SPAD/SPAK/SPPK/PKS (Szczecin)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Nowy wygląd LCD
Jaki nowy? To ty jeździsz czasem dąbskimi wozami?
shakkie pisze:Dąbskie przegubowce mają inne przyciski drzwi/stop - zwykłe kwadratowe z dodanym napisem w Brajlu
Z jednej strony głupota, z drugiej, Klonowica nie obsługuje takich tras gdzie ciągle są N¯.
shakkie pisze:Obracamy się i...
W którym to miejscu, bo ni cholere nie moge rozgryźć. Przed 2. drzwiami?
shakkie pisze:Niestety Ikarus prezentuje stan bardziej liniowy niż muzealny
W środku fajnie wygląda, ale na zewnątrz... Szkoda mi 2252, bo to był od zawsze mój ulubiony Ikarus.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Jaki nowy? To ty jeździsz czasem dąbskimi wozami?
Wcześniej niepokazany = nowy dla reszty forumowiczów.
Przed 2. drzwiami?
Tak.
W środku fajnie wygląda
Szczególnie podarta opończa przegubu :retard: No i standardowo rdza na łączeniach poręczy, brud...

Nie wspomniałem o jednej rzeczy - w nowych wozach są kasowniki R&G, pozostałe mają Pixele. Mam nadzieję że tak zostanie.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

shakkie pisze:Szczególnie podarta opończa przegubu No i standardowo rdza na łączeniach poręczy, brud..
Chodzi mi bardziej o ogólny stan, że jest czysty, siedzenia nie są jakieś podziurawione itd. Przegub faktycznie nie najlepiej wygląda, ale on już tak wyglądał w trakcie eksploatacji. Z zewnątrz porównując do stanu z 2009 roku, to tylko tragedia. no i dodatkowo jakiś dzieciak walnął z tyłu graffiti...
shakkie pisze: w nowych wozach są kasowniki R&G, pozostałe mają Pixele
Dobra decyzja. Tylko ciekawe, czy to tak ten cały system ze sobą współpracuje? Kasowniki RG, wyświetlacze Pixela. Pytanie, czyje są autokomputery?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

Nic z niczym nie współpracuje. Większość szczecińskich wozów ma osobno komputer R&G od rozkładu i Pixela od wyświetlaczy, nie jestem pewien co w tej kombinacji steruje kasownikami. Do tego dochodzi jeszcze komputer GMV od systemu zarządzania oraz drukarka biletów R&G.

Ciekawostką jest wystawiony dziś 1576, który ma sterownik Pixela pomimo braku urządzeń tej firmy w pojeździe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie w zasadzie w tej całej fotorelacji Shakkiego martwi brak rzeźni w drugim członie SU18 III.... to chyba jakaś głupia moda. Bo w Warszawie też z niej zrezygnowano (przynajmniej w najnowszych Solarisach MZA). I kompletnie tego nie rozumiem :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Znany z Płocka/Poznania/w Warszawie nie zwróciłem uwagi, poza tym tam są chyba różne układ z naprzeciwlegle ustawionymi siedzeniami w przyczepie i ogromną ilością miejsca na nogi nie jest taki zły, jeśli instaluje się tam biletomat.

ppln

Post autor: ppln »

shakkie pisze:Do tego dochodzi jeszcze komputer GMV od systemu zarządzania
Jak wygląda ten sterownik GMV? I to jest taka sama fuszera jak ich system monitoringu?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

ppln pisze:Jak wygląda ten sterownik GMV?
Obrazek
I to jest taka sama fuszera jak ich system monitoringu?
To czyli co? Co się dzieje w centrali ruchu to ja nie wiem, a z wyświetlaczami przystankowymi mam minimalną styczność.

ppln

Post autor: ppln »

shakkie pisze: To czyli co?
Czyli że szczęście jak działają wszystkie kamery, podgląd jest skokowy i z takim opóźnieniem, że można wyjść z kabiny, pomachać, wrócić i zdążyć obejrzeć cały manewr na monitorku, nieraz się zawiesza, a podobno i CR miewa problemy z podłączeniem się do pojazdów.

A jak wygląda obsługa tego GMV, kierowca sam wprowadza linię i brygadę, czy jak w Łodzi w R&G może tylko zaakceptować przydział z CR? Pokazywane jest tylko opóźnienie (które w Łodzi pokazywane jest w dość specyficzny i czasami nieodgadniony sposób) czy też jakieś inne informacje o ruchu? Objazdy awaryjne są wprowadzane na bieżąco, czy jak w Łodzi to się olewa i w najlepszym razie jest niewyjasniający komunikat na tablicach?

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

ppln pisze:Czyli że szczęście jak działają wszystkie kamery, podgląd jest skokowy i z takim opóźnieniem, że można wyjść z kabiny, pomachać, wrócić i zdążyć obejrzeć cały manewr na monitorku, nieraz się zawiesza, a podobno i CR miewa problemy z podłączeniem się do pojazdów.
Niestety nie mam pojęcia jak sprawuję się monitoring GMV w kilku szczecińskich wozach. Mogę podać, że SIWZ nie zakładała szybszej transmisji obrazu do CR niż UMTS, czyli pokaz slajdów chyba gwarantowany ;)
A jak wygląda obsługa tego GMV, kierowca sam wprowadza linię i brygadę, czy jak w Łodzi w R&G może tylko zaakceptować przydział z CR?
W specyfikacji stała była obsługa przez kierowcę.
Objazdy awaryjne są wprowadzane na bieżąco, czy jak w Łodzi to się olewa
Miało być wprowadzanie na bieżąco, ale znając Szczecin to nie jest z tym inaczej niż w Łodzi.

Nowe wozy zadebiutowały wczoraj. Wciąż mają kasowniki R&G :)

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Przetestowałem dzisiaj jednego z nowych przegubów (kursował na A) i co mnie zaskoczyło - oprócz zlikwidowania rzeźni w drugim członie, to zmniejszona została ta w pierwszym. Para siedzeń z lewego nadkola została przesunięta na poziom podłogi, przez co rzeźnia stała się bardzo mała. De facto wsadzenie tam naraz wózka i roweru w stojak (tak, aby nie blokował przejścia) naraz nie jest możliwe.

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:De facto wsadzenie tam naraz wózka i roweru w stojak (tak, aby nie blokował przejścia) naraz nie jest możliwe.
Obrazek
Fajne. Z pewnością pomieści dużo ludzi :lol: Oni chyba żyją we własnym świecie, w którym autobusami nie jeździ nikt.
Wyprzedaż:
Spółka SPA Klonowica zamieściła na swojej stronie internetowej ogłoszenie o sprzedaży ostatnich czterech autobusów Volvo B10L-SN12. Na oferty przewoźnik czeka do 5 lipca.
http://www.mkm.szczecin.pl/news/1340646 ... a-sprzedaz

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wspóczuję Wam, trochę ciasno będzie w tych Solarisach - z taaaaką rzeźnią, to normalnie miodzio :retard:

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Widzę, że jechałeś z rowerem. A nie wiesz jak jest z opłatami za przewóz? Jeździłem już nieraz, ale w sumie nigdy się nad tym zastanawiałem :)

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie »

OPi pisze:Widzę, że jechałeś z rowerem.
To jest zdjęcie ze strony SPAK.
A nie wiesz jak jest z opłatami za przewóz? Jeździłem już nieraz, ale w sumie nigdy się nad tym zastanawiałem :)
Rower to chyba pod bagaż podpadnie,a bagaż u nas wozi się bez opłat.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dlaczego nie rozwiąże się problemu jednoczesnego niezmieszczenia roweru i wózka poprzez zakaz przewozu rowerów i usunięcie stojaka?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze: zakaz przewozu rowerów
Pomysł co najmniej zły.

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:Dlaczego nie rozwiąże się problemu jednoczesnego niezmieszczenia roweru i wózka poprzez zakaz przewozu rowerów i usunięcie stojaka?
A może zakaz przewozu wózka. W Łodzi w regulaminie jest zapis, że w uzasadnionych przypadkach kierowca może odmówić przewozu roweru, wejście wózka raczej jest uzasadnionym przypadkiem

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze: Pomysł co najmniej zły.
ppln pisze:A może zakaz przewozu wózka.
Wózkiem się jeździ z konieczności i zasadniczo społeczeństwo odnosi z tego korzyści, rowerem (który zresztą służy do tego, żeby jeździć nim a nie autobusem) dla zachcianki. No i rowery bywają kłopotliwe, chciałbyś usmarować sobie spodnie oponą?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Po to istnieje właśnie możliwość przewozu rowerów żeby zachęcić ludzi do rekreacji. Wsadzasz rower w autobus i wyjeżdżasz z nim za miasto. Zwłaszcza w Polsce - kraju w którym rowerzystów traktuje się jak ludzi drugiej kategorii i kraju w którym infrastruktura rowerowa w miastach jest do bani.

Problemem jest samo kretyńskie umiejscowienie stojaka które wymusza na rowerzyście zaparkowania swojego roweru w określony sposób, ale nie sam fakt przewożenia roweru.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”