Strona 1 z 12

SPAD/SPAK/SPPK/PKS (Szczecin)

: 2009-10-08, 12:16
autor: OPi
SPAD sprzedaje 4 sztuki MANów NL202. Wiem, że jednym z nich będzie #2257, a nt pozostaych nic mi nie wiadomo. Coś sobie długo one u nas nie pojeździły. ;)

Posty wydzielone z tematu: "Przetargi w Szczecinie". Mod. J-31 ;)

: 2009-10-08, 12:49
autor: Lopez
Czyżby te nowe solarki miały być za MANy? Dziwi mnie tylko, że jeszcze przed podpisaniem umowy na dostawę firma pozbywa się starszgo taboru.

: 2009-10-08, 12:57
autor: OPi
Wszystko na to wskazuje.

: 2009-10-08, 13:19
autor: J-31
OPi pisze:SPAD sprzedaje 4 sztuki MANów NL202. Wiem, że jednym z nich będzie #2257, a nt pozostaych nic mi nie wiadomo. Coś sobie długo one u nas nie pojeździły. ;)
Szybko zajrzałem sobie na TWB - i szczególnie #2257 mnie zainteresował. Rocznik 1992, zakupiony w 2006 roku. To faktycznie krótko pojeździł. :]

I w zasadzie ciekawi mnie czemu SPAD tak szybko chce się pozbyć tych MAN-ów ? Czy sprawiają one problemy techniczne, czy może ma to jakiś związek z umową z organizatorem komunikacji w Szczecinie ? ;)

: 2009-10-08, 13:27
autor: stachu
To może trafia na sląsk do przewoźników prywatnych?

: 2009-10-08, 13:34
autor: OPi
J-31 pisze:Czy sprawiają one problemy techniczne
W zasadzie to nie. Nie wlicając kilku pożarów silnika.

Chciałbym zauważyć cenę - 80000 zł za pojazd. To wygląda, że nie trzymają się najlepiej. Dla porównania, SPAD zamierza też sprzedać trydrzwiowe MANy NL262 #2751-#2754. Ich cena wynosi 155000 zł za sztukę.

: 2009-10-08, 14:27
autor: shakkie
OPi pisze:SPAD sprzedaje 4 sztuki MANów NL202.
Skąd masz tą informację? Na stronie SPAD wisi tylko sprzedaż berlińczyków.

: 2009-10-09, 21:56
autor: OPi
Wbijasz na www.spad.szczecin.pl a następnie w zakładkę "na sprzedaż!!!".
Dokładnego linka nie mogę podać, po jest on identyczny ze stroną główną... hmm... :|

: 2009-10-14, 19:35
autor: JELCZU85
Man jest łatwo-palnym autobusem...poprzez luzujące się przewody paliwa :(
Paliwo spływa po pokrywie zaworowej pod która jest kolektor wydechowy osłonięty blachą. Wystarczy chwila moment i pożar gotowy :| Po za tym zawór olejowy(są dwa nominalny i nad wymiarowy) często nadaje się do wymiany,a jeżeli jego gniazdo się wyrobi to silnik nie ma ciśnienia i cały blok silnika nadaje się do tulejowania a to jest kosztowne :)A tak w ogóle może te autobusy sprawiają inne problemy techniczne...powodów może być wiele ;)

: 2009-10-15, 20:13
autor: OPi
Ostanio przejeżdżałem obok SPAD, i zobaczyłem, że #2257 jest od tyłu rozbity, a #2315, który się palił dwa tygodnie temu na Bukowym, nie ma żadnych śladów po pożarze... Hmmm... Jak będę miał czas, to wrzucę zdjęcia. ;)

: 2009-10-16, 08:51
autor: J-31
OPi pisze: #2315, który się palił dwa tygodnie temu na Bukowym, nie ma żadnych śladów po pożarze
Brawa dla SPAD-u, że tak szybko przywrócił do życia ten nadpalony autobus. ;)

A tego - pukniętego - #2257, na pewno szybko naprawią ;)

: 2009-10-16, 09:59
autor: siekierowy
Po za tym zawór olejowy(są dwa nominalny i nad wymiarowy) często nadaje się do wymiany,a jeżeli jego gniazdo się wyrobi to silnik nie ma ciśnienia i cały blok silnika nadaje się do tulejowania a to jest kosztowne
Czy kierowca ma w kabinie zegar z ciśnieniem oleju?

: 2009-10-16, 18:50
autor: JELCZU85
Oczywiście że ma zegar z ciśnieniem oleju ;) Tylko jest taki trik z tym zaworem że uruchomiony silnik na zimnym będzie miał ciśnienie oleju w miarę rozgrzewania się będzie je tracił aż do zera :| Chyba że gniazdo zaworu jest BARDZO wyrobione to zimny silnik nie osiągnie ciśnienia lub będzie miał jakieś minimalne ;)

: 2009-10-24, 08:46
autor: shakkie
J-31 pisze:A tego - pukniętego - #2257, na pewno szybko naprawią ;)
Został wycofany.
2 przegubowce sprowadzone ostatnio z Munster to nie NG312 a NG272 (#2703) i NG262 (#2704). Zaś na berlińczyki jest potencjalny kupiec, ale jeśli nie wyjdzie to pojazdy wrócą do ruchu po zmodyfikowaniu sterowania drzwiami.

: 2012-06-05, 18:50
autor: OPi
[ Dodano: 2009-12-03, 08:56 ]
A oto obiecane zdjęcie. ;)

Obrazek

[ Dodano: 2012-06-05, 18:49 ]
Jakiś czas temu głośno się zastanawiałem, kiedy SPAD przyciągnie pierwszego używanego Solarisa zza granicy. I proszę bardzo. Kilka dni temu trafił do nas solowy 12-metrowy Urbino najprawdopodobniej z miejscowości Fieberbrunn w Austrii. Na razie nie ma zdjęć. Ciekawe, jak się prezentuje i jak go pomalują (czy np. obudowy reflektorów będą niebieskie). :)

: 2012-06-05, 20:11
autor: shakkie
Jest dostawa, jest impreza:
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica" organizuje w dniu 16 czerwca w godzinach 9.00 - 14.00 tzw. dzień otwarty na który serdecznie zaprasza.
Dzień otwarty będzie okazją dla mieszkańców Szczecina do zapoznania się z firmą, która świadczy usługi przewozowe właśnie na rzecz mieszkańców. Firma przygotowała dla zwiedzających następujące atrakcje, takie jak:
• pokaz autobusów,
• pokaz nowo zakupionych pojazdów,
• ekspozycja eksploatowanych autobusów MAN, VOLVO, SOLARIS, JELCZ, AUTOSAN,
• przejazd autobusem przez myjnie i zwiedzanie zaplecza technicznego,
• i wiele innych atrakcji.
http://www.swiatowy.org/bilety/2012/2012.html
jak go pomalują (czy np. obudowy reflektorów będą niebieskie)
A czemu mieliby go pomalować inaczej niż pozostałe Urbino IIIG ?

: 2012-06-05, 20:29
autor: OPi
shakkie pisze:A czemu mieliby go pomalować inaczej niż pozostałe Urbino IIIG ?
Znając lenistwo naszych, to wszystko jest możliwe. :P Choć w 2551 ten panel pomalowano, więc w sumie kto wie.

: 2012-06-13, 15:07
autor: shakkie

: 2012-06-13, 16:39
autor: OPi
No to będzie powtórka numeracyjna Poprzedni wóz o numerze 1298 sprzedano 3 lata temu...
przecież to już nie pierwszy raz. A 2051, 2052 itd? Też mają numery po niedawno skasowanych Ikarusach. W sumie tegoroczne dąbskie przeguby też miały mieć numery po Ikarusach (z czego 2252 w sumie jeszcze istnieje)

Swoją drogą dziwna ta numeracja. Klonowica do tej pory zawsze nadawała po kolei.

: 2012-06-16, 13:51
autor: shakkie
Za kilka minut szopka się skończy, więc trza pokazać co pokazali. Przy okazji będe się odnosił do przegubowców dostarczonych w Styczniu do SPAD, bo są podobne.
Na początek U12:
Obrazek
Z zewnątrz jedyną zmianą są inne, lepsze przyciski do drzwi:
Obrazek
Oczywiście zastosowano to we wszystkich wozach z tej dostawy i również w nowych przegubach SPAD.
Widoki ogólne wnętrza:
Obrazek
Obrazek
W porównaniu do zeszłorocznych jedyną zmianą jest więcej gąbki w siedzeniach. Dąbskie przegubowce mają inne przyciski drzwi/stop - zwykłe kwadratowe z dodanym napisem w Brajlu.
U18:
Obrazek
(podli ci ludzie... :diabeł: )
W trzecich drzwiach czeka niespodzianka:
Obrazek
Zniknęła mini-rzeźnia. Znając napełnienia na klonowickich liniach przegubowych, mogę to określić co najwyżej jako krótkowzroczność. A co do samych siedzień, to pomimo większej ilości gąbki wciąż przegrywają w porównaniu z siedzeniami z typowej używki.
Nowy wygląd LCD:
Obrazek
U10:
Obrazek
Osławiony stojak na rower:
Obrazek
Z niecierpliwością czekam na jakiś artykuł o wielkiej kłótni między korzystającym ze stojaka a chętnym do zakupu biletu. A może dojdzie do bójki? A złośliwy komentarz dopiszcie sobie sami :-P A takich pasków jak po prawej jest kilka na poręczy idącej wzdłuż rzeźni - to czego to może służyć?
Obracamy się i...
Obrazek
Doskonałe rozwiązanie :nuts: Bardziej wizjonerskie byłoby już chyba tylko zamontowanie tego półtoraka przodem do ściany.
Nowe przyciski trafiły również do środka pojazdów:
Obrazek
Kolejną - najgłupszą - różnicę znajdzie się z tyłu pojazdów. Otóż ubiegłoroczne dąbskie solówki i tegoroczne dąbskie przegubowce mają duży wyświetlacz z tyłu. Niestety nikt z władzy miejskiej nie uznał tego rozwiązania za wystarczająco istotne, by wymagać jego zastosowanie przez pozostałych przewoźników:
Obrazek
Nawet nie chcę mi się tego komentować. Może ktoś ma jakąś propozycję?
Wystąpili też wypierani (no może oprócz tego po prawej :retard: ):
Obrazek
katapulta dla ludzi:
Obrazek
oraz symulator ciężarówki:
Obrazek
To by było na tyl...a nie, jeszcze zabytki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety Ikarus prezentuje stan bardziej liniowy niż muzealny:
Obrazek
Obrazek