Warbus
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Warbus
Ciekawe co Jastrzębie -Zdrój dostanie za tabor od Warbus? Kolejne Iveco lub Isuzu?
Re: Warbus
Słyszałem, że do końca roku ma jeździć to co jeździ. Jakby od 1 maja miały pojawić się jakieś nowości pewnie już bym o tym wiedział. Później w sumie nie wiadomo. [ironia]Poza tym Warbus obiecał Solarisy i Scanie, taka porządna i uczciwa firma nie mogłaby przecież zawieść miasta i pasażerów.[/ironia]
Re: Warbus
Warbus przysłał do Elbląga dwa pojazdy Iveco Crossway 10.8LE zakupione w 2014 roku jeżdżące dotychczas w Nowej Soli.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Warbus
Warbus zostaje w Jastrzębiu-Zdroju. PKM zostaje w MZK Jastrzębie-Zdrój czyli co Warbus będzie mógł spokojnie zamówić nowe autobusy?
W zamian za nie w Nowej Soli pojawiły się Irisbus Citelis Line: http://phototrans.pl/14,775901,0,Irisbu ... 21767.htmlWarbus przysłał do Elbląga dwa pojazdy Iveco Crossway 10.8LE zakupione w 2014 roku jeżdżące dotychczas w Nowej Soli.
Re: Warbus
Nowa numeracja wozów:Marcin_558 pisze:Warbus zostaje w Jastrzębiu-Zdroju. PKM zostaje w MZK Jastrzębie-Zdrój czyli co Warbus będzie mógł spokojnie zamówić nowe autobusy?
W zamian za nie w Nowej Soli pojawiły się Irisbus Citelis Line: http://phototrans.pl/14,775901,0,Irisbu ... 21767.htmlWarbus przysłał do Elbląga dwa pojazdy Iveco Crossway 10.8LE zakupione w 2014 roku jeżdżące dotychczas w Nowej Soli.
http://infobus.pl/warbus-odmladza-tabor ... 77844.html
Re: Warbus
Warbus będzie jeździł po Jastrzębiu Scaniami, była nawet prezentacja modelu, który ma jeździć po Jastrzębiu TWB. Podpisano umowę na 33 Scanie z możliwością dokupienia 17 pojazdów. Mam nadzieję, że PKM zainwestuje w inną markę.
Re: Warbus
Infobus informuje, że do Jastrzębia przyjedzie też 14 nowych SU12, ponoć dla Warbusa. link
Ale tu coś nie pasuje. MZK wymagało: 2 autobusów typu A, 55 B i 4 C. 33 Scanie + 14 SU to za dużo jak na 50% wozokilometrów, które ma obsługiwać Warbus. Biorąc pod uwagę ilość błędów na Warbusie śmiem twierdzić, że ktoś tu coś kręci albo zmieniły się warunki umowy PKM/Mikrus - Warbus. Bardziej prawdopodobna jest jednak opcja nr 1.
Ale tu coś nie pasuje. MZK wymagało: 2 autobusów typu A, 55 B i 4 C. 33 Scanie + 14 SU to za dużo jak na 50% wozokilometrów, które ma obsługiwać Warbus. Biorąc pod uwagę ilość błędów na Warbusie śmiem twierdzić, że ktoś tu coś kręci albo zmieniły się warunki umowy PKM/Mikrus - Warbus. Bardziej prawdopodobna jest jednak opcja nr 1.
Re: Warbus
Trzeba po prostu czekać na dalszy fizyczny rozwój sytuacji w Jastrzębiu, czyli dostawy pojazdów
Re: Warbus
@oolek15: Nie ponoć, tylko zostały zamówione Nowe Solarisy Urbino 12. Info potwierdzone.
Re: Warbus
W takim razie chyba będzie jakieś dłuższe wypożyczenie do PKM. Zmiany warunków raczej nie było, bo MZK ostatnio pisało o 50% zadań dla PKM.
Re: Warbus
Rzekłbym nawet, że będzie to dłuższa forma dzierżawy
Re: Warbus
No i niestety, jastrzębskie SU będą miały silnik Cumminsa i skrzynię Voitha. Szkoda, bo DAF PR228 miał kopa, szczególnie w PKMowych #301 - #315 (nie wiem jaka tam skrzynia jest). Pewnie następca PR też by się u nas sprawdził.
Re: Warbus
Ja bym tam się cieszył, bo 'kop" to coś niepożądanego w autobusach, one mają się ospale toczyć z ulicy na ulicę, a z tego co wiem to jednak Cumminsy są nieco cichsze aniżeli paccar w solarisie, który jest głośniejszy od zajezdni pełnej mazów...
Re: Warbus
Z dobrym kierowcą "kop" nie powoduje przewrócenia babć w autobusie, trzeba wiedzieć kiedy można sobie na to pozwolić - a w PKM większość kierowców jeździ bardzo dobrze. Poza tym Jastrzębie jest pagórkowate (np. ulice Arki Bożka, Graniczna, Cieszyńska: TWB, Broniewskiego/AK: TWB), E-3/131 przebiega przez górki w Niewiadomiu (TWB, załadowane MANy SL223 ledwo się tam wdrapują), więc mocy i momentu nigdy za dużo. Są też trasy wyjeżdżające poza zwartą zabudowę. Dźwięk PR mi się podoba, paccara nie słyszałem. Głośne to, ale za to brzmi o niebo lepiej niż 5,6 litra w Cumminsie Starsze SU (SU12LE i SU12 #247 - #251) też mają PR228, ale może i inne przełożenia skrzyni albo nawet inną skrzynię?
Re: Warbus
Paccar i DAF to jedno Jastrzębie jako tako znam, autobusy tam jeżdżą nie od dziś więc wiele mocy nie potrzeba, a każdy koń mechaniczny więcej to czyste marnotrawstwo, to nie wyścigówki... A i tak jestem zdania że w Solarisie najlepiej brzmi silnik MANa
Re: Warbus
To jest jasne, pisałem o PR228 E5 i Paccarach E6.Auper pisze:Paccar i DAF to jedno
W takim razie tłuczmy przegubowce o mocy <200 KM - jak Ikarusy. A solówki jeszcze słabsze. Jastrzębie to nie jakieś płaskie miasto. Kierowcy lubią ostatnie Solarisy, pasażerowie też. Niestety, prawda jest taka, że #3xx da się urwać kilka minut na E-3/131/101/105 (o ile są warunki) a SLe wleką się niemiłosiernie i dokładają kolejne minuty do opóźnień spowodowanych kijowym rozkładem MZK. SLe pojeżdżą jeszcze tylko kilka miesięcy, złap kiedyś jakiegoś na E-3/131 (najlepiej przepełnionego), później #3xx a zobaczysz, że dodatkowe KM bywają przydatne.Auper pisze:każdy koń mechaniczny więcej to czyste marnotrawstwo, to nie wyścigówki..
To już sprawa gustuAuper pisze:A i tak jestem zdania że w Solarisie najlepiej brzmi silnik MANa
Re: Warbus
No ale kwestia powstających opóźnień to raczej sprawa niedopasowania rozkładu jazdy co nie? Jakie Jastrzębie jest to ja wiem, bywam tam czasami, i jakichś szczególnych górek tam nie ma, porównywalne do okolic łaziska. I nie mówię zauważ, że należy puszczać autobusy sprzed 100 lat, a jedynie stwierdzam że moc dajmy ok. 250koni dla solówki jest w zupełności wystarczająca, tym bardziej że przyspieszenie i elastyczność nie zależy od kuni mechanicznych, o czym można się przekonać jadąc dość słabym Crosswayem który spokojnie bierze wszystkie inne solarisy czy many...
Re: Warbus
Oczywiście, ale skoro SL pokonuje górkę wolniej niż #3xx to dokłada "swoje 5 groszy". Może to niewiele, ale zawsze cośAuper pisze:No ale kwestia powstających opóźnień to raczej sprawa niedopasowania rozkładu jazdy co nie?
Od czegoś są skrzynie biegów, silniki mają też różne charakterystyki Dlatego napisałem, że #3xx radzą sobie lepiej niż np. #247-#251 pomimo praktycznie tego samego silnika (PR228). Ja jednak nadal jestem zdania, że 314 KM w solówce to nie przesada, dobra elastyczność to też dla mnie +. Oczywiście nie zamierzam się jakoś bardzo czepiać, raczej cieszę się z nowych Solarisów (ze Scanii mniej), ale wolałbym stadko SU z DAFami pod banderą PKM. Nie można mieć wszystkiegoAuper pisze:I nie mówię zauważ, że należy puszczać autobusy sprzed 100 lat, a jedynie stwierdzam że moc dajmy ok. 250koni dla solówki jest w zupełności wystarczająca, tym bardziej że przyspieszenie i elastyczność nie zależy od kuni mechanicznych, o czym można się przekonać jadąc dość słabym Crosswayem który spokojnie bierze wszystkie inne solarisy czy many...
Z dwoma przegubowcami będzie ciekawie, pewnie jakieś używki się pojawią. 4 kursy przegubowe w mieście (i regionie) tej wielkości to kpina, ale jak MZK będzie dalej tak "zachęcać" do korzystania ze swoich osób to za niedługo nikt nie będzie autobusami jeździł.
Re: Warbus
Cieszcie się choćby z tylu przegubowców, są miasta jak Tarnów, gdzie rozkład jest tak ułożony że w godzinach szczytu do autobusu fizycznie nie da się wejść...
A dlaczego brak zadowolenia ze Scanii?
A dlaczego brak zadowolenia ze Scanii?
Re: Warbus
Nie wiedzieliście o tym, że wszystkie Solarisy są do za przeproszeniem odbytnicy? Już od kilku lat, odkąd Jelcza nie ma.
A Ikarus mógł być słabszy, bo był lżejszy
A Ikarus mógł być słabszy, bo był lżejszy