Warbus
Ja to widze tak: przewoźnik nie może dopuscic do sytuacji w której będzie miec nie sprawne autobusy a nie będzie posiadać autobusu zastępczego na bazie (tak jest w tej chwili, dlatego pojawia sie na liniach Jelcz z Transkomu) więc dlatego takie a nie inne posuniecie Warbusu z zakupem taboru. Do obsługi 111 i 188 w dni robocze są potrzebne 4 autobusy (priorytet wyjazdu będa mieć nowe Solarisy) jednak mogą sie pojawić sytuacje w których jakis z Solarisów będzie uszkodzony, wtedy przewoźnik ma do dyspozycji kolejne dwa własne autobusy (nie będzie musiał znowu podnajmowac autobsu od innego przewoźnika). Taniej wychodzi kupno tylko 4 nowych + 2 używanych autobusów niż 6 nowych. Możliwe, że z czasem tabor Warbusu jeszcze ulegnie zmianie...
[fquote="elk-gmina.pl"]W dniu 18 października 2007 r. Wójt Gminy Ełk - Antoni Polkowski podpisał umowę z firmą transportową Warbus Sp. z o.o. z Warszawy na wykonanie lokalnego transportu zbiorowego - usługi komunikacji gminnej. Nowy przewoźnik został wyłoniony w wyniku rozstrzygnięcia postępowania przetargowego i będzie świadczyć przedmiotową usługę od1 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2014 r. Umowa zakłada obsługę 16 linii autobusowych nowymi autobusami. Autobusy pokonają rocznie ok. 500 000 tys. km. przewożąc mieszkańców nie tylko naszej gminy. Jedna z linii obsługiwać będzie także miejscowość Grabnik z Gminy Stare Juchy.
Zmiana przewoźnika przyczyni się do obniżenia biletów za przejazd komunikacją - cena biletu normalnego jednorazowego będzie wynosiła 2,60 zł, oraz poprawi jakość świadczonych usług. Dotychczasowe ulgi zostaną utrzymane na tym samym poziomie, co w MZK Ełk.
Szczegółowy rozkład jazdy, regulamin, punkty sprzedaży biletów pojawią się na naszej stronie internetowej w miesiącu grudniu.
W załączeniu mapa poglądowa z naniesionymi liniami do pobrania - pobierz [/fquote]
Wszystko fajnie, gdyby nie te trasy jednokierunkowe.
Zmiana przewoźnika przyczyni się do obniżenia biletów za przejazd komunikacją - cena biletu normalnego jednorazowego będzie wynosiła 2,60 zł, oraz poprawi jakość świadczonych usług. Dotychczasowe ulgi zostaną utrzymane na tym samym poziomie, co w MZK Ełk.
Szczegółowy rozkład jazdy, regulamin, punkty sprzedaży biletów pojawią się na naszej stronie internetowej w miesiącu grudniu.
W załączeniu mapa poglądowa z naniesionymi liniami do pobrania - pobierz [/fquote]
Wszystko fajnie, gdyby nie te trasy jednokierunkowe.
Tu jeszcze dodatkowo artykuł z Infobusa:
Tylko dziesięć tygodni ma warszawska firma Warbus na przygotowanie zaplecza transportowego —1 stycznia przejmuje bowiem komunikację na terenie gminy. Tym samym na drogach gminnych mieszkańcy nie zobaczą już autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ełku. —Ma być taniej i sprawniej —mówi wójt Antoni Polkowski. Warszawska firma była jedyną, która stanęła do ogłoszonego przez Urząd Gminy Ełk przetargu. Umowa została podpisana w czwartek. Nowy przewoźnik ma obsługiwać 16 linii do końca 2014 roku. Gmina zapłaci firmie za przewóz pasażerów kilkaset tysięcy złotych więcej niż płaci MZK. —Tak, płacimy 850 tys. zł rocznie, ale przejeżdżamy 550 tys. km —potwierdza Antoni Polkowski, wójt gminy Ełk. —W tym roku płaciliśmy MZK pół miliona za 330 tys. km. Ta kwota była negocjowana i została utrzymana. W przyszłym byłaby znacznie wyższa, dlatego że wozokilometr w MZK jest o wiele droższy. Gminy na droższego przewoźnika nie stać. Mieszkańcy będą płacić za bilet jednorazowy 2,60 zł. Nowy przewoźnik nie ma tutaj jeszcze bazy (np. zaplecza paliwowego, bazy remontowej, przeglądowej), nie ma także kierowców. —Z kierowcami jest w Polsce duży kłopot, ale mamy doświadczenie w naborze ludzi —mówi Kazimierz Kulik, prezes zarządu firmy Warbus. —Rozpoczynamy praktycznie już od momentu podpisania umowy. Potrzebujemy dwudziestu ludzi. Do opracowania nowego rozkładu jazdy już przystąpiło ełckie MZK. 1 stycznia zarząd MZK zdejmuje autobusy z tras gminnych. —Nie stanęliśmy do przetargu, bo nie mamy tylu autobusów wyprodukowanych po 2001 roku —wyjaśnia Michał Rubczewski, prezes spółki MZK w Ełku. —Tym taborem, który mam, nie byłbym także w stanie zabezpieczyć tylu zupełnie nowych linii, tylko w niewielkim stopniu pokrywających się z obecnymi. Zwiększymy za to częstotliwość kursowania autobusów w mieście, szczególnie na liniach kursujących z osiedla Jeziorna na Konieczki i Jeziorna —Zakłady Mięsne. Sprawne funkcjonowanie transportu w gminie zależy od tego, czy firmie uda się uzyskać zezwolenie na stawanie na miejskich przystankach. —To zależy od tego, czy ich rozkład nie koliduje z rozkładem MZK —mówi Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku. —My musimy zadbać o interes ełczan. Jeżeli ten w jakikolwiek sposób będzie naruszony, to nie ma mowy o zgodzie. Na razie czekamy aż firma zbierze potrzebne dokumenty. Szczegółowy rozkład jazdy i punkty sprzedaży biletów zostaną podane w grudniu. Mniej więcej w tym samym czasie zmieniony rozkład jazdy upubliczni także MZK w Ełku.
Hmmm. Z tego artykułu wyczuwam dwie rzeczy:
1. Zarząd MZK nie będzie przyjazne w stosunku do nowego przewoźnika. Już ich traktują jako wrogów. To zrozumiałe - wszak konkurencja im się pojawiła w mieście
2. Warbus najwyraźniej kupi autobusy używane - nie starsze niż rocznik 2001.
3. Ciekawy jestem, co zrobi Warbus jeśli nie otrzyma zgody na zatrzymywanie się autobusów na przystankach na terenie Ełku
1. Zarząd MZK nie będzie przyjazne w stosunku do nowego przewoźnika. Już ich traktują jako wrogów. To zrozumiałe - wszak konkurencja im się pojawiła w mieście
2. Warbus najwyraźniej kupi autobusy używane - nie starsze niż rocznik 2001.
3. Ciekawy jestem, co zrobi Warbus jeśli nie otrzyma zgody na zatrzymywanie się autobusów na przystankach na terenie Ełku
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
To ta sama firma.Marcin_3558 pisze:Ciekawe czy wraz z Mobilisem Warbus zacznie walczyć o bydgoski rynek komunikacji miejskiej . Skoro taka ekspansje Warbus ostatnio robi .
Będą wozili w autobusach słupek przystankowy na jakiejś podstawce i będą zabierać ludzi z miejsc nie będących przystankami, a przed zatrzymaniem kierman zwolni, a z kabiny wybiegnie asystent kierowcy i postawi słupek, gdzie trzeba. A po odjeździe zabierzeJ-31 pisze:Ciekawy jestem, co zrobi Warbus jeśli nie otrzyma zgody na zatrzymywanie się autobusów na przystankach na terenie Ełku
To jest całkiem prawdopodobne, ale... to może oznaczać "wojnę", w której może ucierpieć WarbusKKS pisze:Albo samorząd Ełku zagrozi MZK odebraniem licencji.
Ach... byłbym zapomniał. Dostałem pismo od Warbusa
Plocmaster - może Chciałbyś sobie dorobić ?Warbus Sp. z o.o pisze:Szanowny Panie
Z uwagi na problemy prawne związane z prawdopodobną niemożliwością zatrzymywania się naszych autobusów na przystankach w Ełku, Zarząd firmy Warbus zwraca się do szanownego pana z prośbą o zaproponowanie wynajęcia Waszych userów w celach "przystankowych".
Państwa uczestnicy forum zostali by zatrudnieni przez naszą firmę w roli słupków przystankowych wraz z informacją. Stojąc na chodnikach wasi forumowicze mogliby bliżej przyjrzeć się specyfice komunikacji miejskiej w Ełku i więcej się o niej dowiedzieć.
Licząc na pozytywne rozpatrzenie naszej propozycji pozostajemy z wyrazami szacunku.
Ja też na to się piszę, bo mam blisko do Ełku i darmowe zakwaterowanie. Tylko ciekaw jestem jak z zarobkami?J-31 pisze:Państwa uczestnicy forum zostali by zatrudnieni przez naszą firmę w roli słupków przystankowych wraz z informacją. Stojąc na chodnikach wasi forumowicze mogliby bliżej przyjrzeć się specyfice komunikacji miejskiej w Ełku i więcej się o niej dowiedzieć.
Cztery nowe SU12 III z klimą i dużymi przesuwnymi oknami, układ drzwi 2-2-0. Za rezerwy robią dwa MAN-y NU313. A co do wniosków? Hm, sam jeszcze nie jechałem, a nikogo z okolic Murowanej/Bolechowa nie znam, ale słyszałem negatywne głosy co do rozkładów umieszczonych na przystankachJ-31 pisze:Co na nich teraz jeździ ?