MZK Grudziądz

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
JasinGDZ

MZK Grudziądz

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-01, 22:12

MZK Grudziądz obsługuje mieszkańców Grudziądza już od 1896 roku, wtedy w Grudziądzu pojawiły się tramwaje konne. 3 lata później pojawił się pierwszy tramwaj elektryczny. Autobusy pojawiły się za to w 1925 roku, były to Fordy TT. Obecnie stan taboru w firmie wygląda tak:

AUTOBUSY:
Jelcz PR110M:
#206 1985 CG 04729 - aktualnie naprawa silnika
#209 1985 CG 04752
#251 1990 CG 04583
#253 1990 CG 04670
#254 1990 CG 04250
#255 1990 CG 09138
#256 1990 CG 04789
#258 1991 CG 04375
#259 1991 CG 04733
#260 1991 CG 04376
#262 1991 CG 04795
#263 1992 CG 04796
#264 1992 CG 04671
#265 1992 CG 04797
#266 1992 CG 04904
#267 1992 CG 04798
#268 1992 CG 04640

Jelcz M11
#240 1988 CG 04637

Jelcz 120M
#270 1993 CG 04799
#271 1993 CG 04906
#272 1993 CG 04645
#273 1993 CG 04730
#274 1993 CG 04755
#275 1993 CG 04903 - aktualnie w remoncie
#276 1993 CG 04589
#277 1993 CG 04587
#278 1994 CG 04907
#279 1994 CG 04588
#280 1994 CG 04582
#281 1994 CG 04788

Jelcz 120M/M1
#282 1997 CG 04728
#283 1997 CG 04581
#284 1997 CG 04643

Jelcz M121M
#285 1998 CG 04787
#286 1998 CG 04374
#287 1998 CG 04732
#288 1998 CG 04786

Neoplan k4016TD
#289 1999 CG 04785
#290 1999 CG 04784
#291 1999 CG 04586
#292 1999 CG 04905

Kapena Thesi City / Cacciamali Iveco Urbanino 65C
#293 2004 CG 20707
#294 2004 CG 20951
#295 2004 CG 20881

Iveco Irisbus TurboDaily
#296 2005 CB 7629C
#297 2005 CB 0907E
#298 2005 CB 0908E
#299 2005 CB 0910E

Scania L94UB
#300 2002 CG 29440
#301 2002 CG 29441
#302 2003 CG 29442
#303 2003 CG 29443
#305 2003 CG 30525

Scania N113CLL/CN113CLL
#304 1994 CG 29660
#307 1999 CG 357??
#308 1999 CG 35749
#309 1999 CG 36499

Scania CL94UB OmniLink
#306 2001 CG 30625

Oprócz powyższych pojazdów w MZK Grudziądz służy Jelcz M11 ( były numer taborowy #223 ) jak Pogotowie Techniczne i posiada pudło od Ikarusa 280/A - nr. rejestracyjny - CG 04783.

TRAMWAJE:
Konstal 805Na/Nb:
#38 #41 #42 #46 #47 #49 #58 #59 #60 #63 #64 #65 #66 #67 #68

Duewag GT6:
#71 #72 #74 #75 #76 #77 #78

Taki mały dodatek: Krótki filmik z grudziądzkimi autobusami:
http://pl.youtube.com/watch?v=NtAjPMVix18 ;)

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2007-12-01, 23:53 przez JasinGDZ, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-12-02, 00:22

Niezłe złomowisko, ale będzie dobrze. Jak tam z organizacją i zakupami?

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-02, 00:49

Obecnie miasto planuje zakup 10 używanych MANów NL202 z BVG Berlin (o zgrozo!) i 8 nowych niskopodłogowych autobusów. Obecnie testowane są różne autobusy - były u nas: Man Lion's City z Torunia, Solaris U12 III z Gdyni, Scania N270UB z Grodziska Maz. W tym tygodniu przyjechać ma Irisbus Citelis. Władze planują podział spółki na oddzielną autobusowa i tramwajową, co zdaniem wszystkich MKMów z Grudziądza jest nieporozumieniem. MKMowie grudziądzcy toczą bój o wóz historyczny (jedynak M11, było ich prawie 30). Co do tramwajów - idiotyczny pomysł mają włodarze miasta aby zakupić wagony GT4 ze Stuttgartu z 1961 roku :nuts: Już lepiej błoby wyremontować stojące na torach odstawczych osiemsetpiątki... Gdyby nie pamiętny pożar zajezdni to dziś pewnie nie mielibyśmy takich dylematów... :roll:

A oto kolejna prezentacja taboru grudziądzkiego MZK:

Kod: Zaznacz cały

http://pl.youtube.com/watch?v=r6Y5IZC6bf8

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-12-02, 01:11

JasinGDZ pisze:10 używanych MANów NL202 z BVG Berlin (o zgrozo!)
Co w tym groźnego? Bardzo dobry zakup, sam chciałbym, żeby przedsiębiorstwo z mego miasta kupiło coś takiego.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-12-02, 01:26

JasinGDZ pisze:Co do tramwajów - idiotyczny pomysł mają włodarze miasta aby zakupić wagony GT4 ze Stuttgartu z 1961 roku
Ale za osiemsetpiątki? A z którego roku są te Wasze GT6?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-12-02, 01:28

plocmaster pisze:JasinGDZ napisał:
10 używanych MANów NL202 z BVG Berlin (o zgrozo!)
Co w tym groźnego? Bardzo dobry zakup, sam chciałbym, żeby przedsiębiorstwo z mego miasta kupiło coś takiego.
Dokładnie plocmasterze. JasinGDZ nie masz co narzekać na te MANy, bo są naprawdę zadbane i dobrze utrzymane wewnątrz i na pewno bardziej sprzyjające dla pasażerów :)
JasinGDZ pisze:Oprócz powyższych pojazdów w MZK Grudziądz służy Jelcz M11 ( były numer taborowy #223 ) jak Pogotowie Techniczne i posiada pudło od Ikarusa 280/A - nr. rejestracyjny - CG 04783.
A to ten sławny techniczny Ikarusjelcz- muszę przyznać, że można się pomylić, twierdząc, że to IK280/A :P
Scania CL94UB OmniLink
#306 2001 CG 30625
Który rocznik ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-12-02, 02:33

MKM Shadow pisze:Który rocznik ?
Zapewne 2001. A z tymi PRkami wcale nie jest tak źle, tylko 2 do kasacji na wczoraj

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-02, 10:14

Helmuty są z końcówki lat 60-tych. A MANów się obawiamy, gdyż ich sprzedaż ZALECIŁ (pewnie przez jakiś układ "pod stołem") wielebny prof. Wyszomirski po swoich "profesjonalnych" badaniach ;/ Z tego co wiem tam, gdzie Wyszomirski prowadził badania, tam trafiały MANy NL202 z BVG :shocked: Poza tym, może nam grozić rzeź peerek, zwłaszcza tych z 85 roku, a także kasacja ostatniego MIGa, co byłoby katastrofą... :confused: A stare wagony z Niemiec chcą sprowadzić "żeby pojeździły chociaż 3 lata", wtedy mają być jakieś 10 letnie potworki z Bielefeldu (widziałem jena własne oczy).

Pozdrawiam.

Podi

Post autor: Podi » 2007-12-02, 13:29

JasinGDZ pisze:wtedy mają być jakieś 10 letnie potworki z Bielefeldu (widziałem jena własne oczy).
http://www.phototrans.eu/2-202871.html Te? Nie są złe.

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-02, 14:14

Nie nie nie. Na pokazie wiceprezydent miasta pokazywał nam inne tramwaje. Takie kwadratowe długie pudła :confused:

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-12-02, 14:15

JasinGDZ pisze:A MANów się obawiamy, gdyż ich sprzedaż ZALECIŁ (pewnie przez jakiś układ "pod stołem") wielebny prof. Wyszomirski po swoich "profesjonalnych" badaniach ;/ Z tego co wiem tam, gdzie Wyszomirski prowadził badania, tam trafiały MANy NL202 z BVG
I dobrze, bo BVG świetnie dba o tabor.

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-02, 15:14

Ale MANy z 1997 roku nadają się do remontu a nie do jazdy - chodzi głównie o silniki. W Niemczech pojęcie "zużyty autobus" ma całkiem inny sens niż w Polsce.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2007-12-02, 15:40

Nasze MANy z BVG nie potrzebowały i nie potrzebują remontu.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-12-02, 15:46

JasinGDZ pisze:Ale MANy z 1997 roku nadają się do remontu a nie do jazdy - chodzi głównie o silniki. W Niemczech pojęcie "zużyty autobus" ma całkiem inny sens niż w Polsce.
Na pewno są mniej "zużyte", niż peerki... Patrzysz na to tylko z miłośniczego punktu widzenia, podejrzewam, że 90% pasażerów będzie zadowolonych z wymiany 15- i 20-letnich peerek na 10-letnie niskacze dobrej jakości.

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-02, 15:59

Zdziwiłbys się stanem niektórych naszych peerek. Poza tym - każdy mechanik odpowie, że silniki MANa wymagają remontu co 500 tysięcy kilometrów. W końcu silniki MANa pojawiały się już w Jelczach (a są to te same co w NL202) i mechanicy wiedzą swoje.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-12-02, 16:40

JasinGDZ pisze:Zdziwiłbys się stanem niektórych naszych peerek.
Co, są niskopodłogowe?

JasinGDZ

Post autor: JasinGDZ » 2007-12-02, 16:59

Stan pojazdu chyba nie określa czy jest wysoko czy niskopodłogowy :mruga:
Chodziło mi o to że też są nienajgorzej utrzymane :cool:

ppln

Post autor: ppln » 2007-12-02, 20:37

Wybaczcie, Łódź kupiła 11-letnie MB O405GN2 i są naprawdę w idealnym stanie. Przypuszczam, że tak samo wyglądały polskie kiedy były nowe. II generacja autobusów (405N, NL2x2) to pojazdy niezwykle wytrzymałe i niezbyt awaryjne.

PS. 500 tys. km to 5-7 lat służby autobusu. Nie wierzę, aby MAN robił tak mało wytrzymałe silniki

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-12-02, 21:43

JasinGDZ pisze:Chodziło mi o to że też są nienajgorzej utrzymane
No OK, ale MAN-y z BVG też są "nienajgorzej utrzymane", dodatkowo to nowsze, wygodniejsze wozy, co przy takim taborze, jaki macie w tej chwili w Grudziądzu jest ważne.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-12-02, 23:21

JasinGDZ pisze:A MANów się obawiamy, gdyż ich sprzedaż ZALECIŁ (pewnie przez jakiś układ "pod stołem") wielebny prof. Wyszomirski po swoich "profesjonalnych" badaniach ;/ Z tego co wiem tam, gdzie Wyszomirski prowadził badania, tam trafiały MANy NL202 z BVG
Chyba raczej zalecił kupno
JasinGDZ pisze:Poza tym, może nam grozić rzeź peerek, zwłaszcza tych z 85 roku, a także kasacja ostatniego MIGa, co byłoby katastrofą...
Eee tam katastrofą, dość gierkowskiego złomu na ulicach
JasinGDZ pisze:A stare wagony z Niemiec chcą sprowadzić "żeby pojeździły chociaż 3 lata", wtedy mają być jakieś 10 letnie potworki z Bielefeldu (widziałem jena własne oczy).
Potworki? Czemu potworki? I chyba zbyt nowe są, żeby je sprzedawać.
JasinGDZ pisze:Ale MANy z 1997 roku nadają się do remontu a nie do jazdy - chodzi głównie o silniki.
Bredzisz.
JasinGDZ pisze:Poza tym - każdy mechanik odpowie, że silniki MANa wymagają remontu co 500 tysięcy kilometrów. W końcu silniki MANa pojawiały się już w Jelczach (a są to te same co w NL202) i mechanicy wiedzą swoje.
A ciekawe, co ile km potrzebuje remontu silnik mielecki? Poza tym pół miliona to dużo.
JasinGDZ pisze:Chodziło mi o to że też są nienajgorzej utrzymane
I tak są przestarzałym złomem, którego miejsce jest w hucie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”