak. Heuliez produkuje od bardzo dawna produkuje autobusy miejskie. I mnie się udało nawet kilka razy przejechać ich O305 oraz sfocić O305G - które w 2004 roku masowo obsługiwały komunikację miejską w bułgarskiej Varnie. Myślę, że do tej pory jeszcze powinny tam jeździć. ;)

A nawet pojawiały się w obsłudze lotniska w Varnie - jako autobusy lotniskowe ;)

Wracając jednak do tematu, to rzeczywiście, GX427 robi wrażenie - szczególnie ten dach :)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wrażenie trochę psują lampy, ale pewnie przy innym malowaniu wypadną lepiej. Co do przeszklonego sufitu - genialny!

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Coffee pisze: Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).
J-31 pisze: Tak. Heuliez produkuje od bardzo dawna produkuje autobusy miejskie.
Heuliez produkuje autobusy od 1932 roku. W latach siedemdziesiątych nawiązano współpracę z mercedesem na mocy której rozpoczęła się produkcja autobusów O305 oraz O305G z lekko zmodyfikowanym nadwoziem. Od 1982 roku firma współpracowała z Renault. Dzięki tej współpracy marka poszerzyła swój asortyment oferując różne autobusy od mikrobusów do autobusów przegubowych. W latach dziewięćdziesiątych pojawiły się plany fuzji Renault z Volvo i dlatego marka zostaje przejęta przez oba koncerny(37,5% na koncern). W tym czasie wraz z Renault zostały opracowane nowe solowe autobusy niskopodłogowe, a z Volvo niskopodłogowy przegub oraz autobusy międzymiastowe. W 1998 roku Renault odkupiło od Volvo udziały (więc od teraz miało 75%). Później po powstaniu koncernu Irisbus zostały opracowane obecnie oferowane modele - w 2004 roku solowe GX327, w 2005 midi GX127, a w 2007 roku został pokazany przegubowy GX437.
Tak więc dopiero ta generacja została stworzona przy całkowitym udziale Irisbusa i patrząc na wyposażenie itd stanowi ofertę którym zwykły Citelis nie wystarcza.
KKS pisze:Wrażenie trochę psują lampy, ale pewnie przy innym malowaniu wypadną lepiej.
Jak na moje to te autobusy są brzydkie w każdym malowaniu ;) Za to tył wygląda znacznie lepiej niż w Citelisach.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

Jeśli już o historii Heulieza, to warto wspomnieć o opracowanym przez nich Renault Megabusie...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Auper pisze:Jeśli już o historii Heulieza, to warto wspomnieć o opracowanym przez nich Renault Megabusie...
Ale to nie jest o historii Heulieza tylko poniekąd drzewie genealogicznym obecnie produkowanych autobusów.
A o Megabusie toczyła się dyskusja w innym wątku, a sam Heuliez posiada na swoim koncie znacznie więcej ciekawych konstrukcji.

szymonm

Post autor: szymonm »

Pojazd jest ciekawy, ale to jakaś uboga wersja. Te lepsze mają np. zakryte wszystkie koła. Zamiast szklanego trójkącika można też zamówić szybę w kształcie trapezu. Szklany dach jest interesujący, ale niezbyt ładnie wygląda. W niektórych autobusach jest to rozwiązane lepiej.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

szymonm pisze:Pojazd jest ciekawy, ale to jakaś uboga wersja. Te lepsze mają np. zakryte wszystkie koła.
Coś Ci się chyba pomyliło z Crealisem :]

Lopez

Post autor: Lopez »

Pomysł z przeszklonym dachem jest świetny. Mam nadzieję, że tak jak w przypadku osobówek stanie się to popularniejsze.

szymonm

Post autor: szymonm »

Coś Ci się chyba pomyliło z Crealisem
Nie, może to był tylko prototyp, ale na pewno heuliez, nie irisbus. Kiedyś zdjęcia kilku takich egzemplarzy widniały na stronie producenta. :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

szymonm pisze: Nie, może to był tylko prototyp, ale na pewno heuliez, nie irisbus.
A jednak! Rzeczywiście było takie coś. Zwracam honor :) Tym niemniej były to pojazdy zbudowane podobnie jak Crealisy na potrzeby BRT o ile wiem. Toteż nie można mówić, że jakikolwiek pojazd bez tego dodatku nie jest na pełnej opcji. To po prostu rzecz montowana na wymyślate francuskie realia.

No a dla zainteresowanych kolejne ujęcie ich czadowego dachu tym razem z innego egzemplarza:
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=10018634
Ostatnio zmieniony 2011-02-16, 10:40 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

szymonm

Post autor: szymonm »

Akurat chodziło mi chyba o hybrydę, której jak dotąd wyprodukowano jeden egzemplarz :) A dach ciekawy, ale brakuje mu otwieranych wywietrzników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”