MZK Bielsko-Biała

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Niepokojąca sytuacja w Bielskim MZK

Post autor: Razor 688 »

Witam. :)

W naszym Bielskim MZK od paru dni nawet miesięcy dzieją się niepokojące rzeczy. Mianowicie brakuje taboru przegubowego a co by było mało brakuje kierowców mniejsza połowa kursów jest nie wykonywana po prostu na danej linii wypada jeden a czasem nawet dwa autobusy. Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców. :(

Co Wy o tym sądzicie. :?:

Lopez

Post autor: Lopez »

Na pewno jest to problem. Jeśli chodzi o kierowców to już np. MPK Kraków wyraźnie zaznacza w ogłoszeniach, że zatrudni chętnie także kobiety. I najważniejsze: proponują kursy dla kierowców autobusów z gwarancją zatrudnienia po zdaniu egzaminu.
Może warto przemyśleć w Bielsku takie rozwiązania?

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

Lopez pisze:Na pewno jest to problem. Jeśli chodzi o kierowców to już np. MPK Kraków wyraźnie zaznacza w ogłoszeniach, że zatrudni chętnie także kobiety.
No w naszym MZK potrzeba 20-25 kierowców a wymagania nie są duże:
-Prawo jazdy kategorii D
-Jakiś kurs ale zapomniałem jaki.

Za to nie wiem jak jest z kobietami ale chyba też wchodzą w rachubę. :)

Lopez

Post autor: Lopez »

Razor 688 pisze:potrzeba 20-25 kierowców
Jak na Bielsko to faktycznie sporo wakatów.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Razor 688 pisze:Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców.
Dodam jeszcze — „niższe niż na zachodzie, zwłaszcza na Wyspach Brytyjskich”
Razor 688 pisze:Co Wy o tym sądzicie.
Normalka.
Razor 688 pisze:a wymagania nie są duże:
Taa — wydać kilka tysięcy na kurs prawa jazdy kat. D i inne papierki (w dodatku bez gwarancji, że się to wszystko zda), żeby zarabiać 1500 zł. To jest mało?
Razor 688 pisze:-Jakiś kurs ale zapomniałem jaki.
¯eby tylko jeden…
Razor 688 pisze:Za to nie wiem jak jest z kobietami ale chyba też wchodzą w rachubę.
Czy wchodzą :?: Teraz to tak kiermanów wszędzie potrzeba, że wchodzą weń nawet obojnacy i transwestyci, byleby ktoś tymi busami jeździł.

ppln

Post autor: ppln »

plocmaster pisze:że wchodzą weń nawet obojnacy i transwestyci
W jednolitych strojach nie będzie widać, więc i tacy mogą spokojnie być ;)

plocmaster pisze:¯eby tylko jeden…
Po prawku jeden - na przewóz ludzi.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Razor 688 pisze:W naszym Bielskim MZK od paru dni nawet miesięcy dzieją się nie po kojące rzeczy. Mianowicie brakuje taboru przegubowego
Weźcie przykład z PKMu Świerklaniec i zakupcie w sporej ilości Ikarusy 280.26 ;)
Razor 688 pisze:a co by było mało brakuje kierowców
Nie tylko u Was...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Razor 688 pisze:W naszym Bielskim MZK od paru dni nawet miesięcy dzieją się nie po kojące rzeczy. Mianowicie brakuje taboru przegubowego a co by było mało brakuje kierowców mniejsza połowa kursów jest nie wykonywana po prostu na danej linii wypada jeden a czasem nawet dwa autobusy. Powodem takiego zamieszania są niższe zarobki kierowców. :(
To jest akurat problem, który dotyka chyba wszystkich przewoźników miejskich w Polsce. Generalnie w całej Polsce brakuje kiermanów

Warszawskie MZA z powodu, zarówno braku sprawnego technicznie taboru jak i braku kiermanów, musiało w lipcu - nagle - w ciągu dnia powycinać brygady. :mruga:

Co więcej, braki kadrowe są już tak mocno odczuwalne w MZA, że w autobusach z elektroniczną informacją, można odnaleźć reklamę MZA - "Praca dla kierowców".

A zatem nie jestem wcale zdziwiony, że MZK w Bielsku Białej również zaczęło odczuwać braki kadrowe ;)
Razor 688 pisze:No w naszym MZK potrzeba 20-25 kierowców a wymagania nie są duże:
No to dla porównania - 150-200 kieroców brakuje MZA w Warszawie xD
Razor 688 pisze:Za to nie wiem jak jest z kobietami ale chyba też wchodzą w rachubę. :)
Luzik. Jeśli jeszcze nie wchodzą w rachubę, to już nie długo znajdą się w obszarze zainteresowania... :D

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

MKM Shadow pisze:Weźcie przykład z PKMu Świerklaniec i zakupcie w sporej ilości Ikarusy 280.26 ;)
Hehe fajnie jest powiedzieć ale gorzej zrobić właśnie u nasz takie rozwiązanie nie wchodzi w rachubę po prostu prezydent miasta rozdziela pieniądze i to on sobie może życzyć nowego taboru. :| A dyrektor hmm dyrektor jest do celów dekoracyjnych. :confused:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Razor 688 pisze:A dyrektor hmm dyrektor jest do celów dekoracyjnych.
W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście ?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

MKM Shadow pisze:W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście
Interesować go może ale tak już jest z dyrektorami/prezesami, że nie są oni właścicielami firm. Zależni są od różnych organów typu rady nadzorcze, rady miasta itp. W praktyce to od takich organów dostają kasę (również tą osobistą). I tu jest przysłowiowy pies pogrzebany.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Po prawku jeden - na przewóz ludzi.
A badania psychologiczne choćby?
MKM Shadow pisze:W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście ?
Może chodzi raczej o to, że faktyczną władzę sprawuje prezydent, a on jest tylko dla picu. A w ogóle co go ma obchodzić, byle coś jeździło — i tak pensja będzie

km-czestochowa

odpowiedź

Post autor: km-czestochowa »

To jest niesprawiedliwe i działa na niekorzyść miasta, a przede wszystkim ludzi cierpiących
na tym. Ja nie jestem stąd, ale rozumiem tą sytuację. To woła o pomstę do nieba.
Ostatnio zmieniony 2007-09-05, 20:34 przez km-czestochowa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Razor 688
Posty: 456
Rejestracja: 2006-11-06, 18:44
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Razor 688 »

MKM Shadow pisze:W ogóle nie obchodzi go komunikacja miejska w mieście ?
Interesuje tylko nad komunikacją miejską siedzi pan prezydent i to praktycznie on więcej do powiedzenia niż sam dyrektor.

u2w pisze:Interesować go może ale tak już jest z dyrektorami/prezesami, że nie są oni właścicielami firm. Zależni są od różnych organów typu rady nadzorcze, rady miasta itp. W praktyce to od takich organów dostają kasę (również tą osobistą). I tu jest przysłowiowy pies pogrzebany

I w tym wypadku tak jest. :confused:

NeoMan

Post autor: NeoMan »

Nie możecie wziąć taboru w leasing nawet używany ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Leasing wiele nie da.

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

Parę dni temu Bielskie MZK ogłosiło przetarg na remont ostatniego IK280, które nie przeszedł jeszcze remontu, 1 Jelcza M11 (pogotowie technicze) oraz 6 Ikarusów 415.14D. Zakres remontu jest dość obszerny, mniej więcej tak jak w ostatnio wyremontowanych IK280. Z ciekawostek: Mig dostanie ryj od gniota, a 415-tki m.in. klimatyzacje kabiny kierowcy, oraz b. wygodne fotele zostaną naprawione, ale nie wymienione.
http://mzkb-b.samorzady.pl/?a=247

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

MADE IN HUNGARY pisze:a 415-tki m.in. klimatyzacje kabiny kierowcy, oraz b. wygodne fotele zostaną naprawione, ale nie wymienione.
Z jednej strony to bardzo zaskakująca i dobra wiadomośc (dla mkmów szczególnie). Nie sądziłem, że MZK będzie remontowac 415stki- już sobie je z klimą na dachu wyobrażam :D
Niestety z drugiej strony to zła decyzja, ponieważ ucierpią tylko na tym przede wszystkim pasażerowie, gdyż przez najbliższe lata będą jeździc jeszcze tymi starymi (ale wyremontowanymi) Ikarusami z stopniami, zamiast nowoczesnymi autobusami z niską podłogą.

Ale pomimo wszystko gratuluję MZK BB podjęcia takiej decyzji.

Ps. Widać, że M11/A dobrze się sprawdza w roli pogotowia technicznego, że będą przerabiać drugą, ale z mordą od 120M :/

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Kierowca
Kierowca
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY »

Pasażerowie na pewno nie ucierpią, gdyż co roku i tak przybywa do nas 10 niskopodłogowych autobusów 12m, a od 2011 będą to przeguby. Poza tym, to tylko 6 autobusów ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ciekawe, czy znów Modertrans się tego zadania podejmie? Z 415-kami mieliby pewnie problem, ale oni się problemami za bardzo nie przejmują :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”