Warbus
Re: Warbus
Jak tak Warbusowi idzie coraz lepiej, to ciekawe czy zarobki kierowców są wyższe???
Czy orientuje się ktoś ile płacą?
Czy orientuje się ktoś ile płacą?
Re: Warbus
Nie sądzę, aby zarobki kierowców były uzależnione od ilości przetargów. Oni chcą być jak najtańsi... a więc na czymś - sorry - na kimś muszą oszczędzać
Re: Warbus
Ledwo kilka miesięcy jeżdżą w Jastrzębiu i już jest mała awantura. Warbus kiedyś mówił, że w Jastrzębiu ich kierowcy mogą liczyć na to samo co w PKM. Dziś okazało się, że Warbus nie płaci terminowo prowizji od sprzedanych biletów, ponoć niektórzy nie mają w umowie zapisu o sprzedaży biletów. W związku z tym niektórzy kierowcy Warbusa nie będą ich sprzedawać.
[JastrzebieOnline.pl]
[JastrzebieOnline.pl]
Re: Warbus
Obawiam się, że kierowców Warbusa może czekać jeszcze wiele problemów związanych z kasą. Firma chce być tania, więc oszczędza... na kierowcach i taborze
Re: Warbus
Wiadomo przecież, że nie bez powodu mieli niższą stawkę niż konsorcjum żorscy prywaciarze + PKM. Ale najgorsze jest to, że duża część społeczeństwa będzie najeżdżać teraz na oszukanych kierowców. Za to jak górnicy strajkowali to oczekiwali cierpliwości i solidarności z nimi. Takie podwójne standardy.
Jak tak dalej pójdzie to Warbus skończy bez kierowców Na początku musieli ogłosić przyjęcia, bo część zwolnionych z PKM nie chciała z nimi współpracować (nawet oferowali zrobienie D + kwalifikacji na ich koszt - później się ileśtam miesięcznie spłacało). Jeszcze kilka takich akcji jak ta i będą musieli zwieźć tu Ukraińców do roboty.
Jak tak dalej pójdzie to Warbus skończy bez kierowców Na początku musieli ogłosić przyjęcia, bo część zwolnionych z PKM nie chciała z nimi współpracować (nawet oferowali zrobienie D + kwalifikacji na ich koszt - później się ileśtam miesięcznie spłacało). Jeszcze kilka takich akcji jak ta i będą musieli zwieźć tu Ukraińców do roboty.
Re: Warbus
Warbus odbija piłeczkę, twierdzi coś innego niż wynikało z wypowiedzi kierowców, straszy zwolnieniami. 7 kierowców poszło na zwolnienia lekarskie, 2 na urlop. Pod artykułem, który linkowałem wczoraj pojawiają się informacje o niewykonanych kursach warszawskiej firmy,
tuJastrzebie.pl.
tuJastrzebie.pl.
Re: Warbus
Toć to już Rzymianie wiedzieli, że ...najlepsza obrona to atak.
Re: Warbus
Już nawet media podają, że Warbus nie zrealizował około 60 kursów (JastrzebieOnline.pl). Dwie linie przejmuje PKM/Mikrus, Warbus ściągnie 4 kierowców z innych części kraju.
EDIT: W umowie oczywiście była mowa o jej zerwaniu w przypadku niewykonania 10% wzkm w 2 dni lub 2% miesięcznie - wtedy nie ma wypowiedzenia. Jeżeli zaś dostaną kary przekraczające 1% ich zarobków w ciągu 2 miesięcy MZK może zerwać umowę z trzymiesięcznym wypowiedzeniem. MZK może też zorganizować komunikację zastępczą na koszt Warbusa.
EDIT: W umowie oczywiście była mowa o jej zerwaniu w przypadku niewykonania 10% wzkm w 2 dni lub 2% miesięcznie - wtedy nie ma wypowiedzenia. Jeżeli zaś dostaną kary przekraczające 1% ich zarobków w ciągu 2 miesięcy MZK może zerwać umowę z trzymiesięcznym wypowiedzeniem. MZK może też zorganizować komunikację zastępczą na koszt Warbusa.
Re: Warbus
Jastrzębskie MZK wlepiło Warbusowi 140 tys. kary. Około 128 tys. za wypadnięte kursy i około 12 tys. za brak sprzedaży biletów. Rocznie Warbus dostaje ok. 20 mln zł, więc kary już przekroczyły 1% tego co dostali w ciągu 2 miesięcy. Niestety nic nie wskazuje na to, żeby MZK chciało rozwiązać umowę.
[MZK]
[MZK]
Re: Warbus
MZK może rozwiązać umowę, ale w ostateczności. A tak wlepili "mandat" czyli karę i tak to się skończy
Re: Warbus
Kryteria do zerwania umowy z wypowiedzeniem są. No i wypadnięcie tylu kursów to jednak ostateczność. Możemy się pokusić o oszacowanie ilości wypadniętych wozokilometrów:
- SIWZ dopuszcza wypadnięcie 0,5% wozokilometrów dziennie. 3 460 000 wzkm rocznie / 12 miesięcy * 2 miesiące (czerwiec/lipiec) * 0,5% = 2883 wzkm, których Warbus mógł nie obsługiwać bez żadnych konsekwencji
- za wypadnięte kursy zapłacili około 128 tys zł (projekt umowy przewiduje pięciokrotność stawki za tabor B za każdy niewykonany wozokilometr), więc: 128 000 zł / (5 * 5,77) = około 4 437 wzkm
RAZEM: Około 7 320 wypadniętych wozokilometrów przez dwa miesiące.
Oczywiście to są szacunki, bo np. jednego dnia mogło być niezrealizowane 0,1% wzkm a drugiego - 0,8%. Wtedy pierwszego dnia kary nie ma a drugiego jest od 0,3%. W moich obliczeniach pozwoliłem sobie to uśrednić, bo nie mam konkretnych danych.
No i:
- SIWZ dopuszcza wypadnięcie 0,5% wozokilometrów dziennie. 3 460 000 wzkm rocznie / 12 miesięcy * 2 miesiące (czerwiec/lipiec) * 0,5% = 2883 wzkm, których Warbus mógł nie obsługiwać bez żadnych konsekwencji
- za wypadnięte kursy zapłacili około 128 tys zł (projekt umowy przewiduje pięciokrotność stawki za tabor B za każdy niewykonany wozokilometr), więc: 128 000 zł / (5 * 5,77) = około 4 437 wzkm
RAZEM: Około 7 320 wypadniętych wozokilometrów przez dwa miesiące.
Oczywiście to są szacunki, bo np. jednego dnia mogło być niezrealizowane 0,1% wzkm a drugiego - 0,8%. Wtedy pierwszego dnia kary nie ma a drugiego jest od 0,3%. W moich obliczeniach pozwoliłem sobie to uśrednić, bo nie mam konkretnych danych.
No i:
Czyli średnio można przyjąć, że w tych dniach nie kursowały dwie linie.MZK pisze:Od poniedziałku 11 lipca do piątku 15 lipca wypadało średnio 40 kursów dziennie.
Re: Warbus
Tak tak, pytanie tylko, czy miałoby to sens i realne korzyści dla KM w tym rejonie? Zapisy o możliwości zerwania umowy otwierają jedynie furtkę dla przewoźnika, w którą wcale nie musi wchodzić. Może organizator dostrzega w tym jedynie przejściowe trudności,i świadom komplikacji wynikających z zerwania umowy szacuje że mniej stratny będzie gdy pozwoli Warbusowi "zaaklimatyzować" się na liniach aniżeli od razu dawać wypowiedzenie i męczyć się z organizowaniem komunikacji zastępczej i bawić w kolejne postępowania przetargowe...
Re: Warbus
Niestety prawdopodobnie tak jest. No, ale poza tym to świat jastrzębskiego MZK, które nie potrafi nawet przekształcić PKM w podmiot wewnętrzny czy stworzyć dobrej oferty w Jastrzębiu. Czy rozwiązanie umowy pociągnęłoby za sobą realne korzyści dla KM? Zależy kto by ich zastąpił. Chociaż nawet kwartetowi żorskiemu się takie akcje w ROW nie zdarzały. O PKM już nie wspomnę. No, ale nie ma nic za darmo - najniższa stawka nie bierze się znikąd. No i trzeba by było zadać sobie pytanie: czy to faktycznie jednorazowa akcja? Podejście Warbusa do pracowników i pasażerów w ROW raczej się nie zmieni. Kupili bylejakie Scanie, rezerwy nie mają (albo mają bardzo małą - znowu widziałem SU12IV jadące w stronę Wodzisławia, być może za #523), prawdopodobnie nie wypłacają kierowcom tego na co się umówili - co prowadziło do wypadania ogromnej ilości kursów. Ja czuję, że takie akcje mogą zdarzać się nadal. Tyle że "nie znacie dnia ani godziny" - w tym przypadku chodzi o godzinę, o której wasz autobus do pracy nie przyjedzie. Komunikacja miejska jest dla ludzi. Ludzie muszą mieć prawie stuprocentową pewność, że autobus, którym zamierzają pojechać do pracy do pracy przyjedzie - i to na tyle punktualnie na ile to możliwe.Tak jak pisałem - za czasów PKM takie sytuacje nie miały miejsca. Najgorsze co mogło Cię spotkać to to, że przyjedzie SL (de facto rozklekotany mniej niż niektóre Scanie, tylko nie LF). Teraz nie masz pewności czy cokolwiek przyjedzie.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Warbus
Wizualizacje nowych kontraktów i nowych autobusów:
Wrocławskie Iveco Crossway: http://www.warbus.pl/?f=aktualnosci&more=405597111
http://www.warbus.pl/files/493152984/crossway.jpg
Mercedesy Conecto LF i LF G dla Lublina: http://www.warbus.pl/?f=aktualnosci&more=1771982362
http://www.warbus.pl/files/493152984/mbconecto.jpg
Wrocławskie Iveco Crossway: http://www.warbus.pl/?f=aktualnosci&more=405597111
http://www.warbus.pl/files/493152984/crossway.jpg
Mercedesy Conecto LF i LF G dla Lublina: http://www.warbus.pl/?f=aktualnosci&more=1771982362
http://www.warbus.pl/files/493152984/mbconecto.jpg
Re: Warbus
Ruszył nabór kierowców w Lublinie. Czy orientuje się ktoś jaką oferują stawkę kierowcy.???
Re: Warbus
Evobus musiał z nimi chyba zawrzeć jakąś umowę, bo Mobilis i Warbus teraz na potęgę kupują Mercedesy Conecto LF Euro 6. Swoją drogą, aż ciekawy jestem rozplanowania ich wnętrza, a szczególnie przegubów. Bo Mobilis zamówił kilka sztuk dla Krakowa (ZIKiT) i 54 dla Warszawy (ZTM) - i one się bardzo różnią między sobą wnętrzem.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Warbus
Sugerujesz ramówkę ? Nic z tych rzeczy Kurs euro spowodował teraz, że w 75% przypadków Conecto potrafi być tańsze od Solarisa o 40 - 50 tys. zł. I to pchnęło Mobilis (+ doświadczenia z Krakowa) i Warbus w objęcia EvoBusa. Przy czym w przypadku drugiej z firm doszedł jeszcze wątek, że Solaris nie był w stanie klepnąć na grudzień wozów w specyfikacji oczekiwanej przez Warbusa.J-31 pisze:Evobus musiał z nimi chyba zawrzeć jakąś umowę, bo Mobilis i Warbus teraz na potęgę kupują Mercedesy Conecto LF Euro 6.
Conecto G do Lublina w odróżnieniu od warszawskich 98xx będą miały drugą rzeźnię, małą kabinę i wstępnie skrzynkę Voitha zamiast Ecolife'a.J-31 pisze:Swoją drogą, aż ciekawy jestem rozplanowania ich wnętrza, a szczególnie przegubów. Bo Mobilis zamówił kilka sztuk dla Krakowa (ZIKiT) i 54 dla Warszawy (ZTM) - i one się bardzo różnią między sobą wnętrzem.
Re: Warbus
Ponoć MANy EL283 #256 - #259 jastrzębskiego PKM wyemigrowały do Nowej Soli pod banderą Warbusa.
Re: Warbus
W Jastrzębiu za to na liniach Warbusa znowu pojawia się PKM. Czyżby bezawaryjność nie była mocną stroną Scanii? No i wciąż szukają u nas kierowców.
Re: Warbus
Warbus zalega jastrzębskiemu PKM ok. 200 tys zł (za okres od października do grudnia). PKM zgodził się na spłatę długu etapami (do 10, 23 i 31 stycznia). Jeżeli Warbus nie zapłaci pierwszej raty - od poniedziałku PKM nie będzie wykonywał na ich rzecz usług serwisowych.
PS: A nie mówiłem, że afera ze strajkiem kierowców w Jastrzębiu to nie była jednorazowa "wpadka"?
PS: A nie mówiłem, że afera ze strajkiem kierowców w Jastrzębiu to nie była jednorazowa "wpadka"?