MPK Kraków

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

J-31 pisze:(zapewne 12-ście i 18-ście)
11, 18, 23 i 52. Po kolei, Mały Płaszów, Krowodza Górka, Nowy Bieżanów i Os. Piastów.

Dodatkowo, teraz, linie 50 to nie będą linie KST - lecz linie wysokiej częstotliwości pięciu minut w szczycie. Tabor na 52 też będzie nieszczególny - E1+c3. Z autobusów na Ruczaju, koło pętli Czerwone Maki, zostaje tylko 194 na Krowodrzą.

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

To w takim razie jaka numeracja będzie przysługiwała KST? :|

EDIT: A, i jeszcze mam małe pytanie - czy nasze kochane MPK zakupiło tylko jedną sztukę 405N-Kr :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wojciech pisze:czy nasze kochane MPK zakupiło tylko jedną sztukę 405N-Kr :?:
Toż to nawet dzieci w warszawskich przedszkolach wiedzą, że MPK zamówiło i na razie eksploatuje jedną sztukę 405N-Kr. Czy w przyszłości będzie więcej ? Tego nie wiadomo ;)
TranslatorPS pisze:11, 18, 23 i 52. Po kolei, Mały Płaszów, Krowodza Górka, Nowy Bieżanów i Os. Piastów.
Oj, to chyba się na Ruczaju nie pomieszczą, bo tam jest pętla dwu stanowiskowa. No chyba, że te linie będą o małej częstotliwości (poza 52) ;)

A przy okazji 18 z Ruczaju pojedzie na Krowodrzą Górkę ? :shocked:

Czy któryś z krakowskich Kolegów mógłby to potwierdzić ? ;)

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

J-31 pisze:Toż to nawet dzieci w warszawskich przedszkolach wiedzą, że MPK zamówiło i na razie eksploatuje jedną sztukę 405N-Kr. Czy w przyszłości będzie więcej ? Tego nie wiadomo
Oops, to taki ze mnie krakus jak z koziej d. trąba :retard: Ale miałem wrażenie, że ktoś gdzieś napisał, że będzie 10 takich Protramów w Krakowie. :lol:
J-31 pisze: przy okazji 18 z Ruczaju pojedzie na Krowodrzą Górkę ?
Nie sądzę, myślę że trasa za bardzo pokrywałaby się z 19-stką.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Wojciech pisze:To w takim razie jaka numeracja będzie przysługiwała KST?
¯adna. Koniec odróżniania.
J-31 pisze:Oj, to chyba się na Ruczaju nie pomieszczą, bo tam jest pętla dwu stanowiskowa. No chyba, że te linie będą o małej częstotliwości (poza 52)
11 co 20 minut, 18 co 10 minut, 23 co 20 minut, 52 co szczyt 5/poza 10 minut.
J-31 pisze:A przy okazji 18 z Ruczaju pojedzie na Krowodrzą Górkę ?
Wojciech pisze:Nie sądzę, myślę że trasa za bardzo pokrywałaby się z 19-stką.
18 pojedzie:
CZERWONE MAKI - Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Most Grunwaldzki, Dietla, Stradomska, Św. Gertrudy, Franciszkańska, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Długa, Kamienna, dra Twardego - KROWODZA GÓRKA
19 pojedzie:
BOREK FAŁęCKI - Zakopiańska, Wadowicka, Kalwaryjska, Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślna, Westerplatte, Basztowa, Długa, Kamienna - DWORZEC TOWAROWY
No dobra, jak 18 wylatuje z C. Kącika, to co tam wlatuje?

ZIKiT kapeć! 8!
Wojciech pisze:Ale miałem wrażenie, że ktoś gdzieś napisał, że będzie 10 takich Protramów w Krakowie.
Dobrze jest od czasu do czasu poczytać Skyscrapercity (ja to robię codziennie po kilka razy, bo subskrypcja prawie 90ciu wątków swoje robi :retard: ). Jest tam napisane, iż w 405N-Kr będą szli, ale zależy to od tego, czy uda im się zdobyć dofinansowanie (pewnie w nowej perspektywie, w końcu miasto już niemały dług ma...) na NGT10 czy coś pochodnego.

A jak ktoś chce poczytać sobie lub pooglądać nową sieć, zapraszam:
> trasy linii >> http://kmk.krakow.pl/linietram_remarszr ... _2012.html
> nowa mapa tramwajowa >> http://mapa.komunikacja.krakow.pl/tram.php

Oj czuję jaja na niektórych węzłach...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee napisał w temacie, że Protramów ma być ponad 25 sztuk ;)

Wojciech
Posty: 92
Rejestracja: 2009-02-23, 22:22
Lokalizacja: Jedna z wielu nad Wisłą

Post autor: Wojciech »

Ahaha :D , czyli nie 10, a 25 Protramów!
Warszawskie przedszkola niech się schowają :diabeł:

EDIT: @Kędzior
J-31 pisze:
Wojciech pisze:czy nasze kochane MPK zakupiło tylko jedną sztukę 405N-Kr :?:
Toż to nawet dzieci w warszawskich przedszkolach wiedzą, że MPK zamówiło i na razie eksploatuje jedną sztukę 405N-Kr. Czy w przyszłości będzie więcej ? Tego nie wiadomo ;)

lass

Post autor: lass »

Tak na marginesie - nie "Krowodrzą/Krowodrzą Górkę" tylko Krowodrzę/Krowodrzę Górkę.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Ciekawostka:
MPK chce zakupić 10 sztuk autobusów elektrycznych i 36 tramwajów jednowagonowych:

http://www.facebook.com/notes/miejskie- ... 0738107476
-------------------------------------
MPK zamierza kupić elektryczne autobusy

Jeden autobus elektryczny kosztuje 2,5 mln zł, czyli jest 2,5 razy droższy od zwykłego. - Musi powstać także odpowiednia infrastruktura, czyli miejsca, gdzie będzie można doładować autobus: nocą w zajezdni, w dzień na pętli - mówi Pilszczek.
Miejski autobus przejeżdża w ciągu dnia ok. 400 km. Autobus elektryczny na jednym ładowaniu może przemierzyć 150 km.

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/16 ... 463,1,3,60

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Pytanie pierwsze jest takie, czy oni to dobrze przemyśleli. Kraków jest zakorkowany i często trudno jest szybko przedostać się przez miasto, a po testach chociażby AMZ-a CS10E w Jaworznie wiemy, że akumulatory takiego pojazdu potrafią szybko się wyczerpać, niezależnie od pory roku. Jakie linie miałyby obsługiwać te pojazdy ? ;)

Teraz kolejne pytanie co na to organizator k.m. w Krakowie ? Czy oni chcieli by jakoś wspomóc MPK finansowo ? :mruga:
MPK złożyło także wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnych zakupu 36 długich tramwajów.
"Długich" tzn. jakich ? 40-metrowych, czy tylko 32-metrowych wagonów. Tu prosiłbym kolegów z Krakowa o pomoc i podpowiedź ;)

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

J-31 pisze:akie linie miałyby obsługiwać te pojazdy ?
Podejrzewam, że "134" i jakieś w miarę nieobciążone dowozówki do węzłów tramwajowych, jak "151" czy "116". A znając życie będą to po prostu hybrydy 12 metrowe, tylko wyposażone w moduł Plug-in (z tego, co wiem, to "zaginiona" Solariso-Skodowska hybryda jest typu Plug-in).
J-31 pisze:Czy oni chcieli by jakoś wspomóc MPK finansowo ?
Chyba zniszczyć... ZIKiT jest pusty jak bęben, a dług w MPK urósł już konkretnie.
J-31 pisze:czy tylko 32-metrowych wagonów.
Chodziło raczej o NGT8...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Coffee pisze:Chodziło raczej o NGT8...
O, to jest dobry pomysł. Było by więcej tych wagonów, a <b>napewno</b> NGT8 by się sprzydały na kolejne linie ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Coffee pisze:Chyba zniszczyć... ZIKiT jest pusty jak bęben, a dług w MPK urósł już konkretnie.
Jakby MPK dobrze pokombinowało to mogłoby zabawić się w program badawczy. To pozwoliłoby trochę obniżyć koszty zakupu i wdrożenia odpowiedniego zaplecza. Z tego co pamiętam, to mają jakąś spółkę-córkę (MPK-Serwis czy jakoś tak), więc można by ją wtedy przekształcić w podmiot celowy co dodatkowo ułatwiłoby sprawę finansowania.

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Jakby MPK dobrze pokombinowało to mogłoby zabawić się w program badawczy. To pozwoliłoby trochę obniżyć koszty zakupu i wdrożenia odpowiedniego zaplecza. Z tego co pamiętam, to mają jakąś spółkę-córkę (MPK-Serwis czy jakoś tak), więc można by ją wtedy przekształcić w podmiot celowy co dodatkowo ułatwiłoby sprawę finansowania.
To nie jest głupie, ale tu raczej chodzi o długofalowość i zysk z tej inwestycji. Przy długu, który dość znacznie wpłynął na finansowanie różnych rzeczy przez MPK, może się okazać że pociągnie to za sobą nawet i bankructwo MPK. Zwłaszcza, że miasto powiedziało, iż nie będzie dotować MPK, mimo iż jest spółką miejską.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Podobno UM Kraków planuje pociąć troche linii MPK na rzecz przetargów na obsługę linii? Jest to prawda?

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Marcin_558 pisze:Jest to prawda?
Ogólnie bylo takie założenie, ale chyba się z niego wycofano. Póki co, to czekamy na styczniowy przetarg na linie aglo.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Wybrano logo Komunikacji Miejskiej w Krakowie

http://zikit.krakow.pl/aktualnosci/3886 ... w-krakowie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poprzednie logo było też fajne, no ale teraz jest "nowoczesność" ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

I co to przedstawia?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Nawiązanie do godła miasta. Faktem jednak jest, że poziom wyróżnionych prac raczej jest mizerny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”