MPK Kraków
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
11, 18, 23 i 52. Po kolei, Mały Płaszów, Krowodza Górka, Nowy Bieżanów i Os. Piastów.J-31 pisze:(zapewne 12-ście i 18-ście)
Dodatkowo, teraz, linie 50 to nie będą linie KST - lecz linie wysokiej częstotliwości pięciu minut w szczycie. Tabor na 52 też będzie nieszczególny - E1+c3. Z autobusów na Ruczaju, koło pętli Czerwone Maki, zostaje tylko 194 na Krowodrzą.
Toż to nawet dzieci w warszawskich przedszkolach wiedzą, że MPK zamówiło i na razie eksploatuje jedną sztukę 405N-Kr. Czy w przyszłości będzie więcej ? Tego nie wiadomoWojciech pisze:czy nasze kochane MPK zakupiło tylko jedną sztukę 405N-Kr
Oj, to chyba się na Ruczaju nie pomieszczą, bo tam jest pętla dwu stanowiskowa. No chyba, że te linie będą o małej częstotliwości (poza 52)TranslatorPS pisze:11, 18, 23 i 52. Po kolei, Mały Płaszów, Krowodza Górka, Nowy Bieżanów i Os. Piastów.
A przy okazji 18 z Ruczaju pojedzie na Krowodrzą Górkę ?
Czy któryś z krakowskich Kolegów mógłby to potwierdzić ?
Oops, to taki ze mnie krakus jak z koziej d. trąba Ale miałem wrażenie, że ktoś gdzieś napisał, że będzie 10 takich Protramów w Krakowie.J-31 pisze:Toż to nawet dzieci w warszawskich przedszkolach wiedzą, że MPK zamówiło i na razie eksploatuje jedną sztukę 405N-Kr. Czy w przyszłości będzie więcej ? Tego nie wiadomo
Nie sądzę, myślę że trasa za bardzo pokrywałaby się z 19-stką.J-31 pisze: przy okazji 18 z Ruczaju pojedzie na Krowodrzą Górkę ?
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
¯adna. Koniec odróżniania.Wojciech pisze:To w takim razie jaka numeracja będzie przysługiwała KST?
11 co 20 minut, 18 co 10 minut, 23 co 20 minut, 52 co szczyt 5/poza 10 minut.J-31 pisze:Oj, to chyba się na Ruczaju nie pomieszczą, bo tam jest pętla dwu stanowiskowa. No chyba, że te linie będą o małej częstotliwości (poza 52)
J-31 pisze:A przy okazji 18 z Ruczaju pojedzie na Krowodrzą Górkę ?
18 pojedzie:Wojciech pisze:Nie sądzę, myślę że trasa za bardzo pokrywałaby się z 19-stką.
CZERWONE MAKI - Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Most Grunwaldzki, Dietla, Stradomska, Św. Gertrudy, Franciszkańska, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Długa, Kamienna, dra Twardego - KROWODZA GÓRKA
19 pojedzie:
BOREK FAŁęCKI - Zakopiańska, Wadowicka, Kalwaryjska, Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślna, Westerplatte, Basztowa, Długa, Kamienna - DWORZEC TOWAROWY
No dobra, jak 18 wylatuje z C. Kącika, to co tam wlatuje?
ZIKiT kapeć! 8!
Dobrze jest od czasu do czasu poczytać Skyscrapercity (ja to robię codziennie po kilka razy, bo subskrypcja prawie 90ciu wątków swoje robi ). Jest tam napisane, iż w 405N-Kr będą szli, ale zależy to od tego, czy uda im się zdobyć dofinansowanie (pewnie w nowej perspektywie, w końcu miasto już niemały dług ma...) na NGT10 czy coś pochodnego.Wojciech pisze:Ale miałem wrażenie, że ktoś gdzieś napisał, że będzie 10 takich Protramów w Krakowie.
A jak ktoś chce poczytać sobie lub pooglądać nową sieć, zapraszam:
> trasy linii >> http://kmk.krakow.pl/linietram_remarszr ... _2012.html
> nowa mapa tramwajowa >> http://mapa.komunikacja.krakow.pl/tram.php
Oj czuję jaja na niektórych węzłach...
Ahaha , czyli nie 10, a 25 Protramów!
Warszawskie przedszkola niech się schowają
EDIT: @Kędzior
Warszawskie przedszkola niech się schowają
EDIT: @Kędzior
J-31 pisze:Toż to nawet dzieci w warszawskich przedszkolach wiedzą, że MPK zamówiło i na razie eksploatuje jedną sztukę 405N-Kr. Czy w przyszłości będzie więcej ? Tego nie wiadomoWojciech pisze:czy nasze kochane MPK zakupiło tylko jedną sztukę 405N-Kr
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Ciekawostka:
-------------------------------------MPK chce zakupić 10 sztuk autobusów elektrycznych i 36 tramwajów jednowagonowych:
http://www.facebook.com/notes/miejskie- ... 0738107476
MPK zamierza kupić elektryczne autobusy
Jeden autobus elektryczny kosztuje 2,5 mln zł, czyli jest 2,5 razy droższy od zwykłego. - Musi powstać także odpowiednia infrastruktura, czyli miejsca, gdzie będzie można doładować autobus: nocą w zajezdni, w dzień na pętli - mówi Pilszczek.
Miejski autobus przejeżdża w ciągu dnia ok. 400 km. Autobus elektryczny na jednym ładowaniu może przemierzyć 150 km.
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/16 ... 463,1,3,60
Pytanie pierwsze jest takie, czy oni to dobrze przemyśleli. Kraków jest zakorkowany i często trudno jest szybko przedostać się przez miasto, a po testach chociażby AMZ-a CS10E w Jaworznie wiemy, że akumulatory takiego pojazdu potrafią szybko się wyczerpać, niezależnie od pory roku. Jakie linie miałyby obsługiwać te pojazdy ?
Teraz kolejne pytanie co na to organizator k.m. w Krakowie ? Czy oni chcieli by jakoś wspomóc MPK finansowo ?
Teraz kolejne pytanie co na to organizator k.m. w Krakowie ? Czy oni chcieli by jakoś wspomóc MPK finansowo ?
"Długich" tzn. jakich ? 40-metrowych, czy tylko 32-metrowych wagonów. Tu prosiłbym kolegów z Krakowa o pomoc i podpowiedźMPK złożyło także wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnych zakupu 36 długich tramwajów.
Podejrzewam, że "134" i jakieś w miarę nieobciążone dowozówki do węzłów tramwajowych, jak "151" czy "116". A znając życie będą to po prostu hybrydy 12 metrowe, tylko wyposażone w moduł Plug-in (z tego, co wiem, to "zaginiona" Solariso-Skodowska hybryda jest typu Plug-in).J-31 pisze:akie linie miałyby obsługiwać te pojazdy ?
Chyba zniszczyć... ZIKiT jest pusty jak bęben, a dług w MPK urósł już konkretnie.J-31 pisze:Czy oni chcieli by jakoś wspomóc MPK finansowo ?
Chodziło raczej o NGT8...J-31 pisze:czy tylko 32-metrowych wagonów.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Jakby MPK dobrze pokombinowało to mogłoby zabawić się w program badawczy. To pozwoliłoby trochę obniżyć koszty zakupu i wdrożenia odpowiedniego zaplecza. Z tego co pamiętam, to mają jakąś spółkę-córkę (MPK-Serwis czy jakoś tak), więc można by ją wtedy przekształcić w podmiot celowy co dodatkowo ułatwiłoby sprawę finansowania.Coffee pisze:Chyba zniszczyć... ZIKiT jest pusty jak bęben, a dług w MPK urósł już konkretnie.
To nie jest głupie, ale tu raczej chodzi o długofalowość i zysk z tej inwestycji. Przy długu, który dość znacznie wpłynął na finansowanie różnych rzeczy przez MPK, może się okazać że pociągnie to za sobą nawet i bankructwo MPK. Zwłaszcza, że miasto powiedziało, iż nie będzie dotować MPK, mimo iż jest spółką miejską.Jakby MPK dobrze pokombinowało to mogłoby zabawić się w program badawczy. To pozwoliłoby trochę obniżyć koszty zakupu i wdrożenia odpowiedniego zaplecza. Z tego co pamiętam, to mają jakąś spółkę-córkę (MPK-Serwis czy jakoś tak), więc można by ją wtedy przekształcić w podmiot celowy co dodatkowo ułatwiłoby sprawę finansowania.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Wybrano logo Komunikacji Miejskiej w Krakowie
http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/3886 ... w-krakowie