PUK Komorniki
http://galeriapgk.com/galeria/zuk-komor ... n-nl273-03
Jednak jeździ na 103. Ciekawe, czy biletomat jest czynny.
Jednak jeździ na 103. Ciekawe, czy biletomat jest czynny.
Bardzo długo nic nie pisano o komornickim przewoźniku gminnym, a tymczasem sporo się działo. Zaszły zmiany w liniach oraz taborze firmy, a szykują się kolejne. Ba, zmieniła się nawet sama nazwa przedsiębiorstwa! Zacznijmy od początku:
Linie które dotychczas nie zostały wcielone do ZTM przeszły przez integrację na początku października bieżącego roku, dzięki czemu wszystkie połączenia komornickie są już pod skrzydłami ZTMu. Zmiany prezentują się następująco:
- 103 relacji Górczyn-Konarzewo zmieniło numer na 703, minimalnie przerobiono trasę linii w okolicach Auchan w Komornikach
- 116 to aktualnie 716, zwiększono częstotliwość oraz rozpoczęto korzystanie z nowego dworca przesiadkowego na Junikowie
- zlikwidowano linię 116Bis, a jej funkcję w Plewiskach przejęła nowo utworzona 710 relacji Górczyn-Plewiska kościół.
- na innych połączeniach dokonano drobncyh korekt przystanków i rozkładów
- mówi się, iż od 1.10 jedna z dopiewskich linii (718 i 719) dojeżdżać ma na wspomniany wyżej dworzec na Junikowie a druga kończyć będzie jak obecnie obie - na Ogrodach, choć ma być rozpisane na nie przetarg i nie jest oczywistym czy obsługiwać będzie ją ZUK... przepraszam, PUK
No właśnie, nazwa. Na tym polu odbyły się niezłe cyrki. Zakład Usług Komunalnych w Komornikach został przejęty w sierpniu 2012 przez Przedsiębiorstwo Usług Kanalizacyjnych "Łęczyca" i pod tą nazwą funkcjonowano aż do końcówki stycznia br., kiedy to ostatecznie zmieniono nazwę na Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Komorniki - jak można się domyślić, w skrócie PUK. Nowe jest też logo, które aktualnie prezentuje się tak:
http://www.pukkomorniki.pl/images/logoPUK.png
Moim zdaniem jest tragiczne, ale czego nie wybacza się przewoźnikowi, który już niedługo posiadać będzie w swojej flocie 5 fabrycznie nowych MANów Lion's City.
Dlaczego pięć? Przecież w zeszłym roku nabyto tylko trzy! Otóż na dniach na bazę przy ul. Zakładowej dotrzeć mają dwa kolejne pojazdy z podpoznańskich Sadów - nikt nie zna ich dokładnej specyfikacji, jednak mają być dwudrzwiowe i posiadać silnik stojący - będą to prawdopodobnie pierwsze nówki A37 w Polsce.
Na tym nie koniec nowości taborowych - w tym roku sprowadzono już 3 MANy NL202 z Koblencji. Pojazdy są z rocznika 1996, jednak wyglądają jak nowe, są w doskonałym stanie. Nie można tego niestety powiedzieć o NL202 ex-MPK których ZUK nakupił również niemało, a mówi się, że szykowany jest kolejny egzemplarz.
Dzięki zakupom możliwe było jednak wycofanie najstarszych NL202 - w chwili obecnej w Komornikach został jedynie jeden egzemplarz NL202 z 1992, a cała reszta jest nie starsza niż 1994 (3 egzemplarze).
Z gorszych wiadomości - w wyniku pożaru pozbyto się MANa EL283 #04, pojazdu rocznik 2005 - pisałem o tym w wątku "Awarie i wypadki pojazdów KM"
EDIT: Zapomniałem na śmierć - skasowano oba gazowe O405N2.
Linie które dotychczas nie zostały wcielone do ZTM przeszły przez integrację na początku października bieżącego roku, dzięki czemu wszystkie połączenia komornickie są już pod skrzydłami ZTMu. Zmiany prezentują się następująco:
- 103 relacji Górczyn-Konarzewo zmieniło numer na 703, minimalnie przerobiono trasę linii w okolicach Auchan w Komornikach
- 116 to aktualnie 716, zwiększono częstotliwość oraz rozpoczęto korzystanie z nowego dworca przesiadkowego na Junikowie
- zlikwidowano linię 116Bis, a jej funkcję w Plewiskach przejęła nowo utworzona 710 relacji Górczyn-Plewiska kościół.
- na innych połączeniach dokonano drobncyh korekt przystanków i rozkładów
- mówi się, iż od 1.10 jedna z dopiewskich linii (718 i 719) dojeżdżać ma na wspomniany wyżej dworzec na Junikowie a druga kończyć będzie jak obecnie obie - na Ogrodach, choć ma być rozpisane na nie przetarg i nie jest oczywistym czy obsługiwać będzie ją ZUK... przepraszam, PUK
No właśnie, nazwa. Na tym polu odbyły się niezłe cyrki. Zakład Usług Komunalnych w Komornikach został przejęty w sierpniu 2012 przez Przedsiębiorstwo Usług Kanalizacyjnych "Łęczyca" i pod tą nazwą funkcjonowano aż do końcówki stycznia br., kiedy to ostatecznie zmieniono nazwę na Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Komorniki - jak można się domyślić, w skrócie PUK. Nowe jest też logo, które aktualnie prezentuje się tak:
http://www.pukkomorniki.pl/images/logoPUK.png
Moim zdaniem jest tragiczne, ale czego nie wybacza się przewoźnikowi, który już niedługo posiadać będzie w swojej flocie 5 fabrycznie nowych MANów Lion's City.
Dlaczego pięć? Przecież w zeszłym roku nabyto tylko trzy! Otóż na dniach na bazę przy ul. Zakładowej dotrzeć mają dwa kolejne pojazdy z podpoznańskich Sadów - nikt nie zna ich dokładnej specyfikacji, jednak mają być dwudrzwiowe i posiadać silnik stojący - będą to prawdopodobnie pierwsze nówki A37 w Polsce.
Na tym nie koniec nowości taborowych - w tym roku sprowadzono już 3 MANy NL202 z Koblencji. Pojazdy są z rocznika 1996, jednak wyglądają jak nowe, są w doskonałym stanie. Nie można tego niestety powiedzieć o NL202 ex-MPK których ZUK nakupił również niemało, a mówi się, że szykowany jest kolejny egzemplarz.
Dzięki zakupom możliwe było jednak wycofanie najstarszych NL202 - w chwili obecnej w Komornikach został jedynie jeden egzemplarz NL202 z 1992, a cała reszta jest nie starsza niż 1994 (3 egzemplarze).
Z gorszych wiadomości - w wyniku pożaru pozbyto się MANa EL283 #04, pojazdu rocznik 2005 - pisałem o tym w wątku "Awarie i wypadki pojazdów KM"
EDIT: Zapomniałem na śmierć - skasowano oba gazowe O405N2.
Typowe dla MAN-a siedzenia z oparciem na wieży Szkoda, że ZTM ma głęboko gdzieś to, jakie autobusy są zamawiane. Znów nie ma klimatyzacji, kolejny autobus dwudrzwiowy (używki jeszcze, ale nówki?), do tego biletomat, podczas gdy typ biletów będzie zmieniany, więc nie ma po co kupować taki sprzęt, który za parę miesięcy będzie bezużyteczny?