PKM Katowice
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Katowice Sp. z o.o.
Stan taboru PKM Katowice na rok 2007:
- Ikarus 280.26 + Ikarus 280.70E + Ikarus 280.38A: 95 + 3 techniczne 280/A
- Jelcz M11: 13
- Jelcz 120MM/1 + Jelcz 120MM/2: 51
- Jelcz M121: 7
- Jelcz M125M: 37
- Jelcz M181MB/3: 2
- Man NL222: 8
- Man NL202: 2
- Man NG313 Lion`s City G (od listopada): 5
- Solaris U12: 15
- Neoplan N4021NF: 5
PKM Katowice to jeden z największych przewoźników kursujących na zlecenie KZK GOP.
Firma obsługuje takie linie jak: 0 7 9 10 11 12 13 30 43 44 48 50 66 70 72 74 76 77 108 109 110 115 130 133 138 149 170 177 193 196 212 238 296 297 615 632 653 657 662 673 674 675 688 689 804 812 830 910 911 930 931 974 N-84 (linia nocna), czyli łącznie 53 linie + komercyjną linie obsługiwaną na własność przez PKM "Lotnisko" (gdzie posyła 3 Solarisy U12- rocznik 2002), a także do czasu ukończenia remontu drogi i torowiska na ul. Gliwickiej w Katowicach za tramwaj T-7
Tabor składa się z 244 + 3 Ikarusów 280/A razem z zamówionymi Lion`sami. Wiele Ikarusów 280.26 przeszło NG w latach 2000-04, gdzie niektóre dostały nowe silniki RABA D10 + automatyczną skrzynię ZF albo Voith. Reszta Ikarusów przechodzi regularne NB. PKM Katowice jako jedyny na śląsku może się poszczycić rodzynkiem w postaci Ikarusa 280.38A, których w Polsce jest niecałe 6 sztuk. Ten podtyp Ikarusa charakteryzuje się większą mocą silnika (310 koni mechanicznych).
Zapraszam do wyrażania Waszej opinii o tym przewoźniku.
EDIT 2013r:
Aktualny wykaz tabor, oraz informacje o obsługiwanych liniach: KLIK
- Ikarus 280.26 + Ikarus 280.70E + Ikarus 280.38A: 95 + 3 techniczne 280/A
- Jelcz M11: 13
- Jelcz 120MM/1 + Jelcz 120MM/2: 51
- Jelcz M121: 7
- Jelcz M125M: 37
- Jelcz M181MB/3: 2
- Man NL222: 8
- Man NL202: 2
- Man NG313 Lion`s City G (od listopada): 5
- Solaris U12: 15
- Neoplan N4021NF: 5
PKM Katowice to jeden z największych przewoźników kursujących na zlecenie KZK GOP.
Firma obsługuje takie linie jak: 0 7 9 10 11 12 13 30 43 44 48 50 66 70 72 74 76 77 108 109 110 115 130 133 138 149 170 177 193 196 212 238 296 297 615 632 653 657 662 673 674 675 688 689 804 812 830 910 911 930 931 974 N-84 (linia nocna), czyli łącznie 53 linie + komercyjną linie obsługiwaną na własność przez PKM "Lotnisko" (gdzie posyła 3 Solarisy U12- rocznik 2002), a także do czasu ukończenia remontu drogi i torowiska na ul. Gliwickiej w Katowicach za tramwaj T-7
Tabor składa się z 244 + 3 Ikarusów 280/A razem z zamówionymi Lion`sami. Wiele Ikarusów 280.26 przeszło NG w latach 2000-04, gdzie niektóre dostały nowe silniki RABA D10 + automatyczną skrzynię ZF albo Voith. Reszta Ikarusów przechodzi regularne NB. PKM Katowice jako jedyny na śląsku może się poszczycić rodzynkiem w postaci Ikarusa 280.38A, których w Polsce jest niecałe 6 sztuk. Ten podtyp Ikarusa charakteryzuje się większą mocą silnika (310 koni mechanicznych).
Zapraszam do wyrażania Waszej opinii o tym przewoźniku.
EDIT 2013r:
Aktualny wykaz tabor, oraz informacje o obsługiwanych liniach: KLIK
Ostatnio zmieniony 2013-12-10, 00:32 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Spokojnie pojeździ to jeszcze może z niecałe 10 lat i pójdzie do kasacji. A Ikarusy 280.70E jeszcze trochę pociągnąplocmaster pisze:Ale jednak trochę tych Ikarów jest. No, ale jak pomontowali D10 i automat…
Zapomniałem Wam jeszcze dodać, że PKM Katowice co miesiąc wypuszcza swoją gazetkę "Wiadomości PKM Katowice", w której można poczytać o bieżących wydarzeniach w Katowicach, infrastrukturze i o nowych bądź testowanych pojazdach PKMu
Tutaj macie link.
Tabor bardzo fajny, i klimatyczny(dla iłośnika, nie dla pasazera) Ogólnie widać ze woz są w jakimś tam dobrym stanie, bez hebli w stanie bydgoskim. Tylko małe 'ale' :
niecałe 6 sztuk, az tak szybko je rdza zjada?MKM Shadow pisze:PKM Katowice jako jedyny na śląsku może się poszczycić rodzynkiem w postaci Ikarusa 280.38A, których w Polsce jest niecałe 6 sztuk.
Nie Tyle zostało sprowadzonych do Polski. 4 chyba jeźdzą w Warszawie, i jeden jest w Bielsku Białej?niecałe 6 sztuk, az tak szybko je rdza zjada?
Wytłumaczcie mi gdzie pozostałe 5 sztuk jeździ dokładnie
Nie no dla mnie tabor jest taki w 80% w dobrym stanie. Jedyne używki to Many NL202 (2 sztuki) z 1997 roku i 5 szt. Neoplanów N4021NF z 1997 roku również. Oba pojazdy pochodzą z Niemiec tak więc nie są zniszczone za bardzoMIG pisze:Ogólnie widać ze woz są w jakimś tam dobrym stanie, bez hebli w stanie bydgoskim. Tylko małe ''ale'' :
A jak już wspomniałeś o heblach Bydgoskich, to u Zagozdy jeździ przecież jeden taki Ikarus 280.26 czerwony w reklamie RAWY- parku handlowego, numer #687
Wszystko masz dobrze, prócz tego, że #054 już jest żółty, a #222 dostał niebieską reklamę BOMi, podobnie jak #183, #184 i #223 ma reklamę guzikowąbolko pisze:Proszę o ewentualne skorygowanie błędów.
Oczywiście patrząc na tabor niskopodłogowy, to my górujemy pod względem BN, a Wy za niedługo pod względem CNstachu pisze:Jak ty uważasz na dzień dzisiejszy, które przedsiębiorstwo jest lepsze???
Niestety szanowi userzy to prawda. PKM ma na dzień dzisiejsze spore kłopoty taborowe. Podam tu kilka przykładów:Przemo_Dab pisze:PKM Katowice zaś wypożyczył Jelcze od PKM Gliwice. Tym razem #2331 i #2405. Posiada również Karosy przegubowe zapożyczone od PKS-u Gliwice.
1. Na planach BN pojawiają się B.
2. Również za C pojawia się B.
Brakuje nam taboru (głownie C), a to przez to wszystko, że PKMowi prócz linii za tramwajowej na którą wysyła 10 wozów i drugiej linii za tramwajowej gdzie wysyła 2x C, od 1 września doszło im również zadanie na nowej linii- wygranej w przetargu, gdzie muszą wysyłać: 3x CN i 2x BN....
Mam nadzieję, że po skończeniu się remontu na ulicy Gliwickiej, gdzie powrócą tramwaje i przyjsciu 5 nowych CN- kłopoty taborowe w PKMie znikną.
Btw Gliwice cierpią, ale tylko na braki kadrowe, podczas gdy w PKM Katowiców takich braków nie stwierdzono