MZK Kędzierzyn-Koźle

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Marcin N »

Na tych fotkach jakoś lepiej wygląda... ;) Nie wiedziałem, że to jest druga generacja, wcześniej nie rzuciło mi się to w oczy. Można liczyć na jakieś fotki wnętrza ?

solaris150

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: solaris150 »

Proszę bardzo :) pod tym linkiem również fotki z remontu ikarusa 280 #312 :)

http://blogtransportowy.blox.pl/2014/06 ... t-312.html

kedzierzynianin

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: kedzierzynianin »

Bardzo ładny ten Ikarusek :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29565
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: J-31 »

Fajny. Trochę szkoda, że zderzak jest czerwony lepiej by było jak w oryginale - czyli na biało. Wnętrze jest fajne ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5911
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Przemek »

Przecież jest napisane, że jest w trakcie remontu.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Shadow238 »

Z Ikarusa to bardziej wyjdzie pseudozabytek, skoro nie przywiązują wagi do oryginalnych elementów.

solaris150

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: solaris150 »

Będzie to zabytek ,a że ma światła do jazdy dziennej to tylko pokazuje że będzie zrobiony z godnie z najnowszymi przepisami. Co do Citaro G to co jakiś czas autobus również obsługuje służby całodzienne ( info od samego kierowcy), tego nie było w przypadku ikarusów 280 przez ostatnie kilka dobrych lat. Ten fakt również potwierdza moje słowa z przed 5 lat że taki autobus jest potrzebny w KK oraz że nie ma go co porównywać do Ikarusa 280 bo to inna bajka. Pamiętam dobrze jak kierowcy oraz kierownictwo twierdziło że takie autobusy nie są potrzebne w KK, dziś wiemy i widzimy że jednak jest potrzebny. Mam nadzieje że ta cała sytuacja z Citaro G doprowadzi do sytuacji że może zakład zakupi kolejnego przeguba tak aby zaoferować pasażerom najwyższy komfort podróży :)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Amalio »

solaris150 pisze:Będzie to zabytek ,a że ma światła do jazdy dziennej to tylko pokazuje że będzie zrobiony z godnie z najnowszymi przepisami.
ROTFL ja sobie jakoś nie przypominam żeby jakiekolwiek przepisy nakazywały montaż świateł do jazdy dziennej.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: oolek15 »

Fajnie że cokolwiek robią, ale szkoda że będzie to "prawie jak zabytek" a nie zabytek. A jak pokazała kilka lat temu pewna reklama napoju niskoprocentowego "prawie robi wielką różnicę".

solaris150

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: solaris150 »

Panowie będzie to zabytek a nie prawie. Co do świateł dziennych nie jest to obowiązek jeżeli chodzi o starsze pojazdy, wymagane jest w nowych pojazdach. Najważniejsze jest to że ikarus 280#312 uniknął kasacji i zostanie w KK z dobre kilkanaście lat. W innych miastach również zabytki są robione tak aby posiadały różne unowocześnienia. Dobrym przykładem są autobusy marki Bussing które są w mieście Braunschweig.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: oolek15 »

solaris150 pisze:Co do świateł dziennych nie jest to obowiązek jeżeli chodzi o starsze pojazdy, wymagane jest w nowych pojazdach.
W nowych modelach (2008/89/WE). Jeżeli np. jakiś producent produkuje dany model od 2010 roku (homologacja z 2010 roku) to może sprzedawać pojazdy bez świateł do jazdy dziennej - nawet wyprodukowane w 2014 roku. Tu mamy "zabytek" z homologacją z końcówki ubiegłego wieku, więc obowiązku nie ma. Najlepsze pojazdy zabytkowe robi się tak, by jak najwierniej oddawały stan pojazdu sprzed lat, zaraz po opuszczeniu fabryki. Ale niech robią co chcą. Nie moje pieniądze, nie mi o tym decydować jak to ma wyglądać. Lepiej lub gorzej odrestaurowanych Ikarusów w Polsce od groma, więc każdy może wybrać co lubi.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Marcin N »

Citaro w środku bardzo fajnie wygląda. Widać, że auto uszanowane. Co do Ikarusa, niestety do zabytku i stanu oryginalnego to mu jeszcze daleko, tutaj mamy do czynienia z syndromem Sosnowca czyli klasyczne "byle jak" a lud i tak kupi, że to zabytkowe auto.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Amalio »

No dobra, ale to czy autobus maj jakąś listwę bądź nie, czy tam montaż siedzeń, który zaczął występować kilka lat po wyprodukowaniu tego autobusu, niefabryczna podsufitka - to wszystko są rzeczy nie tylko nierozpoznawalne dla laika, ale i nawet osoby, która interesuje się autobusami, ale nie jest zorientowana na daną markę. No, a montaż LEDów? Bez jaj. Do takiego "zabytku" mogą równie dobrze zamontować jakieś nowoczesne Astromale, przyciemniane szyby i klimę.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Michalbc »

Gdyby jakiś miłośnik próbował przypilnować, byłoby inaczej, a tutaj pozostało się tylko cieszyć, że Ikarus zostaje, a nie pojedzie do huty ;)

kedzierzynianin

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: kedzierzynianin »

Od 11 sierpnia odrestaurowany Ikarus 280 jeździ po Kędzierzynie liniowo :)
http://mzkkk.pl/0,110,aktualnosci.html
Autobus można spotkać na liniach 1 i 13.

Dodatkowo w MZK można organizować sesje zdjęciowe ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: Amalio »

Te laski wchodzą w skład zestawu?

kedzierzynianin

Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu

Post autor: kedzierzynianin »

Niestety chyba nie :D

solaris150

Re: MZK Kędzierzyn-Koźle

Post autor: solaris150 »

Pięknie wyremontowany ikarus :) zakochałem się w nim ;) wygląda jak nówka z salonu :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29565
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MZK Kędzierzyn-Koźle

Post autor: J-31 »

solaris150 pisze:Pięknie wyremontowany ikarus :) zakochałem się w nim ;) wygląda jak nówka z salonu :)
Chyba jaja sobie ze mnie Robisz. Jeśli tak wyglądały nówki z fabryki (nie salonu), to ja jestem Napoleon :chytry:

Doskonale pamiętam fabrycznie nowe Ikarusy i to co tu mamy nijak się nie ma do oryginału. Owszem, ładnie został wyremontowany, zarówno na zewnątrz jak i w środku, ale:

1. wykładzina podłogowa nie jest oryginalna, ale specjalnie chyba zakupiona przez MZK nawet z logo (od kiedy to Ikarusy miały jasną, niemalże kremową wykładzinę) :roll:

Prawdę powiedziawszy mam bardzo mieszane uczucia co do tej wykładziny. Jest za jasna i szybko będzie się brudziła, trudno będzie ją utrzymać w czystości. Zarząd MZK chyba za bardzo tego nie przemyślał, może chcieli rozjaśnić wnętrze - nie wiem jaka była idea. ;)

2. panele na ścianach są również inne niż były w fabrycznie nowych Ikarusach - nie pasują kolorystycznie, ale patrząc na całość nie ma to już większego znaczenia ;)

4. Stopnie były białe, jedynie listwy były pozbawione koloru, a tu mamy piękną blachę po całości

Na szczęście fotele są w miarę oryginalne ;)

3. Na zewnątrz, zderzaki są czerwone ? :shocked:

4. o kołach już się nie wypowiem - w oryginale były trilexy. Po za tym nic tam czerwonego nie było. Środkowa część kół łącznie z trilexami była całkowicie biała, tu mamy jakąś czerwień

Reasamując, autobus fajnie wygląda, ale nie jest to oryginał a'la nówka z fabryki, lecz pojazd wyremontowany do obecnych standardów.

PS. Patrząc na tego Ikarus z drugiej strony, to myślę, że może taki remont lepszym pomysłem, bo daje mu drugie życie - lepsze to, niż żeby go mieli po prostu pociąć na żyletki :cool:

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: MZK Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Szymon »

J-31 pisze:
solaris150 pisze:2. panele na ścianach są również inne niż były w fabrycznie nowych Ikarusach - nie pasują kolorystycznie
Do czego nie pasują!? Idealnie się komponują z siedzeniami i wchodzą w harmonię z kremową podłogą i sufitem.

Co do samego Ikarusa: w piątek specjalnie pojechałem do KK, żeby się nim przejechać i muszę powiedzieć, że niezła z niego rakieta. Fajnie się zbiera i jeździ, nic nie stuka, ani nie skrzypi. Nie mniej, chciałem poruszyć kwestię oryginalności, tak szczerze się przyznam, że nie sądziłem, że kiedyś stanę po tej stronie, ale oceniając cały projekt obiektywnie muszę przyznać, iż była to świetna decyzja. Na pewno wielu miłośników płacze z tego powodu, że owy Ikar posiada diodowe światła do jazdy dziennej, czy sygnał dźwiękowy ostrzegający przed zamknięciem drzwi, ale naprawdę ma to swoje uzasadnienie. Ikarus jeździ codziennie na regularnych liniach, co prawda bez weekendów i w szczycie, ale jest to na pewno bardziej uciążliwe, niż okazjonalna jazda raz w miesiącu. Dlatego zdecydowano się na światła diodowe, nowy brzęczek i parę innych współczesnych bajerów, które mają pomagać w codziennej eksploatacji. Malatura nawiązuje do minionych czasów (sam dokładnie nie wiem, jak wyglądały kędzierzyńskie Ikary "za młodu") co jest doskonałym zabiegiem marketingowym, ponieważ jest i świetnym magnesem dla osób chcących zrobić sobie tam sesję zdjęciową czy też wziąć ślub, a także jest to niezły poprawiacz wizerunku. Poza tym cały remont wykonano według mnie bardzo ładnie, mieści się to w granicach dobrego smaku. Kiedyś będzie też drugi zabytkowy Ikarus w opolskim, ale to kiedyś (prawdopodobnie nie dożyjemy) i nie wiadomo co z tego wyjdzie ;)

Jechałem też przegubowym Mercedesem (był to drugi cel mojej wycieczki) i także się nie zawiodłem. Co prawda kierowca prowadził bardzo wolno (przez rozkład), ale na skrzyżowaniach silnik pokazywał pazur. Wnętrze jest zadbane, ładne, czyste, nawet klimatyzacja jest sprawna. Pozostaje mi się tylko cieszyć, że MZK posiada dwie wspaniałe perełki, o które powinno bardzo dbać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”