Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
: 2015-04-24, 22:03
Trochę szkoda, że ten wątek rozpocząłem, w tym temacie, ale trudno nie będę już mieszał. A zatem, gdy pod koniec zeszłego roku udało mi się natrafić na nówkę sztukę SU18 Euro6 - a póki co, to są nasze najnowsze, warszawskie Solarisy - to obiecywałem Wam wtedy fotki. Trochę się z tym zeszło. Wręcz ostro musiałem na te pojazdy polować i zawsze mi któryś zmychał, ale w końcu się udało
Nim rzucę linkami, małe sprostowanie
No, a teraz fotki
Na początek pierwszy człon. To co od razu rzuca się w oczy, to te fotele, które, we wcześniejszych egzemplarzach stały nisko, i były dostępne z niskiej podłogi. Tak wygląda to w Warszawskich SU18 Euro6
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9130288860
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Dla porównania, jechałem sosnowieckim SU18 Euro6, #558 PKM (https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7599785044) i on miał te fotele ustawione bez postumentu, czyli najwyraźniej PKM zażyczył sobie inaczej
I jeszcze rzut oka na przód pierwszego członu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
W #558 PKM Sosnowiec, przewoźnik zażyczył sobie zamiast tej półki, dwa fotele ustawione tyłem do kierunku jazdy
I jeszcze jedno porównanie. Na powyższym zdjęciu fotele ustawione po prawej stronie są nisko i jest do nich dostęp z poziomu podłogi - to zaczyna być już "warszawski" standard, ponieważ poprzednio zakupione SU18III też tak mają. W sosnowickich SU18 Euro6 - fotele ustawione są na podwyższeniu, czyli standardowo
Wracamy do warszawskiego #8465. Drugi człon autobus w zasadzie bez większych zmian...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
... aczkolwiek jak napisałem wcześniej, większa szafa wymusiła likwidacje trzech foteli (obok szafy) i wstawienia fotela pojedynczego + półtoraka. Widać je po lewej stronie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Samych zdjęć warszawskich SU18 III Euro 6, mam sporo, i jedna rzecz mnie zaciekawiła - szczególnie, że w zeszłym tygodniu byłem w Zagłębiu i między innymi rozglądałem się za najnowszymi Solarisami PKM-u Sosnowiec. Udało mi się ich sporo nafocić, a jednym jechałem.
Sosnowieckie Solarisy są nieco młodsze od warszawskich, bo ich dostawa nastąpiła w tym roku, a MZA odebrało swoje SU18 w ostatnim kwartale 2014 roku.
Otóż, zadziwia mnie ten dziwny trend MZA, związany z zewnętrznym poszyciem autobusu. Nie wiem, jak to się będzie sprawdzało w praktyce - mówimy tutaj o remoncie poszycia - ale warszawskie SU18 Euro 6 mają "pocięte" poszycie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9130288860
Wszystko zaczęło się od Solbusów, które również mają pocięte poszycie zewnętrzne, myślałem, że to się zaczyna jakiś ogólnokrajowy trend, szczególnie, że Solbusy SM12 dla KDD w Olsztynie, również tak mają.
Tymczasem PKM Sosnowiec zamówił sobie Solarisy z pełnym poszyciem
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7599785044
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7599785044
Ciekawy jestem, czy ta nowa "moda" lub jak kto woli nowy "trend" przyjmie się również w innych, polskich, przedsiębiorstwach obsługujących komunikację miejską
Nim rzucę linkami, małe sprostowanie
Mea culpa - Nie jest to prawdą. Prawdopodobnie wtedy jechałem fabrycznie nowym egzemplarzem i pewnie stąd te subiektywne odczucia. Drgań nie wyczułem, jechało się gładko, ale silnik wcale nie jest cichszy w porównaniu ze starszymi egzemplarzami - jechałem #8465, autobus już ma trochę na liczniku, to i zrobił się "normalny" w porównaniu ze swoimi starszymi kolegami. A zatem Euro 6 wcale nie są cichszeNatomiast nie wiem, może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że silnik jest o wiele cichszy od braci z poprzednich roczników. Przez większą część jazdy, siedziałem tuż za II drzwiami i... ledwo słyszałem silnik. Nie było czuć nawet wibracji. Było naprawdę super.
No, a teraz fotki
Na początek pierwszy człon. To co od razu rzuca się w oczy, to te fotele, które, we wcześniejszych egzemplarzach stały nisko, i były dostępne z niskiej podłogi. Tak wygląda to w Warszawskich SU18 Euro6
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9130288860
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Dla porównania, jechałem sosnowieckim SU18 Euro6, #558 PKM (https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7599785044) i on miał te fotele ustawione bez postumentu, czyli najwyraźniej PKM zażyczył sobie inaczej
I jeszcze rzut oka na przód pierwszego członu
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
W #558 PKM Sosnowiec, przewoźnik zażyczył sobie zamiast tej półki, dwa fotele ustawione tyłem do kierunku jazdy
I jeszcze jedno porównanie. Na powyższym zdjęciu fotele ustawione po prawej stronie są nisko i jest do nich dostęp z poziomu podłogi - to zaczyna być już "warszawski" standard, ponieważ poprzednio zakupione SU18III też tak mają. W sosnowickich SU18 Euro6 - fotele ustawione są na podwyższeniu, czyli standardowo
Wracamy do warszawskiego #8465. Drugi człon autobus w zasadzie bez większych zmian...
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
... aczkolwiek jak napisałem wcześniej, większa szafa wymusiła likwidacje trzech foteli (obok szafy) i wstawienia fotela pojedynczego + półtoraka. Widać je po lewej stronie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Samych zdjęć warszawskich SU18 III Euro 6, mam sporo, i jedna rzecz mnie zaciekawiła - szczególnie, że w zeszłym tygodniu byłem w Zagłębiu i między innymi rozglądałem się za najnowszymi Solarisami PKM-u Sosnowiec. Udało mi się ich sporo nafocić, a jednym jechałem.
Sosnowieckie Solarisy są nieco młodsze od warszawskich, bo ich dostawa nastąpiła w tym roku, a MZA odebrało swoje SU18 w ostatnim kwartale 2014 roku.
Otóż, zadziwia mnie ten dziwny trend MZA, związany z zewnętrznym poszyciem autobusu. Nie wiem, jak to się będzie sprawdzało w praktyce - mówimy tutaj o remoncie poszycia - ale warszawskie SU18 Euro 6 mają "pocięte" poszycie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 9130288860
Wszystko zaczęło się od Solbusów, które również mają pocięte poszycie zewnętrzne, myślałem, że to się zaczyna jakiś ogólnokrajowy trend, szczególnie, że Solbusy SM12 dla KDD w Olsztynie, również tak mają.
Tymczasem PKM Sosnowiec zamówił sobie Solarisy z pełnym poszyciem
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7599785044
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 7599785044
Ciekawy jestem, czy ta nowa "moda" lub jak kto woli nowy "trend" przyjmie się również w innych, polskich, przedsiębiorstwach obsługujących komunikację miejską