Fajnie zagospodarowane ma wnętrze i generalnie fajny pojazd z tego będzie. Jeśli nic się nie zmieni, to powinny one w pierwszej kolejności objąć linię 503. Ładowarka już od ponad pół roku stoi sobie na pętli Konwiktorska... a nawet dwie. Jedna dla Ursusów a druga dla Solarisów.
Dwie, bo panom urzędnikom przeszkadza zielony jamnik, ale kompletnie nie przeszkadza im, że Ursusy mają inną końcówkę na ramieniu, do ładowania niż Ursusy. W konsekwencji trzeba kupować teraz różne ładowarki dla dwóch typów pojazdów - dla Ursusów i dla Solarisów. Tego nie jednak powiedzą ludziom, ważny przecież jest jamnik
Swoją drogą niezłe hopy-siupy są z tą ładowarką dla Ursusów na Konwiktorskiej. Postawiono ją specjalnie tuż przy stanowisku linii 178, bo miała być ona obsługiwana autobusami elektrycznymi. I w sumie, ktoś słusznie zadecydował, że linia 178 ma być obsługiwana Ursusami, natomiast linia 222 - Solarisami (SU12 Electric). To ma ogromne znaczenie, bo - jak już pisałem powyżej - oba typy elektryków mają inną końcówkę do ładowania.
Postawiono te ładowarki już szmat czasu temu. Jednakże zgodnie z warszawską tradycją samo postawienie urządzenia trwa stosunkowo szybko, ale załatwienie formalności, wybudowanie, a potem podłączenie przyłącza energetycznego trwa już ogromną ilość czasu liczoną w miesiącach. Tego w Konstancinie jakoś uniknęli, ale MZA nie chce wysyłać elektryków do Konstancina, woli je wysyłać na stołeczne linie - byle gdzie, byle by tylko jeździły
No i od początku grudnia br., ZTM uznał, że skoro wszystko jest gotowe, to R1 "Woronicza" przejmuję obsługę linii 178 - czyli w domyśle - Ursusy. I tak się stało, tzn. "Woronicza" obsługuje linię 178... tyle, że Solbusami SM12, które są fest ekologiczne i tak ciche, że jak ruszają z przystanków w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu to zapewne na Rynku we Wrocławiu można je usłyszeć.
No i pytanie dlaczego Ursusy nie obsługują linii 178 ? A bo teraz ponoć kierowcy nie są przeszkoleni z obsługi ładowarek. Grzecznie zapytam, czy nie można tego było załatwić wcześniej ? Co więcej, podobno ta ładowarka uległa jakiemuś uszkodzeniu i nie da się z niej skorzystać - szczegółów tej awarii nie znam, ale czarno widzę te 130 autobusów elektrycznych, szczególnie, że MZA chce skasować 130 autobusów spalinowych. Czyli w razie problemów, rezerwy nie będzie.