MZK Koszalin

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Widzę, że tego typu elektroniczne "koraliki", czy jak kto woli "termometry" to zaczyna być standard już w całej Polsce ;)

Ja powiem tak. Oby tylko MPK dbało o ten sprzęt, to będzie dobrze. W Warszawie tego typu tablice to już od dawna standard. Mają je najnowsze autobusy z "Mobilisa" oraz MZA. I w MZA jakoś te tablice działają. Jest w miarę OK.

Natomiast w Moblisie zauważyłem, że bywa różnie i "Mobilis" chyba kładzie laskę na te tablice. Często widuję SU18 tegoż przewoźnika i na dwie tablice często działa tylko jedna, albo wcale.

Tak więc wszystko zależy od przewoźnika i jego podejścia do tej nowinki ;)

ppln

Post autor: ppln »

mrozard pisze:Ogólnie prezentuje się to bardzo ładnie, ale widziałbym tam jeszcze czas przejazdu.
No przecież jest, pod kropkami z nazwami przystanków. Ale za to jest ten sam problem co w Łodzi - nazwa ulicy jest powtórzona w nazwie przystanku, na tablicy powinien wyświetlać się sam drugi człon nazwy.

J-31 pisze: Ja powiem tak. Oby tylko MPK dbało o ten sprzęt, to będzie dobrze. W Warszawie tego typu tablice to już od dawna standard. Mają je najnowsze autobusy z "Mobilisa" oraz MZA. I w MZA jakoś te tablice działają. Jest w miarę OK.
Bardziej mnie zastanawia dlaczego w MZA wszystkie choinki są w 100% zgodne z wytycznymi ZTM (przesiadki, dzielnice, miasta), a w Mobilisie, mimo że wdraża to ta sama firma (tzn. Macrosystem, ich system jest we wszystkich pojazdach Mobilisu od Alpino, w MZA tylko w Solarisach z nowego zamówienia, w MANach jest R&G - to samo co na zdjęciu wyżej, w Solbusach Novamedia), nie ma, dodatkowo Macrosystem w MZA jest w 100% zgodny z wytycznymi ZTM-u dot. oznaczeń zewnętrznych (piktogramy, negatyw, trasy zjazdowe), w Mobilisie nie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Bardziej mnie zastanawia dlaczego w MZA wszystkie choinki są w 100% zgodne z wytycznymi ZTM (...)
Mam przedziwne wrażenie, że "Mobilis" udaje, że dostosowuje się do zaleceń ZTM-u. A ZTM udaje, że tego wymaga. Szczególnie, że MZA wozi ludzi za pieniądze, a "Mobilis" za grosze ;)

Mam nadzieję, że w Koszalinie - już wracając do tematu - będzie inaczej. I MPK będzie miało inne podejście do tej nowinki ;)

Ziarek

Post autor: Ziarek »

O gratuluję, co prawda na razie testy, ale sądzę ze się przyjmie system, Nie sądziłem, że elektroniczne koraliki tak szybko wejdą do mniejszych miast, no ale gdy firmę stać na nowinki, które niebywale ułatwiają życie pasażerom to co się nie spróbuje. Takie Kielce na razie mogą pomarzyć o takim systemie :\
Apropo Warszawy, szkoda, że ZTM nie nakłada kar na Mobilis, może by czegoś się nauczyli, a nie taki bałagan, jeden ekran działa, drugi nie albo oba, mimo to że Mobilis jeździ za grosze, to kary powinny być, bez żadnego pieszczenia się z przewoźnikiem.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Ja już słyszę głosy (od MKMów), że system jest bez sensu, że nikt z tego nie będzie korzystał, że każdy zna Koszalin, że zamiast kupować takie głupoty powinno się zmniejszyć ceny biletów...

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Ja już słyszę głosy (od MKMów), że system jest bez sensu, że nikt z tego nie będzie korzystał,
To ciekawe co by mówili na Krakowski SIP (pewnie piali by z zachwytu), który jest zupełnie bezużyteczny :P
że każdy zna Koszalin,
A to turyści i inni (np.: mieszkańcy wiosek, którzy przyjeżdżają do pracy) też znają Koszalin?
że zamiast kupować takie głupoty powinno się zmniejszyć ceny biletów...
Podejrzewam, że dużego "zysku" by nie było z takich tablic, w szczególności, że paliwo nie tanieje.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Ad.1 - Cholera wie. :P
Ad.2 - Tego widocznie nie biorą pod uwagę... Swoją drogą, to miejscowym też się przyda, ino trzeba rozszerzyć funkcjonalność tego systemu.
Ad.3 - No przecież. Szczególnie, że niedługo ma być kolejna podwyżka (normalny z 2.60 do 3.00).

Reasumując - łatwo narzekać na testowany system. Tylko niektórzy nie myślą, żeby powiedzieć MZK, że trzeba dodać do niego coś jeszcze.

ppln

Post autor: ppln »

Tak naprawdę to za cenę jednej takiej tablicy można zrobić deski dla wszystkich brygad w niewielkim mieście, a za cenę nieco ponad dwóch jeszcze wyposażyć pojazdy w ekspozytory.
Oczywiście to ma swoje plusy (pokazuje aktualny przystanek, pokazuje czas przejazdu), ale normalna deska plus diodowy wyświetlacz wewnętrzny (obecnie standard, oczywiście po wyłączeniu ekspozycji bzdur i wgraniu rozkładów w sterowniki) pozwala na uzyskanie bardzo podobnego efektu

Wracając do Warszawy - czy naprawdę ZTM nie mógłby pomyśleć nad bardziej efektywnym wykorzystaniem podsufitowych LCD? Teraz to jest jakiś żart - na 22" albo 24" wyświetla się malutki wąski pasek z kiepsko (w stosunku do tablicy diodowej) widocznymi informacjami. Tymczasem spokojnie można było zażądać plansz na cały ekran, przynajmniej w części przypadków (zapowiedź następnego przystanku i plansza wjazdu na przystanek - z ulicą, wszystkimi przesiadkami, a może nawet POI)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ekspozytory w sensie uchwytu na brygadówkę czy cokolwiek? Drogie to przecież nie jest.
Zasadniczo 15 lat temu też możnaby stwierdzić „po co komu wyświetlacze, przecież za koszt jednego kompletu możnaby założyć świetny komplet desek w każdym autobusie”. W pełni elektroniczny SIP eliminuje konieczność przekładania tablic, produkowania i dystrybucji nowych przy każdej zmianie trasy oraz problemy przy doraźnych objazdach, w mieście gdzie dotychczas SIP tego nie zawierał to może być dość ważne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ppln pisze:Wracając do Warszawy - czy naprawdę ZTM nie mógłby pomyśleć nad bardziej efektywnym wykorzystaniem podsufitowych LCD?
Jest to rzeczywiście kompletnie nie przemyślane. Konsekwencje są takie, że najnowsze autobusy są dosłownie naszpikowane monitorami. Na których pokazuje się wszystko co popadnie. Aż dosłownie oczy bolą. Oby koszalińskie MZK nie wpadło na podobny pomysł, by w każdym autobusie montować LCD w ilości trzech lub czterech sztuk. To wcale nie jest "szczyt nowoczesności" :]

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze: Ekspozytory w sensie uchwytu na brygadówkę czy cokolwiek?
Na deski
pmaster pisze:Zasadniczo 15 lat temu też możnaby stwierdzić „po co komu wyświetlacze, przecież za koszt jednego kompletu możnaby założyć świetny komplet desek w każdym autobusie”.
Niby coś w tym jest, ale z drugiej strony takie deski zakłada się raz na zmianę (o ile praca nie jest jakimś BWL) i ewentualnie potem zmienia na trasę zjazdową, wyświetlacze pozwalają na pokazanie wszędzie kierunku jazdy (czego dechy nie oferowały bez sporego nakładu pracy)

pmaster pisze:produkowania i dystrybucji nowych przy każdej zmianie trasy
A jak często to się zdarza? Wystarczy nalepić pasek na zmieniony odcinek trasy i oderwać go jak będzie po wszystkim. No i ewentualnie pobawić się z oznaczeniami przesiadek ;)

ppln pisze:oraz problemy przy doraźnych objazdach
Znasz chociaż jedno polskie miasto, w którym takie doraźne objazdy byłyby wpisywane w system? Nawet tam (patrz Łódź i system Rapid na kilku liniach), gdzie jest system z dynamicznymi rozkładami, nikomu nie chce się wprowadzać zmian w przypadku krótkich objazdów (niedawno, po 3 latach działania systemu wpadli na to jak włączyć oznaczenie zmiany trasy), zresztą nawet nie wiem czy którykolwiek system jest przystosowany do zmiany trasy "na żywo".

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Przyjechała druga, ostatnia transza nówek z ostatniego przetargu:

http://phototrans.pl/14,573169,0,Scania ... 2_EB_.html
http://phototrans.pl/14,573171,0,Scania ... 2_EB_.html
http://phototrans.pl/14,573178,0,Scania ... 2_EB_.html

Wyczuwam rychły koniec Neoplanów, wszak zostały tylko po dwie sztuki z każdego modelu.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK Koszalin ma dalsze plany zakupu taboru? Macie w Koszalinie przecież do wymiany DABy i MANy.

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

MANy do wymiany? Dobre sobie.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

A czemu nie. 2 generacja MANów powoli powinna kończyć służbe. Chyba że chcecie by dożyły tyle co DABy ;)

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Po co mają kończyć służbę? Trzymają się dobrze, więc nie ma sensu tego sprzedawać. To nie gnioty, że krata się sypie na potęgę.

Nic na razie nie wiadomo o planach zakupu kolejnych wozów.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Popieram Mrozarda, wysyłanie MANów na emeryturę to byłaby głupota. W MPK Kielce MANiaki świetnie się trzymają i nie zapowiada się na to aby władze spółki odesłały je na spoczynek.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 »

Mrozard pisze:To nie gnioty, że krata się sypie na potęgę.
Z tym to różnie bywa. U nas gnioty mają się lepiej (z punktu widzenia pasażera) niż o rok starsze ex-berlińskie NL262. Nie zauważyłem też żeby gnioty jakoś długo stały na zajezdni. Skoro nie chcieli ich sprzedawać (tak jak to było w przypadku EL283 i "berlinerów") to pewnie się dość dobrze trzymają. Nie ma co generalizować - jak się dba tak się ma. W razie wątpliwości zapraszam do Jastrzębia - tylko szybko - w teorii w 2013 roku na ulicach nie powinny się pojawiać NL262 (a NG312 i tak są już dla MZK za stare) ale całkiem możliwe że nic z tego nie wyjdzie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

oolek15 pisze:
Mrozard pisze:To nie gnioty, że krata się sypie na potęgę.
Z tym to różnie bywa. U nas gnioty mają się lepiej (z punktu widzenia pasażera) niż o rok starsze ex-berlińskie NL262.
Bez obserwacji na kanale nie ma co dochodzić do takich wniosków, co "ma się lepiej".

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

'z punktu widzenia pasażera', Kędzior ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”