PKM Jastrzębie-Zdrój / Mikrus
Nie będzie żadnych fabrycznie nowych przegubowców, bo PKM na to pieniędzy nie ma i miał nie będzie. Wystarczy spojrzeć na powolną wymianą solówek, która jednoznacznie wskazuje na to, że za maksymalnie kilka lat PKM znów będzie zmuszony kupić partię używanych autobusów. Co do przegubów, to na początku przyszłego roku ma dojść trzeci Man, który z nieznanych mi do końca przyczyn nie został do tej pory zakupiony i na dzień dzisiejszy na linię 120 są wysyłane 2x12mJ-31 pisze:
Amalio, a czy PKM nie planuje w przyszłym roku zakupić jakiegoś fabrycznie nowego przegubowca ? Czy na razie poprzestają na "używkach" ?
PKM wzbogacił się o dwa kolejne Solarisy:
http://phototrans.eu/14,370135,2.html
Podsumowując PKM ma już dziewięć pojazdów tej marki z czego sześć to U12. Obecnie w służbie jest pięć z nich, bo jak zapewne paimętacie 242 ucierpiał niedawno w wypadku:
http://www.phototrans.eu/14,367317,0,So ... 2_242.html
Wysłany: 21 Lis 2008 15:41
http://phototrans.eu/14,370135,2.html
Podsumowując PKM ma już dziewięć pojazdów tej marki z czego sześć to U12. Obecnie w służbie jest pięć z nich, bo jak zapewne paimętacie 242 ucierpiał niedawno w wypadku:
http://www.phototrans.eu/14,367317,0,So ... 2_242.html
Wysłany: 21 Lis 2008 15:41
Tak.J-31 pisze: Tzn jak one jadą - razem, jeden za drugim ?
Kolejny "odkop", tym razem z powodu dostawy 2 używanych SU12 do Jastrzębia:
Ponoć ma ich być więcej - około 7.
Przy okazji PKM wystawił MANa EL283 #234 i MANa NL262 #227 na sprzedaż.
[ Dodano: 2010-08-23, 19:08 ]
Pozwoliłem sobie na "mały" odkop. Przez te 1,5 roku działo się sporo.
1. W 2009r. PKM zakupił kolejnego używańca - MANa NG312 #30.
3. PKM pozbył się wszystkich Ikarusów 280. Z naszych ulic zniknęły więc #16, #17 i #27. Poza tym Kapena Thesi City 65C #200 podzieliła los Ikarów. Dołączył do nich Jelcz 120M #265. Kwadrat #252 i Ikar #26 trafiły do Tkaczyka (tego z Bobrownik) a "stodwudziechy" #260 i #291 do PKSu w Pszczynie.
4. Przemalowano gnioty (#281 i #282) oraz 120M #295. Ten ostatni niestety dostał reklamę (a nowy lakier był kremowo-czerwony z żółtymi szablonami). O reklamach może nie będę pisał (nie ma czasu zbytnio - sporo się ich przez 1,5 roku uzbierało). Napiszę tylko że Jastrzębie żegna się z reklamami na szybach. Przykładem może być MAN SL223 #216.
Ufff... To chyba byłoby na tyle.
[ Dodano: 2010-08-16, 14:45 ]
Jelcz 120M #263 trafił do Tkaczyka. Ciekawi mnie gdzie jest 120M #249. Ponoć jakiś czas temu stał na tyłach zajezdni, ale co się teraz z nim dzieje? Był on wyjątkowy, bo chyba miał "półtoraki" i inną kabinę kierowcy.
[ Dodano: 2010-08-23, 13:58 ]
Do Jastrzębia trafił z Bolechowa odremontowany SU12 #242, który miał stłuczkę z ciężarówką.
->
Ponoć ma ich być więcej - około 7.
Przy okazji PKM wystawił MANa EL283 #234 i MANa NL262 #227 na sprzedaż.
[ Dodano: 2010-08-23, 19:08 ]
Pozwoliłem sobie na "mały" odkop. Przez te 1,5 roku działo się sporo.
1. W 2009r. PKM zakupił kolejnego używańca - MANa NG312 #30.
3. PKM pozbył się wszystkich Ikarusów 280. Z naszych ulic zniknęły więc #16, #17 i #27. Poza tym Kapena Thesi City 65C #200 podzieliła los Ikarów. Dołączył do nich Jelcz 120M #265. Kwadrat #252 i Ikar #26 trafiły do Tkaczyka (tego z Bobrownik) a "stodwudziechy" #260 i #291 do PKSu w Pszczynie.
4. Przemalowano gnioty (#281 i #282) oraz 120M #295. Ten ostatni niestety dostał reklamę (a nowy lakier był kremowo-czerwony z żółtymi szablonami). O reklamach może nie będę pisał (nie ma czasu zbytnio - sporo się ich przez 1,5 roku uzbierało). Napiszę tylko że Jastrzębie żegna się z reklamami na szybach. Przykładem może być MAN SL223 #216.
Ufff... To chyba byłoby na tyle.
[ Dodano: 2010-08-16, 14:45 ]
Jelcz 120M #263 trafił do Tkaczyka. Ciekawi mnie gdzie jest 120M #249. Ponoć jakiś czas temu stał na tyłach zajezdni, ale co się teraz z nim dzieje? Był on wyjątkowy, bo chyba miał "półtoraki" i inną kabinę kierowcy.
[ Dodano: 2010-08-23, 13:58 ]
Do Jastrzębia trafił z Bolechowa odremontowany SU12 #242, który miał stłuczkę z ciężarówką.
->
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
To kiepskie tłumaczenie. Znam mnóstwo firm w Niemczech i żadna z nich nie jest skłonna pozbywać się wozów które mają poniżej dziesięciu lat. Tak więc jeżeli w przyszłym roku zalałaby nas fala Urbino trzeciej generacji to świadczyłoby to o szajsowatości tych autobusów.PiRo pisze:Więc przyszły rok może być pierwszą większą falą powrotów UIII do Polski. Tak to sobie tłumaczę.
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 14:08 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
[ Dodano: 2011-08-09, 15:05 ]
Kolejne SU12 przyjechały do Jastrzębia. Są dwudrzwiowe, II generacja, mają klimę (ponoć działającą). Dostały numery taborowe #247-#250. Fotele są miękkie a rurki zielone.
Może później dodam więcej zdjęć do galerii.
[ Dodano: 2011-08-06, 12:15 ]
To ja może napiszę coś o wrażeniach z jazdy "nówką" #246 - pierwszy SU12III:
-fajnie zabudowana wieża - nawet na wieży jest obrotomierz
-silnik brzmi jak MAN (coś jakby SL2x3), ale skrzynia czy tam silnik trochę "pogwizduje"
-rzeźnia jest przed II drzwiami - a nie "jak zawsze" naprzeciwko nich
-fotele inne niż w Solarisach dotychczas użytkowanych w Jastrzębiu - są bardziej miękkie
-poza Dworcem Głównym (kostka brukowa) nic się we wnętrzu nie "trzaskało"
-srebrne rurki
-przyciski STOPu jak w naszych M121M i 120M
-półtoraków brak
-jakiś dziwny wyświetlacz nad kierowcą - wyświetlało się jakieś "1 2" później "1 7"
-chyba jakieś oświetlenie nad drzwiami od wewnątrz
Kolejne SU12 przyjechały do Jastrzębia. Są dwudrzwiowe, II generacja, mają klimę (ponoć działającą). Dostały numery taborowe #247-#250. Fotele są miękkie a rurki zielone.
Może później dodam więcej zdjęć do galerii.
[ Dodano: 2011-08-06, 12:15 ]
To ja może napiszę coś o wrażeniach z jazdy "nówką" #246 - pierwszy SU12III:
-fajnie zabudowana wieża - nawet na wieży jest obrotomierz
-silnik brzmi jak MAN (coś jakby SL2x3), ale skrzynia czy tam silnik trochę "pogwizduje"
-rzeźnia jest przed II drzwiami - a nie "jak zawsze" naprzeciwko nich
-fotele inne niż w Solarisach dotychczas użytkowanych w Jastrzębiu - są bardziej miękkie
-poza Dworcem Głównym (kostka brukowa) nic się we wnętrzu nie "trzaskało"
-srebrne rurki
-przyciski STOPu jak w naszych M121M i 120M
-półtoraków brak
-jakiś dziwny wyświetlacz nad kierowcą - wyświetlało się jakieś "1 2" później "1 7"
-chyba jakieś oświetlenie nad drzwiami od wewnątrz
PKM zakupił 3 używane MANy NL223 (rocznik 2001, #252-#254):
Pierwsze na co zwróciłem uwagę to to że drugie drzwi są przesunięte do tyłu względem tego do czego się przyzwyczailiśmy. Malowania nie będzie - jedynie drobne poprawki (jak widać poprzedni przewoźnik miał bardzo zbliżone barwy do jastrzębskich). Wozy sprawiają wrażenie zadbanych (jak większość niemieckich używańców).
Poza tym Solaris Urbino 12 #247 został zaopatrzony w instalację LPG.
[ Dodano: 2011-10-20, 09:31 ]
Jeżeli by to kogoś interesowało to PKM jakiś czas temu pozbyło się Jelczy 120M #276, #278 i #296 - ciekawe czy gdzieś wypłyną czy za niedługo będziemy je mogli oglądać w kawałkach na jakimś szrocie.
[ Dodano: 2011-09-23, 14:44 ]
Do gromadki #247-#250 dołączył #251 - dziś już na linii. Identyczny jak reszta.
Pierwsze na co zwróciłem uwagę to to że drugie drzwi są przesunięte do tyłu względem tego do czego się przyzwyczailiśmy. Malowania nie będzie - jedynie drobne poprawki (jak widać poprzedni przewoźnik miał bardzo zbliżone barwy do jastrzębskich). Wozy sprawiają wrażenie zadbanych (jak większość niemieckich używańców).
Poza tym Solaris Urbino 12 #247 został zaopatrzony w instalację LPG.
[ Dodano: 2011-10-20, 09:31 ]
Jeżeli by to kogoś interesowało to PKM jakiś czas temu pozbyło się Jelczy 120M #276, #278 i #296 - ciekawe czy gdzieś wypłyną czy za niedługo będziemy je mogli oglądać w kawałkach na jakimś szrocie.
[ Dodano: 2011-09-23, 14:44 ]
Do gromadki #247-#250 dołączył #251 - dziś już na linii. Identyczny jak reszta.