MPK Łódź
Re: MPK Łódź
Powoli zaczynają się do Wolicy zjeżdżać Mercedesy Conecto LF Euro 6 dla łódzkiego MPK. Jakiś przegubowiec stoi tam już od dawna, ale nie jestem pewny czy dla MPK. Natomiast dzisiaj natknąłem się w Jankach na solówkę. Stała przy jakiejś posesji:
- tył podniesiony (podobnie jak w dla krakowskiego Mobilisa)
- klima
- duże odsuwane okna.
Ledwo co go można było zobaczyć, był strasznie obłocony + obklejony taśmą zabezpieczającą. Przypomnijcie mi, ile tego w sumie będzie ?
- tył podniesiony (podobnie jak w dla krakowskiego Mobilisa)
- klima
- duże odsuwane okna.
Ledwo co go można było zobaczyć, był strasznie obłocony + obklejony taśmą zabezpieczającą. Przypomnijcie mi, ile tego w sumie będzie ?
Re: MPK Łódź
40. Pierwsze już są w Łodzi (przypadkiem tuż przed wyborami ) http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/36 ... ,id,t.html
Re: MPK Łódź
MPK Łódź przygotowuje się do kolejnej wielkiej reformy komunikacyjnej po 2001 roku. Tym razem reforma pójdzie na autobusy bo dostaną numerację od stu w górę
Oto schematy zmian:
Obecnie:
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/OA.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/OT.jpg
Zmiana 1
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/AZ1.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/TZ1.jpg
Zmiana 2
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/AZ2.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/TZ2.jpg
Zmiana 3
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/AZ3.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/TZ3.jpg
*****
A - Autobusy
T - Tramwaje
Miłego oglądania.
Oto schematy zmian:
Obecnie:
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/OA.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/OT.jpg
Zmiana 1
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/AZ1.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/TZ1.jpg
Zmiana 2
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/AZ2.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/TZ2.jpg
Zmiana 3
A http://wstaw.org/m/2015/01/30/AZ3.jpg
T http://wstaw.org/m/2015/01/30/TZ3.jpg
*****
A - Autobusy
T - Tramwaje
Miłego oglądania.
Re: MPK Łódź
No, ale widzę, że zmiany w komunikacji tramwajowej też będą. Aczkolwiek prawdę powiedziawszy, czy może mi ktoś wyjaśnić po co MPK chce prze numerować linie autobusowe ? Czy to ma jakiś większy sens ?
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: MPK Łódź
Z tego co widzę z schematów, znikną stwory pokroju 70+70A+70B, na rzecz par 170+270, etc. Logiczne, ale z punktu widzenia tabliczki przystankowej wychodzi gorsza częstotliwość (obecnie te rodziny linii są na wspólnych odcinkach na jednym świstku)... a że ludzie jak nie widzą wszystkiego w jednym rozkładzie to traktują jako osobne stwory to inna sprawa.
Re: MPK Łódź
Podstawową zmianą ma być zlikwidowanie "konkurencji" między autobusem i tramwajem. Ciekawe jest jednak to, że z jednej strony pozbywamy się pozostałości linii pospiesznych (95, 96 i 98), zaś z drugiej tworzymy nowe linie biegnące przez całe miasto. Oprócz tego częstotliwości są kompletnie "z czapy". Podam kilka przykładów:
1. Linia 78 do Aleksandrowa Łódzkiego, gdzie przy częstotliwości co ok. 8-13 min w szczycie pojawiają się postulaty jej zwiększenia, ma kursować co 30 minut.
2. Linia 67, która obecnie jeździ pusta przy kursowaniu raz na godzinę, ma kursować co 20 minut.
3. Linia 80, która kursuje ulicą w centrum miasta pozbawioną tramwaju ma kursować co 10-15 minut (obecnie mamy tam 3 linie z łączną częstotliwością co ok. 4 min).
4. Linie autobusowe mające przystanek pod wejściem do Szpitala im. Barlickiego mają zostać zlikwidowane - w zamian tramwaj w odległości ok. 450 metrów.
Dziwne jest też to, że dla linii do Ozorkowa można było zachować numer 46, natomiast do Zgierza ma mieć numer 44 (dawniej kursowało 45).
Jak najbardziej jestem zwolennikiem zmian, jednak te warianty wyglądają częściowo jakby ktoś wziął plan Łodzi, niebieski i czerwony długopis i narysował kreski jak mu się podoba.
Dodatkowym absurdem jest to, że w Łodzi wyznaczono 3 (!) magistralne węzły przesiadkowe oraz 2 podstawowe linie tramwajowe. Węzłami są: Dworzec Łódź-Fabryczna (szkoda, że autobusy kilkunastu linii będą zakręcać na Pl. Dąbrowskiego odległym o ok. 700 m, a nie na budowanej nad dworcem pętli autobusowej), Dworzec Łódź-Kaliska oraz Lotnisko, z którego dziennie korzysta ok. 700 pasażerów (w 700-tysięcznym mieście). Te linie tramwajowe to Trasa ŁTR (wg Planu nie ma na niej żadnych magistralnych węzłów przesiadkowych) oraz Trasa W-Z (z węzłem magistralnym przy Dworcu Kaliskim). Zgodnie z Planem Dworzec Tramwajowy Centrum będzie tylko głównym węzłem przesiadkowym.
1. Linia 78 do Aleksandrowa Łódzkiego, gdzie przy częstotliwości co ok. 8-13 min w szczycie pojawiają się postulaty jej zwiększenia, ma kursować co 30 minut.
2. Linia 67, która obecnie jeździ pusta przy kursowaniu raz na godzinę, ma kursować co 20 minut.
3. Linia 80, która kursuje ulicą w centrum miasta pozbawioną tramwaju ma kursować co 10-15 minut (obecnie mamy tam 3 linie z łączną częstotliwością co ok. 4 min).
4. Linie autobusowe mające przystanek pod wejściem do Szpitala im. Barlickiego mają zostać zlikwidowane - w zamian tramwaj w odległości ok. 450 metrów.
Dziwne jest też to, że dla linii do Ozorkowa można było zachować numer 46, natomiast do Zgierza ma mieć numer 44 (dawniej kursowało 45).
Jak najbardziej jestem zwolennikiem zmian, jednak te warianty wyglądają częściowo jakby ktoś wziął plan Łodzi, niebieski i czerwony długopis i narysował kreski jak mu się podoba.
Dodatkowym absurdem jest to, że w Łodzi wyznaczono 3 (!) magistralne węzły przesiadkowe oraz 2 podstawowe linie tramwajowe. Węzłami są: Dworzec Łódź-Fabryczna (szkoda, że autobusy kilkunastu linii będą zakręcać na Pl. Dąbrowskiego odległym o ok. 700 m, a nie na budowanej nad dworcem pętli autobusowej), Dworzec Łódź-Kaliska oraz Lotnisko, z którego dziennie korzysta ok. 700 pasażerów (w 700-tysięcznym mieście). Te linie tramwajowe to Trasa ŁTR (wg Planu nie ma na niej żadnych magistralnych węzłów przesiadkowych) oraz Trasa W-Z (z węzłem magistralnym przy Dworcu Kaliskim). Zgodnie z Planem Dworzec Tramwajowy Centrum będzie tylko głównym węzłem przesiadkowym.
Re: MPK Łódź
Cały ten burdel zaprojektował SITK Kraków, Via Vistola
Re: MPK Łódź
A propo, a gdzie konkretnie w Zgierzu będzie kończyć linia tramwajowa 44 ?
Re: MPK Łódź
Na Placu Kilińskiego, tam gdzie dociera obecnie 16. Przy projekcie Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego planuje się jednak też budowę odnogi na Os. 650-lecia.
Re: MPK Łódź
Ok, dzięki już zatrybiłem, a 16-stka miałaby docierać do pętli na Helenówku. Oki, teraz już wiem wszystko
Re: MPK Łódź
Wczoraj Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu opublikowała swój projekt sieci Łódzkiego LTZ. Ze szczegółami można zapoznać się pod tym adresem.
A dla leniwych i żeby napisać coś mądrego, kilka zmian w stosunku do obecnej sytuacji (i ich subiektywna ocena):
- zmiana numeracji z potworków typu 51/51A/51B na numery typu 51L (do Łagiewnik), 51S (do Skotnik), 51Z (do Zgierza)
- utworzenie pakietów linii, które jeżdżąc naprzemiennie dają wyższe częstotliwości na wspólnym odcinku
- wprowadzenie autobusów w ulice dotąd nieobsługiwane (niektóre z przeszłością "objazdową", niektóre zupełnie nowe choć część dosyć hardcorowych np. ulica Mazurska)
- wprowadzenie linii tramwajowych podmiejskich do centrum miasta
- likwidacja dubli z tramwajami (ale z logicznymi przesiadkami "drzwi w drzwi" a nie przecięciami byle gdzie "niebieskiej" i "czerwonej" kreski
- wprowadzenie różnych grup linii autobusowych:
* dowozowych do tramwajów i pociągów - 3x
* dowozowych międzydzielnicowych - 4x
* zasadniczych międzydzielnicowych - 50, 52, 61-64, 69, 75, 76, 81, 89
* międzydzielnicowe/międzymiastowe (choć na wieś też ) wychodzące z węzłów - 51(L,R,S,Z), 53(B,N), 54(D,L,N,T), 57(L,S), 60(D,I,S), 66, 71, 73, 78(A,R), 90(F,L), 91(N,S), 92(B,S,W), 93, 94, 95
* międzydzielnicowe przecinające śródmieście - 65, 74(D,M,N), 77(D,W), 80(G,M), 82, 83(R,S), 85, 86, 96
* pracownice, kursujące w godz. zmian - D, G - te linie mają być pospieszne tzn. przejeżdżać bez zatrzymania od węzła przesiadkowego do pętli przy fabryce (odpowiednio Della i Gilette'a)
Oczywiście zachęcam do przejrzenia podanej strony jest tam dużo tekstów wyjaśnień oraz dokładny schemat sieci wykonany dużo bardziej profesjonalnie niż te z propozycji za 400 tys. zł.
A dla leniwych i żeby napisać coś mądrego, kilka zmian w stosunku do obecnej sytuacji (i ich subiektywna ocena):
- zmiana numeracji z potworków typu 51/51A/51B na numery typu 51L (do Łagiewnik), 51S (do Skotnik), 51Z (do Zgierza)
- utworzenie pakietów linii, które jeżdżąc naprzemiennie dają wyższe częstotliwości na wspólnym odcinku
- wprowadzenie autobusów w ulice dotąd nieobsługiwane (niektóre z przeszłością "objazdową", niektóre zupełnie nowe choć część dosyć hardcorowych np. ulica Mazurska)
- wprowadzenie linii tramwajowych podmiejskich do centrum miasta
- likwidacja dubli z tramwajami (ale z logicznymi przesiadkami "drzwi w drzwi" a nie przecięciami byle gdzie "niebieskiej" i "czerwonej" kreski
- wprowadzenie różnych grup linii autobusowych:
* dowozowych do tramwajów i pociągów - 3x
* dowozowych międzydzielnicowych - 4x
* zasadniczych międzydzielnicowych - 50, 52, 61-64, 69, 75, 76, 81, 89
* międzydzielnicowe/międzymiastowe (choć na wieś też ) wychodzące z węzłów - 51(L,R,S,Z), 53(B,N), 54(D,L,N,T), 57(L,S), 60(D,I,S), 66, 71, 73, 78(A,R), 90(F,L), 91(N,S), 92(B,S,W), 93, 94, 95
* międzydzielnicowe przecinające śródmieście - 65, 74(D,M,N), 77(D,W), 80(G,M), 82, 83(R,S), 85, 86, 96
* pracownice, kursujące w godz. zmian - D, G - te linie mają być pospieszne tzn. przejeżdżać bez zatrzymania od węzła przesiadkowego do pętli przy fabryce (odpowiednio Della i Gilette'a)
Oczywiście zachęcam do przejrzenia podanej strony jest tam dużo tekstów wyjaśnień oraz dokładny schemat sieci wykonany dużo bardziej profesjonalnie niż te z propozycji za 400 tys. zł.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: MPK Łódź
MPK Łódź też szykuje się na zakupy:
Elektryczne autobusy w Łodzi? MPK obserwuje rozwiązania z Warszawy i Krakowa
Chcemy zobaczyć, które rozwiązanie jest mniej problematyczne i tańsze. Nie będziemy musieli eksperymentować - podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Warszawa zdecydowała się na maksymalnie dużą baterię i ładowanie jej w zajezdni. Kraków z kolei wybrał rozwiązanie wyglądające trochę jak trolejbus, czyli autobus ma zamontowany na dachu pantograf i na krańcówce bądź na którymś z przystanków jest szybko doładowywany. reklama Pozwala to obniżyć masę baterii, a co za tym idzie - zwiększyć ładowność pojazdu. Elektryczne autobusy na pewno nie będą kupione w dwóch najbliższych latach. - Jednak mam nadzieję, że nastąpi to w nowej perspektywie finansowej, bo bez unijnej dotacji taki zakup nie będzie możliwy. Autobus elektryczny kosztuje dwa razy więcej niż zwykły - mówi prezes Papierski. - Rozmawiamy z Urzędem Marszałkowskim o pozyskaniu pieniędzy. Jak uda się wejść w projekt regionalny, to wtedy przymierzymy się do zakupu takiej partii autobusów, która będzie obsługiwała jedną linię przebiegającą przez centrum. Za to w tym roku MPK chce wynająć kolejnych czterdzieści autobusów, ale tym razem na dziesięć lat.
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/38 ... ,id,t.html
Re: MPK Łódź
31 października, jak wszyscy wiedzą, jest Halloween. Z tej okazji po 2 latach przebudowy zostanie otwarta Trasa W-Z. Kilka dni temu Express Ilustrowany (czyli taki łódzki Fakt) rozpoczął prezentację nowego układu komunikacyjnego.
Po nowym torowisku na Olechów pojadą dwie linie: 3 (która będzie mocno turystyczną linią z drugą pętlą na ul. Wycieczkowej) oraz 10 (ta ma kursować co 6 minut w szczycie, z Retkinii na Olechów). Na Retkinię będzie nadal kursować 12, choć powstanie też jej szczytowa wersja - 12A - do Radiostacji. Na wspólnym odcinku częstotliwość "dwunastek" ma wynieść również 6 minut. 14, która przed przebudową kursowała również na Retkinie, pojedzie na Teofilów, wzmacniając ósemkę. Na "starą" pętlę Augustów będzie kursować tylko 9/9A. Zmiany dotknęły także linie autobusowe. Linia 98, która na centralnym odcinku dublowałaby tramwaj będzie króciutką dowozówką do zakładów Gilette'a.
Co ciekawe, 29 października ma obradować komisja transportu, która ma ustalić zupełnie nowy, rewolucyjny układ linii, więc powyższy układ długo może nie przetrwać.
Po nowym torowisku na Olechów pojadą dwie linie: 3 (która będzie mocno turystyczną linią z drugą pętlą na ul. Wycieczkowej) oraz 10 (ta ma kursować co 6 minut w szczycie, z Retkinii na Olechów). Na Retkinię będzie nadal kursować 12, choć powstanie też jej szczytowa wersja - 12A - do Radiostacji. Na wspólnym odcinku częstotliwość "dwunastek" ma wynieść również 6 minut. 14, która przed przebudową kursowała również na Retkinie, pojedzie na Teofilów, wzmacniając ósemkę. Na "starą" pętlę Augustów będzie kursować tylko 9/9A. Zmiany dotknęły także linie autobusowe. Linia 98, która na centralnym odcinku dublowałaby tramwaj będzie króciutką dowozówką do zakładów Gilette'a.
Co ciekawe, 29 października ma obradować komisja transportu, która ma ustalić zupełnie nowy, rewolucyjny układ linii, więc powyższy układ długo może nie przetrwać.
Re: MPK Łódź
To kiepski argument za nieotwieraniem trasy.Co ciekawe, 29 października ma obradować komisja transportu, która ma ustalić zupełnie nowy, rewolucyjny układ linii, więc powyższy układ długo może nie przetrwać.
Re: MPK Łódź
Ciekawie to wygląda, chyba trzeba będzie się, gdzieś w przyszłym roku wybrać do Łodzi na mały rekonesans
Re: MPK Łódź
Ploc, tu nie chodzi o "argument za nieotwieraniem trasy". Po prostu wraca temat nowego planu transportowego dla miasta no i ZDiT podobno stworzył coś sensownego z zaprezentowanych na początku roku. Poza tym przez jakieś 3 dni będzie można pokazać w mediach, że się dba o zbiorkom (bo w ostatnim wywiadzie z HZ na temat Trasy W-Z ani razu nie padło słowo "tramwaj" )
Re: MPK Łódź
A dla aut też coś zrobiono?
Re: MPK Łódź
Dla aut zrobiono pseudotunel pod Dworcem Tramwajowym Centrum, który kończy się przed dużym skrzyżowaniem i kładkę nad chodnikiem i ścieżką rowerową. Chodzi o to, że ma to być dojazd do A1.
Re: MPK Łódź
Ciekawy jestem, czy nowa trasa w jakiś sposób wpłynie na szybkość poruszania się tramwajów, a przez to czy skróci się czas przejazdu ?
Re: MPK Łódź
Raczej nie ma co na to liczyć, ponieważ już przed przebudową mówiło się bodajże o 0,1 minuty, czy nawet sekundy Ale dzisiaj pojawiła się za to inna, ciekawa informacja. Otóż od tej środy tramwaje pojadą na odcinku Wyszyńskiego - Dworzec Kaliski. Na razie będzie to 8, która pojedzie na Teofilów oraz 12, która łączy Retkinię ze ścisłym centrum oraz Kampusem UŁ. Nadal zostanie zachowana linia Z10 na całej trasie, chociaż mogliby ją skrócić do Dw. Kaliskiego, bo mogą się tworzyć korki (bo "zetka" korzysta z PAT-u i w szczycie kursuje nawet co 3 minuty).