MPK/KASP Kielce
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Na razie to gdybanie, poczekamy zobaczymy.
Ostatnio zmieniony 2012-10-04, 14:28 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
No tak. Poczekamy na oficjalny komunikat, ale nie sądzę, by przyniósł jakieś nowości. Autobusy mają się pojawić na mieście na przełomie stycznia i lutego (taka kielecka praktyka), więc wybrany wykonawca będzie miał przy dobrych lotach tylko 4 miesiące na wyprodukowanie i dostarczenie pojazdów. W ten sposób grono nam się zawęża.
Kieleckie MPK będzie miało holownik z prawdziwego zdarzenia
Jeszcze w tym tygodniu do Kielc powinien przyjechać profesjonalny holownik kupiony przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Będzie to pierwszy taki pojazd w województwie świętokrzyskim. Kosztował około półtora miliona złotych.
Holownik dla MPK został wykonany na zamówienie na podwoziu MAN-a. - To profesjonalny sprzęt, takiej klasy jak holowniki straży pożarnej - zachwala w rozmowie z E-VIVE Elżbieta Śreniawska, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Kielcach.
Do tej pory kieleckie MPK nie miało holownika z prawdziwego zdarzenia. Mechanicy musieli korzystać ze starych autobusów przerobionych na pojazdy techniczne. Teraz sytuacja się zmieni, a nowy holownik będzie służył nie tylko mechanikom z MPK.
Zamierzamy go także wynajmować - powiedziała prezes Śreniawska.
MPK kupi też nowe autobusy. Wiadomo już, że będą to Solarisy Urbino, takie jakie już jeżdżą po kieleckich ulicach. Sześć przegubowych - osiemnastometrowych i jeden krótki - dwunastometrowy. Autobusy przyjadą do Kielc na początku roku - będą to pojazdy wyprodukowane już w roku 2013, co ma duże znaczenie dla MPK, które musi utrzymywać średni wiek taboru poniżej dziewięciu lat.
Za nowe autobusy MPK zapłaci około ośmiu milionów złotych.
¬ródło: e-vive.pl
Łoo motyla noga! Lecę się nim karnąć kursem o 18:00. Będzie dodatkowa atrakcja dla przyjezdnych na Transexpo które już za kilka dni . Ciekaw jestem czy osiemnastkę też wyślą na "dwusetki" (dla niewtajemniczonych- linie pow. 200 to linie pospieszne, podmiejskie obsługiwane i organizowane przez MPK. Nie mają nic wspólnego z ZTM, obowiązuje inna taryfa strefowa i system wsiadania przednimi drzwiami. MPK lubi na nie puszczać testery bo nie muszą one wtedy spełniać wymogów ZTM )
Poprawka. Wszystkie testery, które MPK puszcza na linie regularne jeżdżą tylko i wyłącznie na 201, które kursuje do miejscowości pana przewodniczącego.gornik357 pisze:MPK lubi na nie puszczać testery bo nie muszą one wtedy spełniać wymogów ZTM
EDIT:
Link do zdjęć: Zdjęcia MANa i SolarisaHybrydowe testy kieleckiego MPK [zdjęcia]
Kieleckie MPK rozpoczęło testy niezwykłego autobusu - jest cichszy, znacznie bardziej ekologiczny i spala o 30 procent mniej paliwa niż autobusy, które teraz obsługują linie miejskie. Chodzi o solarisa z napędem hybrydowym.
12-metrowy solaris urbino 12 hybrid przyjechał do Kielc z Karkowa, a w sobotę wyjechał na linie komercyjną nr 201 do Chmielnika. - W poniedziałek przyjedzie jeszcze jego większy kuzyn, przegubowy solaris urbino 18. W ramach testów będziemy go wykorzystywać do obsługi linii do Targów Kielce, gdzie w środę zaczynają się targi transportu zbiorowego Transexpo - mówi Władysław Wotliński, członek zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
To bardzo nowoczesny pojazd. - Autobus odzyskuje energię użytą podczas hamowania i wykorzystuje ją do napędzenia - tłumaczy Wotliński.
Energia ta gromadzona jest w bateriach zamontowanych na dachu autobusu. Według producenta takie rozwiązanie umożliwia zredukowanie zużycia paliwa nawet o 30 proc.
- Do testów przygotowywaliśmy się dosyć długo, bo to nowoczesna technologia, którą warto sprawdzić w praktyce. Chociaż na szybki zakup na razie się nie zanosi, bo hybryda jest teraz dużo droższa niż standardowy solaris z nowoczesnym silnikiem Diesla - mówi Wotliński. Według różnych danych 12-metrowa hybryda tej marki kosztuje od 1,2 do 1,5 mln złotych. Autobus ze standardowym napędem może być o połowę tańsze.
MPK za to może się pochwalić innym zakupem - nowoczesnym holownikiem. Pojazd już w żółto-czerwonych barwach też będzie można zobaczyć na targach Transexpo
Na 46 raczej jej nie było bo bym widział, no chyba, że jakiejś pomroczności dostałem. Solówka nadal na 201 czyli wniosek z tego taki, że 18 dostała SIP i śmiga na normalnych liniach zaś 12 do końca będzie się tłuc po pipidówach na 201 . No kuź*a naprawdę jest sens brać na testy hybrydę i wysyłać ją na linię lokalną zamiast miejskiej.