SPAD/SPAK/SPPK/PKS (Szczecin)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak by któryś z kolegów posiadał zdjęcia #2000, to byłbym wdzięczny ;)


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dzięki wielkie. Ciekawy jestem, czy oni przelakierują ten autobus, czy na razie tak go zostawią ;)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Ma zostać w tych barwach, żeby się odróżniał od innych jako hybryda. Nowoscią są jedynie nowe piktogramy naklejone na wozie.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

We wnętrzu hybrydy doszły stojak na rower:
Obrazek
pełna kabina i LCD (na którym sporadycznie wyświetla się trasa linii):
Obrazek
Ponadto przed drugimi drzwiami pod sufitem znajduję się typowa ramka na deskę i zachowano obydwa wewnętrzne diodowce. Biletomatu brak.

Dziś do SPAK dotarł trójdrzwiowy przegubowy Lion's w biało-zielonym malowaniu.

Pierwsze zdjęcia:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t106154822
Wygląda nieźle.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Fajny ten Lion's, oby tylko nie sprawiał problemów w eksploatacji :P

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Ta zieleń to zaczątki FG ? Bo jeśli tak, to wóz jak nic jest z Goeteborga.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Jack the Ripper pisze:Ta zieleń to zaczątki FG ?
Tak. Ponoć już ukończono malowanie.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Czy któryś z grona szczecińskich przewoźników autobusowych nie ściągnął ostatnio trzydrzwiowego NLxx3, prawdopodobnie z Hamburga ?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Pojazd pasujący do opisu był na naprawie w MZK Stargard, lecz nie został przez nich zakupiony. Tu jest cała dyskusja o nim.

Nowe nabytki (oby...) SPAD:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie rozpowszechniać! DYrekcja SPAD stroi fochy przy publikowaniu zdjęć zza płota.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze: (oby...)
Nie wiem co niektórzy mają, że zobaczą znaczek MAN to już lecą z otwartym jęzorem. Te wozy mają ponoć koło 10 lat. Kupowanie takich autobusów nigdy nie wychodziło na dobre.

Na pewno jest to krok wstecz porównując do wcześniejszych zakupów SPADu. Przede wszystkim rzuca się w oczy brak klimatyzacji.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Nie wiem co niektórzy mają, że zobaczą znaczek MAN to już lecą z otwartym jęzorem.
Może mam chcieć żeby trafiły gdzie indziej? Wszak to nie SPAD zapowiadało wielkie zakupy przegubowców.
Te wozy mają ponoć koło 10 lat.
Jest też drugie ponoć - że to nie są wozy o których myśli PePe.
Kupowanie takich autobusów nigdy nie wychodziło na dobre.
Może jakieś przykłady? (ale rzeczywiście mające 10 lat w chwili zakupu, a nie mniej lub więcej)
Przede wszystkim rzuca się w oczy brak klimatyzacji.
Jeśli miałaby być utrzymywana tak jak w N4011 (czyli wcale), to żadna różnica.

Do SPAK przyjechał drugi przegubowy Lion's i dwa dwudrzwiowe NLxx3:
http://imageshack.us/a/img32/7071/oi1t.jpg
http://imageshack.us/a/img845/8673/whnc.jpg
http://imageshack.us/a/img707/2013/r93b.jpg
Malowanie, zielone poręcze, naklejka na lusterku - zgaduję że ex-Wuppertal.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

shakkie pisze: Malowanie, zielone poręcze, naklejka na lusterku - zgaduję że ex-Wuppertal.
Słowo zgaduję jest tutaj jak najbardziej na miejscu. Autobusy w takiej specyfikacji miało kilka firm. Równie dobrze to może być Hagen, Remscheid albo któryś z podwykonawców.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Amalio pisze:Równie dobrze to może być Hagen, Remscheid albo któryś z podwykonawców.
Czyli okolice Wuppertalu :D W każdym razie wg. strony SPAK są to NL263 z 2000. Aż 6 lat młodsze od NL202 które w zamian wylecą/wyleciały.

Wracając do nabytków SPAD, to ktoś na SSC doszedł, że są to ex Stötzel Steinhagen. Malowanie pasuje:
http://open.phototrans.net/14,202856,0, ... 3_973.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W sumie ładne zakupy, ciekawy jestem jak te pojazdy wyglądają w środku i w są jakim stanie technicznym ;)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

Rocznik prawdopodobnie to jest 2001-2002. Na forum wieżowców jeden użytkownik napisał, że są 4 sztuki. Martwi mnie trochę to, że w członie A nie ma ani jednego uchylnego okna, ale za to w członie B są po 2 z każdej strony.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Jeśli miałaby być utrzymywana tak jak w N4011 (czyli wcale), to żadna różnica.
Miłej podróży w takim razie życzę... Dodam to co mówił NEo, że autobusy praktycznie nie mają okien. Nie pasują do naszych warunków klimatycznych, co najwyżej gdzieś do Skandynawii.
shakkie pisze: Może jakieś przykłady?
Dla mnie wystarczy podać całą zgraję hurtowo sprowadzanych do SPAD MANów NG272 kilka lat temu. Poza tym te wozy mają dokładnie 11 lat.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 502
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: NEO »

OPi pisze:autobusy praktycznie nie mają okien
Chciałeś napisać, ze nie maja uchylnych okien :mruga:

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

A ja pozwolę sobie przypomnieć o wywietrznikach dachowych, przez które wpada więcej powietrza niż przez lufcik.
OPi pisze:Miłej podróży w takim razie życzę.
Dziękuję i wzajemnie.
Dla mnie wystarczy podać całą zgraję hurtowo sprowadzanych do SPAD MANów NG272 kilka lat temu.
Ja tam lubiłem nimi jeździć.
Poza tym te wozy mają dokładnie 11 lat.
1. Jeden z tych wozów przez kilka dni stał na placu z przyklejoną karteczką z napisanymi numerami 4803 i 2451. Ten drugi dziwnie pasuje do szczecińskiego schematu numeracji i wskazuje na rok produkcji inny niż 2002.
2. 11 lat mają też eksploatowane tu od nowości NL223. Używka w analogicznym wieku nie może być od nich gorsza.
3. 11-sto letnim 1260 jedzie się lepiej niż 7-dmio letnim 1650. Chyba nie powinniśmy wychodzić z jakichkolwiek założeń.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Jeden z tych wozów przez kilka dni stał na placu z przyklejoną karteczką z napisanymi numerami 4803 i 2451. Ten drugi dziwnie pasuje do szczecińskiego schematu numeracji i wskazuje na rok produkcji inny niż 2002.
¯aden argument. Ta karteczka dokładnie mogła znaczyć wszystko. Poza tym już kilka osób mówiło o początku tego wieku i to osoby raczej dobrze poinformowane.
shakkie pisze:11 lat mają też eksploatowane tu od nowości NL223. Używka w analogicznym wieku nie może być od nich gorsza.
Też bez sensu porównanie. Nówka jest kupowana z zamiarem kilkunastoletniej eksploatacji, a używka w takim wieku? Czy rachunek w tym wypadku wychodzi w miarę sensowny, skoro prawie na pewno taki autobus pójdzie za kilka lat na złom?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”