PKS Grodzisk Mazowiecki
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Co prawda nie ten temat - bo mówimy o "wojence" - PKS Grodzio - ZTM - ITS, w innym dziale. Natomiast ITS Michalczewski już kilka miesięcy temu zapowiadał, że się odwoła do KIO jeśli decyzja okaże się niekorzystna dla nich
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
PKS Grodzisk Mazowiecki - chociaż wciąż jeszcze obsługuje swoimi Scaniami kilka linii w Warszawie (ZTM), ale już powoli kończy ten stary kontakt z ZTM-em. Natomiast dwie ich Scanie znalazły nowe zatrudnienie... na płycie lotniska im. Chopina w Warszawie. Jedna z nich to ex A526, drugiej na razie nie udało mi się zidentyfikować.
Zdjęcia
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
Trudno powiedzieć, czy PKS je odsprzedał firmie LS - wg. mnie chyba nie, mogły zostać jedynie wynajęte, ponieważ zachowały swoje oryginalne tablice rejestracyjne. Gdyby zmieniły właściciela to nowy właściciel musiałby je przerejestrować
#29 - to WM 70094. Po tablicach łatwo go Znajdziecie.
Na razie nie wiem jakie tablice ma #27, postaram się to później sprawdzić
PS. A my czekamy na ich nowe SU12 III, powinny pojawić się w tym roku
Zdjęcia
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... otostream/
Trudno powiedzieć, czy PKS je odsprzedał firmie LS - wg. mnie chyba nie, mogły zostać jedynie wynajęte, ponieważ zachowały swoje oryginalne tablice rejestracyjne. Gdyby zmieniły właściciela to nowy właściciel musiałby je przerejestrować
#29 - to WM 70094. Po tablicach łatwo go Znajdziecie.
Na razie nie wiem jakie tablice ma #27, postaram się to później sprawdzić
PS. A my czekamy na ich nowe SU12 III, powinny pojawić się w tym roku
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Pisałem powyżej o Scaniach CN270UB PKS-u Grodzisk Mazowiecki - dwa ich autobusy obsługują płytę lotniska Chopina w Warszawie. I wbrew temu, co można przeczytać na Wawkomie - nie obsługują one płyty lotniska w Modlinie (WMI) !!!
W Modlinie lotnisko jest tak małe, że tam pasażerowie nadal chodzą pieszo po płycie postojowej lotniska
Udało mi się w zeszłym tygodniu sfocić obie Scanie na płycie warszawskie lotniska Chopina. Jedną udało mi się zlokalizować.
To #29 LS Airport Service - jeździła na numerach rejestracyjnych WM 70094 i jest to ex A-526
Dzisiaj udało mi się przypadkowo odnaleźć drugą Scanię PKS-u i chyba można już napisać ex PKS-u, ponieważ autobus chwilowo nie jeździ po płycie lotniska, ale stoi odstawiony na parkingu przy Terminalu Cargo, co jednak istotne zdjęto mu tablice rejestracyjne, a to oznacza, że autobus zmienia właściciela
Nie wiadomo jednak, czy wróci na płytę, czy pojedzie gdzieś dalej. Mowa o #27 LS Airport Service. Ten autobus miał nr rejestracyjny WM 70095, i jest to ex #A527
A poniżej linki do jego aktualnych zdjęć
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 905988636/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 905988636/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 905988636/
I jeszcze - na dowód - fotka z naklejki po poprzedniej rejestracji pojazdu
http://hostmat.eu/images/83017301283431248165.jpg
Na razie nie znane są dalsze losy zarówno tego egzemplarza jak i #29, ale zapewne ciąg dalszy nastąpi
W Modlinie lotnisko jest tak małe, że tam pasażerowie nadal chodzą pieszo po płycie postojowej lotniska
Udało mi się w zeszłym tygodniu sfocić obie Scanie na płycie warszawskie lotniska Chopina. Jedną udało mi się zlokalizować.
To #29 LS Airport Service - jeździła na numerach rejestracyjnych WM 70094 i jest to ex A-526
Dzisiaj udało mi się przypadkowo odnaleźć drugą Scanię PKS-u i chyba można już napisać ex PKS-u, ponieważ autobus chwilowo nie jeździ po płycie lotniska, ale stoi odstawiony na parkingu przy Terminalu Cargo, co jednak istotne zdjęto mu tablice rejestracyjne, a to oznacza, że autobus zmienia właściciela
Nie wiadomo jednak, czy wróci na płytę, czy pojedzie gdzieś dalej. Mowa o #27 LS Airport Service. Ten autobus miał nr rejestracyjny WM 70095, i jest to ex #A527
A poniżej linki do jego aktualnych zdjęć
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 905988636/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 905988636/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 905988636/
I jeszcze - na dowód - fotka z naklejki po poprzedniej rejestracji pojazdu
http://hostmat.eu/images/83017301283431248165.jpg
Na razie nie znane są dalsze losy zarówno tego egzemplarza jak i #29, ale zapewne ciąg dalszy nastąpi
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Nowy grodziowy Solaris na jazdach próbnych
http://phototrans.pl/14,884693,0,Solari ... _9311.html
http://phototrans.pl/14,884602,0,Solari ... _9311.html
http://phototrans.pl/14,884693,0,Solari ... _9311.html
http://phototrans.pl/14,884602,0,Solari ... _9311.html
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Zdaje się, że to będzie w sumie prawie to samo co ma Arriva, aż ciekawy jestem jak o te autobusy PKS będzie dbało. Póki co - fajne, bo nowe
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Znasz PKS. Wiesz jak skakanki wyglądają, Solarisy dzięki Ukraińcom będą tak za 5 lat wyglądały.
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
PKS zaczyna już jeździć zgodnie z kontraktem. Na początku na razie SU12III. Pomimo tego, że zamówili autobusy zbliżone do pojazdów Arrivy, to jest jednak pewna różnica...
http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=17783
Autobusy nie mają dzielonego poszycia. Wygląda o niebo lepiej niż to co było dotychczas
http://omni-bus.eu/omnigaleria/displayi ... ?pid=17783
Autobusy nie mają dzielonego poszycia. Wygląda o niebo lepiej niż to co było dotychczas
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Jak już pisałem powyżej PKS Grodzisk Mazowiecki już jeździ zgodnie z nową umową ze stołecznym ZTM-em. W nowym kontrakcie PKS wprowadził do ruchu 50 szt. autobusów Solaris Urbino 12III + 5 szt. autobusów MAN NL293 Lion's City. O dziwo MAN-y normalnie można spotkać w DP na różnych liniach - ja spotkałem dzisiaj trzy sztuki na mojej linii 179, tj. 3902, 3904 i 3905 - przy czym ten ostatni zdefekował po godzinie 17-stej na Roentgena
Zanim jednak padł, udało mi się nim przejechać - prawie cały kurs z Ursynowa na Kabaty, a następnie go obfocić
Generalnie autobus - cudo, oczywiście dla mnie jako pasażera.
Jest cichy, silnik pracuje bardzo fajnie i w miarę cicho, autobus porusza się płynnie, nie szarpie, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Jest naprawdę komfortowo. Natomiast kierowcy narzekają na te autobusy, że mają za małego "kopa", ledwie się tym można rozpędzić do 70-tki i generalnie jest wołowaty. Cóż każdy może mieć inne zdanie
Zanim zaproszę Was do jego ciekawego wnętrza, chciałem jeszcze pokazać go od zewnątrz, a szczególnie jeden szczegół, przykuł moją uwagę. Otóż PKS zamówił sobie Solarisy bez pociętych blach, natomiast MAN-y mają blachy "pocięte" - nie wiem, czy PKS tak zamówił, czy MAN już tylko tak produkuje autobusy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
A teraz - najciekawsze - wnętrze
1. Tak wygląda pulpit kierowcy, ekran po lewej to SIP R&G
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Trzeba przyznać, że jego usytuowanie tutaj w MAN-ie jest bez zarzutu. Natomiast szkoda, że w Solarisach nie udało się tego jakoś zakamuflować w pulpicie. Tam też stoi taki monitor, stoi dokładnie w tym samym miejscu - obok pulpitu, ale jest niżej. Na szczęście monitor jest czytelny, więc nie powinno to jakoś sprawiać kłopotów.
2. Kabina kierowcy ... o dziwo jest zamknięta. Tak chciał ZTM
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Na pewno znacie te autobusy u siebie i w większości przypadków kabina jest albo otwarta albo pół otwarta. Tutaj kierowca ma jednak całą przestrzeń, aż do drzwi przeznaczoną dla siebie
3. Przestrzeń pasażerska
- Jak spojrzymy na przód pojazdu, to w zasadzie nic szczególnego. Aczkolwiek należy pochwalić producenta za duuużą rzeźnię. W naszych warunkach to podstawa
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
W pierwszym rzędzie znalazł się półtorak. Jest to dosyć wygodne rozwiązanie, dzięki niemu przejście jest szersze
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
- A teraz popatrzmy na tył, tu jest ciekawie...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
... jest ciekawie, bo ten autobus posiada wieżę. A na niej znalazło się miejsce do siedzenia. Trzeba jednak przyznać, że zrobiono to w dosyć nietypowy sposób
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Dosyć nietypowo usytuowano również fotele tuż przed wieżą. Dwa fotele musiały być podwyższone ze względu na podest
Tu po prawej znajduje się jeden...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
... a tu po prawej, od strony okna, drugi fotel
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Powiem szczerze, że to nie jest szczęśliwe, ani praktyczne rozwiązanie. Tutaj człowiek siedzi.. na człowieku. Aż nie mogę wyobrazić pasażera, która albo spróbuje wspiąć się albo zejść z któregoś z tych foteli w czasie jazdy - jeszcze gdy obok ktoś siedzi
Ja tego już nie próbowałem
- Jeśli jednak, stojąc obok wspomnianej wieży, nieco obrócimy się w lewo, to zobaczymy prawdziwą nowość w Warszawie...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Na tym nie da się usiąść, bo to służy do ... stania i opierania się
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Bardzo nietypowe rozwiązanie. Nie wiem jak przyjmą to warszawiacy.
Reasumując. Generalnie fajne autobusy. Szkoda, że tylko 5 sztuk. Na razie kursują, a ZTM nadal przeprowadza przetargi dla kolejnych ajentów. Zobaczymy jakie pojazdy pojawią w następnych kontraktach
Zanim jednak padł, udało mi się nim przejechać - prawie cały kurs z Ursynowa na Kabaty, a następnie go obfocić
Generalnie autobus - cudo, oczywiście dla mnie jako pasażera.
Jest cichy, silnik pracuje bardzo fajnie i w miarę cicho, autobus porusza się płynnie, nie szarpie, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Jest naprawdę komfortowo. Natomiast kierowcy narzekają na te autobusy, że mają za małego "kopa", ledwie się tym można rozpędzić do 70-tki i generalnie jest wołowaty. Cóż każdy może mieć inne zdanie
Zanim zaproszę Was do jego ciekawego wnętrza, chciałem jeszcze pokazać go od zewnątrz, a szczególnie jeden szczegół, przykuł moją uwagę. Otóż PKS zamówił sobie Solarisy bez pociętych blach, natomiast MAN-y mają blachy "pocięte" - nie wiem, czy PKS tak zamówił, czy MAN już tylko tak produkuje autobusy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
A teraz - najciekawsze - wnętrze
1. Tak wygląda pulpit kierowcy, ekran po lewej to SIP R&G
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Trzeba przyznać, że jego usytuowanie tutaj w MAN-ie jest bez zarzutu. Natomiast szkoda, że w Solarisach nie udało się tego jakoś zakamuflować w pulpicie. Tam też stoi taki monitor, stoi dokładnie w tym samym miejscu - obok pulpitu, ale jest niżej. Na szczęście monitor jest czytelny, więc nie powinno to jakoś sprawiać kłopotów.
2. Kabina kierowcy ... o dziwo jest zamknięta. Tak chciał ZTM
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Na pewno znacie te autobusy u siebie i w większości przypadków kabina jest albo otwarta albo pół otwarta. Tutaj kierowca ma jednak całą przestrzeń, aż do drzwi przeznaczoną dla siebie
3. Przestrzeń pasażerska
- Jak spojrzymy na przód pojazdu, to w zasadzie nic szczególnego. Aczkolwiek należy pochwalić producenta za duuużą rzeźnię. W naszych warunkach to podstawa
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
W pierwszym rzędzie znalazł się półtorak. Jest to dosyć wygodne rozwiązanie, dzięki niemu przejście jest szersze
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
- A teraz popatrzmy na tył, tu jest ciekawie...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
... jest ciekawie, bo ten autobus posiada wieżę. A na niej znalazło się miejsce do siedzenia. Trzeba jednak przyznać, że zrobiono to w dosyć nietypowy sposób
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Dosyć nietypowo usytuowano również fotele tuż przed wieżą. Dwa fotele musiały być podwyższone ze względu na podest
Tu po prawej znajduje się jeden...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
... a tu po prawej, od strony okna, drugi fotel
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Powiem szczerze, że to nie jest szczęśliwe, ani praktyczne rozwiązanie. Tutaj człowiek siedzi.. na człowieku. Aż nie mogę wyobrazić pasażera, która albo spróbuje wspiąć się albo zejść z któregoś z tych foteli w czasie jazdy - jeszcze gdy obok ktoś siedzi
Ja tego już nie próbowałem
- Jeśli jednak, stojąc obok wspomnianej wieży, nieco obrócimy się w lewo, to zobaczymy prawdziwą nowość w Warszawie...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Na tym nie da się usiąść, bo to służy do ... stania i opierania się
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Bardzo nietypowe rozwiązanie. Nie wiem jak przyjmą to warszawiacy.
Reasumując. Generalnie fajne autobusy. Szkoda, że tylko 5 sztuk. Na razie kursują, a ZTM nadal przeprowadza przetargi dla kolejnych ajentów. Zobaczymy jakie pojazdy pojawią w następnych kontraktach
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Solarisów jest 49
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Niemal identyczny układ wnętrza mają wrocławskie MAN-y Lion's City A37 od Michalczewskiego.
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Parę słówek napiszę o Solarisach Urbino 12III PKS Grodzisk Mazowiecki
To co od razu uderza pozytywnie to płynna jazdy. Wg. mnie wydaje się być dobrze dopasowana skrzynia biegów. Naprawdę przyjemnie się tym jeździ. Na razie - póki co - silniki w nich też są w miarę ciche, chociaż już spotkałem się z wozem w którym silnik już "dudnił"
Zanim zaproszę Was do środka, to chciałbym pokazać jeden element z zewnątrz. Chodzi o nadkola
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Jak widać nadkola wyposażone są w szczotki (zarówno przód jak i tył), ale nie tylko. Te widoczne na zdjęciu "chlapacze" również obite są od środka czymś w rodzaju szczotki. To jest plastik podobny strukturą do - na pewno znanych Wam z domów lub klatek schodowych - wycieraczek do butów. Póki mamy czyste, suche warunki drogowe, to jest tak jak widać na zdjęciu. Podejrzewam, że jak przyjdzie zima i błoto pośniegowe na drodze, to całe nadkole pewnie będzie totalnie obklejone śniegiem... jak będzie przekonamy się w zimę.
Aż ciekawy jestem, czemu PKS sobie tak zamówiło, bo raczej nie jest to standard ?
Teraz wnętrze
1. Pulpit kierowcy. Zauważcie, że ten monitor zainstalowano na półce obok. Tego może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest on stosunkowo nisko. Może i dobrze nie przeszkadza kierowcy w czasie jazdy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
2. Przestrzeń pasażerska - to w sumie standard
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Pomimo dużej wieży (Euro 6), producentowi bez trudu udało się zainstalować trzy fotele
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Reasumując. Jestem - na razie - pod bardzo miłym wrażeniem tych autobusów. Są ciche, komfortowe - a co najważniejsze - nie szarpią. Naprawdę miło się tym jeździ... cóż z tego, PKS ma problem z kierowcami. Jest problem z wynagrodzeniem, premia jest ponoć uznaniowa, brak chętnych do pracy i dosyć często zdarza się, że wypadają im kursy.
Ja np. byłem świadkiem jak za PKS musiał wyjechać autobus MZA, zdziwiłem się jak przed wczoraj, wieczorem na 179, zobaczyłem MB Conecto LF z "Kleszczowej".
To co od razu uderza pozytywnie to płynna jazdy. Wg. mnie wydaje się być dobrze dopasowana skrzynia biegów. Naprawdę przyjemnie się tym jeździ. Na razie - póki co - silniki w nich też są w miarę ciche, chociaż już spotkałem się z wozem w którym silnik już "dudnił"
Zanim zaproszę Was do środka, to chciałbym pokazać jeden element z zewnątrz. Chodzi o nadkola
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Jak widać nadkola wyposażone są w szczotki (zarówno przód jak i tył), ale nie tylko. Te widoczne na zdjęciu "chlapacze" również obite są od środka czymś w rodzaju szczotki. To jest plastik podobny strukturą do - na pewno znanych Wam z domów lub klatek schodowych - wycieraczek do butów. Póki mamy czyste, suche warunki drogowe, to jest tak jak widać na zdjęciu. Podejrzewam, że jak przyjdzie zima i błoto pośniegowe na drodze, to całe nadkole pewnie będzie totalnie obklejone śniegiem... jak będzie przekonamy się w zimę.
Aż ciekawy jestem, czemu PKS sobie tak zamówiło, bo raczej nie jest to standard ?
Teraz wnętrze
1. Pulpit kierowcy. Zauważcie, że ten monitor zainstalowano na półce obok. Tego może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest on stosunkowo nisko. Może i dobrze nie przeszkadza kierowcy w czasie jazdy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
2. Przestrzeń pasażerska - to w sumie standard
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Pomimo dużej wieży (Euro 6), producentowi bez trudu udało się zainstalować trzy fotele
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 474609411/
Reasumując. Jestem - na razie - pod bardzo miłym wrażeniem tych autobusów. Są ciche, komfortowe - a co najważniejsze - nie szarpią. Naprawdę miło się tym jeździ... cóż z tego, PKS ma problem z kierowcami. Jest problem z wynagrodzeniem, premia jest ponoć uznaniowa, brak chętnych do pracy i dosyć często zdarza się, że wypadają im kursy.
Ja np. byłem świadkiem jak za PKS musiał wyjechać autobus MZA, zdziwiłem się jak przed wczoraj, wieczorem na 179, zobaczyłem MB Conecto LF z "Kleszczowej".
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Podaje linki w ramach ciekawostki. Byłe Scenie Grodzia w Brimie
Powodzenia w czytaniu.
http://www.mizzimaburmese.com/article/62040
https://elevenmyanmar.com/sites/news-el ... k=OBBFaMbF
https://www.vom-news.com/wp-content/upl ... 7904_n.jpg
http://www.lwinpyin.com/wp-content/uplo ... 09/bus.jpg
https://www.mmtimes.com/sites/mmtimes.c ... us-2_0.jpg
Powodzenia w czytaniu.
http://www.mizzimaburmese.com/article/62040
https://elevenmyanmar.com/sites/news-el ... k=OBBFaMbF
https://www.vom-news.com/wp-content/upl ... 7904_n.jpg
http://www.lwinpyin.com/wp-content/uplo ... 09/bus.jpg
https://www.mmtimes.com/sites/mmtimes.c ... us-2_0.jpg
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Oglądałem wczoraj te fotki, fajne malowanie, ale tapicerka pozostała warszawska
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Też to zauważyłem ale przyjrzyj się jeszcze fotografią, to na szybie zobaczysz naklejki z numerem rejestracyjnym z Polski. Ciekawe tylko które to konkretnie wozy są?
Re: PKS Grodzisk Mazowiecki
Ten na ostatnim zdjęciu, to prawdopodobnie WGM 08227 czyli ex #A-546
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12