MZK Bielsko-Biała
Niepokojąca sytuacja w Bielskim MZK
Witam.
W naszym Bielskim MZK od paru dni nawet miesięcy dzieją się niepokojące rzeczy. Mianowicie brakuje taboru przegubowego a co by było mało brakuje kierowców mniejsza połowa kursów jest nie wykonywana po prostu na danej linii wypada jeden a czasem nawet dwa autobusy. Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców.
Co Wy o tym sądzicie.
W naszym Bielskim MZK od paru dni nawet miesięcy dzieją się niepokojące rzeczy. Mianowicie brakuje taboru przegubowego a co by było mało brakuje kierowców mniejsza połowa kursów jest nie wykonywana po prostu na danej linii wypada jeden a czasem nawet dwa autobusy. Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców.
Co Wy o tym sądzicie.
No w naszym MZK potrzeba 20-25 kierowców a wymagania nie są duże:Lopez pisze:Na pewno jest to problem. Jeśli chodzi o kierowców to już np. MPK Kraków wyraźnie zaznacza w ogłoszeniach, że zatrudni chętnie także kobiety.
-Prawo jazdy kategorii D
-Jakiś kurs ale zapomniałem jaki.
Za to nie wiem jak jest z kobietami ale chyba też wchodzą w rachubę.
Dodam jeszcze — „niższe niż na zachodzie, zwłaszcza na Wyspach Brytyjskich”Razor 688 pisze:Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców.
Normalka.Razor 688 pisze:Co Wy o tym sądzicie.
Taa — wydać kilka tysięcy na kurs prawa jazdy kat. D i inne papierki (w dodatku bez gwarancji, że się to wszystko zda), żeby zarabiać 1500 zł. To jest mało?Razor 688 pisze:a wymagania nie są duże:
¯eby tylko jeden…Razor 688 pisze:-Jakiś kurs ale zapomniałem jaki.
Czy wchodzą Teraz to tak kiermanów wszędzie potrzeba, że wchodzą weń nawet obojnacy i transwestyci, byleby ktoś tymi busami jeździł.Razor 688 pisze:Za to nie wiem jak jest z kobietami ale chyba też wchodzą w rachubę.
To jest akurat problem, który dotyka chyba wszystkich przewoźników miejskich w Polsce. Generalnie w całej Polsce brakuje kiermanówRazor 688 pisze:W naszym Bielskim MZK od paru dni nawet miesięcy dzieją się nie po kojące rzeczy. Mianowicie brakuje taboru przegubowego a co by było mało brakuje kierowców mniejsza połowa kursów jest nie wykonywana po prostu na danej linii wypada jeden a czasem nawet dwa autobusy. Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców.
Warszawskie MZA z powodu, zarówno braku sprawnego technicznie taboru jak i braku kiermanów, musiało w lipcu - nagle - w ciągu dnia powycinać brygady.
Co więcej, braki kadrowe są już tak mocno odczuwalne w MZA, że w autobusach z elektroniczną informacją, można odnaleźć reklamę MZA - "Praca dla kierowców".
A zatem nie jestem wcale zdziwiony, że MZK w Bielsku Białej również zaczęło odczuwać braki kadrowe
No to dla porównania - 150-200 kieroców brakuje MZA w WarszawieRazor 688 pisze:No w naszym MZK potrzeba 20-25 kierowców a wymagania nie są duże:
Luzik. Jeśli jeszcze nie wchodzą w rachubę, to już nie długo znajdą się w obszarze zainteresowania...Razor 688 pisze:Za to nie wiem jak jest z kobietami ale chyba też wchodzą w rachubę.
Hehe fajnie jest powiedzieć ale gorzej zrobić właśnie u nasz takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę po prostu prezydent miasta rozdziela pieniądze i to on sobie może życzyć nowego taboru. A dyrektor hmm dyrektor jest do celów dekoracyjnych.MKM Shadow pisze:Weźcie przykład z PKMu Świerklaniec i zakupcie w sporej ilości Ikarusy 280.26
Interesować go może ale tak już jest z dyrektorami/prezesami, że nie są oni właścicielami firm. Zależni są od różnych organów typu rady nadzorcze, rady miasta itp. W praktyce to od takich organów dostają kasę (również tą osobistą). I tu jest przysłowiowy pies pogrzebany.MKM Shadow pisze:W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście
A badania psychologiczne choćby?ppln pisze:Po prawku jeden - na przewóz ludzi.
Może chodzi raczej o to, że faktyczną władzę sprawuje prezydent, a on jest tylko dla picu. A w ogóle co go ma obchodzić, byle coś jeździło — i tak pensja będzieMKM Shadow pisze:W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście ?
Interesuje tylko nad komunikacją miejską siedzi pan prezydent i to praktycznie on więcej do powiedzenia niż sam dyrektor.MKM Shadow pisze:W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście ?
u2w pisze:Interesować go może ale tak już jest z dyrektorami/prezesami, że nie są oni właścicielami firm. Zależni są od różnych organów typu rady nadzorcze, rady miasta itp. W praktyce to od takich organów dostają kasę (również tą osobistą). I tu jest przysłowiowy pies pogrzebany
I w tym wypadku tak jest.
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Parę dni temu Bielskie MZK ogłosiło przetarg na remont ostatniego IK280, które nie przeszedł jeszcze remontu, 1 Jelcza M11 (pogotowie technicze) oraz 6 Ikarusów 415.14D. Zakres remontu jest dość obszerny, mniej więcej tak jak w ostatnio wyremontowanych IK280. Z ciekawostek: Mig dostanie ryj od gniota, a 415-tki m.in. klimatyzacje kabiny kierowcy, oraz b. wygodne fotele zostaną naprawione, ale nie wymienione.
http://mzkb-b.samorzady.pl/?a=247
http://mzkb-b.samorzady.pl/?a=247
Z jednej strony to bardzo zaskakująca i dobra wiadomośc (dla mkmów szczególnie). Nie sądziłem, że MZK będzie remontowac 415stki- już sobie je z klimą na dachu wyobrażamMADE IN HUNGARY pisze:a 415-tki m.in. klimatyzacje kabiny kierowcy, oraz b. wygodne fotele zostaną naprawione, ale nie wymienione.
Niestety z drugiej strony to zła decyzja, ponieważ ucierpią tylko na tym przede wszystkim pasażerowie, gdyż przez najbliższe lata będą jeździc jeszcze tymi starymi (ale wyremontowanymi) Ikarusami z stopniami, zamiast nowoczesnymi autobusami z niską podłogą.
Ale pomimo wszystko gratuluję MZK BB podjęcia takiej decyzji.
Ps. Widać, że M11/A dobrze się sprawdza w roli pogotowia technicznego, że będą przerabiać drugą, ale z mordą od 120M
- MADE IN HUNGARY
- Kierowca
- Posty: 166
- Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
- Lokalizacja: Bielsko-Biała