MPK Łódź
Piekarski Transkom zakupił Volva z MPK Łódź. Ładnie się tam z autobusami obchodzicie...
http://phototrans.eu/14,326152,0.html
http://phototrans.eu/14,326152,0.html
Przemalują i będą jak noweAmalio pisze:Piekarski Transkom zakupił Volva z MPK Łódź. Ładnie się tam z autobusami obchodzicie...
http://phototrans.eu/14,326152,0.html
Nowe tramwaje w MPK Łódź!
¬ródło: Gazeta Wyborcza ŁódźMiejski przewoźnik planuje zakup nowych tramwajów. Złożył już wniosek o dofinansowanie z Unii. Będzie to pierwsza - nie licząc Łódzkiego Tramwaju Regionalnego - wymiana wagonów od kilkunastu lat.
To dobra wiadomość dla podróżnych, którzy narzekają na stan taboru. Ostatni zakup tramwajów był dwa lata temu, ale 10 składów wyprodukowanych w bydgoskiej Pesie jeździ tylko na trasie ŁTR-u. Są częścią inwestycji, na którą MPK otrzymało dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Pozostałe pojazdy są w nie najlepszym stanie. Mają po kilkanaście lat. MPK co pewien czas poddaje je gruntownej naprawie i tzw. liftingowi, dzięki któremu wyglądają nieco młodziej.
Teraz MPK zamierza zakupić nowe tramwaje. - Złożyliśmy już wniosek o dofinansowanie z Unii Europejskiej na zakup pięciu wagonów. Mamy nadzieję, że uda się pozyskać pieniądze i będziemy mogli wkrótce ogłosić przetarg - mówi Krzysztof Wąsowicz, prezes MPK. - W ciągu najbliższych trzech lat planujemy kupić około 18 wagonów.
Do tej pory MPK dbało o autobusy. W ostatnich latach kupiło prawie 200 nowych pojazdów. Aktualnie tabor łódzkiego przewoźnika liczy 385 autobusów, z czego 356 sztuk to pojazdy niskopodłogowe. Aż 181 kupiono w ciągu ostatnich pięciu lat. Według danych Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej autobusy MPK należą do grupy najmłodszych pojazdów użytkowanych przez przedsiębiorstwa komunikacji publicznej w Polsce.
Na tramwaje stawiają również inne miasta. Podczas gdy Łódź planuje dopiero zakup wagonów, w Warszawie i Wrocławiu mieszkańcy wybierają już kolor dla nowego taboru. W stolicy zamówiono w sumie 186 tramwajów bydgoskiej Pesy podobnych do tych, które łodzianie mogą zobaczyć na trasie ŁTR-u. We Wrocławiu będą jeździły skody. Czesi wyprodukują 28 niskopodłogowych tramwajów. Będą nietypowe. Wyróżniają je kabiny motorniczego, które umieszczone zostaną zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu nie są potrzebne pętle do zawracania. Motorniczy po dojechaniu do końca trasy po prostu się przesiądzie.
No to co, szykują nam się w Łodzi nowe tramwaje. Póki co mamy tylko 25 w miarę nowych tramwajów - 15 Cityrunnerów i 10 Pes... Mam nadzieję, że do Łodzi przyjadą Bombardiery, bo Pes mam już dosyć No, ale najpierw poczekajmy na przetarg.
A, no i jak zwykle w Wyborczej mamy parę błędów - Conecto nasz dziennikarzyna zaliczył do niskopodłogowych autobusów, zapomniał również o Cityrunnerach, które dosyć niedawno (w 2002 r.) nasze łódzkie MPK zakupiło.
PESY w Łodzi nie są takie złe, ale po pierwsze motorniczy muszą w końcu nauczyć się płynnie ruszać z przystanków, a po drugie MPK w końcu musi je umyć.
Nie mniej jednak to oczywiście dobra wiadomość, ponieważ łódzkie 805-tki w środku są straszliwie wymazane - wyglądają przez to okropnie. Aczkolwiek "żelazka" są fajne
Ja mam cichą nadzieję, że MPK kupi trochę więcej niż 18 wagonów (przez 3 lata). 18 wagonów, to trochę mało - ale dobre i to
Nie mniej jednak to oczywiście dobra wiadomość, ponieważ łódzkie 805-tki w środku są straszliwie wymazane - wyglądają przez to okropnie. Aczkolwiek "żelazka" są fajne
Ja mam cichą nadzieję, że MPK kupi trochę więcej niż 18 wagonów (przez 3 lata). 18 wagonów, to trochę mało - ale dobre i to
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Egged spółka mająca udziały w firmach Mobilis , Warbus , PKS Mrągowo puka do drzwi MPK Łódż Ciekawie się robi w Łodzi.Izraelski potentat zastąpi łódzkie MPK?
W listopadzie do Łodzi przyjadą przedstawiciele jednej z największych firm przewozowych z Izraela.
Mają przedstawić "koncepcję utworzenia w Łodzi od podstaw nowej instytucji przewozów pasażerskich". Taka wiadomość pojawiła się na stronie internetowej urzędu miasta i zelektryzowała radnych. Powód? Miasto przygotowuje przetarg na wyłonienie firmy, która od 3 grudnia, być może, przejmie obowiązki MPK.
- Likwidujemy MPK? Izraelczycy chcą wykupić udziały naszego przewoźnika? - pyta Mateusz Walasek, radny PO.
Z informacji zamieszczonej na urzędowej stronie nie wynika, o jaką firmę z Izraela chodzi. Ale wiele wskazuje na Egged Holding, czyli jednego z najpotężniejszych przewoźników autobusowych na świecie, który po zakupie spółki Mobilis jest największym graczem w branży miejskiego transportu autobusowego w Polsce. To musi budzić niepokój radnych.
Ich obawy łatwo zrozumieć. Miasto musi ogłosić przetarg na usługi przewozowe. MPK kupiło udziały w kilku polskich PKS-ach i stało się grupą kapitałową. Dlatego, w myśl unijnych przepisów, miasto nie może już tak po prostu powierzyć swojej spółce świadczenia usług, tylko musi ogłosić przetarg. Prezydent chciał rozdzielić przewozy tramwajowe, autobusowe i sprzedaż biletów, co oznaczałoby, że w Łodzi pojawią się trzy firmy przewozowe. Radni przeforsowali jednak poprawkę, w myśl której do przetargu może stanąć jedynie firma, która podoła pełnej usłudze. Liczyli na to, że nikt, poza łódzkim MPK, tego nie zrobi. Ale mogą się przeliczyć.
- MPK dysponuje ogromnym majątkiem miasta, odebranie mu przewozów autobusowych może się skończyć wyprzedażą tego majątku za bezcen - tłumaczy Sławomir Worach, radny PiS.
Według Marzeny Korosteńskiej z biura prasowego magistratu, jeśli prezydent wykona uchwałę, narazi się na kontrolę Regionalnej Izby Obrachunkowej. Jeśli nie wykona - radni podniosą larum. Dlatego postanowiono znaleźć firmy, które mogą spełnić warunki przetargu. - Nie ma w tym nic złego - mówi Marzena Korosteńska.
Sławomir Worach zapowiada, że po powrocie prezydenta z Izraela poprosi o szczegółowe wyjaśnienia. Wtóruje mu Dariusz Joński z Lewicy, do którego zgłosili się związkowcy z MPK, zaniepokojeni wizytą potężnego izraelskiego przewoźnika.
- Jeśli prezydent chce sprzedać MPK, niech powie wprost - mówi Joński.
Polska Dziennik Łódzki
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/5 ... ,id,t.html
Ten artykuł jest strasznie niekompetentnie napisany. Chyba redaktor nie rozumie za bardzo o co chodzi z "powierzeniem obowiązków MPK'' innemu podmiotowi. To nic innego jak urynkowienie komunikacji miejskiej w Łodzi. To stało się już w Warszawie czy Krakowie. MPK będzie musiało stawać do przetargów na obsługę linii autobusowych. Sprzedażą biletów będzie zajmował się inny podmiot. Dlaczego niby MPK ma iść do likwidacji. Najwyżej straci część przewozów w mieście. A po PKS Grupę nie ma co się martwić, firma przynosi coraz lepsze zyski.