Przedsiębiorstwo Spedycyjno-Transportowe "Transgór"

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Siera

Post autor: Siera »

No dobrze, w takim razie odpowiem ci po twojemu. Chcesz MB, to se kup.
eot.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Siera pisze:No dobrze, w takim razie odpowiem ci po twojemu. Chcesz MB, to se kup.
Nie dziękuję. Ja nie wspieram niczyjej gospodarki, więc nie poczuwam się do przymusu kupowania określonego produktu.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

A więc odłóżcie na bok te kłótnie ;)

Jak wiadomo dzisiaj miało miejsce otwarcie kopert i ofertę złożył tylko jeden producent.. Evobus Wolica z modelami Conecto, Conecto G i Citaro K.

Czyli do września 2013 będzie w sumie 8 dodatkowych Conecto i 4 Citaro K.

ps-man

Post autor: ps-man »

Citaro K, no no... Fakt, gdyby było Conecto K, to by je zaoferowano i byłaby oferta z 12 Conecto. Ale nie ma, na szczęście.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Czyżby Mercedes się przestraszył konkurencji :?: Jak na przetarg z unijnym wkładem można było liczyć na same Citara...

sphinx

Post autor: sphinx »

Dziwne, że konkurencja się tak wystraszyła, przecież kilka innych firm mogłoby złożyć oferty i powalczyć.

Tigin

Post autor: Tigin »

Jakby Transgór chciał Citara to by dostał Citara. A Conecto też złym wozem nie jest.
Ja tam się cieszę, że to MB a nie SORy :)

Siera

Post autor: Siera »


Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

sphinx pisze:Dziwne, że konkurencja się tak wystraszyła, przecież kilka innych firm mogłoby złożyć oferty i powalczyć.
Podobnież Transgór wysyłał zapytania ofertowe m.in. do SB&C, Autosana, Solbusa i MAN-a.

sphinx

Post autor: sphinx »

Tym bardziej brak tych dwóch "środkowych" firm mnie dziwi, przecież to była dla nich znakomita okazja do opchnięcia przeguba i zdobycia cennego doświadczenia. Myślę, że przewaga cenowa by wystarczyła do odrobienia punktów straconych w ocenie technicznej.

Tigin

Post autor: Tigin »

A czy Transgór nie jest przypadkiem firmą prywatną, i tak jak DLA, nie musiałby wybrać najtańszej oferty?

Siera

Post autor: Siera »

Musiałby, bo rozpisał taki przetarg.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Tigin pisze:A czy Transgór nie jest przypadkiem firmą prywatną, i tak jak DLA, nie musiałby wybrać najtańszej oferty?
Bez względu na to cena to 70%, więc mieliby duże pole do manewru by pozbyć się niechcianych ofert.
Siera pisze:Musiałby, bo rozpisał taki przetarg.
Pieprzysz głupoty. Prywatne firmy mogą robić co chcą.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Siera pisze:Musiałby, bo rozpisał taki przetarg.
Mógłby unieważnić przetarg, a poza tym wydaje mi się, że nawet jak prywatna firma ogłasza przetarg to nie musi wybierać najlepszej oferty.

ps-man

Post autor: ps-man »

Amalio pisze: Pieprzysz głupoty. Prywatne firmy mogą robić co chcą.
Jak rozpisują przetarg, nawet w reżimie KC, nie mogą robić co chcą. Muszą się trzymać warunków wyłonienia najkorzystniejszej oferty, jakie same ustanowiły.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Na 100% mogą unieważnić przetarg i potem kupić coś bez przetargu, dlatego nielogiczne byłoby, gdyby musiały wybierać z tego przetargu najkorzystniejszą ofertę. Nie obowiązuje tu prawo zamówień publicznych a o żadnym ograniczaniu konkurencji nie mowy.

ps-man

Post autor: ps-man »

KKS pisze:Na 100% mogą unieważnić przetarg i potem kupić coś bez przetargu, dlatego nielogiczne byłoby, gdyby musiały wybierać z tego przetargu najkorzystniejszą ofertę. Nie obowiązuje tu prawo zamówień publicznych a o żadnym ograniczaniu konkurencji nie mowy.
Tu nie chodzi o ograniczanie konkurencji, ale o należyte zachowanie się i etykę w biznesie, co jest zresztą regulowane przez prawo. PZP to tylko lex specialis względem Kodeksu Cywilnego. Przetarg jest znany właśnie temu aktowi prawnemu i na nim PZP bazuje i jeśli jakiś podmiot decyduje się na dokonanie zakupu w ramach przetargu uregulowanego w KC, także musi być związany warunkami przez siebie zredagowanymi (nie wiążą go natomiast przepisy PZP, choć akurat w przypadku Transgóru było inaczej, w kontekście paru odesłań do PZP, które sam Transgór wykonał), nie mogąc uprawiać żadnej dzikiej samowolki.

Art. 70(1) KC:
§ 1. Umowa może być zawarta w drodze aukcji albo przetargu.
[...]
§ 3. Ogłoszenie, a także warunki aukcji albo przetargu mogą być zmienione lub
odwołane tylko wtedy, gdy zastrzeżono to w ich treści.
§ 4. Organizator od chwili udostępnienia warunków, a oferent od chwili złożenia
oferty zgodnie z ogłoszeniem aukcji albo przetargu są obowiązani
postępować zgodnie z postanowieniami ogłoszenia, a także warunków aukcji
albo przetargu.

Art. 70(3) KC:
§ 1. Oferta złożona w toku przetargu przestaje wiązać, gdy została wybrana inna
oferta albo gdy przetarg został zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert,
chyba że w warunkach przetargu zastrzeżono inaczej.
[...]
§ 3. Do ustalenia chwili zawarcia umowy w drodze przetargu stosuje się przepisy
dotyczące przyjęcia oferty, chyba że w warunkach przetargu zastrzeżono
inaczej. Przepis art. 702 § 3 stosuje się odpowiednio.*

Art. 70(2)*(odesłanie, stosuje się odpowiednio) KC:
[...]
§ 3. Jeżeli ważność umowy zależy od spełnienia szczególnych wymagań
przewidzianych w ustawie, zarówno organizator aukcji, jak i jej uczestnik,
którego oferta została przyjęta, mogą dochodzić zawarcia umowy.


Art. 70(5) KC:
§ 1. Organizator oraz uczestnik aukcji albo przetargu może żądać unieważnienia
zawartej umowy, jeżeli strona tej umowy, inny uczestnik lub osoba działająca
w porozumieniu z nimi wpłynęła na wynik aukcji albo przetargu w sposób
sprzeczny z prawem lub dobrymi obyczajami. Jeżeli umowa została zawarta
na cudzy rachunek, jej unieważnienia może żądać także, ten na czyj rachunek
umowa została zawarta, lub dający zlecenie.
§ 2. Uprawnienie powyższe wygasa z upływem miesiąca od dnia, w którym
uprawniony dowiedział się o istnieniu przyczyny unieważnienia, nie później
jednak niż z upływem roku od dnia zawarcia umowy.


Nic o unieważnieniu z powodu "widzimisię" nie ma. ;)

Inna sprawa, że Transgór nie nazwał tego przetargiem, aczkolwiek warunki określone w jakimkolwiek zaproszeniu do składania ofert muszą być przestrzegane przez obie strony, tak samo jak przepisy prawa. ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Czyli sytuacja, kiedy firma ABC zaprasza do składania ofert i oferty składają firmy X, Y i Z, z czego X jest najtańsza (ale wg zaproszenia nie ma najlepszej oceny), Y to produkt, który chce kupić ABC, ale ma najgorszą punktowo ofertę, a Z ma najlepszą ofertę, ale ABC za nic nie chce kupić ich produktu i ABC wybiera Y (najgorszą, bo np. najdroższą ofertę) nie jest możliwa?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

ps-man pisze: Nic o unieważnieniu z powodu "widzimisię" nie ma.
Jak to?
ps-man pisze:Oferta złożona w toku przetargu przestaje wiązać, gdy została wybrana inna
oferta albo gdy przetarg został zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert
Proszę.

[ Dodano: 15 Sty 2012 01:13 ]
Zajrzałem do KC, dokładniej jest to opisane w art. 70(2) par. 2, który pominąłeś w swojej wyliczance.

Siera

Post autor: Siera »

Jeśli Transgór chciałby kupić bez przetargu, rozpisałby na przykład przetarg w formie negocjacji, tak jak zrobiły to DLA. Jeśli rozpisał taki, to znaczy, że w taki sposób chciał wyłonić zwycięzcę. Coś mi się zdaje, że przy udziale funduszy unijnych tak musiał zrobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”