Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

A konkretnie #4405 na 110&132 (brygada łączona) ;)

Zresztą nie tylko, bo solówki zadebiutowały również na linia 166, oraz 240

Przeguby - #6200 - na linii 105, #6202 na linii 401

Kolejne kebaby już w drodze, praktycznie każdego dnia dojeżdżają kolejne... z tymże ze Strykowa, tam też jest serwic Evobusa. Wolica nie brała w tym udziału. Wolica nadal zapchana jest autobusami dla BP Tour (mimo, że kilka już pojechało do Gdańska) ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Dawno nic tu nie pisałem a zaczyna się dziać, a w zasadzie dzieje się już od dawna, bo-ponieważ :

1. Evobus Polska ogłosiło, że zakończyło już dostawy w sumie 80 autobusów Mercedes Conecto LF. Bardzo fajne autobusy i fajnie się tym jeździ :)

PS. Łatwiej jest je spotkać na mieście niż elektryki. Na tego SU18Electric, to już kolejny miesiąc poluję - bez rezultatu, a Mercem już dwa razy jechałem :chytry:

2. A w związku z tym do kasacji idą
- wszystkie Jelcze M121M z rocznika 1996-1998 - "Biała Dama" (#4590) zostaje jako historyk, z tymże on już z "białą damą" ma tyle wspólne co z ja z seksowną nastolatką z długymy nogamy i jeszcze dłuższymy włosamy. No, ale na sztukę bedzie ;)

>> 5 szt. Jelczy M121M pojechało do Łomianek, dzięki KMŁ znalazły drugie życie ;)

- prawie wszystkie ostałe się jeszcze deskorolki - czyli SU15.

>> Prawie, bo #8634 pozostanie i jeszcze będzie jeździł ;)

>> historykiem zostanie #8919 z Roku Pańskiego 1999, a jego pierwotny nr tab. #6962 (przypomnę, że był to jeden z trzech prototypów #6962, 6963 i 6964, które trafiły w ostatnich dniach grudnia 1999 roku do zajezdni R6 "Redutowa", a ja je wypatrzyłem w zajezdni dokładnie 31.12.1999, jadąc jeszcze Ikarusem, autobusy stały sobie grzecznie pod płotem od strony ulicy. To były czasy gdy jeszcze nie korzystałem z Netu i sam sobie jeździłem po zajezdniach i zbierałem info o zakupach ;) )

- MZA zaczyna już kasację MAN-ów NG313 - kolejne autobusy to 3316, 3346, 3373, 3902 - już są wycofane, następnym chyba będzie 3306 (ale z tym poczekajmy)

- przypomnę tylko, że zeszłym roku pożegnaliśmy autobusy MAN NM 223.3 - "Stalowa" w ich miejsce pozyskała część SU10III z "Kleszczowej"

Reasumując. Zmiany, zmiany, zmiany ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1516
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Auper »

A ja na miejscu lokalnych miłośników zrobiłbym wiele, aby #8919 dostała z powrotem czerwoną przednią blendę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Może KMKM zaopiekuje się #8919 - zobaczymy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Wśród kasacji - a w zasadzie pogromu Jelczy M121M, jest jeszcze jednak pozytywna informacja. #4891 został odkupiony przez KMKM Warszawa. Miłośnicy - prawdopodobnie - będą będą chcieli przywrócić mu oryginalny wygląd przed remontem w Jelczu. ;)

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: alpino575 »

Czyli jak na razie 7 z 17 gniotów zostało w Warszawie - 1 w MZA, 1 w KMKM oraz 5 w KMŁ ;)

alpino575
Posty: 65
Rejestracja: 2015-07-07, 09:43

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: alpino575 »

I mamy to! MAN szaleje - kolejne Lionsy zawitają do Warszawy - tym razem gazowce na Kleszczową. ;)
http://infobus.pl/mza-warszawa-wybiera- ... 04547.html
Wychodzi na to, że MAN w ciągu najbliższego roku dostarczy 195 autobusów do stolicy - bardzo pokaźna ilość, w końcu po tylu latach producent wrócił na warszawskie ulice. :) Czyli łącznie w Warszawie będziemy mieli 270 MANów z serii Lion's City!

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Zgadza się. To będzie spora zmiana w Warszawie :)

Mnie tylko martwi jedna drobna rzecz, że gazowe MAN-y LC, trafią do zajezdni "Kleszczowa" i tym samy kończy się stary porządek, którego MZA bardzo pilnował - że wszystkie MAN-y były wyłącznie na "Stalowej", NG313 nawet alokowano potem na Stalową po kilku latach eksploatacji.

No, ale to taka mała drobnostka. Idą nowe czasy, a my czekamy na nowe autobusy. Najszybciej na ulicach pojawi się aż 61 szt. MAN-ów LC Hybrid od "Mobilisa" - bo już w czerwcu ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5729
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Przemek »

Po latach MZA zreflektowały się, żeby przemalować swoje niedoszłe "gdańszczaki" 😉
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Na razie tylko #3382. Przeszedł remont kratownicy i jak widać nadkola też się zmieniły, resztę pewnie też to będzie czekało, na razie są po staremu ;)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: vernalisadonis »

Ostatnio "gdańszczak" dostał nowe barwy. Można to zobaczyć na oficjalnym fanpage MZA na facebooku.
Jakiś tydzień temu na warszawskie ulice wyjechały ostatni raz Jelcze.
Solarisów Urbino 15 zostało już 11 sztuk:
R1: 8701, 8703, 8706, 8718, 8731, 8732
R2: 8007, 8715, 8728, 8903
R3: 8745

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Owszem, wszystkie trzy "gdańszczaki" są już w nowych barwach, #3383 też miał trafić do lakierowania ;)

Jedzie nowe, więc pewnie teraz następne do odstrzału będą MAN-y NG313 z roku 2001 (R4 Stalowa), wiele z nich jest już w opłakanym stanie :cool:

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: vernalisadonis »

Pierwszy ze 130 elektrobusów dla Warszawy!
http://infobus.pl/jest-pierwszy-ze-130- ... 19970.html

A tutaj coś o zielonym jamniku, który zniknie z elektryków.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... ach-o.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Fajnie zagospodarowane ma wnętrze i generalnie fajny pojazd z tego będzie. Jeśli nic się nie zmieni, to powinny one w pierwszej kolejności objąć linię 503. Ładowarka już od ponad pół roku stoi sobie na pętli Konwiktorska... a nawet dwie. Jedna dla Ursusów a druga dla Solarisów. ;)

Dwie, bo panom urzędnikom przeszkadza zielony jamnik, ale kompletnie nie przeszkadza im, że Ursusy mają inną końcówkę na ramieniu, do ładowania niż Ursusy. W konsekwencji trzeba kupować teraz różne ładowarki dla dwóch typów pojazdów - dla Ursusów i dla Solarisów. Tego nie jednak powiedzą ludziom, ważny przecież jest jamnik ;)

Swoją drogą niezłe hopy-siupy są z tą ładowarką dla Ursusów na Konwiktorskiej. Postawiono ją specjalnie tuż przy stanowisku linii 178, bo miała być ona obsługiwana autobusami elektrycznymi. I w sumie, ktoś słusznie zadecydował, że linia 178 ma być obsługiwana Ursusami, natomiast linia 222 - Solarisami (SU12 Electric). To ma ogromne znaczenie, bo - jak już pisałem powyżej - oba typy elektryków mają inną końcówkę do ładowania.

Postawiono te ładowarki już szmat czasu temu. Jednakże zgodnie z warszawską tradycją samo postawienie urządzenia trwa stosunkowo szybko, ale załatwienie formalności, wybudowanie, a potem podłączenie przyłącza energetycznego trwa już ogromną ilość czasu liczoną w miesiącach. Tego w Konstancinie jakoś uniknęli, ale MZA nie chce wysyłać elektryków do Konstancina, woli je wysyłać na stołeczne linie - byle gdzie, byle by tylko jeździły ;)

No i od początku grudnia br., ZTM uznał, że skoro wszystko jest gotowe, to R1 "Woronicza" przejmuję obsługę linii 178 - czyli w domyśle - Ursusy. I tak się stało, tzn. "Woronicza" obsługuje linię 178... tyle, że Solbusami SM12, które są fest ekologiczne i tak ciche, że jak ruszają z przystanków w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu to zapewne na Rynku we Wrocławiu można je usłyszeć.

No i pytanie dlaczego Ursusy nie obsługują linii 178 ? A bo teraz ponoć kierowcy nie są przeszkoleni z obsługi ładowarek. Grzecznie zapytam, czy nie można tego było załatwić wcześniej ? Co więcej, podobno ta ładowarka uległa jakiemuś uszkodzeniu i nie da się z niej skorzystać - szczegółów tej awarii nie znam, ale czarno widzę te 130 autobusów elektrycznych, szczególnie, że MZA chce skasować 130 autobusów spalinowych. Czyli w razie problemów, rezerwy nie będzie. ;)


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

No to teraz następne do skasowanie będą MAN-y NG313. Niektóre wyglądają fatalnie. A szkoda, to były śliczne wozy ;)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: vernalisadonis »

1 z 130 przegubowych elektryków rozpoczął testy.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Tak już od kilku dni jest w Warszawie. Dostawy zaczną się już niedługo. Gorzej, że na razie nic nie drgnęło w sprawie budowy ładowarek kolumnowych na mieście, pomimo tego, że umowa jest już dawno podpisana. Co gorsza jest problem z ładowarką na Konwiktorskiej i na linii 178 można spotkać częściej spalinowe Solbusy SM12. Natomiast Ursusy ... ostatnio dosyć często widuje jednego na linii 166 ;)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 261
Rejestracja: 2019-10-22, 21:12

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: vernalisadonis »

MZA wystawiło na sprzedaż SU18 z 2005 roku.
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... sprzedaz-3

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29496
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 »

Hmmm, chyba zaczyna sprawdzać się to czego domyślali się kierowcy i kilka osób na Wawkomie. Zarząd MZA liczy na to, że po wprowadzeniu do eksploatacji SU18 Electric będzie można skasować autobusy spalinowe. Padło na SU18 III z rocznika 2005. Tyle tylko, że te elektryki - aby mogły kursować - potrzebują ładowarek. A tych na mieście na razie nie ma, a wybudowanie ich wymaga czasu, szczególnie przyłączy. Może się okazać, że będą problemy, pozostaje mieć nadzieję, że MZA nie pospieszy się ze sprzedażą tych SU18 z rocznika 2005 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”